NEWS MODS ARTICLES TUTORIALS ENTITIES DOWNLOAD DISCUSSION LINKS

SuperPowers - další game maker

[21.01.2016 - 13:04] :: kuma 

Tohle mne zaujalo, tak sdílím.

Nové CS:S mapy

[20.01.2016 - 06:55] :: p2k 

Dinus přidal několik svých map do Counter Strike: Source, jeho celá tvorba je ke shlédnutí zde.

Just Cause 3 Multiplayer

[03.01.2016 - 22:38] :: p2k 

Pro všechny, kteří si oblíbili úžasnou multiplayer modifikaci JC2-MP pro Just Cause 2 je tu dobrá zpráva, JC3-MP pro nedávno vydanou hru Just Cause 3 je v přípravě také. Jak dokládá následující video i stránky jc-mp.com, autoři již na modifikaci pilně pracují.

Mod roku 2015 - finále grande

[31.12.2015 - 13:30] :: kuma 

Poslední den roku je tady a s ním vyhlášení nejlepších modifikací podle hlasování samotných hráčů a komunity. Dnes se nebudu přiliš rozepisovat, neboť večer oslav konce roku pro některé začíná již po probuzení, takže začneme hned od třetího místa, na kterém se umístila modifikace Mental Omega pro hru C&C: Yuri's Revenge, na druhém místě Rise of the Reds pro hru C&C Generals: Zero Hour a na vítězném prvním místě Edain Mod pro hru Battle for Middle-earth II: Rise of the Witch King. Vítězům gratulujeme a ty mody, které se umístily v těsném závěsu za elitou si můžete prohlédnout zde. Současně přeji do nadcházejícího roku celé komunitě levelmakerů a těch, kteří ze zajímají o česko-slovenskou mod scénu vše nejlepší do roku 2016.

Brutal Doom - návrat legendy v jiném kabátě

[28.12.2015 - 12:46] :: raoul 

Jak už někdo předeslal v diskuzi, patrně to někdo dříve nebo později zakáže. A než se tak stane, můžete hodnotit sami, zda autor svou práci odvedl dobře, či nikoliv. Svou šanci dostanete poslední den tohoto roku včetně tzv. Starter packu, který čítá 32 nových map s nevídaným realistickým prostředím a kontinuálním postupem - každá další mapa začíná tam, kde končí předchozí. Trailer můžete shlédnout po kliknutí na obrázek.


Tak už tu máme vyhlášení volby nejlepších připravovaných modifikací (tedy těch co jsou ve vývoji - ještě oficiálně nevydaných) z pohledu hlasující komunity hráčů. V podstatě je to takový výběr toho nejočekávanějšího. Mezi ty mody které nevyhrály ale je dobré je zmínit na čestných místech jsou Operation: Black Mesa což je předělávka Half Life: Opposing Force do Source engine, totální konverze s novým světem Enderal pro Skyrim a také Star Wars Ascendancy pro Sins of a Solar Empire: Rebellion.
Mezi první pětku nejočekávanějších modů se tedy umístily na pátém místě Dawn of the Reapers pro Sins of a Solar Empire, na čtvrtém místě Gunslinger Mod pro STALKER: Call of Pripyat která modernizuje arzenál, na třetím Ray of Hope pro STALKER: Call of Pripyat jež přináší online prvky a teamovou akci v zóně, na druhém místě Star Wars: Interregnum pro Sins of a Solar Empire: Rebellion a na prvním místě svět z Pána prstenů Total War: Rise of Mordor pro hru Total War: Atilla.
Celý článek si můžete prohlédnout také zde.

Steam - Vánoční potíže?

[26.12.2015 - 13:52] :: kuma 

Včera měl Steam docela vážné potíže, někde označované jako katastrofa s podezřením na hackerský útok. Podezření bylo ovšem brzy vyvráceno, také se podařilo vše dát dohromady a klient znovu běží. Šlo o to, že mnoho uživatelům se zobrazovaly úplně jiné účty, měnilo se výchozí nastavení jazyka, bylo vyžadováno ověření emailové adresy. V době kdy běží vánoční slevové šílenství je to pro Valve určitá ztráta. Jako vysvětlení Valve podalo, že šlo o chybu v jedné vrstvě konfigurace serveru, která nemohla způsobit žádné neautorizované akce někoho třetího, kdo měl zobrazen cizí profil. Budeme tedy Valve věřit. Máte nějaké osobní pecky, které by cenově stálo za to zakoupit, nebo které jste si už zakoupili? Podělte se v diskuzi!

JumpCraft - chci vytvořit hru

[24.12.2015 - 09:47] :: kuma 

Neumíte programovat? Nevadí, tahle ulítlá (aspoň pro mně) věcička, ehm. spíš návrhářský program jménem JumpCraft vám umožní bez znalosti jakéhokoliv programování vyrobit počítačovou hru.

Mod roku 2015 - výběr redakce

[23.12.2015 - 12:36] :: kuma 

Tak se už v redakci MODDB konečně shodli na nějakém tom pořadí, a my Vám jako první přinášíme přehled o tom jaké modifikace jsou nyní v kurzu. Jako první se představuje výběr redakce MODDB, poněvadž výsledky hlasování budou vydány až po 27.12.
Tento rok se oceňovalo redakcí v několika kategorií, z nichž nejzajíměvější je ocenění kreatvity za mod Fallout: Project Brazil pro hru Fallout: New Vegas a ocenění za vizualizaci pro mod Brutal Half-Life. (zvláštní jak po tisícovkách zombie /kde že loňské sněhy jsou/ si poslední dobou ujíždějí autoři na reálném ztvárnění masakru... zvláštní doba, už čekám články jak se to někde zakáže). No a pro mně oceněná další srdcová záležitost, kterou je Star Trek: Continuum Remastered pro hru HomeWorld: Remastered a nebo i Call Of Chernobyl pro hru S.T.A.L.K.E.R.
Z vítězně oceněné trojky jmenujme na třetím místě mod Mental Omega APYR pro Command & Conquer, na druhém místě mod Silent Hill: Alchemilla pro Half-Life 2 a jako vítězně oceněný redakcí MODDB pro tento rok je mod Star Wars - Bear Force II pro hru Mount & Blade: Warband.
Vítězům gratulujeme a s netrpělivostí čekáme na výsledky hlasování veřejnosti.

Mafia Titanic mod 8 let ve vývoji

[23.12.2015 - 07:08] :: kuma 

Jak se můžou modeři designersky vyřádit na enginu Mafie 1, která vyšla před více než 13 lety, můžete sami posoudit na přiloženém videu z modifikace Mafia Titanic mod. Tenhle stále nekončící vývoj (jak uznávají sami autoři) sice nepřinese kompletní repliku celé lodi (to by ani nebylo v lidských silách), nicméně to co bylo dosud vytvořeno vypadá opravdu skvěle.

Textury dřeva

[20.12.2015 - :] :: kuma 

Pro jednu svou mapu jsem potřeboval najít hodně HD textur dřeva zdarma. Je pravdou že jsem si je mohl vyrobit fotografováním v lese, nicméně s ohledem na to že na Internetu se válí spousta textur zdarma, rozhodl jsem se nějaké najít a také se s nimi podělit. Více v článku...

Nové modifikace na webu ceskemody.cz

[16.12.2015 - 20:24] :: p2k 

V čechách i na slovensku se stále rodí nové modifikace a mapy do počítačových her. Mezi nové záznamy patří připravovaná modifikace pro hru Chaser s názvem Freedom For Mars od známého autora Duke, který šíří povědomí o tvorbě map a modifikací v Chaser World Studiu 2000. Mezi dalšími novinkami se objevila zatím první z mnoha kvalitních multiplayer map s názvem Samota do Far Cry 2 (a navazujících) od autora BackPa, na jehož tvorbu budeme průběžně upozorňovat také. V neposlední řadě přidal Kuma (do své oblíbené OpenTTD sekce) mapu Česká republika, byť byla vydána již roku 2006 :) Mezi největší pecky, které nově spatřují světlo světa v čechách jsou bezesporu mapy do Portalu 2 od autora s přezdívkou Tuleby. Z jeho posledních specialit jmenujme mapu Pinball, která známou míčkovou hru Pinball velmi úspěšně konvertuje do designu a možností Portalu 2.

Mod roku 2015 - TOP 100

[11.12.2015 - 12:00] :: kuma 

Před pár hodinami jsme se po desetidenním hlasování dočkali výběru 100 nejlepších / nejoblíbenějších modifikací roku 2015. Ač se to bude zdát neuvěřitelné, modifikací je obrovské množství a probojovat se do TOP100 je už dnes skoro věcí precizního marketingu. Mezi očekávané letošní trháky, o kterých si myslím, že mají šance dostat se do první desítky, jsou Edain Mod [Battle for Middle Earth II], Brutal Doom [Doom], Ultimate Apocalypse Mod [Dawn Of War], A Clash of Kings (Game Of Thrones) [Mount & Blade]. Celý seznam TOP100 si můžete prohlédnout na této stránce, kde můžete také hlasovat. Napište nám do diskuze kterému modu nejvíc fandíte a který by měl tento rok vyhrát!

Unigine engine 2.1.1

[10.12.2015 - 23:56] :: p2k 

Engine Unigine použitý mimo jiné i v benchmarcích byl aktualizován na verzi 2.1.1. Engine si zakládá na realističnosti vizualizace a skvělém renderingu vegetace. Engine je placený, takže vůbec nevím, proč o něm zde píšeme. Ach ano... ty benchmarky.

Editor Quark stále žije

[09.12.2015 - 16:57] :: p2k 

Quark - je jeden z mála editorů, který vydržel od dob prvního Quake, a stále se drží na výsluní u značné části zahraničních leveldesignerů, kteří ho mají stále v oblibě. Kdo sleduje scénu kolem tohoto editoru, tak ví, že prostřednictvím addonů se dá modifikovat nespočet her, a v tom částečně tkví i jeho kouzlo a životnost. Poslední verzí je tedy nedělní build QuArK 6.6.0 Beta 7, který řeší problém s OpenGL na systémech Windows 8 a 10.

OpenTTD 1.5.3

[08.12.2015 - 22:50] :: kuma 

Nekonečný vývoj mého oblíbeného OpenTTD uhání stále kupředu a odjíždí ze stanice (verze) 1.5.3. Pokud někdo děláte do téhle hry mapy, napište mi níže do diskuze.

Mód roku 2015 nominace

[01.12.2015 - 14:58] :: kuma 

Čtrnáctý ročník hlasování MOD roku na webu MODDB začal a nominováno je údajně přes 10.000 modů, což je až bych řekl nereálné číslo. Kdo by nevěděl, jaký mod si z takového nepřeberného množství vybrat (a vůbec zjistit zda jde o smysluplný projekt), pomůže mu následující přehled toho, co stálo alespoň za nějakou pozornost. Prvních TOP 100 bude zveřejněno za 10 dnů (tj. dne 11.12.2015) a o této události samozřejmě přineseme jako první důležité informace.

Zveřejněn program GDS 2015

[24.11.2015 - 06:00] :: p2k 

Včera byly vydány informace o programu Game Developers Session 2015, který se překvapivě rozrostl do nevídaných rozměrů co do návštěvníků a kvality programu. Podrobnosti zde.

Scénaristika RPG na D20

[23.11.2015 - 18:26] :: kuma 

Rád bych upozornil na docela poučný a zajímavý seriál na webu D20, který se věnuje scénáristice RPG. Myslím že znalost těchto a jim podobných principů jsou vhodné i když netvoříte zrovna RPG hru, ale jakýkoliv příběh, události, scény, akci, prostředí i charaktery. Občas se setkávám s plochými bezcharakterními hrami kde jejich tvůrci si moc nelámali hlavu příběhem a hra nebo modifikace bez příběhu je marnost a plýtvání času, byť vizuálně vypadá kdovíjak propracovaně. Seriál najdete na této stránce.

Bude čeština pro Fallout4?

[22.11.2015 - 23:00] :: p2k 

Překladem je také myšlena modifikace původní hry, resp. její lokalizace a web který se zabývá překlady her se ptá formou ankety, zda je mezi hráči zájem o český překlad této hry a zatím to vypadá že většina hlasujících je pro. Konkrétní výsledky můžete najít zde.

Vyšel Unreal Engine 4.10

[12.11.2015 - 08:00] :: kuma 

S novým updatem očekávejte zvýšenou stabilitu a mnoho oprav. Mezi hlavní vylepšení patří podpora efektu refrakce pro mobilní zařízení, optimalizace VR renderingu (tomuto tématu se věnuje hodně úsilí neboť nejen výkon zařízení ale zejména optimalizace odezvy je prioritou, protože umocňuje realističtější zážitek z VR - s tím souvisí také snižování latence VR ovladačů kterou tato verze také přináší, nicméně vlastnost rychlé odezvy je závislá nejen na programové části, ale také na straně hardware), přidává se i podpora pro Visual Studio 2015. Mezi příjemnou vlastnost patří také utilita pro zrcadlení krajiny či mapy, kdy je tato funkce velmi vhodná pro tvorbu prostředí (např. krajiny) určené dvěma soupeřícím teamům (dokázal bych si představit i zrcadlení na čtvrtiny pro 4 teamy). a tak dále. Podrobnosti na oficiální stránce.

Z HTTP na HTTPS

[09.11.2015 - 05:00] :: p2k 

Zařazujeme moderní přístup, zapínáme SSL. Díky záslužným aktivitám certifikační autority Let's Encrypt představujeme HTTPS variantu webu https://www.ceskemody.cz. Počítá se s tím, že HTTPS by v internetové komunikaci do budoucna měl jednoznačně převládnout nad nešifrovaným HTTP.

15 let s vámi

[06.11.2015 - 23:22] :: p2k 

Ano, zdá se to neuvěřitelné, ale je to tak. Tyto stránky, které se již od roku 2000 věnují česko-slovenským tvůrcům herních map a modifikací, jsou na světě již více jak 15 let!

Stránky nezanikly a ani to není v plánu, běží a stále přinášejí informace a udržují archiv čs tvorby herních map a modifikací posledních dvou dekád. Vytvořená díla tak mají kde existovat. Herní mapy jsou populární, stále dohledatelné i hratelné (což je ocenitelné zejména nyní, v době návratů ke klasickým hrám z konce 90. let, které se postupně aktualizují tak, aby je bylo možno spustit pod novými verzemi operačních systémů).

Tyto stránky přežily bez inzerce ve známých herních webech i časopisech, které bohužel tvorbu čs autorů map a modů do her většinou přehlížejí. Stránky přežily také několik zbytečných pokusů o konkurenční boj, bohužel i vykrádání obsahu nebo zákeřný likvidační útok, finanční krizi i pozvolné vytrácení členů a autorů.

Myslím že nastal čas, kdy je vhodné se ohlédnout a říct: Ano, zvládli jsme to se všemi autory, kteří zde přispěli, a všem patří velký dík za to, co pro komunitu učinili. České herní mapy a modifikace pro počítačové hry byly jsou a budou stejně kvalitní jako ty zahraniční, což potvrzují desítky z již celkem 300 vytvořených a na tomto webu dostupných map a modifikací. Faktem je, že zbývá množství map a modifikací, které zde ještě nemáme a ty se doplňují průběžně. Válí se vám doma nějaké vaše dílo, které zde chybí? Neváhejte nám ho zaslat.

Co dál? Zůstaňte na příjmu!

Game Developers Session 2015

[25.10.2015 - 01:01] :: p2k 

Každoroční podzimní setkání vývojářů počítačových her se uskuteční v Praze ve dnech 27.-28.11.2015. Více informací na stránce www.gdsession.com.

Unreal Engine ve verzi 4.9

[01.09.2015 - 01:15] :: p2k 

Velký update přináší Unreal Engine ve verzi 4.9.

EPIC, který stojí za herním Unreal Enginem, hodlá motivovat herní vývojáře finančními granty v celkové hodnotě 5.000.000$. Zajímavé pro vás může být to, že veškerá práva zůstávají vývojáři - tedy vám. Epic chce za každou cenu svůj Unreal engine rozšířit a sbírat další úspěchy. Pokud vyvíjíte hru na Unreal Enginu, nebo se s nějakým nápadem k tomu chystáte, na nic nečekejte a jejich nabídku bezodkladně prozkoumejte.

Rád bych všechny fanoušky hry Chaser, nadšence do modifikací či jen náhodné čtenáře tohoto webu upozornil na zajímavý projekt, který jsem před pár dny odstartoval. Ocenit by jej mohli zejména ti z vás, kteří rádi tvoříte a chtěli byste pomoct opět tuto hru a fanouškovskou komunitu kolem ní trochu oživit. Na YouTube jsem totiž začal vydávat podrobný videotutorial na World Studio 2000 - editor levelů do Chasera. Pokud tuto hru neznáte, více se o ní dočtete na mém webu www.chaser.cz.

Cílem těchto videí je nalákat k Chaserovi, potažmo k tvorbě levelů a modifikací obecně, co nejvíce potencionálních zájemců a ukázat jim jedinečné kouzlo toho, když si sami něco vytvoříte a následně i zahrajete. Chaser, na rozdíl od jiných her, se bohužel stal po moderské stránce poněkud neprávem opomíjeným titulem. A to je velká škoda, už jen proto, že je to hra původem ze Slovenska. Proto současně i trochu doufám, že by se to díky těmto videím mohlo změnit, alespoň co se týče české a slovenské scény. Ta by ostatně vznik nových projektů potřebovala jako sůl.

Celý tutorial je pojat velmi podrobně a klade si za cíl oslovit i naprosté laiky. Šanci by tak měli dostat naprosto všichni, i ti, kteří s vytvářením levelů a modifikací do her nemají vůbec žádné zkušenosti. Pokud jste tedy někdy toužili vytvořit si vlastní misi do hry, máte díky těmto videím jedinečnou příležitost. Nový tutorial je totiž pravděpodobně jedním z mála, který vás touto problematikou provede doslova krok za krokem, od naprostých základů až po ty nejsložitější operace, které lze v Chaserovi provádět. Postupně se tedy dočkáte velmi podrobného návodu, jehož obsah by měl zahrnovat vše, co tvorba levelů do Chasera nabízí.

Jestliže vás toto téma zajímá, všechny dosud vydané díly tutorialu najdete v tomto seznamu videí. Další díly budou nepravidelně přibývat a poodhalovat další zajímavá tajemství z vývoje her. Snad to ještě dnes skutečně někoho zaujme a třeba to i pomůže rozšířit dosud poměrně skromnou databázi fanouškovských modifikací pro tuto hru. O skomírající česko-slovenské modařské komunitě ani nemluvě. Nebudu totiž asi jediný, když prohlásím, že tvorba fanouškovských levelů a modifikací by si od současných hráčů rozhodně zasloužila víc pozornosti.


Na SteamOS jsem se hodně těšil, protože ve velmi pozitivních představách mohlo jít o něco, díky čemuž bychom se konečně zbavili nadvlády Microsoftu, jehož můžete nebo nemusíte mít rádi, ale jehož produkty jsou pragmaticky prostě drahé a ušetřit se snažíme všichni.

Tuleby, autor nejlepších map pro Portal 2 vyhlásil soutěž o ceny!
Amazing TimeRace je závodní mapa o ceny, hraje se o 8 cen za rychlost, plus jedna za zajímavé video. Ceny jsou v podobě her na Steamu. Soutěž je rozdělena do dvou kategorií, normální běžci a speedrunneři. Pravidla jsou pro obě skupiny trochu odlišná.
Speedrunneři se musí v jakékoliv fázi běhu dotknout praporku na startu a doběhnout do cíle. Normální hráči runneři musí odstartovat proběhnutím skrz zeď s praporky a proběhnout všechny chodby se speed gelem. Chceme video na YT, video můžete měnit, ale počítat se bude pouze jedno s nejlepším časem. Odkazy vkládejte do diskuze u mapy.
Více informací o cenách, pravidlech a průběžném pořadí naleznete na profilu mapy. Všichni jste srdečně zváni, opravdu je o co hrát, ve hře jsou hry za více než 100 euro. Konec soutěže je půlnoc z 24. na 25. května 2014.


Staré videoherní legendy v posledních letech zažívají díky Kickstarteru žně, ale jak si ve skutečnosti vedou? Upřímně řečeno, většinou se jim moc nedaří a podle mne jsou důvody docela logické. Proč tedy toto téma nehodit na virtuální papír a nezamyslet se nad tím? Třeba nám z této úvahy vypadnou i nějaké zajímavé závěry.

UDK 2014

[04.03.2014 - 00:01] :: kuma 

Poslední aktuální únorové vydání Unreal Development Kit 2014 přináší několik novinek, ke stažení zde.

JackHammer editor

[25.02.2014 - 12:26] :: p2k 

Půl roku stačilo ruskému teamu k vytvoření alfa verze cross-platform multiherního editoru JackHammer pro hry řady Quake, Half-Life pracující s formátem map BSP. Spustit lze tedy nejen na Windows, ale i na Linuxu. Vzhledem k tomu, že se jedná o první veřejnou alfaverzi, je očekáván report chyb komunitou a vše tedy nemusí běžet hladce. Dříve populární Valve Hammer Editor tak dostává vedle alfaverze Sledge Hammer Editoru dalšího bratříčka, který se snaží integrovat "nejlepší" vlastnosti z ostatních editorů.
Snad se dílo autorům podaří dokončit a nezůstane opět jen u testovacích alfaverzí a planých slibů, jak tomu bylo např. u editoru Tread 3.

Hry vytvořené na letošním ročníku Game Jam Prague 2014 na téma "Nevidíme věci takové, jaké jsou, ale takové, jací jsme my." naleznete zde.

Game Jam Prague 2014

[16.01.2014 - 20:26] :: p2k 

Víkendový maraton v tvorbě her, 24.-26.1.2014. www.gamejamprague.org

Akce probíhá na více než 150 místech po celém světě zároveň. Během pátečního odpoledne (místního času) je vyhlášeno téma, na jehož základě začnou účastníci vytvářet novou hru. Pracují ve 2-6 členných týmech. Veškeré assety (grafika, hudba, zvuky) musí být vytvořeny přímo na místě.
V neděli odpoledne týmy nahrají své hry na globalgamejam.org a prezentují ostatním týmům. Cílem je potkat další nadšence do her a vyzkoušet si plánování a vývoj hry v omezeném čase.

Just Cause 2: Multiplayer

[12.01.2014 - 09:54] :: kuma 

Just Cause 2: Multiplayer (zkráceně JC2MP) je nedávno zveřejněná zahraniční modifikace hry vydané před necelými čtyřmi lety (2010). Autoři do rozlehlého světa JC2 implementovali prvky multiplayeru, nikoli však takového, jaký jej známe z většiny ostatních her. Multiplayer v JC2 je neuvěřitelně svobodný, variabilní, záleží na autorech a provozovatelích serverů, jaké prvky a skripty ve hře nasadí, taktéž na hráčích, kolik se jich k danému světu připojí. V současnosti lze ve špičkách zaznamenat něco kolem tisícovky připojených hráčů v jednom světě, přitom rezervy hra stále má. Rozhodně prvek stability MP klienta je něco, na čem autoři stále pracují. Pokud klient spadne, můžete autorům odeslat hlášení o pádu. V každém případě vás pád klienta neotráví, neboť spuštění hry a připojení na oblíbený server je otázkou cca 10 vteřin, což jsou časy, které mohla většina současných her krutě závidět.
O Vánocích se JC2 dalo koupit na Steamu za 2.99€. Předpokládám, že při dalším slevovém šílenství budou ceny na Steamu podobné, nebo i nižší.

Nové české modifikace

[05.01.2014 - 13:28] :: p2k 

Na přelomu roku 2013 a 2014 přibyly do databáze československých modifikací další zástupci české tvorby. Prvním z řady je Fallout 1.5: Resurrection, velmi úspěšný počin o vzkříšení herní série Fallout o kterém psala nezvykle značná část českých herních serverů, před časem dokonce podpořený akcí GOG, kdy bylo možno získat herní tituly (Fallout 1 a 2 zdarma).
Další herní počiny jsou zaměřeny na stále velmi úspěšný herní titul Counter-Strike: Global Offensive a mapa Theatre Alpha od Krymot Games.
Pro hru Half Life byla jako první již v novém roce vydána modifikace ze světa Command & Conquer jménem Tiberian Dawn od autora Felice.
Ve vývoji či betaverzích zůstává značná část modifikací, o nichž budeme přinášet informace opět v průběhu roku, z posledních oznámených je to Attack Day, což je multiplayer ze světa Half-Life 2.

PF2014

[01.01.2014 - 00:01] :: p2k 

Všem příznivcům i autorům českých modifikací přejeme hodně úspěchů v roce 2014.

Před pár dny vyšla česká modifikace hry Fallout 2 s názvem Fallout 1.5: Resurrection. Informace o modifikaci k nalezení přímo na webu modu resurrection.cz.

Připravuje se GDS2013

[07.10.2013 - 04:6] :: p2k 

V pořadí již 11. ročník Game Developers Session, který se zaměří na budoucnost herního průmyslu spojenou s mobilními hrami, novými technologiemi, na vývoj a spolupráci v malých týmech a jiná související témata, která zajímají malé a nezávislé vývojáře bez velkých rozpočtů. Více informací přímo na webu gds.ceske-hry.cz

Milí kolegové a příznivci českých i slovenských modifikací. Před časem jsem dostal možnost krátké spolupráce se slovenským Cauldronem, který stojí za vynikající akční střílečkou jménem Chaser. V rámci různých zajímavostí ze zákulisí vývoje jejich her, které v poslední době zveřejňují na internetu, jsem byl požádán, abych natočil nějakou krátkou ukázku práce s editorem World Studio 2000. Díky tomu vzniklo celkem zajímavé video, názorně předvádějící, jakým způsobem se vytvářel herní svět v Chaserovi...

Herní video z modifikace

[09.09.2013 - :] :: p2k 

Dlouho jsem uvažoval, zda natočit herní video typu walkthrough z nějaké své staré single-player modifikace. Má to své výhody, ale i nevýhody...

Z nedávno zveřejněných screenshotů lze usoudit, že značný kus práce byl odveden na nové MP misi Operace Venkov od ČSLA studia. Mise bude dostupná i pro single-player.

Seriál na motivy hry Portal

[06.08.2013 - :] :: p2k 

Portal jako filmová předloha posloužil velmi dobře...

Stejně jako herní svět plný zombíků dokázal překvapit samotné Valve svým potenciálem, tak i tvůrci modifikací dokázali překvapit hráče nabídkou různorodých map a modifikací pro tuto herní legendu. V žánru survive excelentně kraluje do nekonečna hraná mapa Helms Deep z prostředí světa Pána Prstenu. Úkolem týmu hráčů je ubránit pevnost Helmův žleb před nájezdem skřetů, pardon tisíců zombíků. Tento těžký úkol vás dokáže ponořit do mnoha hodin vymýšlení co nejlepších strategií kooperace všech čtyř hráčů tak, aby dokázali ubránit hradby, bránu, nádvoří, do doby příjezdu Gandalfa. V aktuální verzi je Helms Deep Reborn ze dne 30.5.2013 (v18b) a ke stažení ji nabízí portál L4DMaps. Další mapou, která věrně odráží vzor v reálném světe je Warcelona. Lze ji hrát jak v doporučovaném režimu kooperace, tak i v režimu versus. Hra se odehrává ve městě Barcelona a to tak věrně vyobrazeném, a leveldesignersky propracovaném, že si právem zasluhuje ta nejvyšší hodnocení komunity. Z dalších vysoce hodnocených map uvádíme survival Last Stand a Back to Blood Harvest, z coop map uznávaný Crash Bandicoot: The Return of Dr. Cortex, který se překlenul do verze 2 která vychytává množství chyb z verze předchozí. Do sekce Co-Op zařazujeme také kampaň Questionable Ethics : Alpha test, která začátečníky odradí, ale jinak překvapí. Dalo by se pokračovat desítkami dalších map, které si naši pozornost zaslouží, vše potřebné k sérii Left4Dead naleznete na webu l4dmaps.com.

Editor misí pro hru Zaklínač

[04.08.2013 - :] :: p2k 

Warhorse hledá spolupracovníky

[03.08.2013 - 14:15] :: p2k 

Warhorse studios (v současnosti známé vývojem RPG z dob husitských) hledá spolupracovníky, konkrétně herní programátory, 2D a 3D gafiky, animátory, designéry a další profese s nástupem od září 2013.
Více informací přímo na webu Warhorsestudios.cz

Vybíráme ze zahraniční tvorby

[29.07.2013 - 01:00] :: kuma 

Dnešní výběr ze zahraničních modifikací započneme významně hodnocenými mody pro stále žijící legendu Half-Life 2 Epizode Two. Jedná se o tři mapy z nichž první Dewdle's Prison Map je útěkem z věznice tak na 20 minut herního času. Po tomto zahřívacím kole přichází na řadu delší a propracovanější modifikace z názvem Mission Impropable která přináší až 2 hodiny čistého herního času a z níž pochází i námi zveřejněné video. Poslední dnešní modifikací je Station 51, rychlá akční záležitost na pár minut, o které se rozepsal i Pete66 z našeho spřátelného webu.

Mapy pro Traktor Simulator

[12.06.2013 - 22:42] :: p2k 

Před časem jsem narazil na české mapy pro hru Traktor Simulator různých verzí. Osobně nikoho zapáleného pro tento typ her (simulátory) neznám, nicméně po grafické stránce se jedná o pěkně vypadající dílka, které si v přehledu české tvorby herních map jistě své místo zaslouží. Pro ilustraci přikládám dva screenshoty a odkaz na web autorů, kde lze příslušné mapy stáhnout. Doplňuji, že autoři se věnují mapám podle skutečné předlohy, takže naleznete např. hrad Trosky. Web se nachází zde.

Web ČeskéMody opět v provozu!

[02.06.2013 - 20:19] :: p2k 

Po několika měsících se opět hlásíme s důležitou informací, web samozřejmě nekončí a pokračuje dále a má samozřejmě mnoho plánů do budoucna. Obnova dat a úprava systému trvaly trochu déle, nicméně vše je nyní hotovo a web obsahuje veškerá data a informace, jaké obsahoval před zákeřným likvidačním útokem. Bezprostředně po útoku byli emailem informováni a upozorněni všichni uživatelé. V nejbližších dnech si shrneme, co nového se událo ve světě českých a slovenských modifikací a map do počítačových her.

Česká Doom scéna 2013

[15.04.2013 - 00:00] :: p2k 

Jak se to má s českou scénou Doom glosuje aktuální příspěvek na webu idoom.cz.

Vznik Dreamtime dema

[19.01.2013 - :] :: jakubmotak 

Už v pořádí druhý deník tvorby od Krymot Games. Tentokrát se zabyvá jejich protní tvorbou. A to Dreamtime dema...

Krymot Games deník tvorby modifikace

[14.01.2013 - :] :: jakubmotak 



DIIT se nám začíná více a více věnovat herní tématice a tak si dovolím upozornit na skutečně podrobný článek o komunitním enginu NewDark pro Thief, Thief 2 a System Shock 2.
"Právě dnes přichází na svět NewDark, zbrusu nový (komunitní) engine pro tři kultovní hry, který umožní jejich pohodové hraní na současných PC se současnými Windows"

Torque 3D engine jako OpenSource

[19.09.2012 - 19:34] :: p2k 

Neznáte-li herní engine Torque 3D od GarageGames, nezoufejte, možná vás teď bude zajímat více. Jeho autoři se totiž rozhodli, že jej budou nadále udržovat pod licencí MIT jako OpenSource projekt a to už je důvod, proč se na něj podívat.

Minecraft texture pack v1.2.4

[18.09.2012 - 21:52] :: p2k 

Pro svou vlastní tvorbu modifikací do všech her běžících na Source engine můžete využít i Minecraft Texture Pack v1.2.4, ke stažení zde. Pokud vás kostičky nebaví, zkuste to třeba tu, nebo foťte a udělejte lepší texture pack :) Máte na to?

Black Mesa je tady !

[14.09.2012 - 22:59] :: p2k 

Dlouhá léta očekávaná totální konverze hry Half Life 1 s názvem BLACK MESA spatřila konečně světlo světa, přesněji její první část, neboť zbytek hry (XEN) bude vydán později.
Vrhněte se opět do světa HALF LIFE a prožijte znovu neopakovatelný příběh Gordona Freemana v nejmodernější grafice. Stahujte ZDE.


O voxelech se mluví už velmi dlouho, ale technologické skoky už nejsou tak rychlé, jako před lety. Voxely se sice v omezené míře používaly a používají, ale žádná velká revoluce se zatím nekoná. Už několik let sleduji práci Brana Síleše a snad po roce odhodlávání jsem s ním udělal 70 minutový rozhovor.

Pro lidi, které zajímají nové technologie a lepší fyzika ve hrách to bude myslím velmi zajímavý poslech. Více informací o enginu najdete na webu autora.

Pokud by se našel někdo, kdo by rozhovor dokázal zvukově vylepšit a vyčistit, budu jen rád, já se v tomto nevyznám, rozhovor byl pořizován přes Skype.

Ouya průšvih nebo ne?

[19.08.2012 - :] :: RuThaN 

Novinky okolo Source engine

[07.08.2012 - 21:32] :: p2k 

Včera shodou okolností oblétla svět informace o tom, že Valve pravděpodobně chystá nástupce Source engine s názvem Source 2 engine. Fanoušci Source se totiž hodně často hrabou ve všech možných utilitách od Valve (tentokrát ve FilmMakeru) a občas narazí na nějakou zapomenutou nebo možná i schválně vloženou indicii. Ve spojitosti s právě probíhající optimalizací Source engine pro Linux (což dnes ví zřejmě více linuxáků než běžných hráčů) by se dalo usoudit, že nově připravovaný Source 2 engine je skutečně na cestě. Osobně předpokládám že engine by mohl už kompletně podporovat jak Linux, Windows, tak i konzole, podobně jak je tomu u jiných profi enginů (CryEngine apod.). Valve si uvědomuje své technologické zpoždění a osobně doufám že se Valve už konečně někdo vzpamatoval a pustil se do tvorby minimálně pořádného nástroje na tvorbu terénu a přírodního prostředí.
 Vybíráme z CZ+SK tvorby:
Cover of Darkness
Wolfenstein 3D
01.12.2007
MK1
Heretic
16.02.2003
MK2
Heretic
04.10.2003
MK3
Heretic
21.05.2003
Roviny
Transport Tycoon Deluxe
21.08.2002
 Vytvářejte mapy a mody do her
    ve Valve Hammer Editoru:
Half-Life a CounterStrike 1.6:
Tutorialy a návody
Popis entit, Články k Half Life

Half-Life 2 a CounterStrike:Source:
Tutorialy a návody
Popis entit, Články k Half Life 2
KOMENTÁŘE:
15.08. ...entyty0912.. Korkonat her.. 

15.08. ...entyty0912.. Korkonat her.. 

01.04. děkuji vám.... Jozoo-anon 

02.01. presah max-anon 

19.12. Odpočet Raoul-anon 

17.12. Odpočet? Kuma-anon 

DISKUZE :
18.10. modifikace najlvin-anon.. 

19.06. youtube kanál.. Český dabi.. 

19.06. red alert 3 Český dabi.. 

22.07. 10kg weighted vest for.. 10kg weight.. 

23.06. lost world: source.. stalker a vl.. 

23.01. red alert 2 diky za pomoc.. 11xbox11-ano.. 
 30 nejčtenějších

 SPŘÁTELENÉ WEBY

UNREAL EDITOR modifikace hl1 hlzone.czechgamer.com eComStation.cz mafia.gamecentral.cz lloscity2011.8u.cz Steam World Web s informacemi o herní sérii Far Cry

Není zde vaše ikonka?
Neváhejte a kontaktujte nás.

 REDAKCE
:: REDAKCE WEBU ::
Web ceskemody.cz je centrum pro všechny, kteří v čechách a na slovensku chtějí dělat dobré hry. Modifikace jsou dnes prakticky jedinou možností, jak tvořit technologicky nezaostalé hry, bez vysokých investic. Neomezujeme se, ale jen na modifikace, zajímají nás i hry na vlastní technologii, stejně tak mezinárodní projekty s českou či slovenskou účastí. Dále se snažíme přinášet novinky o zásadních celosvětových událostech a věnovat se rozborům herních trendů, herního designu a programování. Web má stálé aktivní redaktory a komunitu, která si vzájemně pomáhá. V současnosti nabízíme nejrozsáhlejší přehled českých a slovenských herních map a modifikací s recenzemi a možností stažení. Historie webu sahá až do roku 2000, kdy byly tyto stránky založeny.

 NÁVŠTĚVNOST WEBU
 VÝMĚNNÁ KAMPAŇ
Podpořte náš web a umístěte jeden z bannerů na vašich stránkách.


www.ceskemody.cz
 Další odkazy

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. All Rights Reserved.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.03425 sec. |