ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Vložení kapitol do HL2 modů
Rubrika: Half Life 2Vložení kapitol do HL2 modů
Vkládání kapitol do vašeho modu je malinko komplikovanější, protože musíte modifikovat několik souborů a držet se pořadí vložených kapitol.
Konfigurační soubor kapitol:
Vytvořte soubor chapter1.cfg a vložte ho do složky /cfg vaší modifikace - např: NazevVasehoModu/cfg/chapter1.cfg.Pak vložte následující text:
map Map1
kde Map1 bude název vaší mapy. Pokud má váš mod více kapitol, vypište stejným způsobem všechny názvy kapitol.
Strings file
Jdi do adresáře NazevVasehoModu/resource a udělejte si kopii souboru HL2_english.txt a pojmenujte ho NázevVasehoModu_english.txt. Teď tento soubor budete editovat. Na začátku souboru vložte následující řádky:
"NazevVasehoModu_Chapter1_Title" "zde napíšete název vaší kapitoly"
"HL2_Chapter1_Title" "POINT INSERTION"
3. Název kapitoly
Otevřete soubor NazevVasehoModu/scripts/titles.txt a nalistujte sekci CHAPTER TITLES a vypište kapitoly následujícím způsobem:
//CHAPTER TITLES
$fadein 0.01
$holdtime 3.5
$position -1 0.58
CHAPTER1_TITLE
{
#NazevVasehoModu_Chapter1_Title
}
Obrázky ke kapitolám
Nyní můžete vytvořit definiční soubory *.vmt a obrázky *.vtf pro vaše kapitoly.Obsah souboru lze zkopírovat např. z jiného modu, a vypadá takto:
//"LightmappedGeneric"
"UnlitGeneric"
{
"$baseTexture" "vgui/chapters/chapter1"
"$vertexalpha" 1
}
Vložte tedy *.vmt a *.vtf soubory do adresáře NazevVasehoModu/materials/vgui/chapters/ . Zkontrolujte, zda si názvy vzájemně odpovídají: chapter1.vtf, chapter1.vmt a chapter2.vtf, chapter2.vmt.
Ujistěte se, že obrázek *.vtf má velikost 256x128.
4. The map list
Nyní vytvořte soubor NazevVasehoModu/maplist.txt kbd>. Soubor bude obsahovat soupis všech map které používá MOD. Soubor maplist.txt bude tedy vypadat takto:
Nazev_mapy_1
Nazev_mapy_2
Nazev_mapy_3
5. Chapter map loading images
Nyní budeme editovat soubor NazevVasehoModu/scripts/chapterbackgrounds.txt a specifikovat které obrázky mají být zobrazeny zatímco mod startuje. Níže je uveden příklad, jak může vypadat tento soubor:
"chapters"
{
1 "YourImage1"
2 "YourImage3"
3 "YourImage3"
4 "YourImage4"
5 "background03"
6 "background03"
7 "background04"
8 "background04"
9 "background05"
9a "background05"
10 "background06"
11 "background06"
12 "background07"
13 "background07"
14 "background07"
15 "background07"
}
Poznámka: Pokud nechcete používat pozadí pro vaše modifikace, upravte soubor cfg/valve.rc tak, aby neobsahoval startupmenu command.
// load the base configuration
//exec default.cfg
// Setup custom controller
exec joystick.cfg
// run a user script file if present
exec autoexec.cfg
//
// stuff command line statements
//
stuffcmds
Poznámky
Chcete-li odemknout kapitoly ještě před první hrou, musíte editovat soubor NazevVasehoModu/cfg/config.cfg.Najděte následující proměnnou a dejte jí hodnotu 1.
sv_unlockedchapters "1"
Autor: Valve Developer Community
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |