RPG sekce a RPG modifikace
[01.01.2006 - 23:21] :: RuThaNDnes byla spuštěna RPG sekce, kterou vedu já (RuThaN), takže pokud máte novinky, dotazy, apod. z této oblasti, můžete se obrátit přímo na mě. Myslím že takový web tu chyběl a navíc zde máme výhodu, že jsme u zdroje i co se týče technologie, jelikož FPS jsou vždycky o kousek napřed a modaři jsou zpravidla více zdatní v těchto technických otázkách. My jim zase můžeme pomoct udělat mapu s myšlenkou a atmosférou.
Nicméně jestli patříte mezi zaryté příznivce FPS, nemusíte se bát nějakého velkého spamu, oproti FPS scéně je czRPG mod scéna trpaslíkem...
| zobrazeno: 4465x
|
DISKUZE -- 17
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |

Vysoce očekávaný poslední díl ságy, Zaklínač 3: Divoký hon,
dorazí do obchodů příští rok. Vychutnejte si trailer česky:
http://www.sledujcesky.cz/zaklinac-3-divoky-hon-trailer

Rpg sekce má vlastní oddělenou diskuzi a jinak se modifikace dělí
podle jednotlivých her. Novinky jsou společené, ale to bych se
nejdříve musel o něčem novém dozvědět.
Měl bych jednu otázku, z toho co si napsal, asi nejde např. zakázat pauzování během boje či přidat třeba různé typy útoků pro souboj chladnými zbraněmi?
Měl bych jednu otázku, z toho co si napsal, asi nejde např. zakázat pauzování během boje či přidat třeba různé typy útoků pro souboj chladnými zbraněmi?

Co se týče Baldurs Gate a dalších Infinity her (Icewind Dale, Torment),
tak se má situace následovně:
-je hard-coded část. To jsou různé čudly v interface, jejichž funkčnost nejde měnit, nelze přidat nové atp. Sem by taky spadalo, že to, co v Infinity enginu je za funkčnost, to taky musí stačit a nejde to příliš měnit - přidat a změnit v pravém slova smyslu nic nejde.
-je však však vrstva, která si o modding přímo říká - a to jsou všechny herní struktury. Od kouzel, efektů, předmětů, AI scriptů, animací, dialogů, map, etc. etc. Ač jsem výše psal, že nic nejde dodat, je tam toho na druhou stranu skutečně dost a s trochou fištrónu to lze nádherně kombinovat a dosáhnout specialit u ostatních jiných her třeba i nevídaných.
Abych to osvětlil - je např. rozličných 300 efektů pro kouzla a zbraně, které pokrývají všechny elementární prvky nutné pro fantasy rpg. Nejsem schopen programově změnit chování nějakého efektu, nejsem schopen žádný přidat, ale jsem schopen pracovat s x parametry, které většina efektů má, jsem schopen efekty řetězit, jsem schopen je provázat se scripty - a tím pádem lze dosáhnout skutečně téměř všeho.
Neoficiální editory jsou již dost vychytané, vývoj neoficiální dokumentace jde stále dopředu, je zmapováno mnoho patternů pro tvorbu... myslím, že z pohledu možností editace lze o názvu enginu Infinity skutečně říct nomen omen o))
btw ta rpg sekce má nějaký odkaz, nebo jak to je?
-je hard-coded část. To jsou různé čudly v interface, jejichž funkčnost nejde měnit, nelze přidat nové atp. Sem by taky spadalo, že to, co v Infinity enginu je za funkčnost, to taky musí stačit a nejde to příliš měnit - přidat a změnit v pravém slova smyslu nic nejde.
-je však však vrstva, která si o modding přímo říká - a to jsou všechny herní struktury. Od kouzel, efektů, předmětů, AI scriptů, animací, dialogů, map, etc. etc. Ač jsem výše psal, že nic nejde dodat, je tam toho na druhou stranu skutečně dost a s trochou fištrónu to lze nádherně kombinovat a dosáhnout specialit u ostatních jiných her třeba i nevídaných.
Abych to osvětlil - je např. rozličných 300 efektů pro kouzla a zbraně, které pokrývají všechny elementární prvky nutné pro fantasy rpg. Nejsem schopen programově změnit chování nějakého efektu, nejsem schopen žádný přidat, ale jsem schopen pracovat s x parametry, které většina efektů má, jsem schopen efekty řetězit, jsem schopen je provázat se scripty - a tím pádem lze dosáhnout skutečně téměř všeho.
Neoficiální editory jsou již dost vychytané, vývoj neoficiální dokumentace jde stále dopředu, je zmapováno mnoho patternů pro tvorbu... myslím, že z pohledu možností editace lze o názvu enginu Infinity skutečně říct nomen omen o))
btw ta rpg sekce má nějaký odkaz, nebo jak to je?

Videa sem samozřejmě viděl, je to více méně sestříhané jedno
video, všeho všudy 4 potvory(včetně práska Gajba) a pěkný
uklouznutí na ledu a pád jednoho naskriptovanýho modelu a pak ještě
kecy, jednoho buznoidního frantíka..

Jn na tom něco bude, ale shlídl jsi všechny videa a trailery? Vypadájí
velice dobře ...

Problém je asi ten, že jednak má ten DM, hotovej celkem rychle a neni
žádnej dobrej zdroj, kterej je možné vylepšovat tedy jako v případě
Gothicu3 či Oblivionu, ano je asi Arx Fatalis, ale ten je od tohle světa
a stylu hry dost vzdálenej, takže pokud si to tým nevyboju, což by
nebylo lehký, tak je nějaký Arx Fatalis v lepším enginu konat nebudou
a bude z toho něco jako Conan či Vílák(witcherzaklínač) s trohou té
magie, když hrdinu budete vyvíjet jedním směrem, či možná Thiefa,
když dalším.

Já si myslím že DarkMessiah má velkou šanci kokurovat první lize

Škoda, je tahle diskuse se časem ztratí, díky tomu systému co tady
je v prachu, chtělo by to promyslet nějak líp.
Co se týče těch novejch věcí, tak první liga je Oblivion a Gothic3, který už se liší dle základního pojetí a né úplně snadno se porovnávají.Druhá liga je Zaklínač a Dark Messiah. A pak, už je ten zblytek co může jen překvapit.
Co se týče editovatelnosti, tak to sem zvažoval velmi dlouho a skončil sem u toho vampíra a to né protože překládám knížky z World of Darkness. Samozřejmě dá se říct, že by šlo přepsat všechno i u nefanstasy hry, viz Q2 mod Dawn of Darkness, ale to chce velkej tým na předělání grafiky a dost programování, pak zbývá Hexen 2, pro kterej sem jeden mód udělal a ale zase ta technologie byla dost zastaralá.. taky nešlo moc editovat menu, slabá AI ještě to mělo pár nevýhod, problémy s editorama. Další je Morrowind, jenže tam nejde prey určit startovací lokaci a nejde měnit PRG systém. Pak snad Fallout a BG, ale o tom vim zatim houby. A právě ten Vampír, kde je nejlepší a nejvíc editovatelnej PRG systém, slušná grafika/engin a pár dalších výhod, blbý může bejt pro někoho, že to neni psaný C, ale Javě..
Co se týče těch novejch věcí, tak první liga je Oblivion a Gothic3, který už se liší dle základního pojetí a né úplně snadno se porovnávají.Druhá liga je Zaklínač a Dark Messiah. A pak, už je ten zblytek co může jen překvapit.
Co se týče editovatelnosti, tak to sem zvažoval velmi dlouho a skončil sem u toho vampíra a to né protože překládám knížky z World of Darkness. Samozřejmě dá se říct, že by šlo přepsat všechno i u nefanstasy hry, viz Q2 mod Dawn of Darkness, ale to chce velkej tým na předělání grafiky a dost programování, pak zbývá Hexen 2, pro kterej sem jeden mód udělal a ale zase ta technologie byla dost zastaralá.. taky nešlo moc editovat menu, slabá AI ještě to mělo pár nevýhod, problémy s editorama. Další je Morrowind, jenže tam nejde prey určit startovací lokaci a nejde měnit PRG systém. Pak snad Fallout a BG, ale o tom vim zatim houby. A právě ten Vampír, kde je nejlepší a nejvíc editovatelnej PRG systém, slušná grafika/engin a pár dalších výhod, blbý může bejt pro někoho, že to neni psaný C, ale Javě..

njn...asi budu muset věřit

Reknu ti dva slova která to zaručují Arcane
Studios(arx fatalis) wow bude to pecka
Studios(arx fatalis) wow bude to pecka

o DM mi nemluvte.. moc se těšim... jenže aby to nebylo sklamání:-o

Spíše taková FPS akcička s prvky RPG

Na Dark Messiashe se tešim, ale to nebude moc RPG

Já myslím, že chystané RPG Dark Messiah, které pojede na Source Enginu
bude ... :)

Podle mě asi Morrowind

a existuje některé rpg, které lze skutečně editovat?(nemyslím
vložené editory, kde vkládáte objekty:-D)

To by mohlo být velice zajímavé zpestření.