TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Od začátku k profesionalitě #9 - Vkládání modelů
Rubrika: Half Life 2
Vložil: Tommzs,
zobrazeno: 112666x
Od začátku k profesionalitě #9
Vkládání modelů
V HL1 jste museli skoro všechny objekty dělat v Hammeru, některé byly v Prefab, ale pořád to nebylo ono. Graficky to dnes nemělo šanci. Proto se v HL2 vkládají složitější objekty(židle, nějaký přístroj) pomocí modelů, na jejich tvorbu se používají programy jako Milk Shape 3D, který je dobrý na kompilaci modelů, ale ne moc na tvorbu, jeden z nejlepších je 3D Max Studio, který je ale placený. Tvorbou se budeme zabývat v pozdější části seriálu, ale teď si řekneme něco o vkládání. Samozřejmě v SDK je jich mnoho vytvořeno, takže je z čeho vybírat. Místo obrázků je zde můj ukázkový level. Začněme tedy.Prop_physic - Používá se pro objekty se kterými se dá hýbat(střílení, gravity gun, vzít do ruky "e") a rozbíjet.
Prop_physic_override - má navíc nastavení health, pro nastavení životů, před rozbitím, nerozbitný je 0.
Prop_physic_multiplayer - stejný jako prop_physic, používá se ale v multiplayerových hrách(Counter-Strike, Deathmach).
Prop_static - Pokud je nějaký objekt velký, nebo těžký, používá se prop_static.
Prop_dynamic - Existují i druhy objektů s nějakými animacemi(panenka v laboratoři), řekneme si příklad. Dveře jsou jen zajížděcí, nebo otáčivé, ale co když chceme udělat dveře například combinům, které se mechanicky otevírají.
Prop_dynamic_override - lze nastavit health a také, působení jiných předmětů, například mám otáčivou plošinu(func_rotating) a na ní chci mít krabici, otáčející se s plošinou.
Prop_ragdoll - kromě vkládání ležících mrtvol není k ničemu.
Prop_thumper - je to speciální entita pro jeden jedinný model, který se Vám automaticky objevý, nebudete-li ho měnit. Jde o stroj, mlátící do země, čímž odhání Antliony(npc_antlion).
Prop_vehicle - Vše co začíná těmito slovy, je pojízdné, většinou už má nastaveno vše potřebné, stačí je jen vložit.
Poznámky: Pokud se Vám objekt nezobrazí, zkuste použít jiný typ entity prop, pokud ani to nepomůže, problém je v Hammeru, dost často se stává, že se prostě nemůže nějaký objekt zobrazit. Nelze to nijak řešit, což je velice frustrující.
DISKUZE -- 8
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
24.05.2008 14:51:01 -- MEHEHE-anon:
...JAKY MECKY
všecko sou to dobry rady a když mi autor ještě zjisti jak nastavit
vireframe materials a KOLONKU WAD LIST budu absolutně spokojenej přeju
pěknej den
14.01.2006 13:45:48 -- Tommzs:
dík:-D
Mám jeden V přípravě(je hotov,a el nejede pict)
13.01.2006 19:40:46 -- n400-anon:
hehe
Přesně myslim že jsou to good rady.Už se těšim až něco zase
přidáš.Já sama bych to takhle dobře nevysvětlila.
n400
n400
25.12.2005 20:39:24 -- Tommzs:
re: hehe
Moc díky za podporu, zatím mi píšete, jen že je to dobrý, nebo
nějaký rady, tak je to good a něco sem zase přidam:-D
25.12.2005 11:33:38 -- Nakor-anon:
hehe
To nevadí stejně mi ty tvoje rady příjdou strašně vhod tommzs :)
24.12.2005 21:37:13 -- Kamil-anon:
,
Není to taková hrůza, ale nepůsobí to profesionálně :)
24.12.2005 21:07:01 -- Tommzs:
hehehe
A kde to jako vidíš? Ne, já už to opravil, dík za upozornění, ale
zas taková hrůza to neni ne?
24.12.2005 16:52:35 -- Kamil-anon:
hehe
Tak tohle je fakt zajímavý : ´´Prop_vehicle - Vše co začíná těmito
písmeny.´´ Nebylo by lepší a mnohem profesionálnější říci co
začíná těmito slovy ? Jsi přece profesionál, když radíš jak k
profesionalitě ne ?