Řadit: Název▲ Velikost▲ Hodnocení▲ Vydání▲ |
Half Life 2 - Dangerous World
Vydáno: 30.11.2009Autor modu: TiiM
www: http://www.studiotiim.sk/
Dangerous world
Dangerous World je svět Half Life 2 Episode 1 a zároveň paralelní děj z pohledu "citizena"
Franka Harrisona, který skutečně jako poslední přeživší opouští City17. Ano, Gordon Freeman nebyl poslední.
Na jaké paralely se můžete těšit nastíní tato recenze.
V první řadě je nutno podotknout, že modifikace nemá úvod. Tedy ne takový, na jaký jsme zvyklí. Autor prostě počítal s tím, že máte odehránu původní sérii HL2, takže děj začíná tak, že se probudíte ve svém domě u staré benzínové pumpy na okraji City 17. Z televize se dozvídáte, co se vlastně stalo a že nejlepší bude rychle vypadnout z města. Pro jedince s horším pamatovákem doporučuji, aby si děj a průběh první epizody HL2 před spuštěním této modifikace připomněli.
Zpočátku jsem přemýšlel, zda je náš hlavní hrdina Frank skutečně hrdinou, nebo povalečem se zaječími
úmysly. Zpočátku to tak vypadalo... ale boj z něho udělal tvrdého chlapa. Boj a sebeobrana je totiž to jediné, co ho dělí od jisté smrti. Desítky zombie a headcrabů útočí již v prvním levelu a municí neradno plýtvat.
První polovina hry nás potrápí logickými (spíše ale ne zrovna jednoduše odhalitelnými) hříčkami typu "musím nahodit rozvaděč aby se mi otevřela
brána" a "musím zapnout generátor abych se dostal do podzemí", takže je lepší nejdříve koukat, kam vedou elektrické kabely, než zbytečně bloudit po mapě. Exteriery a leveldesign lesní cesty
je zpracován brilantně a je vidět že autor se snažil využít engine na maximum.
Modifikace nabízí spousty odboček a pár tajných míst kde získáte munici nebo energii. Podzemí a horrorová část nazvaná "Nečakaný strach" je na můj vkus zbytečně ve tmě i když se snaží vnést do hry více horrorových prvků, než bylo v původní HL2 sérii. Autor si pohrál s detaily i zde, ale bohužel kvůli té tmě moc nevyniknou, což je škoda. Většinou se z tmavých prostor snažím zmizet co nejdřív, tady to ale nebylo jednoduché. Asi dvakrát potkáte tajemného muže, ale není to Gman. Čím je, nebylo v modifikaci vyřešeno, možná na to odpoví její pokračování :o)
V druhé polovině hry autor zapracoval na skriptovaných sekvencích. Podzemní vlak (který lze mimochodem zablokovat červeným vozíkem :o) připomíná scénu z první epizody HL2, Frank slyší v troskách Alyx, ale nemůže se k ní dostat. Ale dozví se, že Alyx směřuje na povrch a tam Frank půjde také. Dostaneme se do podzemních garáží se zatopeným sklepem. Tyto mají styl a nápad. Autor zde využil celou mapu na maximum. Hlavně setkání se smrťákem má nezapomenutelnou "atmosféru". Zahrejte si a uvidíte sami!
Výtah nás vyveze do ulic City 17 a boj o život může začít. Plnokrevná kooperace začíná. Ve městě řádí několik striderů a tanků doplněných stovkami vojáků Combine. Projít městem k vlaku, kde už čeká Freeman, není jednoduché. Potkáváme Barneyho a ten nás vede ulicemi. Nestačí jen střílet a utíkat dopředu, je potřeba bránit i ostatní. Zemře-li Barney, hra končí. Je potřeba otevřít hlavní bránu. Ovládání brány je trochu nelogicky v posledním patře polorozbořeného domu, kam je problém mezi troskami vyšplhat. Nad hlavami krouží Gunship a všude útočí otravné zombie, které zdržují postup do horních pater. Cítíte v kostech že závěr se blíží. Stihne náš hrdina Frank Harrison odjet vlakem jako ostatní?
Závěr modifikace se nese v duchu původního konce první epizody HL2. Nad zdevastovaným městem ční citadela, která se má každou chvílí zhroutit a nádraží je stále daleko. Stará známá místa finále si autor vypůjčil z originální hry. Náměstí Technika, včetně depa lokomotiv a nádraží už známe. Co je však jiné, je čas, kdy sem přicházíme. Objevuje se pes, který nás vede nádražím, opět je vidět že autor si umí bezvadně pohrát se skripty. Vlak nám sice ujel, ale pes to nevzdá a vytáhne nám z útrob nádražních budov auto, kterým můžeme město opustit. Zbývá už jen vyřešit "kudy", a skvělý závěr na sebe nenechá dlouho čekat.
Leveldesign
Je nejlepší stránkou modifikace. Pokud nepočítám mapu z původní série, musím uznat že všechny mapy byly propracované do detailů a zcela bez vážných chyb. Některé interiery byly dokonce velmi rozsáhlé, a to bez dopadu na počet FPS (čili je dodržena správná tvorba map). Autor má cit na správnou volbu textur a modelů. Atmosféru City 17 přiblížil za čisté dvě hodinky herního času naprosto bezvadně. Mapy obsahují také spousty odboček a podařilo se mi najít také několik skrytých míst. Vytkl bych snad jen hranaté okraje moře v zátoce a místa v propasti v podzemí, z nichž není cesty zpět.
Hudba a zvuk
Odladěny a umístěny naprosto bezvadně. Možná v temných částech bych zařadil více horrorové hudby.
Shrnutí
Modifikace je určena pro Half-Life 2 Orange box (nebo pro ty co mají obě epizody HL2), obsahuje celkem 17 map, 123 nových zvuků, 220 modelů, 420 materiálů, 5 particles atd. Úvodní i finální obrazovky jsou řešeny vlastním dějem. Především tu finální stojí za to shlédnout. Práce na modifikaci zabrala víc jak rok, existuje v slovenské i anglické variantě, což otevírá modifikaci cestu do světa. Hlavním autorem modifikace je TiiM, dále spolupracovali Maranov a Boom. Projet modifikaci není jednoduché. Doporučuji průběžné ukládání pozic, protože v některých lokacích je potřeba zkoušet různé taktiky přežití. V současnosti je tato modifikace nejzdařilejším počinem ze Slovenska a vřele všem doporučuji si ji stáhnout, zahrát a hlavně ohodnotit níže v komunitní recenzi.
Klady
+ grafika a leveldesign+ skriptované sekvence v druhé polovině
+ nápad udělat paralelu episode 1 z jiného úhlu pohledu
+ akce
Zápory
- chybí hlubší příběh hlavního hrdiny- mnoho neosvětlených místností v horrorové části
- někdy nelogicky umístěné průchody (naštěstí označeny značkou Lambda)
Další screenshoty
Hodnocení Celkem: 87 %
Zobrazeno: 32801x
Zahlasoval som aj za mod of the year na moddb a prekladam stranku modu do anglictiny.
Tento mod isto odporucam kazdemu a uz sa tesim na dvojku )
Chcete-li hodnotit mapu/modifikaci, prosím přihlaste se.