ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Worldcraft 3.3 tisk. zpráva Valve
Rubrika: Half Life 1Worldcraft 3.3 tisková zpráva
Následující tisková zpráva byla odeslána jako informace o nové verzi Worldcraftu.
Pro okamžité vypuštění
Kontakt: Doug Lombardi
VALVE PŘIPRAVUJE WOLDCRAFT 3
Nová verze editoru nejlepší akční hry roku již tento měsíc
Kirkland, WA (4. Květen, 2000) - Společnost Valve, L.L.C. dnes oznámila novou verzi
populárního editoru Worldcraft. Ten je již připraven k vypuštění. Worldcraft 3
vypustí současně s novým Half-Life SDK 2.0. Editor obsahuje množství nových funkcí
a možností pro jednodušší a rychlejší editaci.
"Nová verze Worldcraftu obsahuje množství vylepšení, jaké si přáli designeři
nejen z naší firmy, ale i ostatní, kteří pracují na mapách Half-Life a Team
Fortress" říká Gabe Newell, ředitel společnosti Valve L.L.C. "Lepší
nástroje dovolí současným autorům pochopit ovládání okamžitě, zatímco
začátečníkům hodně usnadňuje začátky editace."
OpenGL renderer, nová texturová aplikace, a automatický 3D náhled jsou další
možnosti Worldcraft 3. Ten bude stáhnutelný zdarma z různých hráčských websajtů a
CDček. Worldcraft 3 bude podporovat veškeré Half-Life hry a herní modifikace (MODy),
které současně pokrývají 60% hraných her online přes internet.
VALVE založeno r. 1996, jako softwarová vývojářská firma. Half-Life je debutující
hra Valve. Od jejího vypuštění v listopadu 1998, Half-Life vyhrává první místa
téměř všech počítačových časopisů jako nejlepší hra roku. Více informací o
Valve je na stránkách www.valvesoftware.com.
Následující seznam vylepšení byl v tiskové zprávě také zahrnován, už jsem ho sliboval v preview.
- OpenGL 3D Renderování. Rendering v reálném čase je rychlejší, větší a může být ve větším 3D pohledu.
- Uzamykání textur. Uzamykání textur zrychluje práci s otáčením, zvětšováním či protahováním objektů.
- Vylepšení texturových aplikací. Automatické texurové přiřazení způsobuje, že textura již patří objektu a tudíž je možné jej posouvat, dávat nahoru či dolů a textura zůstává pořád tam kde má být - na objektu.
- Zobrazení spritů. Sprity jsou již automaticky zobrazovány v 3D okně, spolu s jejich případnou animacín. Počet snímků a velikost spritu se v 3D okně také zobrazují, čímž se vylepšuje a zrychluje práce s odlaďováním mapy.
- Jít na číslo objektu. Objekty mají svá čísla a při chybné kompilaci je snadné je vyhledat a zobrazit chybný objekt - a opravit ho.
- Obrázky entities. Každá entita má nyní v 3D pohledu svůj obrázek, značku, podle které je snadné zjistit o kterou se jedná, aniž by jsme na ni museli kliknout.
- 3D reálný náhled. Tvorba objektů, úpravy velikostí, přemísťování se v 3D okně zobrazuje v reálném čase.
- Barevné pevné entities. Entity můžou mít v FGD souboru stanovenou barvu, pro snadnější identifikaci v 2D či 3D pohledu.
- 3D mřížka. Nová 3D mřížka povlouje jednoduché zobrazení velikostí objektu v 3D okně.
- Náhrada špatných textur. Přidáno tlačítko Replace do tabulky textur. Lze lehce vyměnit textury, když jsou špatné ve WADsouboru.
- Zpráva o použití textur. Statistická zpráva udává celkovou paměť použitou texturami a WAD souboru. Zobrazuje v informačním okně o mapě.
- Rozšířené ovládáni kamery. Pohyb v 3d pohledu v reálném čase pomocí klávesnice. Držením svou tlačítel myši sepne najíždění kamery vpřed či vzad. Kolečko na myši zvětšuje pohledy 2D a 3D.
- Umístění entity v 3D okně. Bodobé entity můžou být umístěny v 3D pohledu, stačí ukázat a kliknout.
- Tlačítko na volbu entit. Přidáno tlačitko pro vyvolání menu Entity Properties, nastavení spritů, zvuků, postavení modelů, atp.
- Zarovnání objektů. Velikost zarovnávaných objektů může být zobrazena v 2D okně při zarovnávání. Toto je dobré pro zarovnání objektů pro stejnou velikost či pro srovnání stejnou texturou.
Důležité změny:
Worldcraft byl dost upraven co se týká OpenGL renderingu pro 3D pohledy. V tomto směru
byl takřka kompletně přeprogramován. Tak bylo možné přidat do pohledu sprity,
efekty struktury objektu (vlastností) apod. Texturování a časově náročné
renderování bylo také urychleno.
Dále:
Mimo hlavních rysů, jež byly na Worldcraftu vylepšeny je tu ještě spousty dalších
a dalších drobností.
Taky je ještě spoustu malinkých vylepšení, na které nezbylo místo a taky troška chyb, které se doufejme časem podaří vyladit. Ještě se nekdo ptal jestli se ukládají do douboru MAP i vlastnosti entit bez kliknutí na properties (známý problém worldcraftu) - ano tato chyba je opravena. Dále se ptají jestli Worldcraft havaruje při většim množství WAD souborů? Ne, již je to v pořádku. Nový renderovací systém také umožní již v pořádku pracovat s 3D pohledy.
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |