NOVINKY:
|
NOVÉ ČLÁNKY A NÁVODY:
|
MODY/MAPY:
|
DEAD SECTOR: SOURCE - nový CZ mod pro HL2
[10.06.2005 - 12:36] :: p2kStalk3r mi dnes ráno poslal DEAD SECTOR: SOURCE na který jistě netrpělivě čekáte, snad nejen proto že se jedná o první českou HL2 modifikaci, ale také díky velkému úspěchu DEAD SECTORu 1 pro HL1 engine. Stáhnout ji můžete už dnes od nás.
Ještě bych rád upozornil na recenzi DEAD SECTOR 1, která je uvedena pod příspěvkem v sekci MAPY.
The SnarkPit a jeho soutěž
[08.06.2005 - 15:12] :: p2kThe SnarkPit vyhlásil soutěž o nejlepší HL2 Deathmatch mapu - samozřejmě na Source enginu. Úkolem je vytvořit neskutečné, surrealistické až abstraktní místo, třeba něco z podvědomí, snů, nebo se nechat inspirovat fantasy apod. Mapa musí být pro 8 a více hráčů. Termín odevzdání je 14. srpna 2005. Cena za vítěznou mapu bude PC nebo konzole.
Přesné zadání soutěže naleznete na stránce The SnarkPit. Takže pokud si troufáte, směle do toho!
DEAD SECTOR - stažení HL1 modifikace
[08.06.2005 - 09:45] :: p2kDalší vynikající českou modifikací, která spatřila světlo světa poměrně nedávno, je DEAD SECTOR. Stáhnout ji můžete také od nás. Díky STALK3Rovi za jeho vynikající dílo. Mimochodem, v přípravě je verze pro Source engine, takže se jistě máte na co těšit. Stránka STALK3Ra je ZDE.
SURVIVE IN CATACOMBS aneb "Neil Manke tiše závidí"
[06.06.2005 - 18:06] :: p2kVýborným českým počinem se stala modifikace Romana Ryndy: SURVIVE IN CATACOMBS, ždímajíc spolu se svým druhým dílem maximum z enginu HL1 a Spiritu. Modifikace loni v Gamestaru vyhrála první místo. Samozřejmě zaslouženě a já jsem rád, že ji mohu díky povolení autora nabídnout ke stažení ZDE.
Druhý díl bude k dispozici brzy.
Vzkříšení českých levelmakerů
[02.06.2005 - 12:39] :: p2kPřehled všech CZ & SK modifikací pro HALF LIFE 1 by měl být kompletní. Nyní je v kurzu HALF LIFE 2, a tak v sekci MAPY naleznete české i slovenské připravované modifikace pro HL2 i HL1.
Je vidět že STEAM není tak velký vrah modifikací, jak se mi zpočátku zdálo.
Zajímavosti
[01.06.2005 - 10:45] :: p2k- Portál Gamezone nedávno přinesl tři články o modifikacích pro HL2. Celkem mne zaujal, takže zde jsou linky: část1, část2 , část3.
- Hledáte-li příkazy do konzole v HL2, může vám pomoct tento seznam na serveru www.hl2.cz. Jestliže potřebujete CS:S příkazy, ty najdete prozměnu ZDE.
- Kompletní SOURCE dokumentaci (Source SDK Documentation Index), naleznete na stránce VERC, víc snad není ani potřeba :o)
Aktualizace 2005
[30.05.2005 - 19:45] :: p2kPo dlouhé době Vás, čtenáře těchto internetových stránek, opět zdravím. Jak vidíte, dopřál jsem stránkám menší změnu a aktualizaci.
Pokud se podaří, občas přinesu nějakou zajímavou novinku nebo článek z pohledu "odborníků", ale na tutorialy pro HL2 tu máme Lambdu nebo HammerWorld.
Takže díky za Vaši návštěvu a brzy se opět stavte... možná že budete opět překvapeni.
Starou verzi stránek pro HL1 naleznete ZDE.
Off topic: Radujme se, veselme se.
Co je nového za pár měsíců neaktualizace?
[29.06.2004 - 12:21] :: p2k- GameStar vyhlásil v dubnu modifikační soutěž, jejíž výsledky bychom měli najít v novém Gamestaru, který vyjde 30.6.2004, tak zítra uvidíme kdo z vás co stvořil a kdo zvítězí.
- Zatím vím o čtyřech nových a připravovaných - výborně vypadajících single-player modifikacích SURVIVE IN CATACOMBS, DEAD SECTOR, HALF-LIFE: PADLÉ MĚSTO, THE DAY AFTER THAT - malé info najdete dole na této stránce, kterou jsem aktualizoval, takže jsem do seznamu přidal také VLOKAM 1 a 2, SAGHARMATH, SECRED WEAPON a trochu aktualizoval texty.
- AVIKIT - s těmito zdrojovými kódy lze přehrávat video v Half-life engine, takže díky autorovi za další zlepšovák, ovšem implementace do vlastního zdrojáku není triviální.
- Stránky modifikace NIGHTWATCH doznaly další aktualizace, špičkový design, co dodat.
- PainKiller- vy všichni co editujete mapy by jste si měli tuhle hru zahrát, aby jste viděli jak vypadá pořádný design...
- :o)
- Sledujte www.hl2focus.net, www.modifikace.cz a
www.thelambda.sk aby jste
byli v "obraze". Tyhle stránky už nejsou moc aktuální,
protože zájem o HL1 z řad levelmakerů klesá stále více.
Half Life Tool Pack
[06.02.2004 - 17:24] :: p2k- Tak tu máme konečně celý pack užitečných utilit a aplikací
pro práci s Half-Life. Obsahuje vše od utilit pro mapping a modeling až po různé
spouštěcí utility.
Vše najdete na stránce fmc.clannfb.com. Soubor má cca 39 MB.
Pár novinek
[02.02.2004 - 12:56] :: p2k- Před časem vyšla další verze Spiritu, tentokrát Spirit 1.2 Link je ZDE.
- Remote Compile System je opět na světě, a najdete ho na adrese http://rcs.seascape.uk.net
- Natural Selection je pořád lepší a lepší. Co dodat.
- Mod NightWatch a jeho skvělý design je snad maximální ždímání enginu HalfLife.
- Databázi všech různých modů do všech her najdete ZDE.
- CS:CZ už klepe na dveře :o)
- Zbytek najdete na http://www.hl2focus.net.
HL2FOCUS.NET
[11.12.2003 - 10:25] :: p2k- Takže po několika měsících práce mistra Cr bych vám chtěl
představit projekt http://www.hl2focus.net, který
by se měl stát centrem všech levelmakerů pro Half-Life2, abychom se vyvarovali všech
chyb z minulých let, kdy na českém webu byly desítky stránek o editaci a tvorbě map
a na každé vcelku nulový obsah.
Počítá se s robustní podporou vás všech, kteří chcete přispět k dílu. Máte možnost být redaktory, členy, získávat přístup k novinkám, které ještě nikdo nebude znát... prostě doufám že časem z toho bude ráj leveldesignu pro HL2.
Vše záleží na správném rozhodnutí každého z vás.
Preview na nový Hammer pro HL2
[20.10.2003 - 20:12] :: p2k- Přes víkend jsem dal dohromady takové malé preview na editor Hammer ve verzi pro Half Life 2. Článek najdete ZDE.
- Přidal jsem novou anketu, která by měla reagovat na váš vztah k
úniku beta HL2.
Preview na Hammer 4.0
[20.10.2003 - :] :: p2k
|
Ve znamení HALF-LIFE 2
[17.10.2003 - 17:45] :: p2kSnad všude se válí množství zpráv o úniku betaverze HL2. Málokde se však píše, že obsahuje také editor HAMMER ve verzi Worldcraft 3.40 build 2513. Tento editor jsem měl možnost vyzkoušet, a proto brzy přinesu pár nových dojmů z editace a novinek, respektive jakým směrem bude tvorba map dále směřovat.
Betaverzi Half Life 2 lze stáhnout snad všude, stačí jen hledat. Zkomprimovaná se vejde na 2CD a rozbalená zabírá 3,3 GB.
A máme tu září, skoro říjen
[23.09.2003 - 15:52] :: p2k- Hned na začátku dobrá zpráva: Brzy bude nové centrum na http://hammer.wz.cz
- www.worldcraft.cz zdá se obnovilo po dlouhé odmlce svou činnost
- epizoda Force Of Evil se stala nejúspěšnější českou epizodou pro Half-Life
- Před časem vyšla legendární očekávaná slovenská epizoda Brave Brain
- Všichni zdá se čekáme na příchod HALFLIFE 2
- Nezapomeňte navštívit dobře vypadající slovenský web http://thelambda.counter-strike.sk
Srpnová aktualizace
[04.08.2003 - 13:51] :: p2k- Přišel tutorial na odemykatelné dveře (closed door) od Wada.
- Před FOE a BD2A vyšla ještě epizoda Power Plant and China.
- Aktualizována sekce WMAPS.
- Teď to zas vypadá, že Half-Life 2 na konci září bude. Tak nevím.
- Návod na kameru zaslal Wad.
Malé letní vánoce
[31.07.2003 - 15:50] :: p2k- Po přečtení titulku si někdo z Vás mohl myslet, že jsem se
zbláznil, nebo že jsem se vrátil z austrálie, ale opak je pravdou. Dnes Vám
přináším opravdu ty nejskvělejší dárky ve formě dvou dlouho očekávaných epizod
Breakdown 2: Afterwards od Pavla Kotena a Force Of Evil ode mne, autora těchto stránek.
Myslím že obě epizody stojí za to si zahrát. Obě jsou lokalizovány do českého
jazyka, obě Vás potěší a ukrátí Vám čekání na Half-Life 2.
Tady jsou odkazy:
FORCE OF EVIL
BREAKDOWN 2: AFTERWARDS
Prázdninové zprávy č. 2
[15.07.2003 - 20:51] :: p2k- Mrkněte sem (sekce Half-Life) na obrázky z připravované epizody Power Plant and China. Vypadají opravdu zajímavě.
- Vydání Force Of Evil se blíží, a termín vydání Half-Life-2 byl posunut.
- Opět jsem updatnul v sekci WMAPS přehled CZ a SK single epizod.
- Vyšel nový Sprite Explorer ve verzi
2.12. Download zde.
Prázdninové zprávy
[04.07.2003 - 20:25] :: p2k- Jak se nám blíží Half-Life 2, myslím, že tvorba map pro HL1 se pomalu ale jistě chylí ke konci. Je to nezadržitelné. Stejně jako dopadl Q1 a Q2, pohasíná to i zde. Ale ne úplně.. bude to tu doutnat do té doby, než bude vydán Half-Life 2 a opět se rozběhnou nové diskuse a tutorialy s novým zdrojovým centrem, které pro nás připravuje Cr, a kde budu autorem také já. Link: http://hammerworld.kgb.cz
- Poslední ochutnávky z české tvorby epizod jsou: Force Of Evil
(vydání se už blíží), Breakdown2:Afterwards
(nedávno vyšel trailer), pořád ještě čekáme na Project Orion (doufám že se Icewollf konečně
vzpamatuje a epizodu opraví), a poslední epizoda od PipBoye jménem Alive.
Ze slovenské tvorby pak připravovaný Brave Brain (vypadá opravdu zajímavě, doufám že to autor brzy dokončí) - Pokud někoho z Vás trápí chyby, které vypisuje kompilátor, určitě se mrkněte sem: http://www.slackiller.com/tommy14/errors.htm, je tam popis snad všech chyb které mohou při kompilaci vzniknout.
- A pokud by ani to nestačilo, můžu připomenout slavný Snarkpit.
- Nakonec link na nový Terrain Generator, a myslím že je o co stát. http://countermap.counter-strike.net/Nemesis
Krátce z domova
[13.06.2003 - :] :: p2k- Po dlouhé době je tu konečně oficiální link na www stránky o připravované české epizodě Force Of Evil. Snad bude o co stát. Však posuďte sami.
- Stránky www.worldcraft.cz nedávno ukončily svou činnost. Čest jejich památce.
- Kniha návštěv těchto stránek.
- Informace o nově připravovaném webu pro HL2 editing:
Jedná se o web s redakčním systémem - rozhraním, kde budou registrovaní autoři přidávat články a každá sekce by měla mít své autory. Čili autorů-redaktorů bude několik.
Ze začátku se bude nacházet na hammer.wz.cz
Hlavní myšlenka nového webu je - aby byl stabilní základnou pro všechny HL2 levelmakery v ČR, aby se např. nestávaly situace, kdy web stál na jednom člověku, kterého po čase přestalo bavit aktualizovat, a jeho stránky zatuhly na mrtvém bodě.
Kdo bude mít zájem připojit se do tohoto velkého projektu, nechť píše mě nebo Cr. Samozřejmě že se musíte umět vyjadřovat, dobře ovládat Hammer editor, a nejlépe kdybyste už za sebou měli nějaký ten tutorial.
Diskuze nejen o nových stránkách může probíhat zde na novém Okounovi.
Tyto současné stránky zůstanou zachovány navždy pokud nepřestane fungovat internet....
-- P2K --
Future
[21.05.2003 - 21:20] :: p2k- Cr připravuje nový web s redakčním systémem, který se bude věnovat zejména tvorbě map pro HL2. Nejpozději v září by se měl rozjet v plné parádě.
- Pro příznivce českého modu BREAKDOWN mám zprávu - chystá se jeho druhý díl, informace naleznete zde: http://hl-breakdown.wz.cz.
- VHE ve verzi 4.0 - první popis funkcí v preview z dostupných obrázků. Můžeme jen spekulovat?
- Aktualizována sekce Worldcraft MAPs.
- Na gamezone se nedávno objevil článek Návod na konverzi záznamů z HalfLife *.dem do video souboru *.avi.
- A máme tu další českou modifikaci The Aztec Bane. K nalezení ZDE. Vydána byla asi v lednu 2003.
Růžová budoucnost kladiva
[09.05.2003 - 14:52] :: p2kAno, je tomu tak, z následujících obrázků lze vyčíst, že nový editor pro HL2 ponese název HAMMER (jak překvapivé, že?) a ovládáním předpokládám obdobný. Zdroj.
Přípony souborů
[01.05.2003 - :] :: p2k
|
News VI.
[30.04.2003 - 15:40] :: p2kCo dál
[22.04.2003 - 23:30] :: p2k- Recenze některých českých SP modifikací si můžete přečíst na stránkách PIPboye.
- V seznamu CZ epizod přibyla další. Mrkněte sem, pokud zde vaše epizoda není uvedena, prosím napište.
- Na okounovi jsem založil auditko Half Life 2.
- Pokud bude mít někdo zájem pracovat společně na nových www
stránkách, které se budou věnovat novému editoru a tvorbě map pro Half Life 2, ať
mne kontaktuje.
Half-Life 2
[22.04.2003 - 22:23] :: p2kNews V.
[15.04.2003 - 21:22] :: p2k- Doufám že polské koření nebylo moc ostré, zvlášť pohled na jejich tvorbu map.
- Nicméně tu máme malou změnu, valve-erc se přesouvá na http://collective.valve-erc.com.
- Všude se spekuluje čím dál víc o Half-Life 2...
Dodatek
[10.04.2003 - 17:43] :: p2k- Trochu polského koření: http://cs.fpp.pl/worldcraft.
- Spuštěna nová kniha
návštěv.
News IV.
[09.04.2003 - 21:05] :: p2k- V tomto článku se dozvíte jak nejlépe zkomprimovat soubory RMF,MAP a BSP.
- Update FAQ - přípony souborů.
- Včera vyšel WormsHL beta 3.0, je to 3d HL úprava klasických Wormsů, velikostí pro některé asi nestahovatelné.
- Potřebujete oblohu (sky) do své epizody? Mrkněte sem.
- A máme novou anketku (v levém sloupci). Jak dopadly starší
najdete zde.
FAQ - odpovědi na časté otázky
[09.04.2003 - :] :: p2k
|
News III.
[02.04.2003 - 22:02] :: p2k- Tak tu máme další měsíc a s ním i update stránek Worldcraft Maps, zejména sekce SinglePlayer.
- Pár slov o stavu české HL editační
scény.
News II.
[25.03.2003 - 15:03] :: p2k- A protože jste byli hodní, Jiří Koten pro vás připravil Moonwalkera. Ke stáhnutí zde.
- Kolegové z UnrealEditoru udržují také sekci o Worldcraftu, link zde.
- V neděli vyšla nová verze programu Sprite Explorer 2.1. Ke
stáhnutí tady.
Novinky
[21.03.2003 - :] :: p2k- Internetem stále častěji prosakují zprávy, že Valve tajně chystá Half-Life 2. Nás bude zajímat jaký editor bude pro tvorbu map používat. Takže další informace budou tehdy, až opět nějaké prosáknou. Více zde a zde.
- Další česká epizoda Red Mesa. Očekáváme další vylepšený díl Red Mesa II.
- Netrpělivě očekáváme novou epizodu od J. Kotena: Moonwalker.
- Další tutorial na MP3 + fix. Podobné přehrávání přes commandmenu.
- Ještě jeden na MP3.
- Asi nejpodrobnější, již dříve uváděný tutorial, hudbu spouští pomocí trigger_mp3.
Úkol
- Pokud je vůbec někdo schopný zkompilovat např. spirit.dll z příslušného SDK s výše uvedenými návody k MP3 podpoře tak, aby to skutečně fungovalo, ať se ozve např. s rozumným návodem, nebo s nějakými upřesňujícími informacemi. Já to zkouším už týden, ale pořád mám problémy. Zřejmě s knihovnou fmodapi.dll, která je na netu k nalezení pouze v novější verzi než požadují tutorialy.
News 17.2.2003
[17.02.2003 - 19:24] :: p2k- Přibyly, nebo byly opraveny popisy následujících entit:
- trigger_multiple
- trigger_push
- trigger_endsection
- trigger_relay
- multisource
- trigger_teleport
- info_teleport_destination - Existence dalšího diskuzního fora Valve Hammer Editoru na stránkách www.hofyland.cz, ovšem to na www.okoun.cz je stejně lepší.
- A nezapomeňte se mrknout na text "Jak správně tvořit mapy", který doznal dalších úprav a změn, hlavně v bodě 3, 4 a 6.
Jak správně dělat mapy ve Valve Hammer Editoru
[17.02.2003 - :] :: p2k
|
Aktualizace XII.
[10.02.2003 - 10:10] :: p2k- Z novinek zajímavost - aktualizace HL rally, závody aut.
- Nová (zatím betaverze) čeština pro Valve Hammer Editor je ke stažení na stránkách http://wcraft.wz.cz.
- Přidal jsem novou anketu, tak hlasujte, hlasujte. Starší ankety najdete tady.
- Knihu návštěv najdete zde.
Aktualizace XI.
[27.01.2003 - 19:34] :: p2k- Z ankety vpravo dole lze vyčíst že poměr uživatelů VHE a WC33 je vcelku vyrovnaný.
- Updatnul jsem FAQ - opravil pár nepřesností.
- Pro nedočkavé hráče jsem vytvořil video (12MB) z připravované singleplayerové akce FORCE OF EVIL. Upozorňuji, že pro přehrání je potřeba mít nainstalován kodek DivX.503 - možno stáhnout ze serveru CDR - zde.
- Program GMAX - tímto prográmkem si můžete vytvořit vlastní modely.
- Také vyšla epizoda PHOBOS IV, od Pavla Kotena, takže pokud je zájem, odkaz je ZDE.
Aktualizace X.
[08.01.2003 - 14:22] :: p2k- Další stránky které se věnují modellingu: www.polygods.com
- Program pro tvorbu animací modelů http://www.insanesoftware.de/
Aktualizace IX.
[06.01.2003 - :] :: p2k- Tak nastal nový rok. Věnujme se chvíli modelům pro Half-Life:
- SMDLexporter - pluginy do programů 3DMAX a MAYA:
MAX 1.2, MAX 2, MAX 3.1, MAX 4, MAYA 4.0 - StudioMDL - kompiluje *.SMD soubory pomocí skriptu *.QC do *.MDL.
- Postup exportu z MAXe 2.5 a kompilace TF2 modelu.
- Wavelength - podrobnosti k tvorbě modelů: HL modelling.
- Našel jsem češtinu do Worldcraftu a VHE. Autor si zatím nepřeje aby byl odkaz kdekoliv umístěn, proto si ji najděte sami, a to zde.
- Taky jsem přidal anketu - najdete vpravo, (každou aktualizaci bude jiná) a nové počítadlo, protože to staré nějak nejelo.
Je ohrožena budoucnost českého Half-Life mappingu?
[01.01.2003 - :] :: p2k
|
Vánoce 2002
[19.12.2002 - 19:07] :: p2kVeselé vánoce a šťastný nový rok Vám přeje Petr_2000
autor těchto geniálních stránek.
Aktualizace VIII.
[09.12.2002 - 21:20] :: p2k- Vyšel Spirit 1.0. Link zde,
fgd soubor pro editaci je obsažen v instalaci, najdete ho v adresáři halflife/spirit
jako spirit.fgd. Stránky jsou zde.
Nová verze obsahuje spoustu vylepšení, ovšem pořád narážím na nějaké chybky.
Nicméně (pokud jsem se špatně nedíval) není přidána podpora MP3, což je škoda.
Mezi standardní funkce Spiritu patří: move with - způsobí že se může pohybovat rozbitné sklo nebo otáčející se předmět, vychytávky ve formě mlhy, deště. Když prostřelíte dveře tak dírkou po kulce prosvítá světlo, výtahy s ovládáním na patra, vylepšené ovládání jeřábů. Kdo se chce dozvědět víc tak prozkoumá příkladové mapy.
Kompletní help a popis entit je obsažen v adresáři spiritu v souboru readme.html.
Aktualizace VII.
[06.12.2002 - 19:56] :: p2k- Opět nová úvodní stránka.
- Rád bych upozornil na stránky nedávno vzniklé, kde lze nalézt cenné informace ohledně kompilace a třeba tutorial ke kapající vodě. >>Valve Collective<<.
- Další stránky mohou pomoci těm, kteří mají pomalý počítač. Jedná se o Remote Compile System - stránky které Vám doslova zkompilují mapu. >>RCS<<
- České hlášky (Sobota) do CounterStrike lze stáhnout zde.
Aktualizace VI.
[29.11.2002 - 14:05] :: p2k- Na otázku jak vytvořit vlastní pozadí v konzoli a při spouštění Half-Life vám odpoví následující tutorial.
Aktualizace V.
[12.11.2002 - 10:10] :: p2k- V říjnu vyšla nová aktualizace SDK, již ve verzi 2.3. Plná instalace ZDE. Informace a source only instalace tady.
- Další link na dobrý program pro práci se sprity: Sprite Explorer (Dokáže nejen prohlížet sprity, ale i ukládat do formátů BMP, TGA, GIF). Download.
- Spirit Half-Life ve verzi 0.7.1. lze stáhnout zde. Domovská
stránka tady.
Spirit Entity Guide (čili podrobný popis nových entit - anglicky) je k vidění zde. - Poslední link by měl vést k informacím o přehrávání MP3 v enginu Half-Life.
(link je zde) Je k tomu potřeba prvně uvedený SDK (a samozřejmě znalost programování a angličtiny).
P.S. Komu se to podaří, ať mě prosím kontaktuje. Díky.
Aktualizace IV.
[08.10.2002 - 09:53] :: p2k- Ti, co byli na invexu viděli, že herní svět patří 3D akcím, strategiím a vlkovi (Jen počkej zajíci) a pěkným holkám v modrých plavkách.
- Ti co tam nebyli nemusí litovat, téměř o nic nepřišli.
- Dotřetice bych upozornil, že začal vznikat Project Valhalla, na kterém bude spolupracovat elita amatérských levelmakerů. Na engine HL sice pozdě, ale doufám že se z projektu vyvine alespoň malý úspěch. Více informací příště.
Aktualizace III.
[16.09.2002 - 12:56] :: p2k- Na světě je další verze epizody The Real. Kdo by se o ní chtěl dozvědět něco víc, případně ji stáhnout, odkaz je zde. Autorem je Stealthy a dílko je provedeno opravdu schopně.
- Taktéž bych chtěl upozornit na epizodu Breakdown od Pavla Kotena, která vyšla před pár týdny, a dokazuje že rod Kotenů nám ještě ukáže kdo vládne WorldCraftu. Odkaz je zde.
- Nakonec jsem ještě zase upravil grafiku na těchto stránkách.
Aktualizace II.
[09.09.2002 - 11:50] :: p2k- Malá grafická změna v horním menu + odstranil jsem nefungující counter.
- Přidal jsem obrázky entit - odkaz monsters.
- Jak vytvořit úvodní obrazovku s menu v HL s celým popisem najdete zde.
- Byla spuštěna kniha návštěv.
Aktualizace I.
[06.09.2002 - 13:52] :: p2k- Přidal jsem akorát do odkazu SOUBORY seznam souborů, které lze stáhnout na valve-erc.com s krátkým komentářem.
- A malá prosba... kdo by mi mohl vytvořit model dle zadaných požadavků, ať se prosím ozve na email.
Po delší době
[01.07.2002 - 22:55] :: p2k- Vzhledem k časové tísni a práci na EPISODE 5, budu aktualizovat 1krát měsíčně. Teď, když už funguje www.worldcraft.cz nebo www.sweb.cz/p.ce už vlastně tady ani nemám co aktualizovat.
- Každopádně přeju super prázdniny těm, kdo je mají, a ti kdo je nemají, těm přeju hodně dovolené!
Jak nejlépe zkomprimovat mapy (MAP,BSP,RMF)
[06.06.2002 - :] :: p2k
|
Modifikace ČSLA - příručka pro vojíny
[12.05.2002 - 23:48] :: p2kSháníte-li příručku pro vojíny :o) tak vás jistě potěší odkaz na webové stránky modifikace ČSLA kde ji najdete.
WinBSPc v1.2
[05.05.2002 - :] :: p2k
|
V rychlosti
[15.04.2002 - 15:22] :: p2k* Jen malá úprava, ze stránek byly vyřazeny soubory týkající se WC 2.x. Dle mého názoru už nejsou potřeba, protože WHE vyřešil některé problémy WC 33, takže ti co nepřešli na WC33 kvůli nekompatibilitě nebo grafice, můžou s klidem přejít na WHE.
* Byl přidán sloupeček Poslední zajímavé články, kde se budou průběžně zobrazovat linky na zajímavé články nejen z těchto stránek.
Co nového ...
[14.04.2002 - 22:56] :: p2k- Ti z Vás, kteří ještě neví, že z dílen Valve vyšla další verze Worldcraftu, vězte, že nová verze se jmenuje Valve Hammer Editor 3.4 a stáhnout ji můžete mimo jiné zde.
- Přidal jsem dva popisy entit ambient_generic, env_shake, opraven byl také trigger_hurt a monsters - obecná nastavení.
- Dále bych rád oznámil, že počet webů věnujících se worldcraftu rapidně stoupá, což dokládá i sloupek vlevo: české odkazy. Polemizovat bych mohl nad kvalitou zpracování a chyb co do jazyka českého! Copak jste měli z češtiny za 5 ?
- Člověk jménem Hunter by rád ukázal světu svou tvorbu, takže kdo má zájem, stránky jsou zde.
- Epizoda Project Orion od IceWolfa už je na světě, ale zatím se čeká ještě na novou verzi.
- Do sekce WMAPS přišla mapa od autora Buh
jmenem de_rome.
Další měsíc v tahu
[30.03.2002 - 02:56] :: p2k- Mapu do CS de_crack poslal M. Kassay, a také přišla vychytávka testzone na auto, pohyblivé otáčející se kolo či sud od člověka jménem Mihor-24.
- Díky za přízeň, teď mám opravdu málo času a hodně práce, ale brzy se to zlepší, doufám.
- Pokud prahnete po častější aktualizaci, navštivte stránky www.worldcraft.cz nebo www.sweb.cz/p.ce.
- Ještě chci upozornit, že pokud někdo chce přidat další rady nebo upřesnění ke článku Jak správně tvořit mapy, nechť mi pošle své dodatky a texty a já je přidám ke článku.
Pár novinek
[22.02.2002 - 02:22] :: p2kA protože dnes jsou v datumu samé dvojky a já mám svátek....
- ....rozhodl jsem se vás opět pozdravit a přinést vám pár novinek.
- Zaprvé přišla mapka od Mihora-24, možno vidět zde.
Zadruhé nevím, jak dlouho mi bude trvat, než dokončím svou epizodu, tak jsem se rozhodl pro další screenshot, který jsem teda zveřejňovat nechtěl, ale budiž. Pořád je ve stádiu úprav. Potřebuji sehnat ještě zvuky... nemá někdo
- Tramvaj typ T3 -Nakonec ještě připomínám stránky Mixera, jehož tvorba pro CS je vcelku vzorová.
Co nového?
[19.02.2002 - 14:32] :: p2k- Přišel odkaz na epizodu jménem Freeman's Return. Autorem je Jiří Polcar.
- Čím dál častěji chodí linky na různé stránky, které se věnují editaci, například zde: www.sweb.cz/dark.spider.CS/main.htm se věnují CS, zde http://www.sweb.cz/3w.site HL editaci, a zde www.sweb.cz/p.ce také.
- Každopádně fungují i spřátelené stránky www.worldcraft.cz a též stránky www.volny.cz/worldcraft jsou a budou pravidelně aktualizovány.
Worldcraft ve verzi 3.3
[02.02.2002 - :] :: p2k
|
Co týden dal...
[30.01.2002 - 13:44] :: p2k- Přibylo pár odpovědí v souboru FAQ, na jehož konci lze najít přibližný překlad vybraných slov týkajících se editace a také seznam přípon používaných souborů.
- Přidal jsem odkaz na Quark - možná neúčelné, ale pro přehled o editorech pro Half-Life stačí.
- Na serveru www.worldcraft.cz se Jirka Koten věnuje Wordcraftu - začátečníkům a mírně pokročilým.
VEM DŘEVA KUS...
[25.01.2002 - 17:21] :: p2kVEM DŘEVA KUS, ZAPNI SI BRUS-KU A VŠECHNO SI ZMĚŘ ...
- Méně častá aktualizace je důsledkem toho, že se věnuju tvorbě své epizody, a síťovým systémům. Jo, čím víc vím, tím víc vidím, jak málo toho vím.
- Bratia zo Slovenska se rozhodli vytvořit web věnovaný WorldCraftu, takže kdo má zájem, ať letí SEM.
- Stránky B a r e v n é h o Okouna najdete zde.
- Od člověka jménem Mr. Pegas přišly 2 (slovy dvě) mapy pro HL multiplayer. ZDE je najdete.
- A od člověka jménem Sniper přišla mapa HouseWar, taky deathmatch.
- Přepakoval jsem všechny mapy ze Zipu do Raru, takže jsem zkrátil dobu stahování, protože se velikosti zmenšily, ale možná že některé nepůjde stáhnout, proto když nepůjde stahovat, zkuste změnit koncovku ze *.zip na *.rar.
- Lidem, kteří neumí ovládat Internet Explorer bych ještě rád poradil, že pomocí horního menu v Exploreru a tlačítka ZOBRAZIT lze vybrat položku VELIKOST TEXTU, a zde navolit velikost například nejmenší (pro rozlišení 800*600). Tyto stránky jsou totiž optimalizovány na rozlišení 1024*768 bodů a písmo bývá v menších rozlišeních poněkud větší. Na rozlišení 640*480 bych stránky raději nepouštěl, nicméně při nastavení nejmenšího písma je prohlížeč jakž takž zobrazí.
NEWS V NOVÉM ROCE
[04.01.2002 - 14:57] :: p2k- Protože nám zrušili Průvodce, Cr založil nový klub na Okounovi, který se tímto stává náhradou za průvodcovský diskuzní klub worldcraft.
- Tak jsem konečně nainstaloval Tread3D, první dojmy zde.
- Byl jsem informován o nové české epizodě HALF-LIFE:THE REAL od člověka jménem Supersonic2002. Pokud si chcete pořádně zastřílet, nezbývá než doporučit. Screenshoty zde.
- Eliminator poslal podrobný popis entity env_shooter, děkujeme.
Přehled monster v Half Life 1
[01.01.2002 - :] :: p2k
|
Tread 3D na první pohled
[01.01.2002 - :] :: p2k
|
VESELÉ VÁNOCE PŘEJE WORLDCRAFT CZ
[22.12.2001 - 15:05] :: p2kMimochodem už jste někdo testli Tread 3d?
Informace předvánoční
[18.12.2001 - 12:55] :: p2k- WinBSPc - program který dokáže vytvořit ze souboru BSP zpátky soubor MAP. Více informací ZDE.
- Přišla mapka cs_zimak od ErAsEra, je to hokejový stadion z Kyjeva.
- Czech Map Pack od Cr už by měl být v brzké době na světě, více informací snad najdete na http://anaemic-team.czweb.org/czhlmp, pokud budete chtít umístit svou mapu v tomto packu, kontaktujte samotného cr@napis.to.
- Episode 5, mnou slibovaná do vánoc nebude, protože dělám vše možné, jen ne tohle.
Mikuláš (už byl)
[11.12.2001 - 11:11] :: p2kTeď něco novějšího:
- Cr připravuje Czech Map Pack, mělo by se jednat o instalační pack "vybraných" map pro Half-Life od českých tvůrců, více informací příští týden.
- Přišly mapy: Boneless od Ivana, de_siege od Koudyho.
- Návod na tvorbu tlačítek - made in Marek Kadek + mapa 09-vezenie.
- Od Jirky Kotena přišla mapa cs_excellence_beta.
- Přidal jsem do seznamu programů GDF edit - pro editaci GDF souborů, Color Edit - skoro nepotřebná utilitka ke změně barev ve Worldcraftu a Entity editor.
- Provedl jsem menší grafické úpravy hlavní stránky.
- Přidal jsem i svou dávnou (upravenou) mapu skarena.
- A nakonec otázky:
1 - Uvítal by někdo bodové hodnocení map?
2 - Co vám na těchto stránkách chybí?
Bleskové zprávy
[27.11.2001 - 18:55] :: p2k- Mapka de_pevnost od člověka jménem Amraam_7.
- Odkaz na mapy od Huntera ZDE.
- PikoTriko vám vzkazuje, že pokud chcete vytvořit waypointy pro svou mapu a PodBota, máte se mu ozvat.
- CounterStrike Editing: http://countermap.counterstrike.net.
- Zanedlouho ze mě bude správce počítačové sítě (Novell apod.).
Soubory FGD v Hammer editoru
[16.11.2001 - :] :: p2k
|
Co nového?
[09.11.2001 - :] :: p2k- Opravil jsem neaktivní odkazy v seznamu programů ke stažení, hlavně datové soubory FGD.
- Přidal jsem link na program Model Exporter 3DSmax 3.1 - prográmek co dokáže exportovat modely z 3Dstudia.
- Nově link na program Sprite Wizard - práce se sprity.
- Přišla mapka do sekce counterstrike de_siege od Koudyho - opět důkaz že česká tvorba pokračuje, zvláště ta CS, protože map do CS mám skutečně nejvíc.
- Do vánoc bych měl dokončit tvorbu mé poslední single-epizody.
- Pořád čekám slibované materiály od Jirky_KT "Jak správně dělat mapy".
- Opravil jsem FAQ a přidal na konec pár informací o typech souborů.
14 dní
[16.10.2001 - 02:55] :: p2k- Zapomněl jsem dodat SDK pro BlueShift, tak to napravuji: zde je. Obsahuje dokument o nových entitách použitých v BlueShiftu a přikladovou mapu.
- Dále přišla mapa od Tankisty cs_military, najdete ji tady.
- Pak jsem se ještě malinko věnoval úpravám v mapách, dodal jsem screenshoty na vychytávku mirror, a přidal info o své připravované epizodě 5.
Dlouhé chvíle
[05.10.2001 - 11:23] :: p2kTakže přátelé vzhledem k tomu že mám už pár dní nohu v sádře, moc jsem se hýbat nemohl... až teď, tak můžu přinést aspoň malou aktualizaci.
Od MiXeRa přišlo upozornění na další pěknou mapu - zobrazení skutečnosti. Jmenuje se de_jilem. Už screenshoty leccos napovídají.
Otázka měsíce je pro zkušenější mappery:
Při tvorbě map, jsem došel do fáze, kdy jsem potřeboval spojit několik map dohromady. Udělal jsem cca 6 map. Problém je v entitách (jmenovitě zbraně a vědci), které po přechodu z jedné mapy do druhé nezůstanou na místě, ale padají, a tak se po návratu do původní mapy s nimi již neshledám (a někdy vidím jak padají a padají)). Otázka zní: Jak docílit toho, aby entity zůstávaly na svých místech i po přechodu do dalších map a zpět a aby se případně neobjevovaly v dalších mapách?
Bude ještě někdo chtít hrát cstrike za terroristy?
[15.09.2001 - 15:53] :: p2kTuto otázku si raději vyřešte sami a tichou hodinkou vzpomeňte na oběti úterní tragédie v USA.
Přišla CS mapka od Koudyho, myslím že docela zajímavá záležitost z Prostějova - cs_prostejov_night, něco na co si zatím málokdo troufnul - na zobrazení skutečnosti.
Další mapou je DM small_arena od Legionára. Podobnost s DM mapami ze starého dobrého Duka3d se mi možná jeví jako čistě náhodná.
A nakonec tu mám informaci pro ty z vás, kteří by chtěli v Praze vydělávat tvorbou map, stačí když se mrknete na stránky www.blackelement.com, kde se dozvíte víc.
Několik rad ke správné
[07.09.2001 - 16:22] :: p2kNový článek vám přináší několik podstatných a důležitých informací, jak správně tvořit mapy a lépe pochopit engine a způsob kompilace.
Detailní tutorial by měl přinést někdy v budoucnu Jirka_KT.
Dál jsem narazil na epizodu (zatím betaverze) od Michala3000 jménem Meat, Blood, Gun. Link je v odkazníku vpravo dole.
V single mapách se můžete mrknout ještě na screenshoty z Project Orion. Z Meat screenshoty budou příště.
Pořád fungujem pro všechny
[04.09.2001 - 14:55] :: p2kMožná by někoho zajímala vychytávka, jak udělat zrcadlení, a proto se mrkněte sem, zaslal a vytvoříl CR.
Taky jsem přidal malou vychytávku ve formě mapy A4, která je jen na ukázku.
Dnes 2 mapy do CS
[27.08.2001 - :] :: p2kZa uplynulých 18 dní přišly dvě mapy. První mapa cs_dark od Koudyho, druhá cs_india od Lionela. Kdo chce ať vyzkouší.
Ještě bych rád upozornil, že má stará dobrá epizoda Gamestar byla na serveru skutečně updatnutá teprve před týdnem, takže ti, co jste ji stáhli dřív, budete mít patrně verzi starší ...sorry.
Jinak očekávám od Jirky_KT ten slibovaný kousek o správné tvorbě map.
A ještě jedna jubilejní zpráva. Tak už jsme tu měli desetitisícého návštěvníka. Čest jeho památce.
Update ve znamení mappingu
[09.08.2001 - 11:23] :: p2kAno přátelé konečně jsem překopal sekci MAPY, takže ti z vás co nadávali na pomalé načítání teď už nadávat nebudou.
Přidal jsem svou starou epizodu Gamestar, kterou v průběhu let pořád vylepšuji, a teď, kdy je její poslední verze (snad) konečná si ji můžou stáhnout opravdu všichni.
A jsem zpátky.
[01.08.2001 - 15:10] :: p2kNa slovensku přátelé pořád pršelo, nad Tatrou sa blýskalo a hromy divobily. Důležité je to že jsem se živ a zdráv vrátil.
Mám tu informaci o single epizodě Project Orion od IceWolfa. Datum vydání je zatím v budoucnu, ovšem doufám že bude brzo hotová.
Dál přišla mapa Matrix od Matrixe. O kultovní film přátelé skutečně nejde.
Pokud máte problém s nastavením WC, zkuste online_setup. Je sice anglicky, ale má vcelku jednoduché ovládání a je dost dobře zvládnutý.
A ještě dva screenshoty z mapy co jsem nedávno dělal.
Opět pár novinek.
[15.07.2001 - 14:56] :: p2kOpět pár novinek.
Takže po 14 dnech přibyly 3 nové mapy v sekci MAPY, takže tam mrkněte. Většinou záležitosti do Counterstrike.
Dále ACE z webu www.half-life.cz informuje, že stránku už pravděpodobně nebude aktualizovat, ale že přes prázdniny dokončí všechno, co je do teď "ve výstavbě" a přidá novou sekci pro Blue-Shift + nové sekce do HL, CS, OF. Možná bude i přidána sekce pro Day Of Defeat, Front Line Force, Team Fortress Classic, FireArms a Death Match
Classic.
Taky jsem přidal link na Milkshape 3d do seznamu nástrojů.
Taky Vám musím oznámit, že jsem opět začal pracovat na své epizodě, tak mi držte palce abych na to měl dost času. V pátek odjíždím do Slovenského raje, tak se tu uvidíme až v Srpnu.
Dnes jen malá rada.
[03.07.2001 - 22:20] :: p2kPřátelé, pokud děláte mapy, tak si je prosím zálohujte. Ušetříte si spoustu starostí Worldcraft je nevyzpytatelný editor, a stačí malá nepozornost a vaše týdenní práce zmizí v propadlišti nicoty. Já si zálohy dělám. Ovšem příkladem vám můžou být má poslední slova: "Proč jen si nedělám tu zálohu častěji." Ona totiž mrzí i ztráta celodenní práce. Proto prosím zálohujte, zálohujte a zálohujte.
Dalších 10 entit
[21.06.2001 - 20:55] :: p2kOpět jsem se vrhl do entit, takže z nových jsou tu 4 entity z xenu a 6 entit func.
Update před prázdninama 2001
[19.06.2001 - 16:55] :: p2kMalinko jsem po dlouhé době překládal, takže něco přibylo v koutku a něco staršího jsem dopřekládal.
Z takových žádaných entit bych uvedl snad trigger_teleport a info_node.
Takže Blue-Shift je na světě
[16.06.2001 - 18:53] :: p2kZa posledních 16 dní přibylo pár linků vpravo dole - České odkazy. Jinak návštěvnost přesáhla osmitisícovku, takže díky všem.
Přibylo také pár odpovědí na otázky do FAQ. Na konci stránky FAQ, najdete slovníček pojmů a jejich překladů - pokud by někdo měl lepší překlad, ať napíše.
Dokončil jsem tutorial na otočné dveře - func_door_rotating.
Přišla nová mapa od Driwera jménem CS_KABUKO, vypadá to na velmi pěknou záležitost, takže mrkněte sem.
Taky bylo hodně dotazů na rozbitnou žárovku a člověk jménem Přema poslal verzi svou. Najdete ji zde jako alternativu ke stávající mapě od CR.
Hodně lidí se pořád ptá, jak udělat své úvodní logo do Half-Life. Já jsem to vyřešil tak, že jsem si udělal obrázek BMP, který jsem pak pomocí programu AviCreator převedl do AVI sekvence. Program najdete buď tady, nebo jeho novější verzi snad na webu http://circwww.epfl.ch/~schimmin/. Program je naštěstí freeware.
Kam se poděly české epizody a mapy?
[31.05.2001 - 22:14] :: p2kPřátelé, pořád čekám až mi někdo hodí link na české epizody a mapy..
Neříkejte že za ten rok a půl co se tu setkáváme se promítlo jen těch pár map v odkazu MAPY nahoře?? Čekám ...
Taky se vás hodně ptalo, jak vytvořit otočné dveře s průhledným sklem. Dočkali jste se, tutorial je na světě. Najdete ho ZDE.
Ještě přibylo něco málo ve FAQ - časté otázky a odpovědi.
Prodnešek vše.
p.s. Kde je ten Blue - Shift (ehm, nebo spis blue-shit?). Kazdopadne az BS dostanu do komplu, budu opet stastny! Je videt ze Half ani po 3 letech neztratil na intenzite. Da se tohle rict o Doomovi nebo Quake? Mimochodem... jeste ze nas drzi CS.
Co nového za uplynulých 20 dní?
[14.05.2001 - 14:15] :: p2kJen, že je škoda že české stránky o Half-Life http://halflife.gamezone.cz/ už ACE přestal aktualizovat, takže zbývá už jen http://www.planethalflife.com, nebo ne?? Vpravo kousek dole se nachází odkazník na české stránky o editaci nebo Half-Life, pokud víte o nějaké adrese, která tam není... sem s ní!
Přišla nová mapa od Driwera cs_nukelab, takže kdo chce posoudit, link je zde. Dík Driwerovi.
Mezi spoustou fgd souborů jsem vybral science&industry091.fgd, který najdete i vpravo v menu. Stránky jsou na http://www.planethalflife.com/si/. Stejně se ale všichni věnují CS.
Vzniklo nové editační centrum http://www.valve-erc.com/ - je trošku přehlednější než http://www.halflife.gamedesign.net, ale tvoří ho stejný člověk.
Pokud máte problém s nastavením WC, zkuste online_setup. Je sice anglicky, ale má vcelku jednoduché ovládání a je dost dobře zvládnutý.
HLCC - Automatický kompilační program pro Half-Life
[05.05.2001 - :] :: p2k
|
Co nového?
[24.04.2001 - 10:23] :: p2kTak díky za všechny rady ohledně 4 otázek.
Přišla opravená verze mapy do CS jménem cs_home2 od Quartze.
Dál přišel nový tutorial na žárovku, která po rozbití zhasne - tuším že se to v nedávné době řešilo na průvodci.
A nakonec tu máme novou mapu do CS od Azaela cs_volcom.
Pár nevyřešených FAQ podruhé?
[28.03.2001 - 15:45] :: p2kTěch pár dotazů, tak se mi zdá že by na ně nikdo neznal odpověď?
Jediný bod 4 mi byl z části zodpovězen, ale platí to dál... pokud znáte odpověď, prosím napište mi ji.
Dál přišla nová mapa do CS jménem cs_home od autora jménem QUARTZ. Najdete ji v odkazu MAPY. Dál jsem nedávno zjistil, že před časem vznikl ANAEMIC TEAM, který vytváří vlastní českou epizodu, takže pokud jsou schopní mezi vámi a chtěli by spolupracovat, mrkněte na jejich stránky.
Dál se na Průvodci už chvíli mluví o přípravě nové epizody, tak si říkám že dám asi v práci výpověď... abych měl čas něco udělat... :o)
Pár nevyřešených FAQ?
[10.03.2001 - 12:50] :: p2kMěl bych tu pár dotazů, na které se hledá odpověď, takže pokud by někdo měl s uvedenými problémy zkušenost a věděl čím jsou způsobeny a jak je vyřešit, nechť mi prosím napíše.
1. Návaznost map - Vytvořil jsem asi 5 map propojené loadem, můžu se mezi nimi bez problémů pohybovat, ale když přidám mapu šestou, tak už do ní nemůžu nijak vejít - za předpokladu že jsem prošel předešlých 5 map. Vždy můžu projít jen těch pět a do šesté se mi nedaří vejít.
2. Padání jednotek v další mapě - V první mapě mám pár vědců a předmětů. Jenže když vejdu do další mapy, tak vidím, jak z výšky tito vědci padají dolů skrz zem a po chvíli opět z vrchu dolů. A když se vrátím do první mapy, tak už tito vědci a předměty neleží na svých místech... co s tím?
3. Opakující se zvuk - Jak vytvořit vlastní loop wav a umístit ho ve hře?
4. Pomalá mapa a ztrácející se textury v dálce - Když tvořím moc velkou prostorovou mapu (něco jak přehrada v HL), tak se mi stává, že velmi vzdálené textury mizí a i celkově je mapa dost pomalá, jak mám mapu zrychlit a jak udělat aby se textury nevytrácely?
Takže kdo ví, ať prosím odpoví. Odpovědi pište na e-mail p2k [zavinatch] seznam.cz
Změny k lepšímu?
[27.02.2001 - 13:20] :: p2kSnad ano, konečně jsem umístil tutorial o spojení dvou map loadingem od Wada. Celkem jednoduchá záležitost.
V sobotu jsme se na X-ku nepotkali, nemohl jsem, a co jsem slyšel, moc vás tam taky nebylo. Příště se slezem určitě v lepší dobu.
Na http://www.sierrastudios.com/games/half-life/links.html myslím najdete vyčerpávající seznam všech stránek co mají něco společné s HL. Za zmínku stojí, že na konci prvního seznamu jsou tyhle stránky. Tak už o nás vědí.
Dále jsem opět začal pracovat na překladech entit, dnes to byla trigger_camera, trigger_counter a trigger_changetarget.
Wally, FGD, Mapy, WC-CZ
[20.02.2001 - 18:50] :: p2kCo nového?
Vyšla nová verze Wally 1.53, myslím si že nejlepší pracovní nástroj pro textury. Dál se mě ptalo pár lidí, jak udělat logo do vlastního modu. Více informací zde.
Dále je tu nový FGD soubor do CS - tvorba v CS se hodně rozjela a to je dobře.
Taky je tu další nová mapka, bohužel ve formátu BSP, a navíc mi jede dost pomalu.
Taky se mě ptáte, jestli je a bude čeština do Worldcraftu - zatím nevím o tom, že by na ní někdo pracoval. Osobně se mi to zdá bezpředmětné, protože všechny tutorialy jsou psány pro anglický WorldCraft a tudíž počeštěný WC by měl jistou nevýhodu.
Co by mohlo být skvělé a ještě se neujalo (aspoň o tom nevím), je kompletní počeštění Half-Life. Pokud by někdo něco takového chystal, nechť mě kontaktuje, určité zkušenosti už mám, pracoval jsem na tom, ale odradil mne nedostatek času a nezájem ostatních. (Viz připravovaná epizoda do HL - zde).
Dále na průvodci několikrát padla otázka, jak udělat LOOP wav, aby se zvuk opakoval, kdo to ví, ať odpoví. Já jsem na to nepřišel.
Vítejte v lepších časech
[11.01.2001 - 20:10] :: p2kDíky Wadovi přibyla opět jedna vychytávka.
Chtěl bych poradit všem levelmakerům (myslím že vás to i napadá), ale přesto si dovolím pár poznámek k editaci. Pokud editujete level, musí být dokonalý po stránce skutečnosti. Čili většina skel a lehkých kovových materiálů, včetně! osvětlení by mělo být rozbitné, světlo by mělo zhasnout, pokud rozbiju potrubí, měla by z něj unikat pára nebo voda. Když rozbiju sklo, měly by zůstat střepy na zemi i v okně, a dál by měly být rozbitné i dveře a obdobné předměty z lehkých materiálů. Slabší stěny by neměly být odolné proti raketometům a těžkým zbraním....
Toť z mála poznámek k editaci prostorů. Dovést do dokonalosti by se mělo všechno, i mapy. A tak, kdo má k tomu co říct, nechť řekne hned, nebo ať nadosmrti mlčí.
Worldcraft ve verzi 2.1
[01.01.2001 - :] :: p2k
|
Fenomén INFO_NODE
[01.01.2001 - :] :: p2k
|
Trošku updatu do příštího století
[31.12.2000 - 18:50] :: p2kPřibyly nové popisy entit v menu ENTITY, dík patří WADovi, i když jsem měl hodně práce texty předělávat, ale nakonec se to podařilo. Ve vychytávkách přibyla mapa se screenshoty (TOTALMASAKR4 od DRIWERa). Zdá se mi že odkaz vychytávky se stal takovým archivem české tvorby, ale budiž. Nikde jsem totiž archiv českých map neobjevil. A vy, co máte své stránky, kde dáváte svou tvorbu ve Worldcraftu, tak pošlete odkaz, rád ho zde uveřejním v levém sloupci: ČESKÉ ODKAZY.
Silvestr
[30.12.2000 - 20:55] :: p2kJe sice pěkný, ale jak pro koho, že. Nicméně přeji hodně úspěchů ve Worldcraftu. Na Průvodci mám takový dojem někdo pracoval s myšlenkou namluvení postav vědců, ochranky apod. v češtině.
Něco podobného jsem zkoušel před půlrokem, není to nic složitého, jen mi chyběly odpovídající překlady všech hlášek, nicméně jsem si jen tak pro sebe přeložil a nakecal téměř všechny věty (mimo dlouhých vět) vědců, a věřte že výsledek je fakt skvělý. Slyšet Half-Life v češtině je jako hrát novou hru. Samozřejmě jak pro koho, a tak vyhlašuji do světa, že pokud je někdo schopen překládat a dabovat, neměl by být problém přeložit kompletně celý Half-Life do češtiny. To by byl masakr. Chce to ale moc času a trpělivosti. Takže do nového tisíciletí hodně takových skvělých her jako je HALF, a hlavně ať někdo už konečně udělá standard v enginech, ať není takové množství editorů. Kdo se to má pořád učit.
Náměty a dotazy můžete posílat na můj email: p2k [zavinatch] seznam.cz a já pokud mi vyjde čas, odepíšu. Ještě bych rád podotknul, že odepisuji na dotazy které umím vysvětlit. Neodepisuji na dotazy, které lze vyřešit prozkoumáním těchto stránek, nebo na Průvodci.
Takže se moc neožerte, a čao v příštím století.
Vánoce
[24.12.2000 - 16:20] :: p2kJsou sice pěkné, ale jak pro koho, že.
Wad mi pořád vyčítá že jsem pomalý. Ano, vím to. Díky za uznání.
Dále poslal před pár lety, ehm, dny tutorial na TELEPORT, takže kdo chce, může se naučit další skvělý efekt.
Takže veselé a šťastné a moc se neožerte ať se vám neprodlouží PING :o)).
Další tutorial
[03.12.2000 - 11:20] :: p2kJAK VYTVOŘIT DÉŠŤ - od Kennyho. Děkujem.
Pak ještě přišla další mapa od Driwera: Totalmasakr4, neměl jsem ji ještě čas zkoumat, tak si ji můžete akorát stáhnout.
WAD poslal popis téměř 10 entit ve worldcraftu, takže až budou zpracovány, dám vědět. Opět díky WADovi se rozšíří popis entit, jelikož já už na to ...., no, ještě né!
Takže zítra to bude 11 let
[16.11.2000 - 10:15] :: p2kMyslím převrat. Konečně někoho napadlo udělat svátek pro pracující a já díky němu získávám čas abych updatnul nové tutorialy z WADovy dílny.
Tutorial k AMBIENT GENERIC, FUNC_TRAIN.
Tutorial k tvorbě vlastního MODu pro Half-Life.
Takže díky WADovi ... jen tak dál.
Dnes jedna neplacená inzerce.
[14.11.2000 - 18:55] :: p2kAle mám takový pocit, že je velmi často vidět všude kde se mele něco o editaci v 3D. Doufám že z dílny téhle softwarové bandy brzo vyleze nějaká dobrá action.
A taky doufám, že mi pošlou vzorek za mou neutuchající laskavost, umístit zde reklamu zdarma. :o)
Env_beam
[03.11.2000 - :] :: p2kDnes mě prozměnu probudil WAD. A musím uznat, že velmi veselou věcí. Poslal totiž tutorial k entitě ENV_BEAM. Jedná se o tvorbu laseru či obdobných světelných paprsků.
Tutorial je napsán srozumitelně, přehledně a je přiložena přikladová mapa.
Najdete ho TADY.
Taky jsem si všiml, že Counter-Strike už má svou doménu. Doufám, že už nastálo a poslední.
Nová mapa a pozadí do map
[29.10.2000 - :] :: p2kTakže zase po chvilce mé absence vás tu vítám.
Vlastně mě probudil člověk jménem DRIWER, abych mu nahodil na web vychytávku. Jenže ono se nejedná o vychytávku, ale plnohodnotnou mapu do Counter-Strike. Měli byste si přečíst pravidla vychytávek. Ale budiž. Opět udělám vyjímku.
Každopádně je mapa výborně provedená, takže stojí za to si ji stáhnout. Dík Driwerovi. Je vidět, že česká tvorba ještě úplně neuhasla.
Dále, pokud máte své stránky, kde jsou umístěny informace o vás a vašich mapách vytvořených ve Worldcraftu, napište, ať zde umístím nějaký odkaz.
Tak vás zase vítám po delší odmlce.
[17.10.2000 - :] :: p2kMám fakt málo času, je to škoda. Všímám si, že zájem od singleplayer a multiplayer misí se pomalu, ale jistě vytrácí. Na jeho poslední místečka se ještě tlačí Counter-Strike, což je sice dobře, ale Q3a a lepší editační engine a programy nás tlačí do kouta. Je nás čím dál tím míň, tak přemýšlím nad další prací.
Každopádně stránky tu jsou, a vychytávky přibývají. Pokud chce někdo poslat nějaký textový příspěvek, článek, nebo tutorial, nechť ho pošle, já ho zpracuji a umístím pod autorovým jménem zde na stránky.
Jinak díky za podporu. Jak se tak dívám, tak k dnešnímu dni tu bylo celkem 2298 návštěv.
Vítám Vás zpátky přátelé.
[15.09.2000 - :] :: p2kPo delší odmlce dnes znovu spouštím EDITAČNÍ CENTRUM CZ, v jiné podobě.
Vymazání předchozích stránek bylo způsobeno komplikacemi s copyrightem stránek anglických, těch co jsem překládal, jelikož jsem stavěl na jejich designu.
Nyní jsem si vytvořil design vlastní a doufám že teď už mi dají pokoj.
Odkaz Vychytávky
[22.08.2000 - 20:22] :: p2kTakže VYCHYTÁVKY se nám pomalu rozbíhají, ještě upozorňuji, že pravá vychytávka není mapou, ale něčím, co je ve Worldcraftu velice těžce editovatelné nebo nemožné, což jsou různé efekty, neproveditelné objekty, osvětlení a stíny, co koho napadne. Nezapomeňte si přečíst pravidla Dále dávám dohromady ARCHIV MAP českých autorů, takže o svých mapách mě informujte na této adrese a nezapomeňte si přečíst informace.
Mimochodem, ZDE je mapa, kterou jsem sliboval na Průvodci. Jedná se o první mapu v Black Mesa, když Gordon vchází dovnitř. Podle ní jsem se naučil používat scripted_sequence, sice mi rozbor trval dost dlouho, ale vy to zvládnete taky. Každopádně vidět jak vypadá mapa od Valve v editoru a zkoušet ji není špatné.
Zprovoznění FAQ
[03.08.2000 - 16:10] :: p2kKonečně jsem zprovoznil FAQ - zatím jen pro začátek z některých vašich dotazů. Dále připomínám soutěž VYCHYTÁVKY, takže tvořte a posílejte. Doufám že se někdo aspoň pokusí.
Ptám se ještě po původní české tvorbě map do Half-Life, bavíme se o editaci, ale za těch pár let už by snad někdo mohl něco vytvořit. Proto, jestli máte stránky se svou tvorbou, pošlete odkaz a já jej uveřejním a poté vytvořím seznam všech původních českých map, ať už single nebo deathmatch a taky CS nebo TFC.
Novinky, Retinal Scanner, ZHLT, vychytávky
[25.07.2000 - 12:50] :: p2kDnes jsem přeložil tutorial Retinal Scanner, dále některé entity v sekci tlačítka, spouště.
Mezi další novinky bych zařadil poslední verzi souboru FGD pro CounterStrike halflifecs.fgd a nové Zonerovy utility (které ale osobně nepoužívám).
Jednou někdo řekl, že není možné udělat stín světla vrhaný přes ventilátor, který se otáčí. Jde to. Taky si vzpomínám že se na Pruvodci řešil problém s tvorbou koule ve Worldcraftu. Chystám odkaz VYCHYTÁVKY, ve kterém by měly být efekty, které umíme jen my, češi. Dokažte to, a vytvořte jakýkoukoliv věc, která se na první pohled jeví, že vytvořit nejde. Do toho!!, držím Vám všem palce.
Jo, a ještě něco. Nejedná se o soutěž, spíš o přehlídku dovedností.
ZHLT
[25.07.2000 - :] :: p2k
|
WORLDCRAFT 3.3 konečně vydán!
[10.06.2000 - 11:10] :: p2kTak už tu máme nový Worldcraft!! Už jsem ho testoval a skutečně mne velice potěšil... hlavně texture locking - vynikající záležitost :o).
Worldcraft 3.3 stahujte ZDE.
Dále si vlevo můžete všimnout v přehledu verzí utilit nového rozdělení datových souborů. Jedny pro verzi 3.x a druhé pro 2.x. Předpokládám však, že málokdo se bude vracet ke starému worldcraftu, to by byl blázen! :o)
Překvapení v podobě přípravy WORLDCRAFTu 3.3
[09.05.2000 - 15:15] :: p2kTakže podle oficiální tiskové zprávy a stránek HERC to vypadá na nový Worldcraft!! Vypadá opravdu slibně, takže předpokládám, že se o něm budete chtít dovědět víc, a proto stačí kliknout ZDE. Taky jsem si dovolil přeložit i tiskovou zprávu, takže čtěte. Pokud se tento projekt opravdu dokončí, bude to skvělé.
Worldcraft 3.3 tisk. zpráva Valve
[09.05.2000 - :] :: p2k
|
Worldcraft 3.3 - preview
[09.05.2000 - :] :: p2k
|
Seznam animací modelů v HL1
[05.05.2000 - :] :: p2k
|
Worldcraft pro začátečníky 3.díl - nastavení kompilace
[01.05.2000 - :] :: p2k
|
Worldcraft pro začátečníky 2.díl - konfigurace
[01.04.2000 - :] :: p2k
|
K překladům!
[08.03.2000 - 15:33] :: p2kTakže co přibylo? Od každého trošku :)
Ale vážně... materiálu je moc, ale zájem je malý, proto nemá cenu překládat absolutně všechno. Překlady jsou mé vlastní, doplňované mými zkušenostmi s editací v Half-Life. Někdy používám translator, ale vzhledem k jeho nepoužitelnosti jen k bleskovému informačnímu charakteru o obsahu stránek. V podstatě zde není žádná stránka translatorem přeložena - všechny prochází mou kontrolou a úpravami.
Zároveň se ptám všech, kteří sem zabloudili, jestli by se nechtěli podílet na překladu. Pokud ano, ať se ozvou do pošty.
Worldcraft pro začátečníky 1.díl - instalace
[01.03.2000 - :] :: p2k
|
Konečně česky!
[17.02.2000 - 09:55] :: p2kNevím sice proč jsem se tak rozhodl, ale rozhodl jsem se, že přeložím aspoň základní informace nejen pro začínající level-makery. Poslední týden jsem přeložil a překopal původní design Half Life Editing Resource, a na výsledek se již díváte.
Najdete zde všechny novinky co se týkají české Half-Life scény, taky budu přidávat Autolycusovy příspěvky z anglických stránek. Celý web ještě není kompletně přeložen, ale pracuje se na tom. Budu překládat převážně ty nejdůležitější věci a sem tam některé krátké odkazy.
Konzole v Half-Life 1
[01.02.2000 - :] :: p2k
|
Průvodce styly č.1, Jak designovat laboratoře
[01.02.2000 - :] :: p2k
|
Half Life Compilation Center v1.31
[28.01.2000 - 09:03] :: p2kPřišlo od theAntiELVIS:
A už tu máme poslední verzi Half Life Compilation Center v1.31. Obsahuje pár úprav a nové možnosti ovládání.
A tady je už slibovaný odkaz: HLCC resource page.
MapFinger
[26.01.2000 - 17:13] :: p2kDeraj posílá skvělou informaci o svém sajtu MapFinger.
MapFinger je server se stránkami, které sdružují spoustu lidí co tvoří mapy do všech možných her. MapFinger současně obsahuje přes 350 registrovaných tvůrců map, přes 800 map (z toho dobrých 400 pro Half-Life).
Myslím že to je skvělé místo, kde publikovat své nejlepší výtvory. :o)
Nový editor textur Wally - Alfa verze!
[25.01.2000 - 09:00] :: p2kZatím poslední verze skvělého editoru textur. Nová verze podporuje mimojiné i 24-bitovou barevnou hloubku. Odkaz na stránky Wally je ZDE!
Co nového?
- 24-bitové zobrazování, editace a ukládání textur
- podpora grafických formátů TGA, BMP, PCX (8- and 24-bit)
- lze importovat/exportovat
- PNG podpora
- JPG podpora
- Nový způsob manipulace programu s registry
- Stovky dalších vylepšení programu a jeho ovládání.
Jelikož je toto jen alfa verze, tak doporučuji opatrnost při práci, ať náhodou nepřijdete o data. Více informací zde: Wally homepage.
Jak nastavit oblohu SKY v Half-Life 1
[01.01.2000 - :] :: p2k
|
Cheaty v Half-Life 1
[01.01.2000 - :] :: p2k
|
cs_uvalno_KD Counter Strike Source 25.07.2011 |
de_uvalno_kopec Counter Strike Source 24.07.2011 |
fy_hrabova Counter Strike Source 10.11.2011 |
cs_pension Counter Strike Source 31.03.2014 |
Lepší Wolf3D Wolfenstein 3D 26.08.2016 |
ve Valve Hammer Editoru:
Half-Life a CounterStrike 1.6: | |
Tutorialy a návody Popis entit, Články k Half Life |
|
Half-Life 2 a CounterStrike:Source: | |
Tutorialy a návody Popis entit, Články k Half Life 2 |
15.08. ...entyty0912.. Korkonat her..
15.08. ...entyty0912.. Korkonat her..
01.04. děkuji vám.... Jozoo-anon
02.01. presah max-anon
19.12. Odpočet Raoul-anon
17.12. Odpočet? Kuma-anon
DISKUZE :
25.11. fenomen raoul-anon
18.10. modifikace najlvin-anon..
19.06. youtube kanál.. Český dabi..
19.06. red alert 3 Český dabi..
22.07. 10kg weighted vest for.. 10kg weight..
23.06. lost world: source.. stalker a vl..
- Mrtvé legendy, aneb proč to většině starých ... [170370]
- Výtah... [164952]
- DOOM 3 SDK Download... [164462]
- Jak vytvořit reálnou páru... [156940]
- Jak udělat vol.2 : Jak ukončit/zakončit level/h... [148109]
- Jak vytvořit pozadí v konzoli... [146947]
- Chodba - jak propojit místnosti... [131049]
- Obloha - Sky - jak na to... [127702]
- Návod na Sandbox 2 editor... [121220]
- Tvorba map pro hru Chaser - návody... [120080]
- Cheaty pro FAR CRY 2... [118757]
- Jak na teleport... [117542]
- Jak udělat modifikaci... [117039]
- Osvetlenie v mapách... [116473]
- Doom 2 návody - odkazy... [114779]
- Jak udělat dobrou mapu... [114051]
- Od začátku k profesionalitě #9 - Vkládání mo... [113164]
- Jak udělat mapu CS 1.6... [112747]
- Zmodeler - jak se dělají auta pro Mafii... [112602]
- Jak vytvořit text zobrazující se během hry... [109214]
- Quake návody - odkazy... [109046]
- Jak vytvořit blikající světlo... [107513]
- Od začátku k profesionalitě #1 - Valve Hammer E... [101903]
- Skener oka - sítnicový snímač... [99395]
- Jak na žebřík... [98104]
- Maják - rotující paprsky světla... [98010]
- Cheaty pro Far Cry... [96891]
- Kam nahrát stáhnuté mapy a jak je spustit.... [96709]
- Sklo - jak udělat sklo... [96518]
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.
| Vygenerováno za 0.06279 sec. |