NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Otočné dveře + průhledné sklo

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: p2k,  zobrazeno: 95771x

Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6




Otočné dveře s průhledným sklem


Takže o co jde
Jak vytvořit otočné dveře s průhledným sklem?
Tak tohle je opět vaše velmi častá otázka.
Krátce řečeno, musí se vytvořit dvoje dveře (jedny jako rám dveří a druhé jako sklo) a trigger (spoušť) s nimi dohromady.
Pokud už víš jak na to, tak je to super, pokud ne, čti dál.

Dveře s průhledným sklem jsou tvořeny ze dvou částí: z pevného rámu dveří, a jedním průhledným objektem - sklem. Tyto dvě části musí být seskupeny (group) dohromady jako jeden objekt.  Dál je potřeba vytvořit spoušť, čili aktivní plochu, která při dotyku hráče sepne otevření dveří. Tento objekt (je vidět na obr.č.3) je trigger a musí být neviditelný.

Otočné dveře s průhledným sklem
Pro náš příklad použijeme texturu dveří FIFTIES_DR8. Musíme odstranit černou oblast ve dveřích pomocí vyřezání - carve, kam později umístíme sklo - objekt s texturou GLASSGREEN.

glassdoor1.jpg (4177 bytes)     glassdoor2.jpg (4720 bytes)      glassdoor3.jpg (5190 bytes)

První obrázek ukazuje rám dveří po vyřezání černého místa. Jedná se o normální entitu func_door_rotating - čili otočné dveře. Zelený brush s texturou origin je níže v pravo objektu. I tento musí být seskupen a být entitou func_door_rotating. Dveře se nastavují naprosto stejně jako každé jiné otočné dveře. (Zde je návod).
Dále je nutné nastavit jméno dveří  Name (targetname) - jako příklad použijeme rdoor1.

Na druhém obrázku je vidět již umístěné sklo (místo prázdné plochy z obrázku 1). Vedle skla se nachází opět nachází zelený brush, který je vztažen tentokrát ke sklu (čili seskupen se sklem), opět jako func_door_rotating. Nastavení entity by mělo být stejně jak u normálních dveří mimo následujících položek:
Položka Render Mode (rendermode) by měla být nastavena jako Texture (2), a FX Amount (renderamt) na hodnotu 96. Tak se sklo zprůhlední.

Teď máme dvě části jako otočné dveře, a obě musí mít jméno (name) rdoor1. Obě budou naráz otevřeny triggerem (spouští).
Na obrázku č. 3 je vidět umístění spínače. Vytvoř objekt s texturou AAATRIGGER a vytvoř z něj entitu trigger_multiple. V nastavení cílové entity (která bude aktivována při najetí hráče na tento trigger) nastav v položce Target (target) jméno rdoor1. Taky nastav v položce  Delay before reset (wait) hodnotu 1, čímž se trigger opět aktivuje po 1 sekundě.
  

 DISKUZE -- 4

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 19.03.2009 16:51:20 -- Moravuscz-anon:  Carve  
jj dik hned dneska to skusim 
 17.03.2009 19:55:21 -- kary-anon:  carve  
Proste udelas objekt prez objekt, jeden z nich si oznacis, kliknes pravym, zvolis carve a dira je hotova...
Tohle a plno jinejch veci si muzes precist v ruznejch tutorialech a clancich tady na strankach... 
 15.03.2009 20:45:04 -- Moravuscz-anon:  Jak VYŘEZAT?  
Ahoj mappeři jak to mam pomocí toho carve vyřezat zkušel jsem skoro všechno ale nejde to
Poradíte někdo? Rady pls zasílerjte na Moravuscz@seznam.cz s předmětem VYŘEZAT.

Všem co poradí DĚKUJU :D 
 27.11.2007 14:21:24 -- Rob-anon:  Jednoduší způsob..  
Existuje jednoduší způsob: vytvoříte dveře, vyříznete porostor vložíte sklo - přesně podle tutorialu. Poté k místu kde jsou panty dáte predmět s texturou ORIGIN. Vše vyberete (tři brushe) a date To entity. Tam vyberete nastavení a nemusíte vytvářet žádnej spouštěč. 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02015 sec. |