TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak udělat mapu CS 1.6
Rubrika: Half-Life & Counter StrikeTakze v druhe casti navodu se pokusime udelat malou
mistnost..., vyhlazene textury atd.
Nejdriv udelame oproti minulemu navodu par zmen :
v Tools-Options-Gameconfiguration zmenime:
Game Data Files takto :
-nejdriv vymazeme stare FGD, takze oznacime ho a klikneme na
Remove
-to proto, ze v minulem navodu byl FGD na Half-Life, a ten by nam v CS
nefungoval, takze:
-klikneme na Add, a v Hammer Editoru ve slozce
FGDCounter-Strike vybereme halflife-cs.fgd
Ted uz by meli byt jenom nove veci
Textury
-textury jsou vlastne to, co v CS a jinych hrach vidime, myslim tim povrch
objektu...napr.: povrch dveri, omitka zdi atd.
Pridame nejake textury do Editoru
-v Options, jdeme na zalozku textures a tam dame, Add
WAD
-vybereme wady (jsou soubory, ve kterych sou textury) ktere chceme, a klikneme
ok
Na delani CS map doporucuji tyto:
cs_dust.wad - textury ze vsech de_dustu
cstrike.wad - obsahuje ode vseho z CS kousek
de_aztec.wad - par textur z de_aztec
itsitaly.wad - textury z cs_italy
halflife.wad - temer vsechny textury, ktere jsou v HL tento WAD davejte vzdy
kdyz delate mapu, protoze obsahuje i logicke
textury jako je SKY, CLIP, LADDER, ORIGIN (vysvetlim pozdeji)
Najdeme je v adresari cstrike a valve
S temito texturami muzete udelat temer jakoukoliv
mapu
Zaciname
-tak kdyz dame File, New, tak se nam otevrou 4 okna
1.) 3D okno
2.) Pohled zhora
3.) Pohled zepredu
4.) Pohled zboku
(jen abyste se nedivili)
-hned nad 3D oknem, a pod polozkou Edit jsou takove mřížky, klikejte ai tak 4x
na tu s minusem
co sme vlastne ted udelali?
- zmensili sme neco jako meritko, ve kterem budeme delat, mensi mrizka nam
umoznuje udelat mensi objekty, napr male bedny atd.
Tak, ted uz zacneme naplno
vyrobime si moc jednoduchou mapu
Solid
-je stena, proste cokoliv, s cim nejde hybat, ani nema nejake specificke
vlastnosti, napr.: Steny, podlaha atd.
Podlaha
a)
Vpravo nahore si zvolime nejakou texturu (muzeme take vybirat z kterych WAD
souboru)
v nasem pripade nejaky pisek z de_dust - delame podlahu
(Texture Group - cs_dust)
b)
Klikneme na tu sedou kostku co je vlevo a na pohledu zhora klikneme a tahneme,
az budeme mit rozmer cca 1056w 1056l 8h ( tento rozmer je vpravo dole)
c)
Az mame pozadovany rozmer, tak klikneme ta tu kostku, kterou sme vytvorili
pravym tlacitkem na mysi a dame Create Object
-meli bysme dostat velkou plochu, ktera ma pisek jako texturu
Steny
a)
ted chceme udelat steny, takze vpravo nahore vybereme nejakou texturu steny
v nasem pripade je to nejaka stena z dustu
b)
postup je uplne samy jak predtim, s tim rozdilem, ze bude vetsi vyska
napr.: 8w 1056l 176h
-takto postupujeme, dokud nebudeme mit celou plochu ohranicenou zdema
Obloha
Nyni udelame oblohu
a)
Povolime aby Editor, vybiral ze vsech textur (vpravo nahore dame Texture Group -
ALL)
Klikneme na Browse a napiseme do vyhledavani Sky
vybereme texturu sky
b)
oblohu (sky) udelame tak, ze celou mapu
ohranicime
Entity
-entita je v nasem pripade zjednodusene objekt (CT start, T start atd)
Svetlo:
klikneme na Enity (zase vlevo)
vravo dole si vybereme:
light_enviroment
a pres 3D okno ho ulozime nahoru na oblohu
light_enviroment je jako by nahrada slunce, potom je tu jeste pouze Light, ale
to se pouziva na vnitrni prostory...
Spawny:
ted zvolime info_player_start - to je CT spawn
a zase nekam do 3D okna klikneme, ale pozor tudle entitu musime zvednout nad
podlahu, udelame to tak, ze ji normalne uchopime pres tu cervenou sipku (opet
vlevo) ,oznacime a posuneme nahoru...
nyni zvolime info_player_deathmatch - to je T spawn
Kolik udelame spawnu, tolik bude moct byt na mape max. lidi
delejte stejny pocet T spawnu a CT spawnu jinak bude vic lidi na jedne strane
nez na druhe
Bombplace:
v entitach najdeme:
info_bomb_target
a plcneme ho nekam nazem, ale zase pozor ! radsi at nezasahuje do zeme (ani
oblohy), a to plati u kazde entity, i u Light a Light_Enviroment
Nyni klikneme na, File, Run, nekam soubor ulozime, otevre se male okynko,
kliknete na Expert, zaskrkejte vsechny polozky a kliknete na OK, pokud ste vse
dobre nastavili, tak se soubor zkomprimuje do .bsp formatu. Ted staci akorat
mapu.bsp prehrat do slozky maps v Counter-Strike
A nyni mame plne funkni mapu pro 2
lidi, kde se poklada bomba
Rekneme, ze je velmi jednoducha, ale staci ne?
V pristim dile se pokusim vysvetlit jak delat slozitejsi Solidy, posunovani
textur, dvere, a zebrik.
Pokud mate nejake problemy, tak rad poradim... ale piste sem a ne na ICQ
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
a me se tam ukaze tabulka ( run map ) a tam je jakesi run CSG a run BSP a tak dal ja tam zadne expert nemam ja tam mam akorat EXTRA poradte plz jak to mam spustit
né zadarmo když tak mi pište na hacanek@seznam.cz nějak se dohodneme děkuji
Executing...
Command: Change Directory
Parameters: E:Counter Strike 1.6 full + boti + non steam patch 36 v48 by By SteelCounter-Strike 1.6
The command failed. Windows reported the error:
No such file or directory
Executing...
Command: Change Directory
Parameters: c:documents and settingsmartinplochabombplace
Could not execute the command:
Change Directory c:documents and settingsmartinplochabombplace
Windows gave the error message:
Přístup byl odepřen.
Executing...
Command: Change Directory
Parameters: c:documents and settingsmartinplochabombplace
Could not execute the command:
Change Directory c:documents and settingsmartinplochabombplace
Windows gave the error message:
Přístup byl odepřen.
Executing...
Command: Change Directory
Parameters: c:documents and settingsmartinplochabombplace
Could not execute the command:
Change Directory c:documents and settingsmartinplochabombplace
Windows gave the error message:
Přístup byl odepřen.
Executing...
Command: Change Directory
Parameters: c:documents and settingsmartinplochabombplace
Could not execute the command:
Change Directory c:documents and settingsmartinplochabombplace
Windows gave the error message:
Přístup byl odepřen.
Executing...
Command: Copy File
Parameters: c:documents and settingsmartinplochabombplace.bsp E:Counter-strike 1.6Valvecstrikemapsbombplace.bsp
The command failed. Windows reported the error:
Systém nemůže nalézt uvedený soubor.
Executing...
Command: Copy File
Parameters: c:documents and settingsmartinplochabombplace.pts E:Counter-strike 1.6Valvecstrikemapsbombplace.pts
The command failed. Windows reported the error:
Systém nemůže nalézt uvedený soubor.
Executing...
Command: Copy File
Parameters: +map bombplace -dev -console
Předem dik :D
Děkuji moc
Vsechny wady, ktery mas v hammeru nastaveny pri kompilaci mapy (tools-options-textures) po tobe bude hra pri spousteni mapy vyzadovat, proto je presun do vyse uvedenych slozek.
Jeste mala rada... nastavuj si v hammeru co nejmin wadu, jen ty, co opravdu potrebujes, jinak v tom brzo budes mit poradnej bordel.
do jakych slozek je mam presunout?
Vsechny wady, ktery mas v hammeru nastaveny pri kompilaci mapy (tools-options-textures) po tobe bude hra pri spousteni mapy vyzadovat, proto je presun do vyse uvedenych slozek.
Jeste mala rada... nastavuj si v hammeru co nejmin wadu, jen ty, co opravdu potrebujes, jinak v tom brzo budes mit poradnej bordel.
Je to 6 tga obrazku v rozliseni 256256, ktery jsou ulozeny ve slozce ...gfx/env.
Konkretne kterou chces v mape mit si vyberes v editoru, kdyz kliknes nahore na map, pak na map properties a do enviroment map (cl_skyname) napises jmeno ty oblohy bez poslednich dvou pismen (ty urcuji ktera ze sten ty krychle to je...
Executing...
Command: Change Directory
Parameters: C:Program FilesValvecstrike
Executing...
Command: C:PROGRA~1VALVEH~1toolsqcsg.exe
Parameters: c:documents and settingsvladislavplochade_faction
qcsg.exe v2.8 (Jan 31 2000)
---- qcsg ----
entering c:documents and settingsvladislavplochade_faction.map
ERROR
Token too large on line 5
Executing...
Command: C:PROGRA~1VALVEH~1toolsqbsp2.exe
Parameters: c:documents and settingsvladislavplochade_faction
qbsp2.exe v2.2 (Dec 28 1998)
---- qbsp2 ----
ERROR
Cant open c:documents and settingsvladislavplochade_faction.p0
Executing...
Command: C:PROGRA~1VALVEH~1toolsvis.exe
Parameters: c:documents and settingsvladislavplochade_faction
vis.exe v1.3 (Dec 30 1998)
---- vis ----
1 thread(s)
ERROR
Error opening c:documents and settingsvladislavplochade_faction.bsp: No such file or directory
Executing...
Command: C:PROGRA~1VALVEH~1toolsqrad.exe
Parameters: c:documents and settingsvladislavplochade_faction
qrad.exe v 1.5 (Apr 6 2000)
----- Radiosity ----
1 threads
[Reading texlights from C:PROGRA~1VALVEH~1toolslights.rad]
[1 texlights parsed from C:PROGRA~1VALVEH~1toolslights.rad]
ERROR
Error opening c:documents and settingsvladislavplochade_faction.bsp: No such file or directory
Executing...
Command: Copy File
Parameters: c:documents and settingsvladislavplochade_faction.bsp C:Program FilesValve Hammer Editorde_faction.bsp
The command failed. Windows reported the error:
Systém nemůže nalézt uvedený soubor.
Děkuji předem... :)
www.karyk.ic.cz/CS/map.html
Kdybys ty články opravdu měl přečtený, tak víš, že se hammer/worldcraft se nejdriv musí nastavit...
Co se týče tý angličtiny mohl by sis třeba přeložit, co ti to píše (neni žádný nastavení, chceš si to nastavit???...)
doporucuju si nejprve precist clanky na tomto serveru o uvodu do Worldcraftu/Valve Hammer Editoru, vse v kombinaci s ucenim se anglictiny...
Do you wish to open new user´s guide to assist you in configuring Hammer?
Tohle me to napise newite co s tim??
Do you wish to open new user´s guide to assist you in configuring Hammer?
Tohle me to napise newite co s tim??
Prostě si je postavíš z jednotlivejch objektů. Rozdíl ve vejšce dvou schodů já dělam většinou 16, nebo 8 jednotek.
Ostatni: ty mapy nemusej mit soubor bsp a nav, staci bsp, jestli hrajes proti botum tak se ti nav sam vytvori(aspon teda u ZBot) a jestli nehrajes proti botum tak ho nepotrebujes
Nejprv hledej informace, zkoušej sám... lidí na internetu se ptej, pokud tento postup náhodou nepomůže!
Když si na této stránce najdeš hlavní menu, tak si tam určitě všimneš tlačítka Tutorialy... a náhodou na něj klikneš - voila - najdeš tam plno návodů, dokonce i na ten tvůj žebřík.