ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Worldcraft pro začátečníky 2.díl - konfigurace
Rubrika: Half Life 1Worldcraft pro začátečníky 2.díl - konfigurace
Konfigurační proces
Po prvním spuštění Worldcraftu 2.x, bude konfigurace ve složce Tools/Options
nastavena automaticky. Postupem času budu vysvětlovat, jak vše nastavit pro správnou
funkčnost editoru.
Záložky: General, 2D views a 3D views
Informace o konfiguraci lze najít v Helpu programu (složka HELP v horním menu - vše je
anglicky, což je problém pro ty co neumí anglicky, tak si budou muset pomoct jinak).
Informace se nacházejí ve složce helpu pod těmito odkazy:
Reference\Dialogs\Options Dialogs
Záložka: Game Configurations
Klikni na záložku Game Configurations. Správnost nastavení v této složce je velmi
důležité. Následuje vysvětlení:
Volba: Configuration
Volba Configuration je na začátku prázdná. Je nutné přidat jméno
konfigurované hry, nebo modu. Postup:
- Klikni na tlačítko Edit, objeví se dialog Configuration.
- Stiskni tlačítko ADD.
- Napiš jméno hry: "Half-Life" a stiskni ENTER nebo OK.
- Vrátíš se zpět a stiskni tlačítko Close, kterým se toto nastavení ukončí.
Poznámka: Pro pokročilejší uživatele: Lze vytvořit více konfigurací her, například pro Team Fortress Classic, Team Fortress II, Oppositing Force.
Při spuštění nové mapy se vás Worldcraft zeptá, do které hry (modu) chceš začít editovat.
Volba: Game Data Files
Datový soubor hry (game data file) obsahuje informace o všech entitách, které
budou obsaženy ve vámi vytvořených mapách. Tyto soubory mají pro Worldcraft
příponu *.FGD. Cestu na tento soubor musíš zadat do okénka Game Data Files. Jak?:
- Klikni na tlačítko ADD.
- Měl by se otevřít adresář Worldcraftu. Pokud se neotevře, musíte zadat nebo vyhledat cestu ručně.
- Vyber soubor halflife.fgd a stiskni tlačítko Open (Otevřít).
- Vrátíš se zpět do složky, kde je vidět cesta k souboru typu FGD. C:\Program files\WorldCraft\halflife.fgd (z našeho příkladu tato cesta).
Poznámka: Novější verze FGD souborů lze stáhnout odtud. Soubor stačí rozpakovat do adresáře Worldcraftu a pro přidání použít stejné kroky, jež byly popsány kousek výš.
Volba: Texture Format a Map Type
Tyto volby jsou bohužel nefunkční z důvodu omezení editoru, kterým lze dělat mapy
jen do Half-Life. Jedná se o WAD3 (Half-Life) formát pro textury, a Half-Life
formát pro mapy.
Volba: Default PointEntity class a SolidEntity class
Jedná se o volby entit, které se budou standardně zobrazovat jako první ve volbách
přiřazování entit při editaci. Je jedno jaké entity zvolíš, nejlepší je však
ponechat standardní. To jsou: info_player_start a func_door.
Volba: Game Directory
Zde by měla být uvedena cesta (umístění adresáře) hry na harddisku. Standardně se
jedná o adresář C:\SIERRA\HalfLife. Pro jistotu jej stačí vyhledat pomocí tlačítka
BROWSE.
Volba: RMF Directory
Jedná se o adresář, kde Worldcraft ukládá vámi vytvořené mapy.. Stačí vytvořit
adresář MAPS v adresáři [Worldcraft]. Pak pomocí tlačítka BROWSE tento adresár
vyhledat, vybrat a potvrdit tlačítkem OK. Náš příklad bude vypadat v okénku takto: C:\SIERRA\HalfLife\valve\maps
Volba: Palette File
Poslední volba specifikuje umístění souboru PAL. Většinou se nachází v adresáři
Worldcraft, kde jej také pomocí tlačítka BROWSE vyhledáme, takže v okénku bude (dle
našeho příkladu) tato cesta C:\Program files\WorldCraft\Wc.pal.
Postup: Otevřít disk C:, pak adresář [Worldcraft], vybrat soubor wc.pal a
potvrdit stiskem tlačítka Open.
Záložka: Textures
Další důležitá věc, kterou teď provedeš, je konfigurace v záložce TEXTURES. Bez
nainstalovaných textur nelze mapu vytvořit. Hlavní soubor s texturami se jmenuje
HALFLIFE.WAD a nachází se v adresáři Valve
(v adresáři hry). Pro příklad uvádím cestu: C:/sierra/half-life/valve/halflife.wad.
Postup konfigurace:
- Klikni na záložku Textures.
- Nyní stiskni tlačítko Add WAD.
- Vyhledej adresář hry: většinou c:/sierra/half-life.
- Dvakrát klikni na adresář VALVE.
- Najdi soubor halflife.wad a vyber ho.
- Stiskni tlačítko OPEN... Soubor textur je vložen.
Poznámka: Můžeš vložit i tyto soubory WAD: liquids.wad, xeno.wad, a decals.wad použitím výše uvedeného postupu. Pozor! Když přidáš texturu, která není v jiné verzi hry implementována, mapa se nerozjede. Proto používej jen skutečně ty soubory textur, které potřebuješ. Bohatě stačí jen halflife.wad
Jak nastavit parametry ve složce Build Options? ...
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |