NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Jak vytvořit blikající světlo

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: Net,  zobrazeno: 15861x

Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6



Jak vytvořit různě blikající světlo

Pokud chcete v Half-Life navodit tu správnou temnou atmosféru katastrofy určitě jste si řekli, že by to chtělo nějaké to rozbité světlo. Ale co by to bylo za efekt, kdyby se světlo třeba jen rozbilo (tzn. zhaslo), dělám v Hammer Editoru asi tak měsíc a nad touhle věcí jsem celkem dlouho kutil. Po přečtení pár tutoriálů jsem na to přišel. Pro někoho věc primitivní (přestanou číst), pro ty jiné věc užitečná. Takže se do toho pustíme. První věcí je zdroj světla. Udělejte tedy nějakou lampu (nebo použijte Prefabs). Někde kolem umistěte MULTI_MANAGER. Pro efekt jsem použil i ENV_SPARK a AMBIENCE_GENERIC. Umístěte tyto věci do mapy.



Pokud to máte hotovo, tak se pustíme do samotného nastavení:

Entitu LIGHT nastavíme na Initial Dark. V MULTI_MANAGERu odškrtneme SmartEdit a tlačítkem Add přidáme pár hodnot. Do položky Key vložíme [jméno entity light] a do položky Value hodnotu, za kterou bude světlo rozsvíceno/zhasnuto. Tak to uděláme několikrát za sebou. POZOR. Znak "#" u dalších položek nechte jinak editor vypočte celkovou hodnotu a nebude Vám to fachčit (to se mi taky stalo :-). MULTI_MANAGER tedy bude světlo v určitých časových intervalech vypínat a zase zapínat. ENV_SPARK jenom umistěte někde kolem vašeho zdroje světla. Nic jsem u této entity nenastavoval. Teď ke spuštěči. V mém případě vypadal obsah MULTIM_MANAGERU takto:

intro_blinking_light    0
intro_blinking_light    2
intro_blinking_light    3
intro_blinking_light    7
intro_blinking_multi   10

V MULTI_MANAGERU ještě nezapomeňte zatrhnout Multithreaded, aby se mohl MULTI_MANAGER sám sebe spouštět. Do AMBIENCE_GENERIC jsem nastavil jenom "WAV Name" na "ambience/sparks2.wav". Zvuk se bude opakovat pořád dokola.

Výsledný efekt by měl vypadat nějak podobně:



Pokud byste si ještě trochu pohrali s nastavením spouštění světla, tak se dá nastavit zajímavé blikotání.

Tak to by bylo asi vše, co byste ke zdárnému zvládnutí blikajícího světla měli potřebovat.

Net
 DISKUZE -- 8

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 26.08.2008 22:35:24 -- kuma-anon:  entita  
Jak pise hAssasin v diskuzi, u entity light lze nastavit v polozce Appearance primo blikani svetla, na vyber je 11 ruznych blikani... je to jednodussi a rychlejsi nez tento tutorial. 
 26.08.2008 19:22:56 -- ice-anon:  ...ehm  
cfte udelal sem veschno stejne ale to svetlo mi porad sviti ale neblika co s tim mam vse dopre uz sem to kontroloval mena entit mam dobre pls co s tim 
 14.02.2007 17:53:31 -- kary:  to mali tvoritel  
Ciselnou, kolik tam napises, tak za tak dlouho se udalost spusti (v sekundach). Kdyz tam nechas value, tak tam automaticky bude 0. 
 14.02.2007 17:12:13 -- mali tvoritel-anon:  ...  
a jakou mam nastavit tu hodnotu do value ? 
 11.02.2007 16:36:19 -- kary:  to kab.rocky  
Musis kliknout na SmartEdit... 
 11.02.2007 11:21:52 -- kab.rocky-anon:  ...  
dyz tam dam multi_manager tak v nem muzu nastavit tak akorat maximalne name
 
 07.07.2006 12:30:05 -- Mavi:  Pěknej tut  
Také chválím, pěknej tutík, a ten gif jak pěkně bliká :-D, fakt peknej tut 
 09.06.2006 12:54:54 -- hAssassin:  ...  
Zdravím, celkem pěknej tutorirál na blikající světlo, ale myslím, že je poněkud zdlouhavej, jelikož u entity light je položka APPEARANCE, kde si můžež nastavit blikání světla přímo. Na výběr je 11 různých blikání a je jak rychlejší na vytvoření, tak lepší pro chod mapy v Half-Life.

Přesto dobrej tutoriál a je vidět, že se snažíš přijít na tvorbu map sám (pokud tedy dělám v Hammeru jeden měsíc) 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2017. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02205 sec. |