NOVINKY:
|
NOVÉ ČLÁNKY A NÁVODY:
|
MODY/MAPY:
|
UDK 2014
[04.03.2014 - 00:01] :: kumaPoslední aktuální únorové vydání Unreal Development Kit 2014 přináší několik novinek, ke stažení zde.
JackHammer editor
[25.02.2014 - 12:26] :: p2kPůl roku stačilo ruskému teamu k vytvoření alfa verze cross-platform multiherního editoru JackHammer pro hry řady Quake, Half-Life pracující s formátem map BSP. Spustit lze tedy nejen na Windows, ale i na Linuxu. Vzhledem k tomu, že se jedná o první veřejnou alfaverzi, je očekáván report chyb komunitou a vše tedy nemusí běžet hladce. Dříve populární Valve Hammer Editor tak dostává vedle alfaverze Sledge Hammer Editoru dalšího bratříčka, který se snaží integrovat "nejlepší" vlastnosti z ostatních editorů.
Snad se dílo autorům podaří dokončit a nezůstane opět jen u testovacích alfaverzí a planých slibů, jak tomu bylo např. u editoru Tread 3.
Co vyprodukoval letošní Game Jam Prague 2014
[28.01.2014 - 22:52] :: p2kHry vytvořené na letošním ročníku Game Jam Prague 2014 na téma "Nevidíme věci takové, jaké jsou, ale takové, jací jsme my." naleznete zde.
Game Jam Prague 2014
[16.01.2014 - 20:26] :: p2kVíkendový maraton v tvorbě her, 24.-26.1.2014. www.gamejamprague.org
Akce probíhá na více než 150 místech po celém světě zároveň. Během pátečního odpoledne (místního času) je vyhlášeno téma, na jehož základě začnou účastníci vytvářet novou hru. Pracují ve 2-6 členných týmech. Veškeré assety (grafika, hudba, zvuky) musí být vytvořeny přímo na místě.
V neděli odpoledne týmy nahrají své hry na globalgamejam.org a prezentují ostatním týmům. Cílem je potkat další nadšence do her a vyzkoušet si plánování a vývoj hry v omezeném čase.
Just Cause 2: Multiplayer
[12.01.2014 - 09:54] :: kumaJust Cause 2: Multiplayer (zkráceně JC2MP) je nedávno zveřejněná zahraniční modifikace hry vydané před necelými čtyřmi lety (2010). Autoři do rozlehlého světa JC2 implementovali prvky multiplayeru, nikoli však takového, jaký jej známe z většiny ostatních her. Multiplayer v JC2 je neuvěřitelně svobodný, variabilní, záleží na autorech a provozovatelích serverů, jaké prvky a skripty ve hře nasadí, taktéž na hráčích, kolik se jich k danému světu připojí. V současnosti lze ve špičkách zaznamenat něco kolem tisícovky připojených hráčů v jednom světě, přitom rezervy hra stále má. Rozhodně prvek stability MP klienta je něco, na čem autoři stále pracují. Pokud klient spadne, můžete autorům odeslat hlášení o pádu. V každém případě vás pád klienta neotráví, neboť spuštění hry a připojení na oblíbený server je otázkou cca 10 vteřin, což jsou časy, které mohla většina současných her krutě závidět.
O Vánocích se JC2 dalo koupit na Steamu za 2.99€. Předpokládám, že při dalším slevovém šílenství budou ceny na Steamu podobné, nebo i nižší.
Nové české modifikace
[05.01.2014 - 13:28] :: p2kNa přelomu roku 2013 a 2014 přibyly do databáze československých modifikací další zástupci české tvorby. Prvním z řady je Fallout 1.5: Resurrection, velmi úspěšný počin o vzkříšení herní série Fallout o kterém psala nezvykle značná část českých herních serverů, před časem dokonce podpořený akcí GOG, kdy bylo možno získat herní tituly (Fallout 1 a 2 zdarma).
Další herní počiny jsou zaměřeny na stále velmi úspěšný herní titul Counter-Strike: Global Offensive a mapa Theatre Alpha od Krymot Games.
Pro hru Half Life byla jako první již v novém roce vydána modifikace ze světa Command & Conquer jménem Tiberian Dawn od autora Felice.
Ve vývoji či betaverzích zůstává značná část modifikací, o nichž budeme přinášet informace opět v průběhu roku, z posledních oznámených je to Attack Day, což je multiplayer ze světa Half-Life 2.
PF2014
[01.01.2014 - 00:01] :: p2kVšem příznivcům i autorům českých modifikací přejeme hodně úspěchů v roce 2014.
Konečně další česká modifikace, Fallout 1.5: Resurrection
[12.10.2013 - 10:24] :: p2kPřed pár dny vyšla česká modifikace hry Fallout 2 s názvem Fallout 1.5: Resurrection. Informace o modifikaci k nalezení přímo na webu modu resurrection.cz.
Připravuje se GDS2013
[07.10.2013 - 04:6] :: p2kV pořadí již 11. ročník Game Developers Session, který se zaměří na budoucnost herního průmyslu spojenou s mobilními hrami, novými technologiemi, na vývoj a spolupráci v malých týmech a jiná související témata, která zajímají malé a nezávislé vývojáře bez velkých rozpočtů. Více informací přímo na webu gds.ceske-hry.cz
Ukázka práce v editoru World Studio 2000 pro hru Chaser
[25.09.2013 - :] :: DukeMilí kolegové a příznivci českých i slovenských modifikací. Před časem jsem dostal možnost krátké spolupráce se slovenským Cauldronem, který stojí za vynikající akční střílečkou jménem Chaser. V rámci různých zajímavostí ze zákulisí vývoje jejich her, které v poslední době zveřejňují na internetu, jsem byl požádán, abych natočil nějakou krátkou ukázku práce s editorem World Studio 2000. Díky tomu vzniklo celkem zajímavé video, názorně předvádějící, jakým způsobem se vytvářel herní svět v Chaserovi...
|
Herní video z modifikace
[09.09.2013 - :] :: p2kDlouho jsem uvažoval, zda natočit herní video typu walkthrough z nějaké své staré single-player modifikace. Má to své výhody, ale i nevýhody...
|
ČSLA studio pracuje na MP misi Operace Venkov
[08.08.2013 - 00:01] :: p2kZ nedávno zveřejněných screenshotů lze usoudit, že značný kus práce byl odveden na nové MP misi Operace Venkov od ČSLA studia. Mise bude dostupná i pro single-player.
Seriál na motivy hry Portal
[06.08.2013 - :] :: p2kPortal jako filmová předloha posloužil velmi dobře...
|
Vybíráme ze zahraniční tvorby 2: Left4Dead2
[05.08.2013 - 16:29] :: kumaStejně jako herní svět plný zombíků dokázal překvapit samotné Valve svým potenciálem, tak i tvůrci modifikací dokázali překvapit hráče nabídkou různorodých map a modifikací pro tuto herní legendu. V žánru survive excelentně kraluje do nekonečna hraná mapa Helms Deep z prostředí světa Pána Prstenu. Úkolem týmu hráčů je ubránit pevnost Helmův žleb před nájezdem skřetů, pardon tisíců zombíků. Tento těžký úkol vás dokáže ponořit do mnoha hodin vymýšlení co nejlepších strategií kooperace všech čtyř hráčů tak, aby dokázali ubránit hradby, bránu, nádvoří, do doby příjezdu Gandalfa. V aktuální verzi je Helms Deep Reborn ze dne 30.5.2013 (v18b) a ke stažení ji nabízí portál L4DMaps. Další mapou, která věrně odráží vzor v reálném světe je Warcelona. Lze ji hrát jak v doporučovaném režimu kooperace, tak i v režimu versus. Hra se odehrává ve městě Barcelona a to tak věrně vyobrazeném, a leveldesignersky propracovaném, že si právem zasluhuje ta nejvyšší hodnocení komunity. Z dalších vysoce hodnocených map uvádíme survival Last Stand a Back to Blood Harvest, z coop map uznávaný Crash Bandicoot: The Return of Dr. Cortex, který se překlenul do verze 2 která vychytává množství chyb z verze předchozí. Do sekce Co-Op zařazujeme také kampaň Questionable Ethics : Alpha test, která začátečníky odradí, ale jinak překvapí. Dalo by se pokračovat desítkami dalších map, které si naši pozornost zaslouží, vše potřebné k sérii Left4Dead naleznete na webu l4dmaps.com.
Editor misí pro hru Zaklínač
[04.08.2013 - :] :: p2k
|
Warhorse hledá spolupracovníky
[03.08.2013 - 14:15] :: p2kWarhorse studios (v současnosti známé vývojem RPG z dob husitských) hledá spolupracovníky, konkrétně herní programátory, 2D a 3D gafiky, animátory, designéry a další profese s nástupem od září 2013.
Více informací přímo na webu Warhorsestudios.cz
Vybíráme ze zahraniční tvorby
[29.07.2013 - 01:00] :: kumaDnešní výběr ze zahraničních modifikací započneme významně hodnocenými mody pro stále žijící legendu Half-Life 2 Epizode Two. Jedná se o tři mapy z nichž první Dewdle's Prison Map je útěkem z věznice tak na 20 minut herního času. Po tomto zahřívacím kole přichází na řadu delší a propracovanější modifikace z názvem Mission Impropable která přináší až 2 hodiny čistého herního času a z níž pochází i námi zveřejněné video. Poslední dnešní modifikací je Station 51, rychlá akční záležitost na pár minut, o které se rozepsal i Pete66 z našeho spřátelného webu.
Mapy pro Traktor Simulator
[12.06.2013 - 22:42] :: p2kPřed časem jsem narazil na české mapy pro hru Traktor Simulator různých verzí. Osobně nikoho zapáleného pro tento typ her (simulátory) neznám, nicméně po grafické stránce se jedná o pěkně vypadající dílka, které si v přehledu české tvorby herních map jistě své místo zaslouží. Pro ilustraci přikládám dva screenshoty a odkaz na web autorů, kde lze příslušné mapy stáhnout. Doplňuji, že autoři se věnují mapám podle skutečné předlohy, takže naleznete např. hrad Trosky. Web se nachází zde.
Web ČeskéMody opět v provozu!
[02.06.2013 - 20:19] :: p2kPo několika měsících se opět hlásíme s důležitou informací, web samozřejmě nekončí a pokračuje dále a má samozřejmě mnoho plánů do budoucna. Obnova dat a úprava systému trvaly trochu déle, nicméně vše je nyní hotovo a web obsahuje veškerá data a informace, jaké obsahoval před zákeřným likvidačním útokem. Bezprostředně po útoku byli emailem informováni a upozorněni všichni uživatelé. V nejbližších dnech si shrneme, co nového se událo ve světě českých a slovenských modifikací a map do počítačových her.
Česká Doom scéna 2013
[15.04.2013 - 00:00] :: p2kJak se to má s českou scénou Doom glosuje aktuální příspěvek na webu idoom.cz.
Vznik Dreamtime dema
[19.01.2013 - :] :: jakubmotakUž v pořádí druhý deník tvorby od Krymot Games. Tentokrát se zabyvá jejich protní tvorbou. A to Dreamtime dema...
|
Krymot Games deník tvorby modifikace
[14.01.2013 - :] :: jakubmotak
|
Tak jsem byl na veletrhu videoher ForGames a bylo to...
[30.09.2012 - :] :: RuThaN
|
Zahrajte si serii Thief a System Shock 2 na moderních PC
[26.09.2012 - 19:26] :: p2kDIIT se nám začíná více a více věnovat herní tématice a tak si dovolím upozornit na skutečně podrobný článek o komunitním enginu NewDark pro Thief, Thief 2 a System Shock 2.
"Právě dnes přichází na svět NewDark, zbrusu nový (komunitní) engine pro tři kultovní hry, který umožní jejich pohodové hraní na současných PC se současnými Windows"
Torque 3D engine jako OpenSource
[19.09.2012 - 19:34] :: p2kNeznáte-li herní engine Torque 3D od GarageGames, nezoufejte, možná vás teď bude zajímat více. Jeho autoři se totiž rozhodli, že jej budou nadále udržovat pod licencí MIT jako OpenSource projekt a to už je důvod, proč se na něj podívat.
Minecraft texture pack v1.2.4
[18.09.2012 - 21:52] :: p2kPro svou vlastní tvorbu modifikací do všech her běžících na Source engine můžete využít i Minecraft Texture Pack v1.2.4, ke stažení zde. Pokud vás kostičky nebaví, zkuste to třeba tu, nebo foťte a udělejte lepší texture pack :) Máte na to?
Black Mesa je tady !
[14.09.2012 - 22:59] :: p2kDlouhá léta očekávaná totální konverze hry Half Life 1 s názvem BLACK MESA spatřila konečně světlo světa, přesněji její první část, neboť zbytek hry (XEN) bude vydán později.
Vrhněte se opět do světa HALF LIFE a prožijte znovu neopakovatelný příběh Gordona Freemana v nejmodernější grafice. Stahujte ZDE.
Rozhovor s voxelovým Slovákem alias Branislavem Sílešem
[14.09.2012 - 22:02] :: RuThaNO voxelech se mluví už velmi dlouho, ale technologické skoky už nejsou tak rychlé, jako před lety. Voxely se sice v omezené míře používaly a používají, ale žádná velká revoluce se zatím nekoná. Už několik let sleduji práci Brana Síleše a snad po roce odhodlávání jsem s ním udělal 70 minutový rozhovor.
Pro lidi, které zajímají nové technologie a lepší fyzika ve hrách to bude myslím velmi zajímavý poslech. Více informací o enginu najdete na webu autora.
Pokud by se našel někdo, kdo by rozhovor dokázal zvukově vylepšit a vyčistit, budu jen rád, já se v tomto nevyznám, rozhovor byl pořizován přes Skype.
Ouya průšvih nebo ne?
[19.08.2012 - :] :: RuThaN
|
Novinky okolo Source engine
[07.08.2012 - 21:32] :: p2kVčera shodou okolností oblétla svět informace o tom, že Valve pravděpodobně chystá nástupce Source engine s názvem Source 2 engine. Fanoušci Source se totiž hodně často hrabou ve všech možných utilitách od Valve (tentokrát ve FilmMakeru) a občas narazí na nějakou zapomenutou nebo možná i schválně vloženou indicii. Ve spojitosti s právě probíhající optimalizací Source engine pro Linux (což dnes ví zřejmě více linuxáků než běžných hráčů) by se dalo usoudit, že nově připravovaný Source 2 engine je skutečně na cestě. Osobně předpokládám že engine by mohl už kompletně podporovat jak Linux, Windows, tak i konzole, podobně jak je tomu u jiných profi enginů (CryEngine apod.). Valve si uvědomuje své technologické zpoždění a osobně doufám že se Valve už konečně někdo vzpamatoval a pustil se do tvorby minimálně pořádného nástroje na tvorbu terénu a přírodního prostředí.
Fibix engine videogame engine / visualisation tool
[27.06.2012 - 23:27] :: RuThaNJe škoda, že tuto novinku píšu teď a ne tak před 3-4 lety. Všichni ti, kteří se pokouší na koleně něco tvořit, by byli tímto enginem velmi zaujati, ne-li nadšeni.
Stejně jako zajímavý Unigine engine z Ruska, který je znám hlavně díky prvnímu slušnému DX11 benchmarku, jde o dílo jednoho člověka, kterému samozřejmě pomáhají další spolupracovníci. Nacionalisté mohou jásat, jelikož engine vzniknul v našem postkomunistickém bordelu:)
Engine by měl sloužit pro dvě hlavní užití: architektonické vizuální, které zobrazuje realtime a nepotřebujete nějakou drahou renderovaci farmu. Dále herní použití - primární cíl projektu. Zde je velká výhoda, že je možné pobavit se přímo s autorem, a domluvit si customizaci, což se vám u jiných toolů pravděpodobně nepodaří.
Plány jsou stejné jako všude - rozšiřovat produkt, postupně ho vylepšovat, aby jednou (při vší úctě k člověkodesetiletí, které jsou utopené v jiných enginech) byl plně konkurenceschopný i jako herní engine.
Další technické informace, co engine umí najdete: zde
Autoři jsou otevřeni rozumným návrhům na spolupráci a využití enginu.
Pokud vyzkoušíte, dejte vědět jak se vám tento produkt líbil. Zda se pro herní použití jedná "jen" o sympatický boj s větrnými mlyny, nebo o zázrak...
MEGA článek: PC vs herní konzole
[15.05.2012 - 22:03] :: p2kUpozorňuji na MEGA článek od Ruthana PC vs herní konzole, který byl sice sepsán před pár měsíci, což na zajímavosti tématu neubírá ani trochu.
Portal 2 : Map Editor VideoTutorial
[15.05.2012 - :] :: p2k
|
PC vs herní konzole
[11.05.2012 - :] :: RuThaN
|
Editor levelů pro Portal 2 (Perpetual Testing Initiative)
[10.05.2012 - 23:00] :: p2kVítejte v Aperture Laboratories, domově neutuchající iniciativy testování. Snadno vytvářejte, sdílejte a hrajte komunitní testovací místnosti. Přispějte svým dílem! Přispějte vědě!
Dne 8.5.2012 vyšel editor levelů pro Portal 2, možno získat přímo na STEAMU.
Studium a hledání práce v 3D animaci
[03.05.2012 - 21:54] :: p2kPřed časem jsem narazil na přednášku o hledání práce 3D animátora od Jakuba Krompolce. Pokud Vás tedy baví 3D animace a chtěli byste v této branži pracovat ať už v herním či filmovém průmyslu, informace naleznete v PDF zde.
Gameday v Třeboni již 6. května
[30.04.2012 - 22:31] :: p2kČeský festival her v Třeboni nabízí už za 6 dní projekci autorského hraní, setkání s českými tvůrci, premiéru hry Botanicula, ukázky ze hry Samorost 3. Podrobnější informace naleznete na webu GAMEDAY.
Modifikace Dreamtime
[28.04.2012 - 15:56] :: p2kPřed časem vyšlo video z připravované modifikace Half Life 2: Dreamtime z dílen Krymotgames. Podívat se na něj můžete níže.
ARMA II mapa Mařenice
[24.04.2012 - 22:16] :: p2kJak bude vypadat nově vznikající mapa pro ARMA II s názvem Mařenice se můžete podívat na této stránce:
Herna + muzeum s automatovými klasikami - arcadehry
[21.04.2012 - 12:31] :: RuThaNDnes jsem se konečně dokopal a s kámošema zajel asi 30 km od PraGLu, podívat se do interaktivního muzea se starými automatovými hrami v Červeném újezdě (jezdí tam MHD ze Zličína, takže výmluva nemám auto, je zatracena), které se prostě nazývá arcadehry.cz.
Pokud čtete herní magazíny (což při ceně 250 za číslo, děláme snad jen my sběratelé) nebo sledujete herní weby, tak už jste pravděpodobně o tomto místě slyšeli, ale projistotu děláme reklamu i tady.
Je trochu smutné, že retro je v módě a tak spousta lidí, chválí staré věci, jen aby vypadali dost "odstátě" (vzdělaně), speciálně se tohle týká různých recenzentů a vývojářů, že je hraní a pak se většinou, ukáže pořádně neví o čem co jde.
Já rozhodně nechci takto nekriticky tyto staré hry jen chválit, je to kus historie, jakýsi relikt, který má pořád své nesporné klady. Hlavní soudobý klad tedy vyšší HW výkon => lepší grafika na velké 30" obrazovce a skvělé zvuky oproti domacím popelnicím (s 14 palcovým černobílým monitorem a PC Speakerem) už dávno neplatí. Nicméně jsou tu stále jiné klady, jako velká přímočarost těchto her, které pochopíte za pár vteřin, HW ovládání - volanty, pedály, 2 páky na ovládání tanku (jako v tom skutečném), světelné pistole s reálnou spouští a mířidly, co na mě asi nejvíc zapůsobilo, byl simulátor motorky s reálným plynem a hlavně ovládáním přes naléhávaní na strany, nikdy bych neřek, jak tohle může být zábavnější daleko více než všechny volanty a pedály světa. Další nespornou výhodou je, že mnoho her cca polovinu můžete hrát také s kamarády (někdy i se 3), se kterými se budete daleko blíže, než při nějaké onlinovce či lanparty. Dalé musím zmínit placení, nevhazují se nikam mince, ale platí se jen kilo za vstup (zde si myslím, že by sleva pro děti třeba do 15 projektu slušela, třeba i za cenu, že by dospělí pracující platili víc) a pak hrajete zdarmo a co je nejlepší, mnoho her v tomto nežimu nemusíte hrát pořád dokola, ale i když umíráte často, pak pořád pokračujete tam, kde jste skončili, až nakonec projdete celou hru a vyzkoušíte většinu jejího obsahu.
K nevýhodám, ona arkádovost a immersivita, je dvousečná, hry v drtivé většině postrádají hloubku, příběhu a atmosféru, pokud hloubkou nemyslíme šíleně dlouhá komba nebo hledání nějakých easter eggů. Samozřejmě musíte se zvednout a někam jezdit (btw více informačních směrovek přímo ve vesnici by prospělo) a zaplatit za něco co si můžete nějak "nějak" zahrát doma v emulátoru. Introverty mohou rušit i ostatní hráči (jako, třeba sprostě nadávající kamarádi z dětství, za které se trochu stydíte:) A u pár her to může být pro některé přílišná brutalita, tímto zdravím mě podobné, kteří tento fakt shledávají zajíamvým minimálně z akademických důvodů:) Řek, bych že malou generaci může taky poněkud znechutit větší obtížnost některých her, které si řeknou o nějaký ten tréning.
Abyste ale podobné závěry jako já mohli vynášet, musí takovéto herny existovat a to znamená, že je musí navštěvovat čas od času lidé a zaplatit jejich provoz. Zajímavé je také sledovat evoluci od prvních jednoduchých her ve stylu Pong, přes Pacmana, až po pár moderních 3D her, které jsou zde také trpěny - možnost volby je skvělá věc.
Takže se zastavte a vyzkoušejte všech 93 argumentů (na stránkách pořád chybí seznam her, které si můžete zahrát), které nyní muzeum má, jen varuju z vlastní zkušenosti 1 návštěva nebude stačit... Jedna rada na závěr, pokud nemáte rádi zimu, tak vězte, že uvnitř se netopí a kovové součásti strojů jsou relativně studené, takže pokud nebude dobré počasí doporučuji si sebou vzít staré "bezdomovecké" rukavice s odstřiženými prsty.
Kampaně pro Left4Dead a Left4Dead2
[08.03.2012 - 23:16] :: p2kTéměř každý hráč série L4D se jistě setkal s modifikacemi - neoficiálními levely, které vytvářejí dobrovolníci z celého světa. Málokdo však tuší, že některé z levelů překonávají v kvalitě nebo nápadu samotné autory hry. Za všechny lze jmenovat například legendární a stále populární survival mapu Helms Deep Reborn nebo vynikající kooperativní kampaň, navíc vytvořenou přesně podle skutečných částí města Barcelony - Warcelona. Proč ale v čechách nevznikají mapy pro tuto herní sérii, která běží na Source engine? Víte o nějaké české či slovenské kampani, nebo ji připravujete? Napište nám!
Unreal Engine 3 - GDC 2012
[08.03.2012 - 22:42] :: p2kAbychom neoslavovali pouze CryEngine, své polínko v ohni má samozřejmě také Epic Games - Unreal engine s vývojovým kitem UDK. Dnes vyšlo pětiminutové video, které ukazuje možnosti aktualizovaného engine 3 podrobněji. Nezapomeňte si přepnout na 720p. Poslední verzi UDK (únor 2012) si můžete stáhnout odsud.
Zajímavý je široký záběr podporovaných systémů: Wii, iOS, PS3, Mac, Android, PS VITA, Windows, Flash, XBOX360.
Kde všude nalezne využítí CryENGINE 3
[26.02.2012 - 14:49] :: p2kPoskytnutí CryENGINE®3 SDK pro nekomerční využití je poměrně významným tahem Cryteku a ostatní vývojářské společnosti může zanechat v pozadí. Na webu mycryengine.com lze najít tři videa, které ukazují možnosti využití enginu pro hry, simulaci skutečnosti a vizualizaci, která mne osobně zaujala nejvíc. Vše tohle znamená budoucí těsnější propojení herního, zábavního, filmového a v neposlední řadě také uměleckého průmyslu. Nedávné oznámení českého studia WarHorse o využítí enginu pro nově vznikající husitské RPG dává i laikovi najevo, že se s tímto enginem u nás počítá, což je pro české herní vývojáře zajisté důležitá zpráva.
CryENGINE 3 Free SDK 3.3.9 Update
[24.02.2012 - 21:32] :: p2kCryENGINE 3 Free SDK je plnou verzí vynikajícího vývojářského enginu pro nekomerční hry a herní vývojáře, kteří mohou využít silného CryENGINE 3 pro tvorbu svých free projektů. Odkaz ke stažení čerstvě zveřejněné verze 3.3.9 je zde.
Rád bych věděl kdo z vás s tímto SDK pracuje, podělte se o své zkušenosti v diskuzi.
Instalace: Stáhnete zip z uvedené stránky a rozbalíte do nějakého adresáře. Editor se nachází ve složce Bin32 nebo Bin64 - zvolte podle toho jestli máte 32 bitový nebo 64bitový operační systém (Windows samozřejmě). To ale není vše. Je potřeba mít účet na crydev.net. Pokud nemáte - vytvořte si jej (odkaz na registraci se zobrazí po spuštění editoru). Po přihlášení a načtení editoru se můžete ihned podívat na vzorovou mapu - Forest.cry, kterou naleznete ve složce /game/levels/Singleplayer/Forest. No a pak jen stačí stisknout CTRL+G a okamžitě vás editor přepne do hry. Jednodušší už to být nemůže!!!
Kolem Mafie je stále živo!
[22.02.2012 - 19:36] :: p2kJak by řekl klasik, legendy neumírají, což dokládá právě hra českých vývojářů Mafia a to, že je kolem ní stále živo. Stále vznikající české modifikace jsou něčím co dokládá výjimečnost této hry. Autoři Hadl a Snack, kteří se kterými jsme navázali spolupráci vydali modifikaci Mafia Xmas Battle mod, kterou naleznete i u nás.
Zároveň upozorňujeme také na oba spřátelené weby:
- mafia-mods.tym.cz
- mafia.gamecentral.cz
kde naleznete velké množství aktuálních informací o hře Mafia a Mafia II.
Seminář gamedesignu #3
[18.02.2012 - 14:31] :: p2kDvě české modifikace v síni slávy webu PlanetPhillip
[17.02.2012 - 19:01] :: p2kWeb planetphillip.com, který se z původního širokého herního záběru vyprofiloval ve stránky zaměřené čistě na sérii HALF-LIFE her, jehož šéfredaktor tráví každou minutu se svou milovanou hrou, představil před časem svou verzi síně slávy nejlepších single-player modifikací her série Half-Life. To by samo o sobě nebylo tak zajímavé jako fakt, že v prvních pěti příčkách se umístila práce předních českých a slovenských vývojářů. Konkrétně modifikace Dangerous World od TiiMa a Eye of the Storm od Lorda. Recenze na tyto herní skvosty můžete najít na našich stránkách.
Soutěž - Otevřete oči hrou
[16.02.2012 - 21:04] :: p2kSdružení České Hry o.s. přichází s novou vývojářskou soutěží jejíž zadáním je vytvoření hry s tématikou ekologie, humanitární a rozvojové problematiky, lidských práv, sociálních problémů, partnerských vztahů nebo života s mentálním či fyzickým postižením. Soutěž probíhá od 14. února 2012 do 2. prosince 2012 a ceny jsou velmi zajímavé. Pro více informací o soutěži klikněte na obrázek.
Projeďte si ČR v modifikaci hry Austrian Truck Simulator
[11.02.2012 - 10:43] :: p2kDobře vypadající práci odvádí kolegové z webu truckmag.funsite.cz. Šéfredaktor Domcek vzal editor do svých rukou a spolu s dalšími map makery se rozhodli vytvořit průjezdnou mapu cest České republiky pro hru Austrian truck simulator 1.32/German truck simulator 1.31. Autoři slibují průjezd krajskými městy a zemí českou. Na webu jsou také návody pro tvorbu map do výše uvedených her.
PORTAL po česku: aperturescience.webnode.cz
[06.02.2012 - 21:17] :: p2kDo našich spřátelených webů přibyl web aperturescience.webnode.cz, který se věnuje novinkám ze světa Portálu, bezesporu nejlepší hry roku 2011. Mezi zajímavé české modifikace, které zde můžete najít je Portal: New Adventure a Deep Chambers - Episode One, obě pro hru Portal 1. Budeme se snažit brzy na tyto modifikace přinést recenzi.
Modifikujeme českou zemi k obrazu jejímu
[04.02.2012 - 23:14] :: p2kTohle není reklama na Google Earth, ale spíše na další přidanou hodnotu, která se postupně může promítat i do herního světa. Určitě si ještě někdo z vás vzpomene (z českých map) na Mixerovy Counter-strike mapy podle skutečnosti jako cs_karlstejn nebo Maxellova mapa Zastavka pro Quake 3 Arenu. Těch herních levelů, které vznikly podle skutečných českých lokalit, je samozřejmě mnohem více. O co mi jde? Stále více si všímám, že herní akce v důvěrně známém prostředí dává modifikacím onu přidanou hodnotu realistična. Podobným způsobem se můžeme podívat na aplikaci Google Earth, která nebízí čím dál více propracovaných 3D prostor našeho reálného světa. Jako příklad vezměme Prahu a Karlův most. Dovolil jsem si pokus o stereoskopické zobrazení jako příklad toho, k jakým detailům se posunují hranice zobrazení naší planety. A přitom se stačí podívat pár let zpátky, kdy aplikace Nasa World Wind naznačila nápad a Google jako inovátor tyto hranice posunuje dál. Existují vůbec nějaké projekty, které využívají Google Earth a ty jejich statisíce modelů pro nějaký herní, např. nezávislý projekt? Přemýšlíte jako autoři map a modifikací o vytvoření herních levelů podle skutečných míst na Zemi? Vyjádřete se v diskusi.
Výsledky Game Jam Prague 2012
[03.02.2012 - 19:03] :: p2kS menším zpožděním Vám přinášíme informace o výsledcích druhého ročníku víkendového maratonu ve tvorbě počítačových her. Dvoudenního programování se zúčastnilo celkem 8 teamů a letošním tématem byl Uroboros - had který sám sebe požírá. Pro podrobnější informace o průběhu akce doporučujeme přečíst např. článek na rootu.
A nyní již vítězné hry:
1. Infinity Leaks – Guardian
2. Stick – Hexoboros
3. Entagon
Všem účastníkům této akce patří můj velký obdiv a gratulace za to, co v tak krátkém čase dokázali.
Daggerfall remake grafiky
[25.01.2012 - 13:46] :: RuThaNMůj dávný sen se naplnil a konečně se objevil někdo, kdo začal předělávat jednu z nejlepších her vsech dob Daggerfall do lepší grafiky tak, aby se dala hrát i dnes.
Engine by měl navíc brzy podporovat i další hry, např. Dark Forces, Outlaws, Blood). Výsledek zatím není takový zázrak, ale hra má konečně klasický mouselook a vyšší rozlišení, teď by to ještě chtělo předělat 2D sprity na 3D modely.
Trailer na očekávanou modifikaci Dangerous World 2
[22.01.2012 - 15:24] :: p2kPokud stejně jako my netrpělivě čekáte na to, co se momentálně rodí ve slovenských dílnách profesionálního levelmakera TiiMa, toto čekání vám může zpříjemnit nedávno vydaný trailer.
Druhý ročník Game Jam Prague 2012 se blíží
[20.01.2012 - 23:26] :: p2kV Praze odstartuje již druhý ročník víkendového maratonu ve tvorbě počítačových her Game Jam. Přijměte také vy tuto výzvu a v rozmezí 48 hodin si vyzkoušejte tvorbu kompletní hry od návrhu až po implementaci na společné téma, jež bude oznámeno při zahájení akce. Výsledky prvního ročníku jen potvrzují výjimečnost a úspěšnost této akce.
CMD Doom
[20.01.2012 - 00:00] :: p2kCMD Doom není modifikací původního Dooma ale spíše jeho totální předělávkou inspirovanou RPG Doomem - a teď pozor - hrajete v příkazové řádce (grafika je totiž reprezentována znakovou maticí), nechybí ani hudba a všem důvěrně známé ozvučení. Zajímavý počin představil Doomista na webu www.doom5.cz. Stahovat můžete odsud.
LLOS CITY 2011 - modifikace Crysis
[14.01.2012 - 11:54] :: p2kDnes bychom Vám rádi představili modifikaci LLOS CITY 2011, která je již druhým rokem ve vývoji. Modifikace přidává do hry Crysis nový příběh, nové detailně propracované lokace našeho světa zmítaného dlouhou válkou. Hráč zavítá do Paříže, New Yorku, katakomb, strip klubů, velkoměst, továren a mnoho dalších lokací, takže je na co se těšit. Právě detailně propracované lokace, které můžete spatřit na screenshotech níže, naznačují velmi zajimavou práci.
Minecraft texture pack pro Source engine
[25.11.2011 - 23:47] :: p2kPro fandy Minecraftu vyšel texture pack použitelný pro tvorbu levelů v Source engine, resp. ve Valve Hammer Editoru.
Zveřejněny zdrojové kódy pro hru DOOM3
[23.11.2011 - 22:50] :: p2kPod licencí GNU General Public Licence byly dnes zveřejněny zdrojové kódy hry DOOM3. Kompilovat můžete jak pod Windows, tak pod Linuxem a Mac OS X. Uvolněná verze zdrojových kódů neobsahuje žádná herní data, která můžete získat jinak (např. zakoupením DOOM3 Pack Complete na Steamu). Zdrojové kódy ke stažení a podrobnější informace ke kompilaci naleznete ZDE [EN].
Portal 2 editor
[19.11.2011 - 13:17] :: p2kJak Valve oznámilo na svém blogu, pracuje na novém ingame editoru map. Podle Valve se bude jednat o uživatelsky velmi přívětivý editor, který umožní návrh mapy přímo ve hře, tvorbu a sdílení vlastních vytvořených map s komunitou prostřednictvím Steam Cloud. Ostatní hráči budou moci prohlížet, hrát a jednoduše hodnotit výsledné mapy.
Vše vzniká vlastně proto, že od momentu vydání Authoring tools pro Portal2(což jsou nástroje a editor pro tvorbu map) vzniklo za krátký čas přes 700 map, a Valve konečně došlo, že tam kde je zájem a potenciál, musí nabídnout více než jen dlouhá léta udržovaný editor map, který od dob počátků nabobtnal na složitosti natolik, že odradil nemnohé levelmakery.
Doufejme, že tentokrát Valve připraví editor, který bude možno využít nejen pro tvorbu map a puzzlů pro Portal2, ale v budoucnu pro další hry využívající Source engine.
Zveřejnění programu GDS 2011
[15.11.2011 - 20:46] :: p2kValve Hammer Editor i pro bytové architekty
[30.10.2011 - 22:12] :: p2kTiim, slovenský autor modifikací, dokazuje preciznost své práce také prostřednictím videoukázky, kterou vám nyní přinášíme.
Game Developers Session 2011
[30.10.2011 - 22:00] :: p2kByl zveřejněn termín Game Developers Session 2011. Herně vývojářská konference se bude konat o víkendu ve dnech 18. - 20. listopadu 2011. Časový harmonogram bude zveřejněn.
Chystá Valve nový editor map?
[21.10.2011 - 20:04] :: p2kZajímavou novinkou se zdá článek na serveru games.cz o nově vyvíjeném editoru map pro Portal 2. Že by se konečně někdo ve Valve vzpamatoval (viz. komplikovanost stávajícího Valve Hammer editoru), nebo se jedná o další střípek do skládanky chystané novinky zvané Half Life 2: Episode 3?
Hledá se gameplay programátor pro malý komerční projekt
[18.10.2011 - 13:46] :: RuThaNMel bych tu nabidku pro nejakyho studentika programatora z Brna, ktery by si chtel zkusit tvorbu her.
Vyvijime tu mensi komercni hru (mame funkcni prototyp, ktery iterujeme (SCRUM) a jednoduse nestihame naimplementovat vsechny zajimave gameplay featury, ktere bychom ve hre radi meli, protoze by pak hra proste byla zajimavejsi. Nechci rict, ye nepotrebujeme pomoc s necim jinym, ale implentace fyziky, ait atd, je slozite tema takovouhle part-time praci.
Co se tyce penez, tak je to zadarmo, respektive za nejakou tu pizzu, pivo a nejaky to petikilo atd, dokud hra nevydela, pokud by hra vydelala, tak podil ze zisku, dany tim, kolik prace jste odvedli.
Prostredi hry / styl (vice osobne):
- nedaleka budoucnost, pocatky osidlovani vesmiru
- hra ma 2 hlavni slozky akcni / rpg + managment slozku, cim vice toho implementujeme tim vice je to rpg a mene akcni. Akcni cast je nase pojistka, abychom mohli neco prodavat, ikdyz se nebude moc darit.
Pozadavky:
C# pro newebovy projekty + dostatecny programatorsky skill (vyzkousime uvidime). Znalost Unity3D vyhodou.
Cas - aspon 8 hodin tydne (vsedni dny), bud 1 cely den, nebo 2 vecery, vice to kouskovat by pro nas neznamelo pomoc.
Kontakt:
ruthan@berserkers.com
Vyhody:
- muzete trochu proniknout do toho oboru
- ucit se tu od 30+ zkuseneho genialniho herniho kodera
- pokud hra vydela, tak si dost privydelat
Balík českých map pro Far Cry 2
[09.08.2011 - 21:39] :: p2kFinální balík třinácti ještě více zdokonalených autorských map pro Far Cry 2 od českého levelmakera Luke189 spatřil světlo světa před pár hodinami. Stahovat můžete odsud a na ukázkové video jedné z map s názvem DockHouse se podívejte níže.
FPScore 1.35a
[14.07.2011 - 21:07] :: p2kPo delší době se vracíme ke hře FPScore. Poslední verze s číslem 1.35a je na světě již 14 dní a přináší několik vylepšení a vychytávek. Stahovat můžete odsud.
Trackmania Challenge
[14.07.2011 - 20:54] :: p2kWEb gamedesign.cz vyhlásil soutěž v editoru tratí ve hře Trackmania Nations Forever. Více info k soutěži zde.
Team Fortress 2 po česku
[26.06.2011 - 17:46] :: p2k"Zadarmo" a "navždy" jsou dvě slova, kterými nás Valve začalo zásobovat v souvislosti s novým modelem hraní FREE-TO-PLAY u Team Fortress 2. Jako takové menší zpestření této novinky jsem našel starší, i když stále zábavné video "Team Fortress 2 po česku" od Vokurka Studios.
Slovenská modifikace Half Life Return 2
[06.06.2011 - 00:10] :: p2kDnes nám do největšího československého archivu modifikací přibyl další mod, tentokrát pro hru HALF-LIFE. Modifikace má název RETURN 2 a je druhým dílem od slovenského autora Agerixe. Uvedenou modifikaci naleznete ZDE.
GAME INDUSTRY aneb rukověť českých herních vývojářů
[11.05.2011 - 21:21] :: p2kVe čtvrtek 12. května 2011 vychází nová kniha GAME INDUSTRY od českých autorů. Kniha pokrývá témata game designu, historie interaktivní zábavy, vedení týmu, distribuce a marketingu a spolupráce s médii.
Více informací naleznete na webu www.game-industry.cz
GAMEDAY 2011
[06.05.2011 - 20:41] :: p2kV rámci festivalu Anifilm proběhne 7. května 2011 v Třeboni akce nazvaná Game day, což je blok přednášek a workshopů určených profesionálům pracujících v oblasti animace a elektronické zábavy. V závěru celodenní akce, kterou pořádá Anifilm ve spolupráci s naším sdružením České hry, proběhne vyhlášení výročních cen jménem "Česká hra roku".
KDY: Sobota 7. května 2011
KDE: Třeboň, divadlo J.K.Tyla
Pořadatel: ČESKÉ HRY a ANIFILM (www.anifilm.cz)
Více informací na adrese: http://gameday.ceske-hry.org
Mafia II opět na Steamu za pár korun
[11.04.2011 - 22:06] :: p2kPrávě teď se na STEAMU opakuje šance pro ty, kteří to s Mafií II propásli na Silvestra. Sleva 75%, cena 10€, Mafia I cena 2,49€.
Pokračování WS 2000 návodu
[08.04.2011 - 01:24] :: DukePo dlouhé době od vydání "základního kurzu" návodu na editor WS 2000 pro hru Chaser jsem dnes vydal na četné žádosti pokračování. To má zatím podobu tří zcela nových kapitol spadajících již do takzvaného "kurzu pro pokročilé", v nichž se obeznámíte například s tvorbou několika typů dveří, žebříku nebo rotujících objektů. Další kapitoly samozřejmě budou následovat, ale jejich sepsání je poměrně náročné a zabere mnoho času, takže nemohu slíbit, kdy přesně je budu publikovat. Těšit se ale můžete na minimálně dvacet nových témat, která již mám naplánována ke zpracování. Snad to k něčemu bude a nějací zájemci se mezi vámi, čtenáři a modery, najdou. Moc bych si totiž přál, aby pro Chasera vznikalo víc nových a kvalitnějších levelů než doposud. |
Pokud se mi vše podaří dotáhnout až do konce, bude pravděpodobně tento návod nejucelenější český tutoriál zabývající se tvorbou map do počítačové hry, navíc koncipovaný pro naprosté začátečníky. A to už zcela jistě stojí za úvahu, zda si něco nezkusit vytvořit. Navíc je zde velká pravděpodobnost, že Cauldron v brzké době dodatečně uvolní i některé z chybějících nástrojů, což nám podstatně rozšíří možnosti. Byť je Chaser dnes již stará hra, stále se hraje a map je málo, takže vaše případné výtvory se určitě jen tak neztratí. Více na www.doommap.cz. |
MODDB: Kontroverzní modifikace odstraněna
[19.03.2011 - 13:21] :: p2kPřed třemi týdny přinesly různé neherní weby či periodika informaci o zahraniční kontroverzní modifikaci která se nesla v duchu masakrů na školách v USA v minulých letech. Využívání takových vážných témat při tvorbě her je společensky nepřijatelné, na což dnes zareagoval i celosvětový web o modifikacích MODDB, který onu spornou modifikaci ze svých stránek odstranil.
Důvodem bylo, že web MODDB se stal terčem kritiky z důvodu hostování modu, a také to, že onen sporný mod házel velmi nepěkné světlo na práci všech tvůrců modifikací, které byly s touto kauzou zcela neoprávněně spojovány, stejně jako MODDB.
Celý článek o tom, kde leží hranice mezi svobodou projevu a tématy které by měly zůstat tabu naleznete ZDE [en].
Skuteční lidé za postavami ze hry Half Life 2
[01.03.2011 - :] :: p2k
|
Game Jam Prague zná své vítěze
[31.01.2011 - 22:55] :: p2kNa webu Game Jam se můžete dočíst o hrách, které stvořili tvůrci, programátoři, designeři a jiná gamemakerská havěť v superkrátkém čase. RuThan jako účastník a zároveň člen teamu, který vyprodukoval hru jež se umístila na druhém místě vám přináší exkluzivně dojmy z této akce.
Žebříček vítězů je zde:
1.místo hra
D-FEND BURANZ |
2.místo hra
FIAT TENEBRAE |
3.místo hra
I LOVE KAKAPO |
Dojmy z Game Jam session Prague 2011
[31.01.2011 - :] :: RuThaN
|
Lekce Level Designu na webu gamedesign.cz
[23.01.2011 - 17:28] :: p2kLekce leveldesignu od Raye Benefielda [zdroj v angličtině] začal překládat Vlastimil Ferko na webu gamedesign.cz.
Připomínáme, že Ray Benefield je uznávaný mladý tvůrce vlastních levelů pro Halo, který patří mezi špičku současné zahraniční MOD scény, takže tyto lekce určitě stojí za shlédnutí.
Game Jam Prague 2011
[23.01.2011 - 17:14] :: p2kVíkendový maraton v tvorbě počítačových her je akce, která je určena pro tvůrce počítačových her. Účastníci tvoří kompletní hru od návrhu až po implementaci během 48 hodin na základě společného tématu. Cílem je přijít s novými nápady a pomoci tak rozvoji herního průmyslu. Je to jedinečná příležitost, jak se zlepšit ve svém oboru, získat kontakty a zároveň nalézt nové výzvy při tvorbě her. Pozor, registrace konči již ve středu 26.1.! Akce proběhne ve dnech 28.-30.1.2011 v Praze. Více informací na webu Game Jam.
Arx Fatalis zdrojaky
[15.01.2011 - 04:29] :: RuThaNZ Arcade studio (Dark Messiah of Might and Magic) vypadly zdrojáky 8 let starého rpg z vlastních očí Arx Fatalis, stáhnout si je můžete tady: http://arkane-studios.com/uk/arx_downloads.php a k této příležitosti byl vytvořen i patch pro hru na Windows 7.
Chaser Multiplayer Mappack
[02.01.2011 - 21:25] :: DukePrvní den nového roku 2011 byl zveřejněn aktualizovaný a opravený pack multiplayerových map pro hru CHASER. Opravy se zejména týkají problému s nekompatibilitou map v určitých případech, ale došlo i na menší změny a úpravy map samotných. Podrobnější informace naleznete na domovské stránce www.doommap.cz, kde si rovněž aktualizovaný mappack můžete stáhnout. Ke stažení ho samozřejmě naleznete i zde.
Šťastné a veselé
[24.12.2010 - 12:00] :: p2kTeam redaktorů ceskemody.cz Vám přeje šťastné a veselé Vánoce!
Vanocni slevy
[23.12.2010 - 04:06] :: RuThaNAhoj, jestli nemate nejaky filosoficky problemy se Steamem jako ja, uzijte si vanocni slevy, jsou opravdu americky snove, ne trapne jako CR. Slevy ma i gog.com a nepochybuju i ze i dalsi.. Takze nevahejte a objednavejte a sypejte do komentaru, kde se co vyhodne.
Daggerfall zdrojaky petice
[18.12.2010 - 00:47] :: RuThaNJsem se jednou v životě rozhodl být aktivistou a vytvořil jsem petici za zveřejnění zdrojáku Daggerfallu, což je skvělá hra, ale hrát ji na 1920x1200 monitoru v jejich 320x200 je fakt peklo. Takže buďte tak hodní a podepište se taky, narozdíl od naší země, to ve světě někdo bere vážně. Link.
Chaser na gog.com
[12.12.2010 - 23:24] :: RuThaNTuhle hru sice hraje asi jen Duke, ale pokud byste si chtěli zahrát Chasera a nechce čekat na poštu a prohledávat bazary, je tady možnosti si ho za kilo koupit online: http://www.gog.com/en/gamecard/chaser.
Thief 1,2, System Shock 2 zdrojáky
[12.12.2010 - 03:27] :: RuThaNPokud by někdo z vás toužil zjistit, jak se programuje nějaká ta Stealth akce a chtěl se inspirovat ve zdrojácích, tak se mu bude hodit toto adresa - http://dreamcast-talk.com/beta/thief_2_service_release.7z.
Nutno říct, jde nejde o oficiální aktivitu Eidosu, ale zřejmě nějaký vývojář byl tak hodný, že proti jejich vůli vypustil zdrojáky, jako reakci na petici moderu na stejné téma.
Modifikace HL1: From Beneath
[05.12.2010 - 22:57] :: p2kJak pokročil vývoj v engine pro modifikaci From Beneath nám představí následující video:
Za co všechno může Doom
[25.11.2010 - 23:47] :: RuThaNNáhodou jsem na netu narazil na moc pěkný obrázek na www.doom5.cz, je tady 2 roky starý (pokud ho někdo neaktualizuje) a ukazuje, co všechno vzniklo díky Doomu - obrázek zde.
Woody 3D engine
[24.11.2010 - 00:01] :: p2kUrčitě nejsem sám, kdo při příchodu každého nového engine kouká na to, jak se vývojářům povedla "příroda". Vývojáři Woody 3D na to šli chytře a pustili se do plně animovaných stromů. Zpracování je opravdu důkladné, ve větru se prohýbá nejen celý strom, větve, větvičky, ale třepotá se i každý lístek na stromě a to prosím každý samostatně. Zvuk větru, který podle síly zesiluje a zeslabuje, samozřejmě v přiloženém videu nechybí. Teď je na vývojářích, aby si pohráli ještě se světlem a stíny, aby výsledek dotáhli k dokonalosti.