Lepší vyprávění herního příběhu, možná revoluce přichází
[03.08.2008 - 18:46] :: RuThaNNesnáším nějaké tvrzení o tom, že něco bude, či je ten "nextgen", přijde mi stějně směšné jako rok staré nextgen logo Illussion Softworks. Pokud bych měl, nějaký herní počin, takto označit, byl by to systém vyprávění příběhu /konverzací/ stavby herního světa plánovaný pro Farcry 2. Poslední pokus, který by se takto dal označit, byla proklamovaná RadiantAI pro Oblivion, která byla ze hry jaksi nakonec potichu vypuštěna. Jiný velký pokus o revoluci gamedesignu se dle mého názoru za ta léta nekonal, a i třeba opěvovaný Mass Effect jen kvalitně zpracovává "oprané" mechanismy, které se místy marně hrabou na zníměný letitý Oblivion.
Vývoj FarCry 2 se poněkud zvrtnul. Z další pěkné střílečky s trochu lepší grafikou, se nám stalo Sandboxové RPG s pokusem o revoluční systém vyprávění příběhu, na který by měl mít hráč daleko vyšší vliv, než v dnešních hrách. Celé vyprávění příběhu se dá v herní termilogii označit jako generovaný příběh (pokud se o složení 4 velkých kusů mapy v Hellgate: London mluví jako o generovaných mapách, nebojím se toto také nazývat tímto termínem). Musím se přiznat, že podobné myšlenky už dávno taky datlím do svých designérských canců a už o nich vyšla před lety i kniha, ale vše zatím bylo velmi teoretické a bez větší herní aplikace.
Souhlasím s autory, že i kdyby se nakonec autorům Farcry 2 nepovedlo zapracovat vše co slibují, ale fungovalo i jen pár z navržených mechanismů, pořád by se jednalo o úspěch herního světa a štafetu by mohl zase převzít další tým, byť s několika letou mezerou.
Na Gamasutře naleznete celý rozhovor s Patrickem Reddingem, ze kterého při psaní této novinky vyvázím, je velmi dlouhý a popisný.
Tento systém nemůže dobře fungovat, bez menší revoluce i na poli AI. A pokud mluvím o AI, což je naprosto jistě největší problém dnešních her, tak se musí zmínit o další zajímavé stránce. Hledal sem totiž nějakého českého AI Guru, mimochodem stránku o AI měl i Michal Rybka, a našel ho, jmenuje se Cyril Brom. Autor učí na ČVUT a na jeho stránkách můžete najít řadu zajímavých článků: Cyril Broms Artificial Minds for Intelligent Systems
| zobrazeno: 3517x
|
DISKUZE -- 0
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |