ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Worldcraft 3.3 - preview
Rubrika: Half Life 1Další verze Worldcraftu se blíží. Worldcraft 3.3 překonává další hranici mezi vynikající funkčností, možnostmi a jednoduchého ovládání. Velké zlepšení v renderingu, použití textur a další spousty úprav a maličkostí, které tuto verzi rozhodně vylepší. Tento malý náhled ale postačí k tomu, abys čekal další příjemná překvapení :)
Více
prostoru pro editaci!
Spousty malých vylepšení - v editoru už nebudete muset tápat a hledat nástrojové
lišty (Selection, Camera Mode, Vertex Mode, Apply Current Texture, etc.), ale tato menu
budou moct být volána tzv. horkými klávesami, nebo kombinací stisku kláves. Také
další tři hlavní stabilní lišty umísťované standardně vpravo - Texture Browser,
Filter Control, a Objects - neboudou již zůstávat napevno v editoru, ale budou
pohyblivé, tzn. že budou moci být umístěny kdekoliv na ploše editoru.
Tato dvě vylepšení vám umožní vytvořit si maximálně velkou editační plochu v editoru. (Také bude možná modifikace barevného schématu editoru - prozatím ale přes nastavení ve Windows.)
Jak to bude s texturami?
Jedno z nejvíce očekávaných zlepšení bude v systému texturování. Budou dvě
vylepšení: práce s texturami a uzamykání textur
Práce s texturami
Dříve
jste museli posunovat texturu nahoru a dolů podle toho, v jaké výšce je potexturovaný
objekt položen. Nejlépe je to vidět na přiloženém obrázku, bedně s texturou
BCRATE09C, která obsahuje i nápis.
Při přiřazení textury se zobrazila všelijak obráceně či vzhůru nohama (podle textury). Toto bylo sice jednoduché opravovat, ale často zdlouhavé u více objektů (např. pořád opravovat předpřipravené objekty je nahouby). S novou funkcí seřazení textur se textury umístí správně, kdekoliv bednu postavíte.
Utilita umístění taxtur dává také možnost přiřadit, ke kterému bodu objektu se bude textura zarovnávat (nahoru, dolů, vlevo, vpravo).Také bude možno automaticky texturu vycentrovat (vystředit) na objekt a upravit její rozlišení.
Uzamykání textur
Myslím že když se podíváš na obrázek níže, není co dodat.
Ale stejně. Myslím že něco přece jen povím. Uzamykání textur bude jedna z nejlepších úprav, které ušetří čas. Vždyť si jen představ kolik práce trvá oprava textur na bedně, která má být postavena na jednom rohu. A teď si představ, že jen uzamčeš textury, objekt pootočíš a je to hotovo :o) Skvělé. Ušetřil jsi deset minut!!.
Myslím, že se díky této funkci dají navrhnout ještě lepší objekty a v mnohem kratším čase.
Nový 3D renderovaný pohled a rozšíření 3D pohledů
Velké úpravy byly vykonány v 3D pohledech. Konečně bude fungovat v módu OpenGL,
takže všechny karty podporující OpenGL by měly zobrazit 3D pohled ve Worldcraftu.
další z nových a neméně kvalitních vylepšení je zobrazování spritů v 3D okně
(samozřejmě že reálné zobrazení velikostí a při pohlyblivých spritech i počty
snímků za sekundu!).
Když umístíš entitu do mapy, zobrazuje se ve starších verzích jako barevná krabice. V nové verzi by se měla zobrazit tak, jak je vidět na obrázku. Mělo by se jednat o obrázek páry (env_sprite). Také bude možno ponechat starší zobrazení krychle.
Malá žárovka vlevo reprezentuje analogicky nejpoužívanější entitu - light. Dříve byla zobrazena také krychlí. V nové verzi ji bude představovat nejen tento malý obrázek žárovky, ale také barva této žárovky bude informovat o nastavení barvy, kterou bude ve hře svítit - čili reprezentuje i barevné vlastnosti v nastavení.
Toto bylo jen krátké seznámení s novinkami co nás čekají ve Worldcraftu 3.3. Nová verze bude obsahovat mnohem více vylepšení a úprav pro co nejlepší vylepšení práce (konečně když se Valve do toho vylepšování pustili, tak proč ne). Více informací bude brzy, tak mi prosím nemailujte a zbytečně se neptejte, a hlavně sledujte novinky! :o)
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |