Tread 3D
první pohled
Instalace
Při instalaci mne hned
zaujalo, že si instalátor prošel disk a zjistil, které 3D hry mám na
disku a vypsal, že pro ně má editační podporu. Instalace proběhla
rychle, bez restartu. Velikost na disku zabrala necelých 19 Mb.
První dojmy
Samotný editor mne překvapil
množstvím podporovaných her, jmenovitě
Half-Life (CounterStrike,
ActionHL), Quake1, Quake2 (ActionQ2),
Quake3, Kingpin, Painkeep,
Soldiers Of Fortune,
Daikatana.
Dosud
jsem vyzkoušel editaci pouze pro Half-Life. Mohu srovnávat s Worldcraftem,
proto mohu obecně říct, že se ovládáním a způsobem editace jemu
velmi podobá. Tvorba a manipulace s objekty je naprosto shodná, vkládání
a nastavování entit se mi zdá lepší, přehlednější. Vybraný
objekt barevně pulsuje, takže lze snadno na mapě objevit i zapadlejší
kousky. Naopak u Texture Browseru mi vadilo, že plné zobrazení textur v originálním
rozměru nebylo řešeno zrovna nejlépe, takže se textury navzájem překrývají.
Může se ale použít i zobrazení pevného rozměru 32x32, 64x64,
128x128.
Dále
lze přiřadit různým klávesám danou funkci, takže např. po stisknutí
C se přepnu do Camera modu, a stiskem P vyvolám Properties okno objektu.
V neposlední řadě také velmi rychlá změna textury, texture-lock,
ale nenašel jsem zarovnání textury na objekt (fit).
Na závěr
Na
práci v tomto editoru jsem se adaptoval zhruba za deset minut, čili
přechod z Worldcraftu nebude nikomu činit větší potíže. Jediný
problém co vyvstal, byla možná nekompatibilita s mým hardware,
takže Tread padal častěji než Worldcraft i při tak triviálních akcí
jako je vymazání entity tlačítkem delete.
Kompletní a více objektivní hodnocení přinesu, až budu víc času věnovat
editaci i v ostatních hrách, hlavně v Quake3.
Další editory: Qoole, Quark, Q3Radiant,
Worldcraft, 3DSMax, atd.
|