ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Co je to herní engine
Rubrika: Obecné téma
Vložil: kuma,
dne: 17.04.2016,
zobrazeno: 25504x
Herní engine je software sloužící k vývoji videoher. Termín herní engine se poprvé začal objevovat v polovině devadesátých let ve spojitosti s hrami typu FPS. Dobrým příkladem byla hra Doom od Id Software. Tato hra měla rozumným způsobem oddělené jádro (vykreslování 3d grafiky, detekce kolizí, audio systém…) a vlastní náplň hry (prostředí, zvuky, pravidla hry...). Toto rozdělení se ukázalo být velmi výhodné, když Id Software začal toto jádro licencovat dalším firmám. Ty se nemusely starat o nízkoúrovňové aspekty hry, a stačilo jim jenom vytvořit vlastní prostředí a vlastní pravidla hry. To velmi zrychlilo a zlevnilo vývoj hry.
Cryengine Sandbox editor
Dále je třeba si uvědomit, že úplně univerzální engine neexistuje a pravděpodobně nikdy ani existovat nebude. Dá se zde vypozorovat jistý trend. Čím pokročilejší (více vysoko úrovňové) funkce engine nabízí, tím více urychluje vývoj aplikace, ale zároveň se stává méně univerzálním. Skutečně univerzální řešení se tak dá dosáhnout jenom na velmi nízké úrovni, takový engine ale zase vývoj příliš neurychlí. Většina enginů je více či méně přizpůsobena pro potřeby určitého typu/typů hry. Pro tento typ hry poskytují vysoko úrovňové funkce a tvůrci hry se mohou omezit pouze na vlastní náplň hry. Častým jevem je také přizpůsobování existujícího enginu pro potřeby konkrétního projektu. Při tomto procesu se použije jenom část enginu, která vyhovuje a zbytek se upraví/přidá tak, aby vyhovoval vyvíjené aplikaci.
Herní engine je tedy znovupoužitelná část hry, která zrychluje a minimalizuje náklady na vývoj nových her. Tento engine si tým může vyvinout sám pro potřeby několika vlastních projektů, nebo si ho může licencovat od jiné firmy, případně využít engine se svobodnou licencí.
Příště se budeme zabývat výběrem a hodnocením herních enginů. Těště se!
Zdroj:
http://games.zcu.cz/Skalsky/thesis.pdf
DISKUZE -- 3
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
30.05.2016 19:52:51 -- raoul-anon:
mod
Ani ho nemusím vydávat a už je slavný ... cha.
18.05.2016 21:46:03 -- kuma-anon:
seriál
Až bude tak bude... a kdy vyjde ten tvůj slavný mod?
17.05.2016 18:26:23 -- raoul-anon:
enginy
Se těším a nic, kdy vyjde pokračování?