TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Od začátku k profesionalitě #9 - Vkládání modelů
Rubrika: Half Life 2
Vložil: Tommzs,
zobrazeno: 116765x
Od začátku k profesionalitě #9
Vkládání modelů
V HL1 jste museli skoro všechny objekty dělat v Hammeru, některé byly v Prefab, ale pořád to nebylo ono. Graficky to dnes nemělo šanci. Proto se v HL2 vkládají složitější objekty(židle, nějaký přístroj) pomocí modelů, na jejich tvorbu se používají programy jako Milk Shape 3D, který je dobrý na kompilaci modelů, ale ne moc na tvorbu, jeden z nejlepších je 3D Max Studio, který je ale placený. Tvorbou se budeme zabývat v pozdější části seriálu, ale teď si řekneme něco o vkládání. Samozřejmě v SDK je jich mnoho vytvořeno, takže je z čeho vybírat. Místo obrázků je zde můj ukázkový level. Začněme tedy.Prop_physic - Používá se pro objekty se kterými se dá hýbat(střílení, gravity gun, vzít do ruky "e") a rozbíjet.
Prop_physic_override - má navíc nastavení health, pro nastavení životů, před rozbitím, nerozbitný je 0.
Prop_physic_multiplayer - stejný jako prop_physic, používá se ale v multiplayerových hrách(Counter-Strike, Deathmach).
Prop_static - Pokud je nějaký objekt velký, nebo těžký, používá se prop_static.
Prop_dynamic - Existují i druhy objektů s nějakými animacemi(panenka v laboratoři), řekneme si příklad. Dveře jsou jen zajížděcí, nebo otáčivé, ale co když chceme udělat dveře například combinům, které se mechanicky otevírají.
Prop_dynamic_override - lze nastavit health a také, působení jiných předmětů, například mám otáčivou plošinu(func_rotating) a na ní chci mít krabici, otáčející se s plošinou.
Prop_ragdoll - kromě vkládání ležících mrtvol není k ničemu.
Prop_thumper - je to speciální entita pro jeden jedinný model, který se Vám automaticky objevý, nebudete-li ho měnit. Jde o stroj, mlátící do země, čímž odhání Antliony(npc_antlion).
Prop_vehicle - Vše co začíná těmito slovy, je pojízdné, většinou už má nastaveno vše potřebné, stačí je jen vložit.
Poznámky: Pokud se Vám objekt nezobrazí, zkuste použít jiný typ entity prop, pokud ani to nepomůže, problém je v Hammeru, dost často se stává, že se prostě nemůže nějaký objekt zobrazit. Nelze to nijak řešit, což je velice frustrující.
DISKUZE -- 8
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |

všecko sou to dobry rady a když mi autor ještě zjisti jak nastavit
vireframe materials a KOLONKU WAD LIST budu absolutně spokojenej přeju
pěknej den

Mám jeden V přípravě(je hotov,a el nejede pict)

Přesně myslim že jsou to good rady.Už se těšim až něco zase
přidáš.Já sama bych to takhle dobře nevysvětlila.
n400
n400

Moc díky za podporu, zatím mi píšete, jen že je to dobrý, nebo
nějaký rady, tak je to good a něco sem zase přidam:-D

To nevadí stejně mi ty tvoje rady příjdou strašně vhod tommzs :)

Není to taková hrůza, ale nepůsobí to profesionálně :)

A kde to jako vidíš? Ne, já už to opravil, dík za upozornění, ale
zas taková hrůza to neni ne?

Tak tohle je fakt zajímavý : ´´Prop_vehicle - Vše co začíná těmito
písmeny.´´ Nebylo by lepší a mnohem profesionálnější říci co
začíná těmito slovy ? Jsi přece profesionál, když radíš jak k
profesionalitě ne ?