KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 65 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: p2k,  dne: 01.02.2000,  zobrazeno: 7640x  

Průvodce styly #1, Laboratoře 1
autor: Dave Johnson


Na úvod

Laboratoře 1 není oficiální název stylu navrhovaní místností v Half-Life. Je to jen můj vlastní popis místností které uvidíte na začátku hry, kde se nebojuje, kde začíná děj. Pamatujte, že navržení přesné architektury je záležitostí citu, stejně jako přechody mezi odlišnými oblastmi. Dobré osvětlení také hraje svou roli. Vhodné je používat barevné nasvětlování, jež pomáhá mapě vypadat realističtěji - je velmi vhodné. Laboratoře 1 jsou méně technické oproti stylům v Laboratořích 2, kde najdete spousty počítačů, laserových potrubí, ovládacích panelů, apod.


Obecné popisy a poznámky
Jména textur jsou psána kurzívou. Tato jména jsou obsažena tak na 90 %, protože se ještě mohou najít další textury z jemnějších detailů.

Jestli se ti zdá, že je níže uvedeného materiálu málo, budeš si muset pomoct sám tím, že budeš procházet laboratoře, dělat screenshoty a podle nich pak hledat další patřičné textury. Tahle činnost je ale dost časově náročná, tak na konci najdeš pár screenshotů v .ZIPu ke stáhnutí. V podstatě ale předpokládám že tyto materiály ti budou stačit.


Zde byste si měli uvědomit, že Laboratoře 1, jsou směsí textur zelených panelů a šedých stěn (je jich pár světlejších a tmavších odstínů). V podstatě jsou tyto textury dobré pro nasvícení všemi světelnými zdroji a není problém dělat s nimi schody, nebo výtahy.

c1a0_labw5, c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_labglu, c2a4e_w1c, c2a4e_w1b, +0~fifties_lgt2


Na tomto obrázku můžeš vidět textury c2a4e_w1c a c2a4e_w1b, které jsou použité jako podpory stropu. Další textura je velká mapa (znak) na zdi c2a4e_w1b.

c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_labglu, c2a4e_w1c, c2a4e_w1b, +0~white, black, signc1a1_1

Zde je vidět, jak velká mapa je zařezaná do zdi, takže nevystupuje ven, ale je ve zdi, což umocňuje realističnost, stejně jako bodovky osvětlující mapu shora. Další efekt způsobují monitory. V místnosti je sice bílé světlo, ale monitory září modře... a modré nasvícení je patřičně vidět.

c1a0_labw5, c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_labglu, c2a4e_w1c, c2a4e_w1b, +0~fifties_lgt2, lab1_map1, lab1_map2, drkmtl_scrn3, drkmtl_scrn2, +0drkmtl_scrn, +0~lab_crt4, fifties_mon1b

Zakřivené rohy, jak můžeš vidět, jsou velmi efektní nejen v Laboratořích 1. Roh je tvořen 12-ti stěnným válcem, jehož jeden roh je změněn na 90° zatímco zbytek tvoří zakulacený roh. Světla jsou zasazena do stropu a některé nesvítí. Ach ti elektrikáři...

c1a0_labw5, c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_c1, c1a0_w1d1, c1a0_labw8, c1a0_labflre, +0~fifts_lght01, +A~fifts_lght01

Prostory na tomto obrázku demonstrují použití zakulacených rohů jako podpěr pod strop. Ten je zleva nad dveřmi, které zvrchu zakrývá. Vpravo si všimni také vystupujících podpěr spojovací chodby.

c1a0_labw7, c1a0_labw4, c1a0_labw6, c1a0_w1d1, c1a0_w1d5, c1a0_labflre, +0~fifties_lgt2, c1a0b_dr4, c1a0b_dr4b, c2a4e_w1b

Použití světelné textury +0~fifts_lght01 dokazuje že celý prostor nemusí být osvětlený. Strop zůstává matný, lehce osvícený červeným světélkem. Okna do místností podstatně zvyšují prostorový efekt chodby, takže jejich použití je mnohdy na místě.

c1a0_w1d5, c1a0_labw5, c1a0b_dr4, c1a0b_dr4b, duct_flr01, glass_bright, +0~fifts_lght01

Podpěry kolem levé zdi tuto chodbu dostatečně dokreslují, aby nevypadala fádně. Uprostřed je pojízdný počítačový vozík. Dále mříže na podlaze a pod nimi rozvody potrubí dodávají dostatečnou hloubku chodbám.

c1a0_w1d5, c1a0_c1, c2a4e_w1b, c1a0_labw5, generic015v2, c1a0_labflrc, {grate2, +0~fifts_lght01

Množství zakulacených stěn a rohů je úchvatné a dokresluje skvěle prostory. Mřížka vpravo zakrývá pohled na další umístěnou texturu. Vnější zakulacené stěny - textura zelené barvy - jsou složeny ze 6-ti objektů.

c1a0_w1d4, c1a0_c1, c1a0_labw5, {grate2a, c1a0_labflrc, +0~fifts_lght01

Na tomto obrázku si všimni horních nosníků, celkového osvětlení prostor a modrého pruhu na okraji, který zabraňuje, aby prostor nevypadal jednotvárně. Taky neopomeň na modré světlo u výtahu.

c1a0_labw7, c1a0_labw4, c1a0_labw6, c1a0_w1d1, c1a0_w1d5, c1a0_labflre, +0~fifties_lgt2, c1a0b_dr4, c1a0b_dr4b, c2a4e_w1

Poznámky autora
Takže tady máte ten průvodce styly. Sice neoficiální, ale měl by aspoň nějaký existovat. Valve Software by pravděpodobně měl námitek proti mému odpozorování textur v laboratořích, že oni jsou ti, kdo rozhoduje o stylech a architektuře. Tento průvodce styly byl vytvořen spíš jen pro vás, aby vám ušetřil čas při hledání textur a stylů. Samozřejmě že se jedná jen o malou pomoc, protože ostatní textury si už musíte zvolit a architekturu upravit podle svého svědomí.

Dave Johnston

 


 DISKUZE -- 6

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 01.06.2006 15:27:25 -- Dave-anon:  ...  
Někde na netu je i druhý díl tohohle návodu někde bych to měl mít vytištěné :-) dobrá věc když člověk začíná a neví si rady s designem map, škoda že se toho moc lidí nedrží. 
 01.06.2006 07:52:32 -- Tommzs:  ...  
Sakra..sem si toho nevšim-) ale je to dost dobře napsaný 
 30.05.2006 21:40:47 -- p2k:  Best?  
Tohle je jedna z nejstarších věcí na webu a stále je aktuální :o) 
 30.05.2006 20:41:12 -- Tommzs:  ...  
tak tohle je best 
 30.05.2006 17:58:23 -- milous:  .....  
dost dobré -piš chlape dál....M 
 30.05.2006 15:03:41 -- ?-anon:  !  
PÁNI! 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
13.07.2018  od: kuma
19.06.2018  od: p2k
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
15.10.2016  od: p2k
 Vybíráme z map a modifikací:
Engineers of the future
Half Life 2
(v přípravě)
Horst Fuchs Revolution Mod
Half Life 2
(v přípravě)
Ostfront 1945
Blitzkrieg
26.12.2004
Ultra Mod
Quake 3 Arena
10.05.2001
Xxx
Duke Nukem 3D
01.01.2001

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02089 sec. |