NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: Lord,  dne: 01.10.2006,  zobrazeno: 13996x  

Vím, že už jsem na svých stránkách sliboval už celkem dávno že vydám "malý průvodník skrytými místy v modu Ravenholm". Nyní jsem tu s první částí. K průvodníku jsem přidal navrch i pár zajímavostí. Tehdy jsem také sliboval i něco okolo pokračování Ravenholmu, ale o tom až příště.

Skrytá místa...
Nejprve bysme si měli říct, že do modu jsem dal tři typy skrytých míst. Základní - to poznáte podle žluté lambdy v kroužku. "Kufřík" - ten se vztahuje k vašim vizím a přidává do modu o něco víc tajemna. Uvidíte-li za nějakou překážkou jen tak položený kufřík, zajděte kupříkladu pouze za roh a vraťte se zpět. Získáte tak většinou skutečně destruktivní munici :) Poslední místa jsou dosažitelná pouze s Gravity gunem, který můžete získat do svých rukou po dohrání celého modu. Zde je za označení těchto míst použit červeně nakreslený Gravity gun v kroužku.

Vítejte v Ravenholmu...
Můj úplně první výtvor v tehdy novém Valve Hammer Editoru byla prapůvodní verze domu, kde začínáte svou pouť Ravenholmem. Dům měl o něco víc místností.Měli jste za úkol naskládat na sebe mnoho harampádí abyste se dírou ve stropě dostali do prvního patra. To jsem však zanedlouho zavrhl a mnou vysněné hrátky s fyzikou sem implementoval až později.
K první kapitole jsem se vrátil jěště zhruba v první polovině prací, kdy sem vylepšil první mapu a vytvořil intro. Pak jsem se k začátku modu vrátil jěště jednou a to nedlouho před vydáním, kdy jsem vylepšoval druhou mapu, která vypadala skutečně zoufale - rozhlehlé plochy byly úplně holé. Pak mě jěště jímal děs při kompilaci mapy, která trvala děsně dlouho.

Příděl zajímavostí k první kapitole bych ukončil. Přehlídka skrytých míst bude zde jen krátká.


Hned v první mapě je jedno z nejskrytějších základních míst. Dostanete se k němu tak, že vylezete v prvním patře budovy, kde jste získali páčidlo, ven z okna na stříšku kryjící zápraží. Tam se pak vydejte k označenému místu, skočte oknem dovnitř a rázem máte svou první vestu :)


V druhé mapě jste si určitě všimli zvláštní konstrukce se zavěšenou bednou. V té je krabice s granáty. Získat je je jednoduché stačí ze země pořádně rozhoupat bednu aby krabice vypadla, nebo jako na obrázku můžete vylézt na maringotku a získat tak krabici snadněji.

Kanály
Kanály měly za úkol udělat herní prostředí rozmanitější a také v době kdy jsem pracoval na této kapitole jsem úzkostlivě chtěl někde využít vody, protože sem se odrazů okolí stále nemohl nabažit :) I mapy této kapitoly později dostaly lepší vizáž a například mapa s elektrizovanou vodou byla přidána až ke konci vývoje, kdy sem přidal i obloukové stropy do některých map.



Jedno ze skrytých míst vás čeká v zelektrizovaných vodách druhé mapy kapitoly Kanály. Nebojte nebudu vás nutit abyste se snažili někam doběhnout co nejrychleji při vidině pokladu co získáte. Proud se dá totiž vypnout a to za dveřmi které jsou zakresleny na obrázku. Pak se vratťe do míst kde na vás čekal zombie a vlezte do roury která je ukázaná na posledním obrázku.


Pokud hrajete s Gravity gunem tak jěště neodcházejte. Dal jsem zde znovu obrázek místnosti kde vypínáte elektřinu protože pokud zahnete do leva a zamíříte do vody, najdete další rouru v které tentokrát najdete znak GG. Přitáhněte si krabici až k mříži a rozbijte ji páčidlem.


V místě, kde je logická hádanka inspirovaná HL2 si můžete Gravity gunem přisvojit obsah krabice s náboji. Z zmříží na které se dostanete po tom co zdoláte zmíněnou hádanku si krabici jakoby přitáhněte k sobě. Přes zábradlí to ale nepůjde a tak dokud se ji jěště GG snaží přitáhnout zmáčkněte levé tlačítko myši čímž GG krabici odhodí a ta se o zeď rozbije. Náboje které vypadnou z krabice pak už zábradlím protáhnete.


Myslím že tohoto místa s lambdou ke kterému se můžete dostat po boji se zombíky u kterého vyhrává i hudba (hned po výše zmíněném místě GG místě) si všiml každý. Možná jste však měli problém se tam dostat. Bez nahrávání máte jeden pokus se tam dostat, protože se musíte nechat táhnout vzhůru Barnaclem. Zde snad jen rada - k jazyku Barnacla se přilepte u zdi. Pak je jednodušší se dostat ke krabici.


Po tom co se tváří v tvář setkáte s antlioní matkou, která vám pod nohama rozmlátí dřevěné "plošiny" a zombie vyrazí dveře se dostanete do tmavé místnosti. Přímo před vámi je obloukový vstup do další místnůstky jako to můžete vidět na obrázku. V té už pak snadno najdete lambdu v kroužku.

Návštěvník
Úplně prapůvodně měl Vortigaunt chodit s vámi. To se však nikdy neuvedlo do praxe i např. díky technické krkolomnosti a také jsem uznal za mnohem vhodnější, když vám bude občas pomáhat z dáli. Vortigaunt neměl být jediný, kdo vám měl pomáhat. Při tvoření poslední mapy této kapitoly jsem přišel na myšlenku, že sem tam by vám mohli pomáhat "bezejmení lidé", kteří by tak měli úlohu jako rebelové v HL2. To jsem však zavhrl s tím, že Ravenholm nechám spíš pustým místem (jako v originále) a tak jediná osoba s kterou budete (muset) spolupracovat zůstává jen Michael. Že Ravenholm nebyl jen bezdůchými ulicemi jsem se snažil utvrdit papíry, které si můžete během hry číst.


První skryté místo v této kapitole jsem založil na tom, že testeři občas ničili výbušné sudy dřív než se je pokusili třeba přemístit a použít nějak lépe. Zvláštní, že pak zrovna tento sud ani jeden z nich nezničil... :) Toto místo najdete chvíli po tom, co po bílém autě vyskočíte na plechovou stříšku.


Další místo kde můžete uplatnit GG je v tunelu, kde na vás poprvé zaútočí rychlá zombie. Myslím že obrázek zaznačující polohu znaku GG v kroužku je všeříkající.


Druhá mapa kapitoly návštěvník ukrývá dálší skryté místo. Na prvním obrázku u horního rohu byste našli páčku, kterou vypínáte přívod elektřiny k vrtulové pasti. Z toho plyne, že když přívod elektřiny vypnete, skočíte o jedno patro níž a otočíte se směrem k zmíněné páčce, půjdete přímo za nosem...

Vědec
S touto kapitolou jsem počítal hodně do předu, avšak k vytvoření jsem se dostal až později. Podle prvních návrhů měl být vědec živý a laboratoř měla být prostornější. V průběhu toho, co vám povídal měla do jeho laboratoře vletět raketa nacpaná headcraby, což vědce mělo stejně usmrtit. Nakonec z toho ale nějak sešlo a tak jsem i tento kontakt s živou osobou vypustil.


V této kapitole se poprvé setkáte s kufříkem. Jen připomenu, že přímo ke kufříku se můžete dostat až po tom, co vám při vašem postupu kufřík zmizí "za rohem". Zde musíte jít k ampulím proti neurotoxinu (druhý obrázek). Pak se vraťte zpět. A tentokrát můžete přímo ke kufříku.


Tím končí první část tohoto článku. V příští části se dočkáte odhalení skrytých míst v kapitolách Temný les, Michael a Peklo. Také se zmíním o zajímavých konceptech, které jsem z různých důvodů nemohl dát do modu. Na konec napíšu o tom jak to teď vypadá s pokračováním Ravenholmu.

 DISKUZE -- 2

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 16.11.2006 15:44:20 -- Honza-anon:  RAVENHOLM RULEZZZ SUPER!!!!!  
Ravenholm je prostě pecka a držím palce autorovi ať pokračuje ve své práci protože je jednička!! 
 01.10.2006 21:26:11 -- p2k:  znovu  
Jejda, to abych to projel znovu, je vidět kolik míst mi uniklo. Každopádně je super mít tenhle manuál kde je co ukryto. 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
cs_uvalno_villa_pro
Counter Strike Source
08.10.2011
de_uvalno_funeral
Counter Strike Source
19.07.2009
cs_uvalno_night
Counter Strike Source
18.06.2009
cs_uvalno_KD
Counter Strike Source
25.07.2011
de_uvalno_kopec
Counter Strike Source
24.07.2011

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02537 sec. |