ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Co je to FPS
Rubrika: Obecné témaTento článek patří do série odpovědí na časté otázky.
Popíšeme si co zkratka FPS znamená:
First Person Shooter
Jako FPS se označuje akční 3D hra (zpravidla střílecí) viděná z vlastního pohledu hráče. Jeden takový pohled vidíte na obrázku níže:
Frames Per Second
FPS je také počet snímků za vteřinu. Hodnota FPS udává, jak rychle je grafická karta (ve spolupráci s grafickým engine hry) schopná obnovovat snímky na obrazovce/displeji. Aby byla hra plynule hratelná, je potřeba aby FPS nekleslo pod limitní hodnotu. Zpravidla se udává hodnota 60 FPS. Pro 3D systémy, které využívají speciální brýle, je minimální ergonomická hodnota 120FPS (pro každé oko 60FPS). Hodnotu FPS umí zobrazit například program FRAPS. Pro sledování hodnoty FPS v čase je dobrý také RivaTuner.
Tato hodnota je ovlivněna správnou tvorbou herního prostředí. Pokud nejsou dodrženy doporučené postupy při návrhu a realizaci mapy (například že je mapa špatně provedena, zkompilována, nebo předimenzována objekty, modely a velkými texturami), engine nestíhá renderovat jednotlivé snímky a počet FPS rapidně klesá. Taková hra/modifikace se pak stává nehratelnou.
Jako příklad uvádáme odkaz na Správnou tvorbu map pro hry řady Half-Life.
- Odkaz na program FRAPS
- Odkaz na program RivaTuner + jeho nastavení
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |