NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 98 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Obloha - Sky - jak na to

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: p2k,  zobrazeno: 5750x

Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6



Obloha

Na úvod
Konstrukce tohoto příkladu je naprosto banální záležitostí, a i proto možná někteří neví jak na to, protože si myslí že to je složitější.

Výše vidíš obrázek renderovaný ve Worldcraftu. Modré pozadí jsou objekty oblohy s texturou SKY. Toto pozadí s texturou SKY bys měl umístit všude tam, kde chceš aby bylo vidět oblohu.

Vhodné je umístit oblohu výše a dále od přístupu hráče. Nemusí se přece každý hráč dotýkat oblohy.... Další doporučení je takové, že před objekty SKY umístíš objekty s texturou CLIP, které jsou ve hře naprosto průhledné, avšak neprůchodné - což zabrání hráči aby vstoupil do oblohy.

Na obrázku je ještě vidět značka entity. V našem příkladě se jedná o entitu light_environment. Tato entita zajišťuje osvícení povrchu země sluncem z oblohy. Vlastnosti entity viz obrázek níže.

K obrázku: Kolečkem v pravém horním rohu menu se nastavuje kterým směrem bude světlo svítit. První položkou Pitch, se nastaví úhel, pod kterým bude slunce svítit na zem. Úhel k zemi je vhodné volit záporný, jedině tak bude světlo svítit dolů (v našem případě -45). Další položka Brightness - touto se nastavuje barva a jas světla. První 3 čísla jsou složky barev RGB (Red-červená/ Green-zelená/ Blue-modrá) a čtvrté číslo je jas - čím větší je číslo jasu, tím víc svítí.

Tento způsob je proto jednodušší a lepší než dělat osvětlení venkovních prostor několika entitami light.

Další důležitá věc je správné umístění entity light_environment. Vysvětlení je na obrázku a v textu pod ním.

Jestliže entitu light_environment umístíš do lokace a, pak světlo zasáhne jen oblast tuto a přilehlou k ní. Když ji umístíš do lokace b, tak světlo zasáhne všechny 3 oblasti. Vhodné je dát entitu výš než nejvyšší stěna venkovního ohrazení.

Jedna z posledních věcí (možná prvních) je zvolit si, jaké pozadí nebe chceš, aby bylo ve hře zobrazeno. Pro hru je dostupných 19 možných verzí oblohy. Jména a náhledy jsou na stránce: Použití oblohy v Half-Life.

Jakmile už víš, jakou oblohu použiješ (a její jméno samozřejmě), musíš je zadat v horní liště menu Worldcraftu, odkaz MAP/ MAP PROPERTIES..., zobrazí se tabulka a v druhé kolonce pojmenované environment map (cl_skyname) musíš napsat jméno oblohy. Jestliže nic nevypíšeš, zůstane standardně nastavená hodnota - obloha jménem desert.

Jak je vidět na obrázku, použití entity light_environment stojí za to a výsledný efekt je vcelku uspokojivý.

Použité entity
light_environment

Mapa jako příklad
skytest.zip



 DISKUZE -- 4

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 27.11.2007 06:21:43 -- rob-anon:  ...  
mam problem kdyz zmenim oblohu pres skyname tak kdyz to chci zapnout tak se načte mapa , zapne se asi na dvě vteřiny a poté se vypne a jsem zase v uvodnim menu nevite nekdo co s tim? 
 19.07.2006 12:21:32 -- Renegad-anon:  ..  
vis vypocitava co je viditelne pre hraca a kedy a rad vypocitava tien takze musia byt obidve on 
 01.05.2006 07:26:44 -- mikau.:  help  
no muj problem je se svetlem...pomozte mi HELP icq 237922944 kdyz dam pri nacitani VIS na on a RAD na no tak se mi to nenacte a kdyz oboje dam na no tak se mi to zapne ale bez stinu...proste je vsude svetlo... help pls 
 10.12.2005 12:14:17 -- LuBiK -anon:  aosdj  
good 
 Poslední vydané tutorialy
31.12.2012  Obecné tém  od: p2k
14.01.2012  Minecraft  od: p2k
15.10.2010  HL2  od: p2k
08.10.2010  UDK  od: p2k
06.08.2010  HL & C  od: pkoten

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2014. Všechna práva rezervována.
Je ZAKÁZÁNO přebírání a kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu bez svolení autorů a uvedení zdroje www.ceskemody.cz.
Veškeré materiály podléhají autorskému právu a jsou evidovány.
| WEB ENGINE | PHP | CSS | HTML | RSS | JAVASCRIPT | MYSQL | APACHE | HW SERVER |
| Vygenerováno za 0.07524 sec. |