KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 65 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: p2k,  dne: 01.04.2000,  zobrazeno: 7395x  

Worldcraft pro začátečníky 2.díl - konfigurace

... zpět k instalaci

Konfigurační proces
Po prvním spuštění Worldcraftu 2.x, bude konfigurace ve složce Tools/Options nastavena automaticky. Postupem času budu vysvětlovat, jak vše nastavit pro správnou funkčnost editoru.

Záložky: General, 2D views a 3D views
Informace o konfiguraci lze najít v Helpu programu (složka HELP v horním menu - vše je anglicky, což je problém pro ty co neumí anglicky, tak si budou muset pomoct jinak). Informace se nacházejí ve složce helpu pod těmito odkazy:

    Reference\Dialogs\Options Dialogs

Záložka: Game Configurations
Klikni na záložku Game Configurations. Správnost nastavení v této složce je velmi důležité. Následuje vysvětlení:

Volba: Configuration
Volba Configuration je na začátku prázdná. Je nutné přidat jméno konfigurované hry, nebo modu. Postup:

  1. Klikni na tlačítko Edit, objeví se dialog Configuration.
  2. Stiskni tlačítko ADD.
  3. Napiš jméno hry: "Half-Life" a stiskni ENTER nebo OK.
  4. Vrátíš se zpět a stiskni tlačítko Close, kterým se toto nastavení ukončí.

    Poznámka: Pro pokročilejší uživatele: Lze vytvořit více konfigurací her, například pro Team Fortress Classic, Team Fortress II, Oppositing Force.

    Při spuštění nové mapy se vás Worldcraft zeptá, do které hry (modu) chceš začít editovat.

Volba: Game Data Files
Datový soubor hry (game data file) obsahuje informace o všech entitách, které budou obsaženy ve vámi vytvořených mapách. Tyto soubory mají pro Worldcraft příponu *.FGD. Cestu na tento soubor musíš zadat do okénka Game Data Files. Jak?:

  1. Klikni na tlačítko ADD.
  2. Měl by se otevřít adresář Worldcraftu. Pokud se neotevře, musíte zadat nebo vyhledat cestu ručně.
  3. Vyber soubor halflife.fgd a stiskni tlačítko Open (Otevřít).
  4. Vrátíš se zpět do složky, kde je vidět cesta k souboru typu FGD. C:\Program files\WorldCraft\halflife.fgd (z našeho příkladu tato cesta).

    Poznámka: Novější verze FGD souborů lze stáhnout odtud. Soubor stačí rozpakovat do adresáře Worldcraftu a pro přidání použít stejné kroky, jež byly popsány kousek výš.

Volba: Texture Format a Map Type
Tyto volby jsou bohužel nefunkční z důvodu omezení editoru, kterým lze dělat mapy jen do Half-Life. Jedná se o WAD3 (Half-Life) formát pro textury, a Half-Life formát pro mapy.

Volba: Default PointEntity class a SolidEntity class
Jedná se o volby entit, které se budou standardně zobrazovat jako první ve volbách přiřazování entit při editaci. Je jedno jaké entity zvolíš, nejlepší je však ponechat standardní. To jsou: info_player_start a func_door.

Volba: Game Directory
Zde by měla být uvedena cesta (umístění adresáře) hry na harddisku. Standardně se jedná o adresář C:\SIERRA\HalfLife. Pro jistotu jej stačí vyhledat pomocí tlačítka BROWSE.

Volba: RMF Directory
Jedná se o adresář, kde Worldcraft ukládá vámi vytvořené mapy.. Stačí vytvořit adresář MAPS v adresáři [Worldcraft]. Pak pomocí tlačítka BROWSE tento adresár vyhledat, vybrat a potvrdit tlačítkem OK. Náš příklad bude vypadat v okénku takto: C:\SIERRA\HalfLife\valve\maps

Volba: Palette File
Poslední volba specifikuje umístění souboru PAL. Většinou se nachází v adresáři Worldcraft, kde jej také pomocí tlačítka BROWSE vyhledáme, takže v okénku bude (dle našeho příkladu) tato cesta C:\Program files\WorldCraft\Wc.pal.
Postup: Otevřít disk C:, pak adresář [Worldcraft], vybrat soubor wc.pal a potvrdit stiskem tlačítka Open.

Záložka: Textures
Další důležitá věc, kterou teď provedeš, je konfigurace v záložce TEXTURES. Bez nainstalovaných textur nelze mapu vytvořit. Hlavní soubor s texturami se jmenuje HALFLIFE.WAD a nachází se v adresáři Valve (v adresáři hry). Pro příklad uvádím cestu: C:/sierra/half-life/valve/halflife.wad. Postup konfigurace:

  1. Klikni na záložku Textures.
  2. Nyní stiskni tlačítko Add WAD.
  3. Vyhledej adresář hry: většinou c:/sierra/half-life.
  4. Dvakrát klikni na adresář VALVE.
  5. Najdi soubor halflife.wad a vyber ho.
  6. Stiskni tlačítko OPEN... Soubor textur je vložen.

    Poznámka: Můžeš vložit i tyto soubory WAD: liquids.wad, xeno.wad, a decals.wad použitím výše uvedeného postupu. Pozor! Když přidáš texturu, která není v jiné verzi hry implementována, mapa se nerozjede. Proto používej jen skutečně ty soubory textur, které potřebuješ. Bohatě stačí jen halflife.wad


Jak nastavit parametry ve složce Build Options? ...


 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
15.10.2016  od: p2k
14.09.2016  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
Fort 3 - Gamma 6
DOOM 2
10.03.2003
Fort 4 - Poslední úder
DOOM 2
11.08.2003
Fort 5 - Návrat na pevnost
DOOM 2
23.12.2003
Akce Korian
DOOM 1
18.07.2001
Quake II -mission Q10-2007
Quake 2
01.01.2007

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02108 sec. |