Modifikujeme českou zemi k obrazu jejímu
[04.02.2012 - 23:14] :: p2kTohle není reklama na Google Earth, ale spíše na další přidanou hodnotu, která se postupně může promítat i do herního světa. Určitě si ještě někdo z vás vzpomene (z českých map) na Mixerovy Counter-strike mapy podle skutečnosti jako cs_karlstejn nebo Maxellova mapa Zastavka pro Quake 3 Arenu. Těch herních levelů, které vznikly podle skutečných českých lokalit, je samozřejmě mnohem více. O co mi jde? Stále více si všímám, že herní akce v důvěrně známém prostředí dává modifikacím onu přidanou hodnotu realistična. Podobným způsobem se můžeme podívat na aplikaci Google Earth, která nebízí čím dál více propracovaných 3D prostor našeho reálného světa. Jako příklad vezměme Prahu a Karlův most. Dovolil jsem si pokus o stereoskopické zobrazení jako příklad toho, k jakým detailům se posunují hranice zobrazení naší planety. A přitom se stačí podívat pár let zpátky, kdy aplikace Nasa World Wind naznačila nápad a Google jako inovátor tyto hranice posunuje dál. Existují vůbec nějaké projekty, které využívají Google Earth a ty jejich statisíce modelů pro nějaký herní, např. nezávislý projekt? Přemýšlíte jako autoři map a modifikací o vytvoření herních levelů podle skutečných míst na Zemi? Vyjádřete se v diskusi.
| zobrazeno: 6101x
|
DISKUZE -- 4
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
11.02.2012 14:47:28 -- jura-anon:
ceske veci
A kde najdu ty ceske veci podle reality? Warcelonu jsem hral ale nemuzu
hodnotit nebyl jsem tam. Bylo neco ceskyho do Left 4 Dead, ja nic nenasel.
05.02.2012 12:47:12 -- p2k:
...
Je to tezsi ale za tu namahu to stoji. Ty stavby podle reality lze pak
pouzit nejen pro hru, ale taky pro simulace treba krizovych scenaru apod.
Odhad meritka je dulezity, jinak to nevypada uveritelne.
05.02.2012 10:29:25 -- Duke:
...
Já delal několik map podle skutečných míst třeba v mém mappacku pro
Chasera, viz www.chaser.cz - ale je to podstatně těžší, než se nechat
unést fantazií. Proto to nemám moc rád. Jinak Google Earth běžně
používáme v práci při stavbě nových lokalit ve hře, i když v
poněkud upraveném pojetí často kvůli zmenšenému měřítku.
05.02.2012 00:10:57 -- p2k:
Warcelona
Ještě bych doplnil, že nejlepší modifikace podle skutečnosti, kterou
jsem hrál, byla Warcelona pro hru Left4Dead. Kdo tam byl, tak pochopí.