NOVINKY:
|
NOVÉ ČLÁNKY A NÁVODY:
|
MODY/MAPY:
|
Fibix engine videogame engine / visualisation tool
[27.06.2012 - 23:27] :: RuThaNJe škoda, že tuto novinku píšu teď a ne tak před 3-4 lety. Všichni ti, kteří se pokouší na koleně něco tvořit, by byli tímto enginem velmi zaujati, ne-li nadšeni.
Stejně jako zajímavý Unigine engine z Ruska, který je znám hlavně díky prvnímu slušnému DX11 benchmarku, jde o dílo jednoho člověka, kterému samozřejmě pomáhají další spolupracovníci. Nacionalisté mohou jásat, jelikož engine vzniknul v našem postkomunistickém bordelu:)
Engine by měl sloužit pro dvě hlavní užití: architektonické vizuální, které zobrazuje realtime a nepotřebujete nějakou drahou renderovaci farmu. Dále herní použití - primární cíl projektu. Zde je velká výhoda, že je možné pobavit se přímo s autorem, a domluvit si customizaci, což se vám u jiných toolů pravděpodobně nepodaří.
Plány jsou stejné jako všude - rozšiřovat produkt, postupně ho vylepšovat, aby jednou (při vší úctě k člověkodesetiletí, které jsou utopené v jiných enginech) byl plně konkurenceschopný i jako herní engine.
Další technické informace, co engine umí najdete: zde
Autoři jsou otevřeni rozumným návrhům na spolupráci a využití enginu.
Pokud vyzkoušíte, dejte vědět jak se vám tento produkt líbil. Zda se pro herní použití jedná "jen" o sympatický boj s větrnými mlyny, nebo o zázrak...
MEGA článek: PC vs herní konzole
[15.05.2012 - 22:03] :: p2kUpozorňuji na MEGA článek od Ruthana PC vs herní konzole, který byl sice sepsán před pár měsíci, což na zajímavosti tématu neubírá ani trochu.
Portal 2 : Map Editor VideoTutorial
[15.05.2012 - :] :: p2k
|
PC vs herní konzole
[11.05.2012 - :] :: RuThaN
|
Editor levelů pro Portal 2 (Perpetual Testing Initiative)
[10.05.2012 - 23:00] :: p2kVítejte v Aperture Laboratories, domově neutuchající iniciativy testování. Snadno vytvářejte, sdílejte a hrajte komunitní testovací místnosti. Přispějte svým dílem! Přispějte vědě!
Dne 8.5.2012 vyšel editor levelů pro Portal 2, možno získat přímo na STEAMU.
Studium a hledání práce v 3D animaci
[03.05.2012 - 21:54] :: p2kPřed časem jsem narazil na přednášku o hledání práce 3D animátora od Jakuba Krompolce. Pokud Vás tedy baví 3D animace a chtěli byste v této branži pracovat ať už v herním či filmovém průmyslu, informace naleznete v PDF zde.
Gameday v Třeboni již 6. května
[30.04.2012 - 22:31] :: p2kČeský festival her v Třeboni nabízí už za 6 dní projekci autorského hraní, setkání s českými tvůrci, premiéru hry Botanicula, ukázky ze hry Samorost 3. Podrobnější informace naleznete na webu GAMEDAY.
Modifikace Dreamtime
[28.04.2012 - 15:56] :: p2kPřed časem vyšlo video z připravované modifikace Half Life 2: Dreamtime z dílen Krymotgames. Podívat se na něj můžete níže.
ARMA II mapa Mařenice
[24.04.2012 - 22:16] :: p2kJak bude vypadat nově vznikající mapa pro ARMA II s názvem Mařenice se můžete podívat na této stránce:
Herna + muzeum s automatovými klasikami - arcadehry
[21.04.2012 - 12:31] :: RuThaNDnes jsem se konečně dokopal a s kámošema zajel asi 30 km od PraGLu, podívat se do interaktivního muzea se starými automatovými hrami v Červeném újezdě (jezdí tam MHD ze Zličína, takže výmluva nemám auto, je zatracena), které se prostě nazývá arcadehry.cz.
Pokud čtete herní magazíny (což při ceně 250 za číslo, děláme snad jen my sběratelé) nebo sledujete herní weby, tak už jste pravděpodobně o tomto místě slyšeli, ale projistotu děláme reklamu i tady.
Je trochu smutné, že retro je v módě a tak spousta lidí, chválí staré věci, jen aby vypadali dost "odstátě" (vzdělaně), speciálně se tohle týká různých recenzentů a vývojářů, že je hraní a pak se většinou, ukáže pořádně neví o čem co jde.
Já rozhodně nechci takto nekriticky tyto staré hry jen chválit, je to kus historie, jakýsi relikt, který má pořád své nesporné klady. Hlavní soudobý klad tedy vyšší HW výkon => lepší grafika na velké 30" obrazovce a skvělé zvuky oproti domacím popelnicím (s 14 palcovým černobílým monitorem a PC Speakerem) už dávno neplatí. Nicméně jsou tu stále jiné klady, jako velká přímočarost těchto her, které pochopíte za pár vteřin, HW ovládání - volanty, pedály, 2 páky na ovládání tanku (jako v tom skutečném), světelné pistole s reálnou spouští a mířidly, co na mě asi nejvíc zapůsobilo, byl simulátor motorky s reálným plynem a hlavně ovládáním přes naléhávaní na strany, nikdy bych neřek, jak tohle může být zábavnější daleko více než všechny volanty a pedály světa. Další nespornou výhodou je, že mnoho her cca polovinu můžete hrát také s kamarády (někdy i se 3), se kterými se budete daleko blíže, než při nějaké onlinovce či lanparty. Dalé musím zmínit placení, nevhazují se nikam mince, ale platí se jen kilo za vstup (zde si myslím, že by sleva pro děti třeba do 15 projektu slušela, třeba i za cenu, že by dospělí pracující platili víc) a pak hrajete zdarmo a co je nejlepší, mnoho her v tomto nežimu nemusíte hrát pořád dokola, ale i když umíráte často, pak pořád pokračujete tam, kde jste skončili, až nakonec projdete celou hru a vyzkoušíte většinu jejího obsahu.
K nevýhodám, ona arkádovost a immersivita, je dvousečná, hry v drtivé většině postrádají hloubku, příběhu a atmosféru, pokud hloubkou nemyslíme šíleně dlouhá komba nebo hledání nějakých easter eggů. Samozřejmě musíte se zvednout a někam jezdit (btw více informačních směrovek přímo ve vesnici by prospělo) a zaplatit za něco co si můžete nějak "nějak" zahrát doma v emulátoru. Introverty mohou rušit i ostatní hráči (jako, třeba sprostě nadávající kamarádi z dětství, za které se trochu stydíte:) A u pár her to může být pro některé přílišná brutalita, tímto zdravím mě podobné, kteří tento fakt shledávají zajíamvým minimálně z akademických důvodů:) Řek, bych že malou generaci může taky poněkud znechutit větší obtížnost některých her, které si řeknou o nějaký ten tréning.
Abyste ale podobné závěry jako já mohli vynášet, musí takovéto herny existovat a to znamená, že je musí navštěvovat čas od času lidé a zaplatit jejich provoz. Zajímavé je také sledovat evoluci od prvních jednoduchých her ve stylu Pong, přes Pacmana, až po pár moderních 3D her, které jsou zde také trpěny - možnost volby je skvělá věc.
Takže se zastavte a vyzkoušejte všech 93 argumentů (na stránkách pořád chybí seznam her, které si můžete zahrát), které nyní muzeum má, jen varuju z vlastní zkušenosti 1 návštěva nebude stačit... Jedna rada na závěr, pokud nemáte rádi zimu, tak vězte, že uvnitř se netopí a kovové součásti strojů jsou relativně studené, takže pokud nebude dobré počasí doporučuji si sebou vzít staré "bezdomovecké" rukavice s odstřiženými prsty.
Kampaně pro Left4Dead a Left4Dead2
[08.03.2012 - 23:16] :: p2kTéměř každý hráč série L4D se jistě setkal s modifikacemi - neoficiálními levely, které vytvářejí dobrovolníci z celého světa. Málokdo však tuší, že některé z levelů překonávají v kvalitě nebo nápadu samotné autory hry. Za všechny lze jmenovat například legendární a stále populární survival mapu Helms Deep Reborn nebo vynikající kooperativní kampaň, navíc vytvořenou přesně podle skutečných částí města Barcelony - Warcelona. Proč ale v čechách nevznikají mapy pro tuto herní sérii, která běží na Source engine? Víte o nějaké české či slovenské kampani, nebo ji připravujete? Napište nám!
Unreal Engine 3 - GDC 2012
[08.03.2012 - 22:42] :: p2kAbychom neoslavovali pouze CryEngine, své polínko v ohni má samozřejmě také Epic Games - Unreal engine s vývojovým kitem UDK. Dnes vyšlo pětiminutové video, které ukazuje možnosti aktualizovaného engine 3 podrobněji. Nezapomeňte si přepnout na 720p. Poslední verzi UDK (únor 2012) si můžete stáhnout odsud.
Zajímavý je široký záběr podporovaných systémů: Wii, iOS, PS3, Mac, Android, PS VITA, Windows, Flash, XBOX360.
Kde všude nalezne využítí CryENGINE 3
[26.02.2012 - 14:49] :: p2kPoskytnutí CryENGINE®3 SDK pro nekomerční využití je poměrně významným tahem Cryteku a ostatní vývojářské společnosti může zanechat v pozadí. Na webu mycryengine.com lze najít tři videa, které ukazují možnosti využití enginu pro hry, simulaci skutečnosti a vizualizaci, která mne osobně zaujala nejvíc. Vše tohle znamená budoucí těsnější propojení herního, zábavního, filmového a v neposlední řadě také uměleckého průmyslu. Nedávné oznámení českého studia WarHorse o využítí enginu pro nově vznikající husitské RPG dává i laikovi najevo, že se s tímto enginem u nás počítá, což je pro české herní vývojáře zajisté důležitá zpráva.
CryENGINE 3 Free SDK 3.3.9 Update
[24.02.2012 - 21:32] :: p2kCryENGINE 3 Free SDK je plnou verzí vynikajícího vývojářského enginu pro nekomerční hry a herní vývojáře, kteří mohou využít silného CryENGINE 3 pro tvorbu svých free projektů. Odkaz ke stažení čerstvě zveřejněné verze 3.3.9 je zde.
Rád bych věděl kdo z vás s tímto SDK pracuje, podělte se o své zkušenosti v diskuzi.
Instalace: Stáhnete zip z uvedené stránky a rozbalíte do nějakého adresáře. Editor se nachází ve složce Bin32 nebo Bin64 - zvolte podle toho jestli máte 32 bitový nebo 64bitový operační systém (Windows samozřejmě). To ale není vše. Je potřeba mít účet na crydev.net. Pokud nemáte - vytvořte si jej (odkaz na registraci se zobrazí po spuštění editoru). Po přihlášení a načtení editoru se můžete ihned podívat na vzorovou mapu - Forest.cry, kterou naleznete ve složce /game/levels/Singleplayer/Forest. No a pak jen stačí stisknout CTRL+G a okamžitě vás editor přepne do hry. Jednodušší už to být nemůže!!!
Kolem Mafie je stále živo!
[22.02.2012 - 19:36] :: p2kJak by řekl klasik, legendy neumírají, což dokládá právě hra českých vývojářů Mafia a to, že je kolem ní stále živo. Stále vznikající české modifikace jsou něčím co dokládá výjimečnost této hry. Autoři Hadl a Snack, kteří se kterými jsme navázali spolupráci vydali modifikaci Mafia Xmas Battle mod, kterou naleznete i u nás.
Zároveň upozorňujeme také na oba spřátelené weby:
- mafia-mods.tym.cz
- mafia.gamecentral.cz
kde naleznete velké množství aktuálních informací o hře Mafia a Mafia II.
Seminář gamedesignu #3
[18.02.2012 - 14:31] :: p2kDvě české modifikace v síni slávy webu PlanetPhillip
[17.02.2012 - 19:01] :: p2kWeb planetphillip.com, který se z původního širokého herního záběru vyprofiloval ve stránky zaměřené čistě na sérii HALF-LIFE her, jehož šéfredaktor tráví každou minutu se svou milovanou hrou, představil před časem svou verzi síně slávy nejlepších single-player modifikací her série Half-Life. To by samo o sobě nebylo tak zajímavé jako fakt, že v prvních pěti příčkách se umístila práce předních českých a slovenských vývojářů. Konkrétně modifikace Dangerous World od TiiMa a Eye of the Storm od Lorda. Recenze na tyto herní skvosty můžete najít na našich stránkách.
Soutěž - Otevřete oči hrou
[16.02.2012 - 21:04] :: p2kSdružení České Hry o.s. přichází s novou vývojářskou soutěží jejíž zadáním je vytvoření hry s tématikou ekologie, humanitární a rozvojové problematiky, lidských práv, sociálních problémů, partnerských vztahů nebo života s mentálním či fyzickým postižením. Soutěž probíhá od 14. února 2012 do 2. prosince 2012 a ceny jsou velmi zajímavé. Pro více informací o soutěži klikněte na obrázek.
Projeďte si ČR v modifikaci hry Austrian Truck Simulator
[11.02.2012 - 10:43] :: p2kDobře vypadající práci odvádí kolegové z webu truckmag.funsite.cz. Šéfredaktor Domcek vzal editor do svých rukou a spolu s dalšími map makery se rozhodli vytvořit průjezdnou mapu cest České republiky pro hru Austrian truck simulator 1.32/German truck simulator 1.31. Autoři slibují průjezd krajskými městy a zemí českou. Na webu jsou také návody pro tvorbu map do výše uvedených her.
PORTAL po česku: aperturescience.webnode.cz
[06.02.2012 - 21:17] :: p2kDo našich spřátelených webů přibyl web aperturescience.webnode.cz, který se věnuje novinkám ze světa Portálu, bezesporu nejlepší hry roku 2011. Mezi zajímavé české modifikace, které zde můžete najít je Portal: New Adventure a Deep Chambers - Episode One, obě pro hru Portal 1. Budeme se snažit brzy na tyto modifikace přinést recenzi.
Modifikujeme českou zemi k obrazu jejímu
[04.02.2012 - 23:14] :: p2kTohle není reklama na Google Earth, ale spíše na další přidanou hodnotu, která se postupně může promítat i do herního světa. Určitě si ještě někdo z vás vzpomene (z českých map) na Mixerovy Counter-strike mapy podle skutečnosti jako cs_karlstejn nebo Maxellova mapa Zastavka pro Quake 3 Arenu. Těch herních levelů, které vznikly podle skutečných českých lokalit, je samozřejmě mnohem více. O co mi jde? Stále více si všímám, že herní akce v důvěrně známém prostředí dává modifikacím onu přidanou hodnotu realistična. Podobným způsobem se můžeme podívat na aplikaci Google Earth, která nebízí čím dál více propracovaných 3D prostor našeho reálného světa. Jako příklad vezměme Prahu a Karlův most. Dovolil jsem si pokus o stereoskopické zobrazení jako příklad toho, k jakým detailům se posunují hranice zobrazení naší planety. A přitom se stačí podívat pár let zpátky, kdy aplikace Nasa World Wind naznačila nápad a Google jako inovátor tyto hranice posunuje dál. Existují vůbec nějaké projekty, které využívají Google Earth a ty jejich statisíce modelů pro nějaký herní, např. nezávislý projekt? Přemýšlíte jako autoři map a modifikací o vytvoření herních levelů podle skutečných míst na Zemi? Vyjádřete se v diskusi.
Výsledky Game Jam Prague 2012
[03.02.2012 - 19:03] :: p2kS menším zpožděním Vám přinášíme informace o výsledcích druhého ročníku víkendového maratonu ve tvorbě počítačových her. Dvoudenního programování se zúčastnilo celkem 8 teamů a letošním tématem byl Uroboros - had který sám sebe požírá. Pro podrobnější informace o průběhu akce doporučujeme přečíst např. článek na rootu.
A nyní již vítězné hry:
1. Infinity Leaks – Guardian
2. Stick – Hexoboros
3. Entagon
Všem účastníkům této akce patří můj velký obdiv a gratulace za to, co v tak krátkém čase dokázali.
Daggerfall remake grafiky
[25.01.2012 - 13:46] :: RuThaNMůj dávný sen se naplnil a konečně se objevil někdo, kdo začal předělávat jednu z nejlepších her vsech dob Daggerfall do lepší grafiky tak, aby se dala hrát i dnes.
Engine by měl navíc brzy podporovat i další hry, např. Dark Forces, Outlaws, Blood). Výsledek zatím není takový zázrak, ale hra má konečně klasický mouselook a vyšší rozlišení, teď by to ještě chtělo předělat 2D sprity na 3D modely.
Trailer na očekávanou modifikaci Dangerous World 2
[22.01.2012 - 15:24] :: p2kPokud stejně jako my netrpělivě čekáte na to, co se momentálně rodí ve slovenských dílnách profesionálního levelmakera TiiMa, toto čekání vám může zpříjemnit nedávno vydaný trailer.
Druhý ročník Game Jam Prague 2012 se blíží
[20.01.2012 - 23:26] :: p2kV Praze odstartuje již druhý ročník víkendového maratonu ve tvorbě počítačových her Game Jam. Přijměte také vy tuto výzvu a v rozmezí 48 hodin si vyzkoušejte tvorbu kompletní hry od návrhu až po implementaci na společné téma, jež bude oznámeno při zahájení akce. Výsledky prvního ročníku jen potvrzují výjimečnost a úspěšnost této akce.
CMD Doom
[20.01.2012 - 00:00] :: p2kCMD Doom není modifikací původního Dooma ale spíše jeho totální předělávkou inspirovanou RPG Doomem - a teď pozor - hrajete v příkazové řádce (grafika je totiž reprezentována znakovou maticí), nechybí ani hudba a všem důvěrně známé ozvučení. Zajímavý počin představil Doomista na webu www.doom5.cz. Stahovat můžete odsud.
LLOS CITY 2011 - modifikace Crysis
[14.01.2012 - 11:54] :: p2kDnes bychom Vám rádi představili modifikaci LLOS CITY 2011, která je již druhým rokem ve vývoji. Modifikace přidává do hry Crysis nový příběh, nové detailně propracované lokace našeho světa zmítaného dlouhou válkou. Hráč zavítá do Paříže, New Yorku, katakomb, strip klubů, velkoměst, továren a mnoho dalších lokací, takže je na co se těšit. Právě detailně propracované lokace, které můžete spatřit na screenshotech níže, naznačují velmi zajimavou práci.
Minecraft texture pack pro Source engine
[25.11.2011 - 23:47] :: p2kPro fandy Minecraftu vyšel texture pack použitelný pro tvorbu levelů v Source engine, resp. ve Valve Hammer Editoru.
Zveřejněny zdrojové kódy pro hru DOOM3
[23.11.2011 - 22:50] :: p2kPod licencí GNU General Public Licence byly dnes zveřejněny zdrojové kódy hry DOOM3. Kompilovat můžete jak pod Windows, tak pod Linuxem a Mac OS X. Uvolněná verze zdrojových kódů neobsahuje žádná herní data, která můžete získat jinak (např. zakoupením DOOM3 Pack Complete na Steamu). Zdrojové kódy ke stažení a podrobnější informace ke kompilaci naleznete ZDE [EN].
Portal 2 editor
[19.11.2011 - 13:17] :: p2kJak Valve oznámilo na svém blogu, pracuje na novém ingame editoru map. Podle Valve se bude jednat o uživatelsky velmi přívětivý editor, který umožní návrh mapy přímo ve hře, tvorbu a sdílení vlastních vytvořených map s komunitou prostřednictvím Steam Cloud. Ostatní hráči budou moci prohlížet, hrát a jednoduše hodnotit výsledné mapy.
Vše vzniká vlastně proto, že od momentu vydání Authoring tools pro Portal2(což jsou nástroje a editor pro tvorbu map) vzniklo za krátký čas přes 700 map, a Valve konečně došlo, že tam kde je zájem a potenciál, musí nabídnout více než jen dlouhá léta udržovaný editor map, který od dob počátků nabobtnal na složitosti natolik, že odradil nemnohé levelmakery.
Doufejme, že tentokrát Valve připraví editor, který bude možno využít nejen pro tvorbu map a puzzlů pro Portal2, ale v budoucnu pro další hry využívající Source engine.
Zveřejnění programu GDS 2011
[15.11.2011 - 20:46] :: p2kValve Hammer Editor i pro bytové architekty
[30.10.2011 - 22:12] :: p2kTiim, slovenský autor modifikací, dokazuje preciznost své práce také prostřednictím videoukázky, kterou vám nyní přinášíme.
Game Developers Session 2011
[30.10.2011 - 22:00] :: p2kByl zveřejněn termín Game Developers Session 2011. Herně vývojářská konference se bude konat o víkendu ve dnech 18. - 20. listopadu 2011. Časový harmonogram bude zveřejněn.
Chystá Valve nový editor map?
[21.10.2011 - 20:04] :: p2kZajímavou novinkou se zdá článek na serveru games.cz o nově vyvíjeném editoru map pro Portal 2. Že by se konečně někdo ve Valve vzpamatoval (viz. komplikovanost stávajícího Valve Hammer editoru), nebo se jedná o další střípek do skládanky chystané novinky zvané Half Life 2: Episode 3?
Hledá se gameplay programátor pro malý komerční projekt
[18.10.2011 - 13:46] :: RuThaNMel bych tu nabidku pro nejakyho studentika programatora z Brna, ktery by si chtel zkusit tvorbu her.
Vyvijime tu mensi komercni hru (mame funkcni prototyp, ktery iterujeme (SCRUM) a jednoduse nestihame naimplementovat vsechny zajimave gameplay featury, ktere bychom ve hre radi meli, protoze by pak hra proste byla zajimavejsi. Nechci rict, ye nepotrebujeme pomoc s necim jinym, ale implentace fyziky, ait atd, je slozite tema takovouhle part-time praci.
Co se tyce penez, tak je to zadarmo, respektive za nejakou tu pizzu, pivo a nejaky to petikilo atd, dokud hra nevydela, pokud by hra vydelala, tak podil ze zisku, dany tim, kolik prace jste odvedli.
Prostredi hry / styl (vice osobne):
- nedaleka budoucnost, pocatky osidlovani vesmiru
- hra ma 2 hlavni slozky akcni / rpg + managment slozku, cim vice toho implementujeme tim vice je to rpg a mene akcni. Akcni cast je nase pojistka, abychom mohli neco prodavat, ikdyz se nebude moc darit.
Pozadavky:
C# pro newebovy projekty + dostatecny programatorsky skill (vyzkousime uvidime). Znalost Unity3D vyhodou.
Cas - aspon 8 hodin tydne (vsedni dny), bud 1 cely den, nebo 2 vecery, vice to kouskovat by pro nas neznamelo pomoc.
Kontakt:
ruthan@berserkers.com
Vyhody:
- muzete trochu proniknout do toho oboru
- ucit se tu od 30+ zkuseneho genialniho herniho kodera
- pokud hra vydela, tak si dost privydelat
Balík českých map pro Far Cry 2
[09.08.2011 - 21:39] :: p2kFinální balík třinácti ještě více zdokonalených autorských map pro Far Cry 2 od českého levelmakera Luke189 spatřil světlo světa před pár hodinami. Stahovat můžete odsud a na ukázkové video jedné z map s názvem DockHouse se podívejte níže.
FPScore 1.35a
[14.07.2011 - 21:07] :: p2kPo delší době se vracíme ke hře FPScore. Poslední verze s číslem 1.35a je na světě již 14 dní a přináší několik vylepšení a vychytávek. Stahovat můžete odsud.
Trackmania Challenge
[14.07.2011 - 20:54] :: p2kWEb gamedesign.cz vyhlásil soutěž v editoru tratí ve hře Trackmania Nations Forever. Více info k soutěži zde.
Team Fortress 2 po česku
[26.06.2011 - 17:46] :: p2k"Zadarmo" a "navždy" jsou dvě slova, kterými nás Valve začalo zásobovat v souvislosti s novým modelem hraní FREE-TO-PLAY u Team Fortress 2. Jako takové menší zpestření této novinky jsem našel starší, i když stále zábavné video "Team Fortress 2 po česku" od Vokurka Studios.
Slovenská modifikace Half Life Return 2
[06.06.2011 - 00:10] :: p2kDnes nám do největšího československého archivu modifikací přibyl další mod, tentokrát pro hru HALF-LIFE. Modifikace má název RETURN 2 a je druhým dílem od slovenského autora Agerixe. Uvedenou modifikaci naleznete ZDE.
GAME INDUSTRY aneb rukověť českých herních vývojářů
[11.05.2011 - 21:21] :: p2kVe čtvrtek 12. května 2011 vychází nová kniha GAME INDUSTRY od českých autorů. Kniha pokrývá témata game designu, historie interaktivní zábavy, vedení týmu, distribuce a marketingu a spolupráce s médii.
Více informací naleznete na webu www.game-industry.cz
GAMEDAY 2011
[06.05.2011 - 20:41] :: p2kV rámci festivalu Anifilm proběhne 7. května 2011 v Třeboni akce nazvaná Game day, což je blok přednášek a workshopů určených profesionálům pracujících v oblasti animace a elektronické zábavy. V závěru celodenní akce, kterou pořádá Anifilm ve spolupráci s naším sdružením České hry, proběhne vyhlášení výročních cen jménem "Česká hra roku".
KDY: Sobota 7. května 2011
KDE: Třeboň, divadlo J.K.Tyla
Pořadatel: ČESKÉ HRY a ANIFILM (www.anifilm.cz)
Více informací na adrese: http://gameday.ceske-hry.org
Mafia II opět na Steamu za pár korun
[11.04.2011 - 22:06] :: p2kPrávě teď se na STEAMU opakuje šance pro ty, kteří to s Mafií II propásli na Silvestra. Sleva 75%, cena 10€, Mafia I cena 2,49€.
Pokračování WS 2000 návodu
[08.04.2011 - 01:24] :: DukePo dlouhé době od vydání "základního kurzu" návodu na editor WS 2000 pro hru Chaser jsem dnes vydal na četné žádosti pokračování. To má zatím podobu tří zcela nových kapitol spadajících již do takzvaného "kurzu pro pokročilé", v nichž se obeznámíte například s tvorbou několika typů dveří, žebříku nebo rotujících objektů. Další kapitoly samozřejmě budou následovat, ale jejich sepsání je poměrně náročné a zabere mnoho času, takže nemohu slíbit, kdy přesně je budu publikovat. Těšit se ale můžete na minimálně dvacet nových témat, která již mám naplánována ke zpracování. Snad to k něčemu bude a nějací zájemci se mezi vámi, čtenáři a modery, najdou. Moc bych si totiž přál, aby pro Chasera vznikalo víc nových a kvalitnějších levelů než doposud. |
Pokud se mi vše podaří dotáhnout až do konce, bude pravděpodobně tento návod nejucelenější český tutoriál zabývající se tvorbou map do počítačové hry, navíc koncipovaný pro naprosté začátečníky. A to už zcela jistě stojí za úvahu, zda si něco nezkusit vytvořit. Navíc je zde velká pravděpodobnost, že Cauldron v brzké době dodatečně uvolní i některé z chybějících nástrojů, což nám podstatně rozšíří možnosti. Byť je Chaser dnes již stará hra, stále se hraje a map je málo, takže vaše případné výtvory se určitě jen tak neztratí. Více na www.doommap.cz. |
MODDB: Kontroverzní modifikace odstraněna
[19.03.2011 - 13:21] :: p2kPřed třemi týdny přinesly různé neherní weby či periodika informaci o zahraniční kontroverzní modifikaci která se nesla v duchu masakrů na školách v USA v minulých letech. Využívání takových vážných témat při tvorbě her je společensky nepřijatelné, na což dnes zareagoval i celosvětový web o modifikacích MODDB, který onu spornou modifikaci ze svých stránek odstranil.
Důvodem bylo, že web MODDB se stal terčem kritiky z důvodu hostování modu, a také to, že onen sporný mod házel velmi nepěkné světlo na práci všech tvůrců modifikací, které byly s touto kauzou zcela neoprávněně spojovány, stejně jako MODDB.
Celý článek o tom, kde leží hranice mezi svobodou projevu a tématy které by měly zůstat tabu naleznete ZDE [en].
Skuteční lidé za postavami ze hry Half Life 2
[01.03.2011 - :] :: p2k
|
Game Jam Prague zná své vítěze
[31.01.2011 - 22:55] :: p2kNa webu Game Jam se můžete dočíst o hrách, které stvořili tvůrci, programátoři, designeři a jiná gamemakerská havěť v superkrátkém čase. RuThan jako účastník a zároveň člen teamu, který vyprodukoval hru jež se umístila na druhém místě vám přináší exkluzivně dojmy z této akce.
Žebříček vítězů je zde:
1.místo hra
D-FEND BURANZ |
2.místo hra
FIAT TENEBRAE |
3.místo hra
I LOVE KAKAPO |
Dojmy z Game Jam session Prague 2011
[31.01.2011 - :] :: RuThaN
|
Lekce Level Designu na webu gamedesign.cz
[23.01.2011 - 17:28] :: p2kLekce leveldesignu od Raye Benefielda [zdroj v angličtině] začal překládat Vlastimil Ferko na webu gamedesign.cz.
Připomínáme, že Ray Benefield je uznávaný mladý tvůrce vlastních levelů pro Halo, který patří mezi špičku současné zahraniční MOD scény, takže tyto lekce určitě stojí za shlédnutí.
Game Jam Prague 2011
[23.01.2011 - 17:14] :: p2kVíkendový maraton v tvorbě počítačových her je akce, která je určena pro tvůrce počítačových her. Účastníci tvoří kompletní hru od návrhu až po implementaci během 48 hodin na základě společného tématu. Cílem je přijít s novými nápady a pomoci tak rozvoji herního průmyslu. Je to jedinečná příležitost, jak se zlepšit ve svém oboru, získat kontakty a zároveň nalézt nové výzvy při tvorbě her. Pozor, registrace konči již ve středu 26.1.! Akce proběhne ve dnech 28.-30.1.2011 v Praze. Více informací na webu Game Jam.
Arx Fatalis zdrojaky
[15.01.2011 - 04:29] :: RuThaNZ Arcade studio (Dark Messiah of Might and Magic) vypadly zdrojáky 8 let starého rpg z vlastních očí Arx Fatalis, stáhnout si je můžete tady: http://arkane-studios.com/uk/arx_downloads.php a k této příležitosti byl vytvořen i patch pro hru na Windows 7.
Chaser Multiplayer Mappack
[02.01.2011 - 21:25] :: DukePrvní den nového roku 2011 byl zveřejněn aktualizovaný a opravený pack multiplayerových map pro hru CHASER. Opravy se zejména týkají problému s nekompatibilitou map v určitých případech, ale došlo i na menší změny a úpravy map samotných. Podrobnější informace naleznete na domovské stránce www.doommap.cz, kde si rovněž aktualizovaný mappack můžete stáhnout. Ke stažení ho samozřejmě naleznete i zde.
Šťastné a veselé
[24.12.2010 - 12:00] :: p2kTeam redaktorů ceskemody.cz Vám přeje šťastné a veselé Vánoce!
Vanocni slevy
[23.12.2010 - 04:06] :: RuThaNAhoj, jestli nemate nejaky filosoficky problemy se Steamem jako ja, uzijte si vanocni slevy, jsou opravdu americky snove, ne trapne jako CR. Slevy ma i gog.com a nepochybuju i ze i dalsi.. Takze nevahejte a objednavejte a sypejte do komentaru, kde se co vyhodne.
Daggerfall zdrojaky petice
[18.12.2010 - 00:47] :: RuThaNJsem se jednou v životě rozhodl být aktivistou a vytvořil jsem petici za zveřejnění zdrojáku Daggerfallu, což je skvělá hra, ale hrát ji na 1920x1200 monitoru v jejich 320x200 je fakt peklo. Takže buďte tak hodní a podepište se taky, narozdíl od naší země, to ve světě někdo bere vážně. Link.
Chaser na gog.com
[12.12.2010 - 23:24] :: RuThaNTuhle hru sice hraje asi jen Duke, ale pokud byste si chtěli zahrát Chasera a nechce čekat na poštu a prohledávat bazary, je tady možnosti si ho za kilo koupit online: http://www.gog.com/en/gamecard/chaser.
Thief 1,2, System Shock 2 zdrojáky
[12.12.2010 - 03:27] :: RuThaNPokud by někdo z vás toužil zjistit, jak se programuje nějaká ta Stealth akce a chtěl se inspirovat ve zdrojácích, tak se mu bude hodit toto adresa - http://dreamcast-talk.com/beta/thief_2_service_release.7z.
Nutno říct, jde nejde o oficiální aktivitu Eidosu, ale zřejmě nějaký vývojář byl tak hodný, že proti jejich vůli vypustil zdrojáky, jako reakci na petici moderu na stejné téma.
Modifikace HL1: From Beneath
[05.12.2010 - 22:57] :: p2kJak pokročil vývoj v engine pro modifikaci From Beneath nám představí následující video:
Za co všechno může Doom
[25.11.2010 - 23:47] :: RuThaNNáhodou jsem na netu narazil na moc pěkný obrázek na www.doom5.cz, je tady 2 roky starý (pokud ho někdo neaktualizuje) a ukazuje, co všechno vzniklo díky Doomu - obrázek zde.
Woody 3D engine
[24.11.2010 - 00:01] :: p2kUrčitě nejsem sám, kdo při příchodu každého nového engine kouká na to, jak se vývojářům povedla "příroda". Vývojáři Woody 3D na to šli chytře a pustili se do plně animovaných stromů. Zpracování je opravdu důkladné, ve větru se prohýbá nejen celý strom, větve, větvičky, ale třepotá se i každý lístek na stromě a to prosím každý samostatně. Zvuk větru, který podle síly zesiluje a zeslabuje, samozřejmě v přiloženém videu nechybí. Teď je na vývojářích, aby si pohráli ještě se světlem a stíny, aby výsledek dotáhli k dokonalosti.
Party Up In Here je zde!
[22.11.2010 - 13:54] :: DukePtáte se, o čem že je vlastně řeč? "Party Up In Here" je nová singleplayer mapka pro hru Chaser, jejíž vznik má na svědomí autor jménem Lumair. Povedený design, vtipná zápletka i horda nepřejících sousedů - to vše na vás čeká v této krátké misi, kterou si pro vás autor připravil. Jste-li fanoušky Chasera jako já, určitě by vám tento počin neměl v žádném případě ujít! |
Balík nej 3D Grafických toolů pro studenty za výhodnou cenu
[19.11.2010 - 00:50] :: RuThaNAhoj, pokud máte někdo to štěstí, že jste ještě student, tak vám taky jednou ten náš vzdělávací systém můžete k něčemu být. Náhodou jsem si totiž všiml, že Autodesk už pár let nabízí za zlomek ceny balík svých nástrojů pro studenty - mj. jde o 3D Studio, Mudbox, MotionBuilder, Mayu a další.
Více tady.
Co jsem se tak díval na netu, dá se sehnat za 400 nebo 500 doláčů, tedy do 10 litrů, což se vam muze zdát hodně. Ano, možná jsou to nějaké osekané verze, ale reálně byste za to dali 20x tolik. Pokud je tady ještě někdo, kdo to myslí s mappingem vážně, a je studentem, tak je to nutná koupě, protože při vší úctě k Blenderu, tohle je industry standard. Myslim, že požadavky jsou dneska jasný buď jde nějaký lead designer a scénárista, to je hodně špatně sehnatelná pozice pro nováčky, nebo prostě děláte leveldesignra + grafika a musíte být schopní s těmito nástroji pracovat.
www.madness-team.cz
[18.11.2010 - 00:01] :: p2kMadness-team.cz je portál, zabývající se nejvíce populárními online i offline hrami a to Counter-Strike, Call of Duty, World of Warcraft a do budoucna plánuje i další hry. Vlastní nejen několik herních serverů, na kterých si užijete maximum zábavy, ale také velmi propracovaný web, kde najdete vše, co potřebujete vědět o těchto hrách. Downloady, návody, články, wallpapery, screenshoty a mnoho dalšího. Neváhejte a navštivte web Madness-team.cz
Devátý díl modifikačního speciálu k Unreal Development Kit
[17.11.2010 - 00:01] :: p2kNedávno vyšel devátý díl série o modifikování v Unreal Engine přináší PCtuning. V tomto díle je popsáno jak vytvořit terén, částice a materiál, vlastní kameru.
HLEDÁME PRÁVĚ TEBE!
[16.11.2010 - 18:14] :: p2k
Zajímáš se o modifikace počítačových her? Hraješ nebo tvoříš modifikace a mapy do her? Chceš sdělit svůj názor široké komunitě?
Hledáme právě tebe! Připoj se do teamu redaktorů na webu www.ceskemody.cz a začni psát o modifikacích a mapách pro počítačové hry, články recenze, návody, novinky, prostě o tom co tě baví. Můžeš tak prospět sobě i všem, kteří se o modifikace také zajímají! |
Ogre3D v nové verzi 1.7.2
[06.11.2010 - 15:28] :: p2kPo šesti měsících vyšla další verze oblíbeného herního open source enginu Ogre 3D. Podpora pro Visual C++ .Net 2010 a .Net 2008. Stahovat můžete odsud. Využít můžete sekci věnovanou podrobným tutorialům, která je pěkně rozdělena pro začátečníky až po pokročilé.
Update HLLib 2.4.0 a GCFScape 1.8.2.
[05.11.2010 - 22:06] :: p2kAktualizaci oblíbených utilit pro procházení GCF souborů Source engine, která řeší podporu pro soubory větší než 4GB naleznete na webu Nem Tools.
Demo modifikace DangerousWorld 2
[22.10.2010 - 14:15] :: p2kTiiM zveřejnil ke stažení demo své modifikace DangerousWorld 2. Začíná víkend takže všem fandům Half-Life 2 nebo předchozího dílu doporučuji. Nezapomeňte nám napsat své dojmy.
NeoAxis Game Engine
[18.10.2010 - 00:18] :: p2kNeoAxis Engine je nekomerční free engine pro 3D simulace, vizualizace a zejména pro tvorbu her. Mezi jeho zajímavé vlastnosti patří např. podpora spuštění aplikací přímo na webu. Obsahuje také editor map, terénu, materiálů, GUI, atd.
Osmý díl modifikačního speciálu k Unreal Development Kit
[15.10.2010 - 22:40] :: p2kPrávě vyšel osmý díl série o modifikování v Unreal Engine přináší PCtuning. V tomto díle je popsáno jak vytvořit a otexturovat vlastní objekt a jak ho osvětlit.
Tale of Two Cities - česká modifikace HL2
[07.10.2010 - 23:02] :: p2kPřed rokem ohlášená modifikace Tale of Two Cities od teamu EskimoManStudios, jehož leaderem je český autor Frohman11, dostala první trailer, na který se teď můžete s námi podívat:
Více informací naleznete ZDE.
Architektem v Hammer Editoru
[04.10.2010 - 23:25] :: p2kŽe Valve Hammer Editor (Source engine) nemusí sloužit jenom tvorbě levelů a modifikací pro počítačové hry nás přesvědčuje TiiM, autor modifikace Dangerous World. Jeho architektonický návrh ve VHE představuje zřejmě studii rodinného domku s bazénem a Tiimova průprava stavební školy se nezapře.
Mezinárodní konference Game Access Summit 2010 v Brně
[27.09.2010 - 00:01] :: p2k
Za několik málo dní se otevřou brány nové mezinárodní konference herních vývojářů a příznivců elektronické zábavy. V pátek a v sobotu ve dnech 1.-2.10.2010 bude probíhat dvojdenní program plný přednášek, workshopů, diskuzí a prezentací z celého spektra vývoje her. Konference bude probíhat v Brně a jejím hlavním účelem je vzdělávat, inspirovat, a rozvíjet kreativní myšlení vývojářů počítačových, konzolových, ale i mobilních her.
Pro více informací navštivte web: http://www.game-access.cz |
Komunita vývojářů modifikací si zaslouží od Valve omluvu!
[23.09.2010 - 04:24] :: p2kPlanetPhillip otevřel svým článkem diskuzi na téma "problémy s vývojem modifikací pro Source engine (SDK)". Problémy způsobují časté updaty SDK, z nichž většina místo oprav přináší spíše další nečekané problémy při tvorbě SinglePlayer modifikací. Vyčítá Valve, že dlouholetí mappeři odcházejí ke konkurenčním enginům. Přestože měli největší komunitu mapperů, nedělají dost proto, aby si ji udrželi. Faktem je, že i noví vývojáři začnou raději u takového engine, který zaručí jednoduchost, spolehlivost a nabídne širokou komunitu vývojářů a zejména hráčů, kteří budou jejich levely, mapy či modifikace hrát. Jde jednoduše o to, že Valve podporuje zejména své poslední multiplayer hry, ze kterých plyne nejvíce financí. Nemažme si med kolem huby, ale i Source engine už zastaral. Tvořit kvalitní SP modifikace je v SDK čím dál složitější. Co myslíte, kterým směrem se bude posouvat modifikování počítačových her obecně?
Budou ještě vznikat SinglePlayer modifikace?
Sedmý díl modifikačního speciálu k Unreal Development Kit
[22.09.2010 - 05:41] :: p2kJiž sedmý díl série o modifikování v Unreal Engine přináší PCtuning. V tomto díle se seznámíme, jak se skriptuje.
Modifikujeme FarCry 2
[20.09.2010 - 21:10] :: p2kFinský developer RazorFinnish a jeho záliba ve zkoumání editoru levelů pro FarCry 2 přináší již delší dobu dílčí úspěchy ve formě odemykání různých objektů v editoru, které jsou jinak pro běžné levelmakery uzamčeny. Výsledky jeho bádání můžete nalézt na domovské stránce modifikací editoru. Ještě doplňuji že v české republice se o FarCry 2 dočtete na webu farcry2.cz. |
Jak pokračuje český Doom projekt Zones Of War?
[18.09.2010 - 11:15] :: p2kPřed časem byly ohlášeny práce na českém projektu, megawadu pro Doom s názvem Zones Of War, jehož mapy mají mít na svědomí pouze čeští mappeři. Zajímalo nás, jak projekt pokračuje.
K dnešnímu dni je již 19 map hotovo a 5 dalších ve vývoji. Volných už zbývá jen 8 map, takže chcete-li se stát součástí tohoto prestižního projektu, který se jistě zapíše do dějin české DOOM scény, honem se přidejte.
Obrazem - nedokončený mod HL2 Eye Of The Storm, Ep.2
[16.09.2010 - 19:43] :: p2kO ukončení vývoje české modifikace pro Half Life 2 s názvem Eye Of The Storm, Episode 2 jsme Vás informovali nedávnou novinkou. V celkem dvou mapách jde o průchod městem, ulicemi a budovami. Design drží linii propracovanosti stejně jako předchozí díl, ani detaily zde nechyběly, mapy byly téměř hotové. Chybí samozřejmě úvod do děje, takže začnete ihned po spuštění mapy eots_211 hrát ve městě.
Podívejte se na více jak desítku exkluzivních screenshotů ze hry, která už asi nikdy nebude dokončena.
Nové levely pro Unreal Tournament 3 a UT2004
[15.09.2010 - 18:20] :: p2kDaniel Morávek má za sebou mnoho zkušeností z tvorby levelů pro hry série Unreal Tournament, což v současné době dokládá jeho seriál videotutorialů pro UDK. Mezi jeho nejzajímavější levely patří War-Tropica pro UT3 a GravityEgypt pro hru UT2004. Videotutorialy pro UDK můžete nalézt na jeho youtube kanálu.
Blender - upravujeme modely ze Source engine
[14.09.2010 - 23:34] :: p2kJste li fanoušky Blenderu a zároveň upravujete modely ze Source Engine, byl zveřejněn nový add-on skript do Blenderu, který umožňuje importovat a exportovat všechny typy modelů SMD (zatím bez animací). Podrobné info naleznete na webu developer.valvesoftware.com.
Modifikace HL2: Eye of the Storm, Episode II nebude?
[13.09.2010 - 19:59] :: p2kLord ohlásil ukončení prací na velmi očekávané modifikaci pro Half Life 2 s názvem Eye Of The Storm: Episode II. Po velkém úspěchu Ravenholmu [recenze 88%] a prvního dílu EOTS [recenze 95%] je tato zpráva trochu nečekaná, nicméně má své opodstatnění. Jak Lord uvádí na moddb, bylo poměrně náročné stále řešit problémy a chyby v Source SDK.
Každopádně pro zarmoucené fanoušky je zde alespoň malá náplast v podobě zveřejnění demoverze, jak mohla modifikace EOTS:EP2 vypadat. Je však nutno počítat s chybami a některé části lze projít jen s použitím cheatů noclip a impulse. Více zde... Lord samozřejmě s leveldesignem nekončí, s jeho tvorbou se v budoucnu můžeme setkat ve hře StarCraft II v kampani, která zatím nebyla oznámena.
FearCry 2.0, česká modifikace Far Cry
[12.09.2010 - 14:44] :: p2kPřed měsícem zveřejnil Tuleby z webu farcry.cz ke stažení českou modifikaci pro Far Cry s názvem Fear Cry 2.0. Autor označuje tuto modifikaci jako demo, neboť na ni průběžně pracuje, vylepšuje a přidává další levely. Více zde ....
Program GDS 2010
[11.09.2010 - 18:10] :: p2kUž byl zveřejněn program Game Developers Session 2010 a je k nalezení zde.
Kolektiv betatesterů na PlanetPhillip
[08.09.2010 - 01:19] :: p2kZajimavý počin nabízí PlanetPhillip, zakládá kolektiv beta testerů a chce nabízet služby betatestingu zdarma, především tedy pro modifikace postavené na enginu HL2. Důkladný betatest je opomíjenou, nicméně nezbytnou součástí vývoje map a modifikací a je jedním z klíčů k úspěchu.
Game Developers Session 2010
[06.09.2010 - 22:20] :: p2kTaké tento rok nás čeká již 8. setkání vývojářů počítačových her, které se bude konat přímo v matičce Praze a to v sobotu, 25. září 2010. Dle oficiálního webu se můžete opět těšit na tvůrce, kteří promluví o svých zkušenostech s vývojem úspěšných herních titulů, tradiční představení připravovaných projektů a doprovodné neformální akce herních výrobců. Registraci na akci můžete provést zde
Modifikační speciál pro hru Risen
[21.08.2010 - 13:07] :: p2kSpřátelený web www.risen.cz před nedávnem začal s modifikačním speciálem, který podrobně představuje aktuální možnosti úprav hry v těchto článcích:
- Instalace módů - RMDS - zde se dozvíte jak s modifikacemi začít
- Interview s tvůrcem RMDS - hodně tipů a zajímavostí okolo modifikování
- Autumn texture pack - balík podzimních textur z Gothic 3
- Modifikace tváří hrdiny
- Modifikace zbrojí
- Ostatní módy
DoomMap ještě nekončí!
[18.08.2010 - 23:11] :: DukeDoomMap ještě nekončí? Ano, vím, že si asi mnozí z vás již mysleli pravý opak a sám uznávám, že jsem v posledních měsících neměl žádný čas na vlastní tvorbu. Ale věřte mi, že to ještě nechci zabalit. Vytváření levelů je mým koníčkem a strávil jsem tím mnoho úžasných chvil. Stránky www.doommap.cz se staly důležitou součástí mého života a není tedy divu, že je chci dál udržet naživu. Stejně tak i úžasnou hru Chaser, u něhož jsem v tvorbě zůstal věrný až dodnes. Proto jsem se rozhodl, že s tím konečně musím něco udělat, a výsledkem je téměř po roční odmlce nová aktualizace stránek, přinášející řadu zajímavých informací a změn nejen ohledně DoomMap, ale i z dění okolo Chasera obecně. |
V současné chvíli jsou ve vývoji dva projekty pro hru Chaser. Tím prvním je Military Complex, který už slibuji několik let a jenž stále nejsem schopen dokončit. Pravda je taková, že jeho vývoj bude ještě nějaký ten čas nejspíš trvat, a proto mám teď v plánu soustředit své úsilí na projekt druhý. Tím je nový multiplayerový mappack. Dosud jsem se o něm sice nikde nezmínil, ale nejde o nic nového. Rozpracovaný jej mám už také nějaký ten pátek a nyní jsem se rozhodl k jeho definitivnímu dokončení, abych se posléze mohl naplno věnovat Military Complexu a chystané demoverzi. |
Pokud půjde vše dobře a nevyskytnou se nějaké problémy, mohl by chystaný MapPack vyjít už letos. Bude obsahovat čtyři mapy se zcela odlišnými lokacemi a tématicky budou všechny zasazeny do prostředí dnes již kultovního sci-fi seriálu StarGate. Každá mapa by měla reprezentovat jednu planetu. Prozatím se můžete podívat na první screenshoty z SGC, neboli z velitelství hvězdné brány na Zemi. Konkrétně tato mapa vzniká na základě technických předloh přímo ze studia od tvůrců seriálu. Jak se mi daří zachovat co nejvěrnější podobu základny, můžete posoudit právě z obrázků níže. Zatím to vypadá vcelku slibně. |
Editor Quark 6.6.0 a MilkShape 1.84
[18.08.2010 - 00:49] :: p2kRád bych se zeptal, zda někdo a kolik z vás používá editor Quark pro tvorbu levelů, map a modifikací do her. Jelikož počet podporovaných her je hodně velký a autoři s vylepšováním editoru stále pokračují, pak bych chtěl o tomto editoru přinášet více informací. Samozřejmě podle zájmu. Zároveň hledám někoho kdo by byl schopen přinést pár základních návodů a tipů pro tvorbu modelů v Milkshape i přesto, že už se v současnosti preferuje spíše 3DMAX.
Modifikujeme s Unreal Engine
[06.08.2010 - 21:49] :: p2kJiž šestý díl série o modifikování v Unreal Engine přináší PCtuning. V dnešním díle se seznámíme, jak se pracuje s kamerou.
Čtvrtý vývojařský deníček pro Mafii II
[05.08.2010 - 20:33] :: p2kČtvrtý vývojařský deníček pro Mafii II najdete zde [Czech Gamer]. Dozvíte se například, jak vytvářeli kompletně nový engline, proč vypadá město opravdu jako živé nebo jak fungují herní cutscény.
Dangerous World 2 Trailer HD
[03.08.2010 - 18:30] :: p2kPřed několika dny vyšel trailer k modifikaci Dangerous World 2. Tiim, autor této modifikace, současně oznámil, že má rozpracovaných už nových 6 map. Podle aktuálních screenshotů a videa lze očekávat, že v roce 2011 se dočkáme kvalitního pokračování předchozího dílu [čtěte recenzi zde].
Nový český Doom projekt - Zones of Fear
[27.07.2010 - 01:00] :: p2k
Jak uvádí Idoom.cz, česká Doom scéna připravuje velký comeback v podobě megawadu, který bude obsahovat 32 map - a to vše mají mít prosím na svědomí pouze čeští mappeři. Pokud se i vy, naši čtenáři, k této aktivitě chcete přidat, máte jedinečnou možnost. Já osobně se velmi těším na výsledek. |
Stefan Durmek: Komplexní gamedesign
[25.07.2010 - 22:45] :: p2kDalší slušný článek shrnující problematiku současného herního gamedesignu. Článek je konkrétně zaměřen na výčet schopností ideálního gamedesignera. Odkaz zde.
Jaký mod se hraje na Diablu 2 nejčastěji?
[12.07.2010 - 22:51] :: p2kPodle anketky na webu Diablo2lod.diablo3.cz jsme se dozvěděli, že téměř dvě třetiny současných hráčů nehraje na Diablu 2 žádný mod a cca třetina hraje mod Avalon 2. Pokud nevíte, proč se Avalon drží na výsluní, čtěte zde.
UDK - July 2010
[11.07.2010 - 23:26] :: p2kDalší, tentokrát prázdninová pravidelná aktualizace UDK ke stažení ZDE. Je vidět, že EPIC se opravdu snaží. |
Tvoříme mapy a modifikace ve Valve Hammer Editoru
[06.07.2010 - 19:11] :: p2kNa našem webu naleznete nejvíce česky psaných návodů, článků, popisů entit, downloadů a modifikací vytvářených ve Valve Hammer Editoru, ať už pro Source engine, nebo pro starší Half Life 1 engine.
Ve Valve Hammer Editoru můžete modifikovat hry Half-Life 1, Counter-Strike 1.6, Half-Life 2, Counter Strike Source, Team Fortress 2, Left 4 Dead, Left 4 Dead 2, Portal a Portal 2. Informace ZDE.
Doom: Co je silnější než BFG?
[05.07.2010 - 18:45] :: p2kOmlouvám se, ale na tohle tak nějak nešlo nedat odkaz.
Motivace hráče II
[04.07.2010 - 23:59] :: p2kV obdobném směru se nese také článek Tresty. Platí, že i na hráče lze aplikovat staré známé "Cukr a bič".
Motivace hráče
[12.06.2010 - 11:38] :: p2kStefan Durmek a jeho občasník gamedesign.cz přináší články, které popisují gamedesign pohledem nevtíravým, zřetelným. Klíč k úspěchu a motivaci hráče je popisován v článku Odměny (Rewards).
Proč se o článku zmiňuji? Obsahuje souhrn několika bodů vedoucích k úspěchu i s tou nejmenší SP (singleplayer) modifikací nebo hrou. Smutným faktem je, že občas ještě vídám SP modifikace, jejichž doménou je bezcílné bloudění k nejistému finále končícímu bezduchým "the end". Na tohle už prosím zapomeňte a čtěte zde.
PCtuning prezentuje v dobrém světle Unreal Engine (UDK)
[10.06.2010 - 22:58] :: p2k
Web PCtuning se obvykle nevěnuje herním enginům. Proto jsou příjemným překvapením již dva články věnované Unreal Enginu, které prezentují engine a potažmo i editor pěkně zlehka od začátku, přes první místnost a dveře, až po osvětlení a texturing místnosti.
Oba články můžete najít zde. |
Kniha základy herního designu zdarma!
[09.06.2010 - 20:53] :: p2kJak informuje GameDev, Safari Books zpřístupnil 6 zajímavých vývojářských knih zdarma na svém webu, z nichž nejzajímavější pro nás je právě (a to bezmála sedmisetstránková) vyčerpávající publikace o základech herního designu - Fundamentals of Game Design, která je obecně biblí každého herního vývojáře. Publikace je zdarma ke čtení na 30 dní. Věřím, že stojí za to. Odkaz naleznete zde. |
Vítězná česká mapa soutěže HunterVille
[08.06.2010 - 22:34] :: p2kSoutěž HunterVille serveru PlanetPhillip (na kterou jsme před nedávnem upozorňovali) byla ukončena vítěznou mapou české produkce Combine Den z dílny Lorda. Lord je zkušený autor modifikací, u nás proslaven modifikováním Half Life 2 s jeho nejúspěšnější modifikací Eye of the storm. Mapu Combine Den můžete stáhnout např. odsud.
Proč je Doom v krizi?
[04.06.2010 - 23:57] :: p2kČlánek Twistera na webu idoom.cz se snaží najít odpověď na otázku, která trápí snad každého příznivce starších her na kterých jsme všichni vyrostli, které jsou základním kamenem každého hráče. Především tedy těch úspěšnějších her, multiplayerových. Mým osobním pocitem je nostalgie a přání, aby se alespoň jeden díl Hledání ztraceného času Karla Čáslavského věnoval herní legendě jménem DOOM :o) Více v článku zde.
Objekty ve Valve Hammer Editoru
[04.06.2010 - :] :: pkoten
|
Source engine a hry od Valve na Linuxu a OS X
[14.05.2010 - 01:28] :: p2kValve udělalo velký krok správným směrem a pro hraní her na PC už nebude potřeba, abyste měli Windows, postačí i Linux nebo OS X (Apple). Investice do podpory OpenGL se ukazují ve spojení s Linuxem a OS X jako skvělý záměr, což dokládá ohlášená podpora všech současných her které Valve distribuuje. Podrobný článek k této tématice si můžete přečíst zde: http://www.root.cz/clanky/steam-brzy-i-pro-linux-dockame-se-konecne-modernich-her.
Nové verze utilit pro HL2 modding
[12.05.2010 - 23:40] :: p2kByly zveřejněny nové verze utilit VTFlib 1.3.0 a GCFScape v1.8.0. Zpravidla se jedná o opravu chování pod 32bitových a 64bitových Windows 7.
Mafia: Cosa Nostra Mod
[11.05.2010 - 11:55] :: p2kMichal Šafárik vydal modifikaci Cosa Nostra Mod k původní hře Mafia.
Příběh začíná v roce 1938, Charlie Luciano se přestěhuje do malého městečka Palermo, kde mu slíbí práci šéf mafiánskáho gangu v Palermu Frank Costello. Ten Charliemu zabezpečí i menší azyl a skromný byt v městečku. Frank bude Charlieho kontaktovat přes telefon a dávat mu informace o akcích, které bude muset Charlie splnit. Městečko bude ovládat i druhý mafiánsky boss Don Faranzany, který se bude chtít zmocnit města. Charlie bude Frankova prodloužená ruka, jak sa zmocnit celého města a vyštvat tak Faranzanyho z Palerma a potom ho zabít. Ke konci bude však příběh gradovat úplně jinak a Charlie bude přemýšlet jestli to všetko muselo tak dopadnout.
Modifikace nabízí nové prostředí, nové město s novou hudbou a v neposlední řadě i filmové cutscény, vlastní dabing a další vychytávky. Návod na instalaci je přiložený k modifikaci kterou můžete stáhnout přímo z webu http://cosanostra-project.wz.cz.
Soutěž o $100 za singleplayer pro PlanetPhillip
[04.04.2010 - 19:03] :: p2kUmíte tvořit mapy pro Source engine? Vytvořte singleplayer modifikaci pro Half-Life 2: Episode Two a pokud budete nejlepší, vyhrajete $100. Detaily a pravidla naleznete zde [EN].
Nejlepší hry všech dob podle IGN.
[20.03.2010 - 22:39] :: RuThaNJak všichni víme, náš svět, je z velké části řízen z Ameriky a taky se vztekáme nad kvalitou her. Kvalita her je samozřejmě, ovlivněna i jejich recenzemi. Jeden z největších herních serverů v USA, IGN nyní vydal žebříček svých nejlepší her všech dob, takhle oni vnímají kvalitu her. My jste tu už nadávali, na poslední hry poslední dekády z gamasutry, ale z mého pohledu je tento řebříček, ještě daleko diskutabilnější, z mýho pohledu naprosto mimo realtitu. Například Quake II je prý lepší hra než naše Mafie a japonské skoro-rpg hry válcují Fallout, Morrowind, Bloodlines, Gothic atd.
CryEngine 3 tech demo - globální osvětlení
[07.03.2010 - 00:01] :: p2kNa nedávno zveřejněném demu jsou představeny vylepšené možnosti připravovaného CryEngine3 v oblasti osvětlení. Demo ukazuje, jak bude renderováno osvětlení přímé a osvětlení pomocí odrazů od objektů ve scénách. V některých sekvencích je patrné, že odražené světlo není renderováno ihned, ale se zpožděním - stíny mají tendenci zpožďovat se. Je to vidět např. při pohybu plátna koridorem, nebo při pohybu reproduktoru na zemi ve čtvrté ukázce. Zajímalo by mne, do jaké míry bude toto ovlivňovat samotné hraní, nicméně screenshoty budou vypadat úžasně.
Crysis - Final Island
[05.03.2010 - 15:25] :: p2kVelmi pěkně vypadající single-player modifikace pro hru Crysis, kterou nám zaslal Bassbeast. Specialitou hry je mimo jiné také hudba, na jejíž produkci se autor sám podílel. Ve hře je obsaženo více jak 20 nových úkolů, mini mapa, tři samostatné ostrovy, různá překvapení a hlavně hodně akce. Skvěle vytvořený trailer řekne více zde.
Představujeme novou sekci ODKAZY
[13.02.2010 - 00:14] :: p2kNovou sekci s názvem ODKAZY naleznete v horním výběrovém menu vpravo. Sekce obsahuje přehled odkazů na vývojářské stránky, stránky o modifikacích, zdroje herního infa, herní middlewary, české týmy, nástroje pro tvorbu assetů a také mnoho odkazů k jednotlivým hrám. Jedná se o nejrozsáhlejší seznam relevantních odkazů k modifikování a tvorbě her, které nabízíme jako jediný web v ČR. Tuto sekci vytvořil RuThaN.
MOD DB: Mody roku 2009
[10.02.2010 - 15:10] :: p2kTak nám dorazil do redakce pozitivně laděný email s podrobnostmi o výsledcích hlasování o modifikacích roku 2009, které proběhlo na webu MODDB. Hlasování probíhá každoročně již od roku 2002 a to v kategoriích Nejlepší připravovaná modifikace, Nejlepší nezávislá hra roku a Nejlepší modifikace roku.
V kategorii nejlepších připravovaných modifikací:
5. místo: Raindrop (Half Life 2)
4. místo: Opposing Force 2 (Half Life 2)
3. místo: CoH: Eastern Front (Company of Heroes)
2. místo: Naruto: Naiteki Kensei (Half Life)
1. místo: The Mortewood Plaza (Half Life 2)
V kategorii nejlepší nezávislá hra roku 2009:
5. místo: Platinum Arts Sandbox (vydáno)< br/>
4. místo: FOnline: 2238 (vydáno)
3. místo: 0 A.D. (v přípravě)
2. místo: Overgrowth (v přípravě)
1. místo: Natural Selection 2 (v přípravě)
V kategorii nejlepší modifikace roku 2009:
10. místo: Resistance & Liberation (Half Life 2)
9. místo: C&C: Shockwave (C&C Generals: Zero Hour)
8. místo: The Nameless Mod (Deux Ex)
7. místo: Third Age - Total War (Medieval II: Total War)
6. místo: Median XL (Diablo 2)
5. místo: Renegade X (Unreal Tournament 3)
4. místo: Star Wars Mod: Galactic Warfare (Call Of Duty 4: Modern Warfare)
3. místo: NEOTOKYO° (Half Life 2)
2. místo: Research and Development (Half Life 2)
1. místo: MechWarrior: Living Legends (Crysis)
Je vhodné ještě doplnit, že redakce MODDB má na nejlepší tituly i jiný názor než hlasující hráčstvo, proto zveřejňuje také přehled svého vlastního výběru nejlepších titulů v těchto kategoriích: Nejlepší umělecké zpracování, Nejlepší připravované nezávislé hry, Nejlepší připravované modifikace, Nejlepší nezávislé hry, Nejlepší multiplayerová modifikace a Nejlepší singleplayerová modifikace.
Vyhlášené modifikace naleznete na webu >>> MOTY MOD DB <<<
Vyšla modifikace Sector 6x
[01.02.2010 - 15:25] :: p2kNiko oznámil, že vydal modifikaci Sector 6x.
Gamasutra: nejlepších 12 her posledních 10 let.
[17.01.2010 - 21:12] :: RuThaNUž jsme tu měli žebříček všemožných trendů z Gamasutry z minulého roku, autoři se pokusili shrnout nejlepší hry za posledních 10 let. Podobné pokusy většinou končí špatně, ale posuďte jejich žebříček sami:
12. Wii Sports (Nintendo Wii, 2006)
11. The Sims (PC, 2000)
10. Metroid Prime (GameCube, 2002)
9. Mass Effect (Xbox 360, 2007)
8. Super Mario Galaxy (Nintendo Wii, 2007)
7. Portal (Multiplatform, 2007)
6. Halo: Combat Evolved (Xbox, 2001)
5. Grand Theft Auto III (PlayStation 2, 2001)
4. Shadow of the Colossus (PlayStation 2, 2005)
3. Half-Life 2 (PC, 2004)
2. Deus Ex (PC, 2000)
1. World of Warcraft (PC, 2004)
Více o tom, co a proč vybrali se můžete dočíst zde. Já bych jim to teda pěkně proškrtal, už jen proto, že se mají za odborný web a žebříček vypadá mainstreamově, skoro jak v časopisech, kde jde o placenou inzerci a první recenzi v dané zemi.
Nove gamedesignérské články
[15.01.2010 - 02:37] :: RuThaNV sekci články přibyly nedávno 2 gamedesignérské články, Jak se vyvíjel svět Warcraftu z pohledu designera, Těžký život Gamedesignera.
Akorát má lenost zvítězila, takže jsem při přidání nebyl schopen hned napsat příslušnou novinku. Ti vnímavější jejich existenci samozřejmě dávno zaregistrovali nahoře.
Gamasutra zhodnocení roku 2009
[12.01.2010 - 19:28] :: RuThaNKaždý větší web se snaží nakonci roku rekapitulovat, dělá to i Gamasutra, její summary si můžete přečíst zde.
Osobně jsem zděšen, vím sice, že hry už dávno nejsou záležitostí nějakých ložnicových všeumělů, ale úpadek kvality her byl tak nějak pozvolný. Nicméně letos to vypadá na velký skok k ještě k větší masovosti díky tomu, jak je spousta lidí poblázněna iPhonem a Facebookem (buďte si jistí, že tohle se promítne časem do všech platforem). Nutno říct, že iPhone hry jsou do značné míry americký fenomén, ale Amerika vládne světu a Gamasutra je americký server.
Už si začínám myslet, že by se hernímu průmyslu hodil podobný krach jako v roce 1983. Jenže se obávám, že ještě hodně dlouho poroste počet hráčů tak rychle, že někdo nějaké hardcore odpadlíky řešit nebude.
Jak se vyvíjel svět Warcraftu z pohledu designera
[09.01.2010 - :] :: RuThaN
|
Milan Vašek: Pár rad pro začínající 3D grafiky
[05.01.2010 - 21:45] :: p2kZačínající 3D grafici dělají stále stejné chyby. Jak se takových chyb vyvarovat radí na svém blogu Milan Vašek. Článek je rozdělen do tématických kapitol: Příprava a skicy, modelování, výběr materiálů, světla a rendering, postprodukce. Plné znění textu můžete najít zde.
Shrnutí událostí za rok 2009 a slovo šéfredaktora
[02.01.2010 - 00:01] :: p2kUdálosti z roku 2009 a výhled do budoucnosti se dozvíte v této netradičně delší novince.
Z herního pohledu byl rok 2009 poměrně úspěšný. Přinesl zajímavé snížení cen starších (a zároveň dobře modifikovatelných) her jako Half Life 2 Orange Box, série Unreal Tournament - zde byl navíc koncem roku uvolněn celý engine pro vývoj her zdarma. Dobře je na tom s cenou i Crysis a jeho editor pro CryEngine2. A další následují. Také přišel geniálně intuitivní nástroj pro tvorbu map (převážně exterierů) v engine Dunia (Far Cry 2 - jehož cena zatím neklesá) z jehož konceptu ovládání doufám budou čerpat i další herní editory.
Z oblasti modifikací přinesl loňský rok dvě skvělé modifikace pro Half Life 2. První, česká, Eye Of The Storm (recenze zde) - která svým zpracováním slavila úspěch nejen u nás, ale především v zahraničí, a nedávno vydaná slovenská modifikace HL2: Dangerous World. U obou uvedených modifikací bylo navíc ohlášeno jejich pokračování. Ze světa Half Life 1 spatřila světlo světa modifikace Blbej Den, humorně a zároveň trochu psychedelicky laděná, s příběhem a dobře hratelná. Oznámen byl vývoj modifikace From Beneath, která je zajímavá tím, že poběží na vylepšeném enginu Half Life 1. Byla ohlášena také modifikace pro Doom 3 - Samota, která vzniká jako absolventská práce. Rozšíření do širšího povědomí se dočkalo i multiplayerové FPScore, postavené na enginu Quake3areny. Pro starší, ovšem legendární hru Chaser, je stále vyvíjena velmi slibně vypadající modifikace Military Complex, ovšem vývoj momentálně stagnuje na nedostatku vývojářů. Poměrně živá je také komunita okolo Far Cry 2, což dokládá také velké množství českých (pouze multiplayerových) map na webu farcry2.cz (což přisuzuji samozřejmě intuitivnímu editoru). Pro fajnšmekry vzniká také modifikace Česko-slovenská armáda 1938-1945 pro hru ArmA. Občasné zprávy přicházely také o modifikacích pro českou hru Mafia, za všechny jmenujme např. obnovení práce na Cantrell City která má kompletně změnit herní prostředí Mafie a novou verzi 1.2 Mission Packu pro hru Mafia od Michala Šafárika. Své modifikace se dočká také (u nás dosud nemodifikovaný) Homeworld 2 a tím je mod R.E.A.R.M. - přezbrojení a redesign. Samozřejmě vychází také drobné počiny ve formě jednoduchých map pro CS a CS:S které můžete najít taktéž v archivu ČS tvorby. Je tedy zřejmé, že modifikování počítačových her se těší stálému zájmu, jak samotných tvůrců, tak i hráčů.
Vrátím-li se k myšlence minulých let, chtěl bych opět touto cestou oslovit všechny zúčastněné, aby k myšlence centrálního webu o modifikacích přispěli také. Není náhodou, že tento web je v provozu již téměř 10 let. Je to díky nekončícímu zájmu o modifikace, udržovat a přinášet stále něco nového na mod scénu, je to zároveň dekáda fungování oficiální mod scény v ČR+SR a také archivu map a modifikací pro různé hry. Myšlenka webu zůstává. Snažíme se přinést podporu pro tvorbu modifikací. Podobných webů, které vznikaly a bohužel dříve či později zanikly, byly desítky. Té práce, která přišla vniveč je mi skutečné líto, neboť mohla pomoci (a mohla i nyní stále pomáhat) více zájemcům, pokud by byla umístěna zde. Někdy se mi s autory webů podařilo domluvit sdílení materiálů, většinou však nikoliv (bohužel z důvodu krátkozrakého egocentrismu autorů nyní již právě nefunkčních webů). Proto apeluji na autory, zveřejněte svou práci také zde, protože tady zůstane zachována i pro pozdější generace, v době, kdy už o modifikování nebudete mít zájem a vaše stránky už nebudou existovat. Věřte, že desetileté zkušenosti to potvrzují.
Mnoho z těch, kdo zde začínali a čerpali zkušenosti, jsou v současnosti na profesionální dráze herních vývojářů, leveldesignerů apod. Především je chci nyní oslovit, podělte se o své zkušenosti. Herní vývojová studia, tedy především ta u nás v ČR a SR by si podle mého názoru měla modařských komunit vážit, doslova si je předcházet a podporovat. Neboť právě tam se soustředí nejen jejich budoucí zákazníci, ale hlavně potenciální budoucí zaměstnanci. Totiž přinést podporu spektru našich čtenářů může být pro naše herní společnosti rozhodně přínosné.
Cílem webu ceskemody.cz do budoucnosti je a bude stálá podpora pro zájemce o tvorbu modifikací - ať už z obecného pohledu problému modifikování, nebo pohledu praktických příkladů z konkrétních herních enginů. Sekce připravovaných a hotových modifikací (dá se říct že je to rozsáhlý archiv a obraz české modifikační scény) dozná lepšího uživatelského rozhraní, bude připravena lepší forma diskuze a také aktivním členům bude stejně jako doposud nabídnuto něco navíc. Provoz webu (domény i webhostingu) je sponzorován zatím šéfredaktorem, ovšem největšími sponzory jsou právě ti, kteří své zkušenosti z tvorby her a modifikování poskytli, nebo hodlají poskytnout ostatním. Takoví mají u nás dveře otevřeny dokořán.
Děkuji za rok 2009 dosavadním redaktorům za jejich činnost, především Ruthanovi, který se jako jeden z mála snaží zprostředkovat ty reálné vývojářské zkušenosti širšímu okruhu čtenářů, a také všem členům komunity, kteří se zde účastní diskuzí, vzájemné pomoci, hodnocení a podílejí se na smyslu funkce tohoto webu.
p2k, šéfredaktor www.ceskemody.cz