NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Jak vytvořit reálnou páru

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: p2k,  zobrazeno: 156079x

Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6



Pára



Vytvořit páru je vcelku jednoduchá záležitost. Postup, jak ji vytvořit, si teď popíšeme.

pára jak bude vypadat         sestava entit ve worldcraftu

Na začátku je nutné umístit několik (pro příklad 6) entit env_sprite tak, aby spolu tvořily přímku, a jednotlivé entity je dobré dávat čím dál víc od sebe tak, jak je vidět na obrázku č. 2. Stačí když vzdálenost mezi prvními třemi sprity bude menši než u posledních třech.


sprites/xsmoke1.spr

Po vytvoření entity env_sprite ji označíš, stiskneš ALT+ENTER, čímž vyvoláš vlastnosti entity (properties). Nastav Render Mode na položku Additive. Pak nastav FX Amount kde napiš 80. Toto číslo způsobí, že sprite bude z 31% (80/255) průhledný. Poté nastav ve volbě Sprite Name jméno spritu: sprites/xsmoke1.spr - tento sprite vidíš kousek výš.

Dále je nutné rozhodnout, zda pára bude aktivní hned na začátku. Tato možnost se nastavuje v záložce FLAGS. Stačí zatrhnout položku START ON. Jestliže má být pára spustitelná, (například těsně po výbuchu potrubí), je nutné jí přidělit jméno, které se pak volá spouštěcí entitou (pomocí položky target ve spouštěcí entitě - pro příklad: trigger, button)

Tím jsme si připravili jednu entitu, kterou nyní nakopírujeme vedle sebe podle obrázku. (Entita se zkopíruje i tak, že držíš SHIFT, označenou entitu uchopíš kliknutím tlačítka - a kde ji chceš umístit, tam tlačítko myši pustíš. Entita se zkopíruje. Nyní je nutné upravit env_sprite tak, aby každý sprite páry byl zobrazen od nejmenšího k největšímu. To se provádí v položce SCALE, kde se zadá hodnota. Například prvnímu spritu dáme velikost 1, druhému 1.3, třetímu 1.7, a tak dále až po poslední sprite. Tím se způsobí rozptyl páry do ovzduší.

Jak se pára oddaluje od zdroje svého vzniku, je také více průhlednější, proto je nutné každý sprite dál od zdroje úniku více zprůhlednit. Průhlednost změníme v položce FX Amount . Pro příklad: První sprite má hodnotu 80, druhý bude mít 68, třetí bude mít ještě méně, až poslední bude mít třeba 16.

Poslední věcí, která by kazila dobrý dojem je framerate. Pokud by byl u všech spritů stejný, pára by blafala stejně a výsledný efekt by nestál za nic. Proto je nutné přiřadit každému sprite jistou náhodnost. Na mapě z příkladu bude mít 6 spritů framerate: 10, 14, 18, 22, 26 a 30. A je to hotovo!

Poznámky
Pokud chceš aby pára vytryskla jen třeba každou sekundu, stačí umístit do mapy multi_manager, který postupným spouštěním jednotlivých pojmenovaných spritů docílí tohoto efektu. Multimanager se edituje tlačítkem smartedit (napíše se jméno volané entity a doba, za kterou má být spuštěna), a pokud chceš sekvenci opakovat, zavoláš jako poslední příkaz v multi_manageru jméno multimanageru, takže vznikne nekonečná smyčka - multimanager se bude spouštět sám sebou svým posledním příkazem. Samozřejmě že je ještě nutné v záložce FLAGS zatrhnout volbu MULTITHREADED, jinak by opakování nefungovalo.

Taky je možné, aby tě pára opařila a tím ti ubrala energii. V tom případě je nutné přes oblast tryskající páry umístit entitu trigger_hurt, zvolit damage type jako HURT (8). Jestliže je pára na začátku neaktivní, musíš také v záložce FLAGS zaškrtnout volbu Start Off.

Použité entity
env_sprite

Mapa pro příklad
hl_steam.zip


 DISKUZE -- 2

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 28.02.2011 11:11:42 -- Matiko-anon:  pls  
ja ked zapnem mapu tha mi zrusi hru a vybehne ze to nebolo najdene pls co mam robit? 
 11.03.2009 19:34:40 -- pepe-anon:  ...pls help  
pokazde kdys chci pustit mapu mi nabehne tohle


Executing...
Command: Change Directory
Parameters:

The command failed. Windows reported the error:
Invalid argument


co s tim pls zdi vsechno uzavrene zakladni potrebne veci sou 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02055 sec. |