TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak vytvořit text zobrazující se během hry
Rubrika: Half-Life & Counter Strike
Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor.
Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Valve Hammer Editor: Jak vytvořit text zobrazující se během hry
Občas budete potřebovat popsat nějakou situaci jinak než skripty, zvukem a prostředím. K takovému účelu se velmi hodí entita "game_text", kterou vás nyní naučím používat.
1) Vytvořte si osvětlenou místnost.
2) Kdekoliv v místnosti umístěte entitu "game_text". Její nastavení je následující:
Name = text (název entity)
Message Text = www.ceskemody.cz (text, který se zobrazí po aktivaci)
X = -1 (poloha textu na ose X - horizontální rovina, přičemž -1 je střed)
Y = 0.8 (poloha textu na ose Y - vertikální rovina)
Hold Time = 3 (čas ve vteřinách, po který bude text zobrazen)
3) Vytvořte brush a použijte texturu "aaa_trigger". Umístěte ho někam, kde přes něj budete moci přejít. Označte tento brush, klikněte na něj pravým tlačítkem a zvolte "tie to Entity". Ze seznamu vyberte trigger_once, což je aktivátor pro nějakou činnost a v podstatě základ všech skriptů. Alternativou může být trigger_multiple, což je obdoba trigger_once s rozdílem, že jej můžete spustit vícekrát. Ve vlastnostech entity stačí pouze zadat do pole "target" název entity game_text (v mém případě "text").
4) Nyní můžete mapu zkompilovat a těšit se z úspěchu.
Vidíte, že použití entity game_text je velice jednoduché, ale zároveň účinné. Můžete ještě vyzkoušet další vlastnosti této entity, jako je např. zobrazovací efekt či barva textu.
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |