NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: p2k,  dne: 25.04.2016,  zobrazeno: 11957x  

Úvodem

Od doby, kdy Valve přestalo vyvíjet Worldcraft a Valve Hammer Editor (dále jen VHE) tak, aby splňoval aktuální potřeby levelmakerů pro tvorbu map a modifikací pro hry založené na enginu BSP architektury (Quake1-3, Half-Life) uteklo hodně času, přesto přetrvala ve světě poměrně silná základna levelmakerů, kteří tento typ enginu stále používají pro tvorbu svých her a modifikací. Za tuto dobu vzniklo a zaniklo pár editorů, které se snažily na tento úspěch navázat (např. Tread, který jsme zde kdysi také vyzkoušeli), ale žádný z nich (kromě editoru Quark) se zatím nedočkal dostatečně vřelého přijetí komunitou levelmakerů. Díky aktivitě programátorů z Ruska vznikl multiplatformní editor JackHammer (aktuální verze 11855), který se postupem času zdokonaluje, a již nějaký čas útočí na pozici plnohodnotné náhrady Worldcraftu/VHE v kategorii editoru map běžících na enginu výše uvedeném. Pojďme se tedy na něj podívat.

Instalace

Instalační soubory (Windows/Linux) si můžete stáhnout přímo ze stránek jackhammer.hlfx.ru/en. Instalace je jednoduchá, instalátor se sám zeptá na cesty ke spustitelným souborům jednotlivých her (případně je i sám najde).


Instalace - JackHammer

První spuštění a konfigurace

Při prvním spuštění vás přivítá známé prostředí (ty kteří znají Worldcraft/VHE), které se skládá ze čtyř oken, wireframe pohledy ze tří stran a jeden renderovaný 3D pohled. V mém případě si editor při instalaci sám nastavil cesty ke konfiguračním souborům hry Half-Life, takže otevřená mapa se ihned zobrazila. Viz obrázek.


Editační okno - JackHammer

Konfiguraci cest k herním souborům zobrazíte stisknutím klávesy F2 (nebo horní menu -> Tools -> Options). Při podrobnějším prozkoumání narazíte na větší možnosti nastavení, než nabízel VHE, což rozšiřuje komfort editace map. Mezi vlastnosti které mne potěšily na první pohled je zobrazování modelů v 3D pohledu, šíře záběru 3D pohledu, přehledně strukturovaná konfigurace adresářů, počet undo/redo hodnot, a spásná funkce autosave (není defaultně zapnuta, takže zapněte ihned po instalaci :)

Práce s editorem

Levé menu funkčních ikonek je rozvrženo stejně jako ve VHE. Ikonky jsou barevně provedeny jinak, nicméně funkce jsou stejné. To stejné platí také o horním menu. Přibyly ikonky pro rychlé otočení a rotaci objektu, nebo chytré umístění objektu k určité hraně (nejvyšší, nejvíce vpravo apod). Pěkné je také zapnutí a vypnutí transparentnosti některých speciálních textur (např. AAATRIGGER), nebo zapnutí/vypnutí průhlednosti u textur s modrým pozadím (typu zábradlí, žebřík).


Vypnutí/zapnutí průhlednosti - JackHammer

Nechybí samozřejmě zobrazení modelů přímo v mapách a také Vis Groups. U zvukových entit jsem zjistil že jdou i přehrát (za předpokladu že je máte v příslušném adresáři a ne v PAK souboru, jako já). Autoři doporučují také pro ukládání map používat jejich interní datovou strukturu map JMF. Samozřejmě lze používat i JMF nebo RMF, nicméně některé informace se mohou tímto exportem z mapy ztratit (např. vícenásobné VisGroups - tedy údaje z rozšířených funkcí editoru JackHammer). Na pravé straně najdeme okénka s volbou objektů i vylepšený prohlížeč s výběrem textur.

Resumé

Po více jak hodině práce v editoru jsem si velmi rychle osvojil návyky z VHE a mohu JackHammer doporučit jako adekvátní (a lepší) náhradu za VHE.
Co říci závěrem? JackHammer podle dostupných informací půjde využít také ve spolupráci s enginem Volatile 3D II, který v některých případech dohání Source Engine. Pro nezávislé projekty by to mohla být zajímavá volba, jen kdyby byl engine dostupný, což momentálně není.

Kam dál

- Podívejte se na kompletní přehled modifikací do her na našem webu
- Přečtěte si více zajímavých článků o tvorbě herních modifikací
- Buďte v obraze a sledujte novinky na webu www.ceskemody.cz
 DISKUZE -- 5

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 01.05.2016 16:26:58 -- p2k:  to ELjano  
Teda překvapilo mne, že to po těch 13 letech ještě někdo pozná. V přípravě je video z upravené verze Force Of Evil Directors Cut, takže zůstaň na příjmu. 
 30.04.2016 19:49:13 -- raoul-anon:  JackHammer  
Ja myslim ze Worldcraft mel jeste nejakou povedenou nejnovejsi betaverzi, ale mne desne stve u tohodle typu map ta kompilace. Quake mel dvacet dalsich editoru o kterych se tu nezminujes ale daji se najit na google. Jedine co mne ted uz zajima sou sandbox-type editory. Vidim co davam do sceny, edituju to ve scene a stisknutim jednoho tlacitka se objevim ihned ve hre a mohu testovat. Jit si varit caj pokazde kdyz bsp/vis kompiluje mapu, abych ji mohl otestovat a pak zas znovu editovat a takhle dokolecka porad ztracet cas... na to uz fakt v dnesni dobe nema snad nikdo naturu.  
 30.04.2016 15:29:49 -- ELjano-anon:  ...  
Pani, nečekal jsem, že po cca 13 letech uvidím screenshoty rozdělaných map z Force of Evil :D. Jinak Jackhammer mohu jen doporučit. 
 30.04.2016 15:10:02 -- ELjano-anon:  ...  
Pani, nečekal jsem, že po cca 13 letech uvidím screenshoty rozdělaných map z Force of Evil :D. Jinak Jackhammer mohu jen doporučit. 
 27.04.2016 09:17:35 -- deuterius-anon:  prekvapenie  
Len tak ďalej, palec hore! 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
The Matrix World
Max Payne 2
29.05.2004
Čeština do Far Cry
Far Cry
30.07.2004
Tenká žlutá linie
Operation Flashpoint
02.02.2006
Čeština do The Godfather
The Godfather
16.05.2006
Čeština do Trackmania Nations
Trackmania Nations
19.07.2006

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2020. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.10017 sec. |