KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 65 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Preview na Hammer 4.0

Rubrika: Half Life 2  
Vložil: p2k,  dne: 20.10.2003,  zobrazeno: 8447x  

Preview: HAMMER 3.40 build 2513 a další utility

Prostředí editoru se v zásadě nezměnilo, a to napovídá, že tvorba map bude probíhat obdobně jako ve starších verzích. Samozřejmě s několika rozdíly. V mapách pro Half-Life 2 je hodně modelů. Veškeré detaily a předměty, které vyžadují vyšší stupeň zpracování, jsou představovány modely formátu MDL. Proto se část tvorby map přesouvá do jiných editorů jako je především 3D studio, nebo MilkShape. Samozřejmě že k závěrečnému sestavení mapy bude Hammer nezbytný. Patří sem zejména tvorba sekvencí, rozmístění a ladění všech entit, tvorba prostředí a design map.
V betaverzi HL2 lze najít několik utilit a pluginů pro práci s 3DStudiem, ovšem jejich funkčnost jsem neověřoval.

Čím začneme?
Po spuštění editoru nás přivítá nový grafický nápis HAMMER, a nové okno MESSAGES, které informuje o neúspěšných akcích a různých chybách. Novinek je nepřeberné množství a popisovat všechny nemá smysl. Vybral jsem jen to, co jsem zatím pochopil a co mne zaujalo.

Mapy
Editor dokáže načíst mapy formátu MAP, RMF čímž je zajištěna zpětná kompatibilita s HL1 a mnoho z vás jistě zajásá a hned začne předělávat své staré úspěšné mapy pro HL2. Mimo tyto staré známé formáty je zde nový formát VMF (asi Valve Map File). 

Textury
Je vidět znatelný posun k texturám o velikosti 512*512 a 1024*1024. Pravdou je, že textury těchto velikostí dokáží udělat zázraky v designu map, ovšem požadavky na vaši grafickou kartu a paměť počítače se tím pádem velmi zvýší. 
Aby Hammer dobře běhal a rychle zobrazoval textury, bude 512MB RAM ve vašem počítači minimum. Jinak budete při práci s texturami dlouho čekat.
Zatím jsou textury umístěny jednotlivě v adresářích, rozdělených podle druhu. Jsou formátu VTF (asi Valve Texture File).

Pozadí map
Okolí mapy už také není jen 360° panoramatická fotografie, ale změnilo se v plnohodnotné 3D prostředí. Díky tomu se vzdálené objekty pohybují a vytvářejí tak plnohodnotné 3D prostředí, mraky na obloze plují a občas mohou zakrývat i slunce na obloze. Ale nečekejte dynamické stínování ve stylu Doom3 - ty v současné betaverzi zatím nenajdete.


Při vkládání objektů přibylo zobrazování rozměrů (jako v Treadu), což bylo sice potřeba už před pěti lety, ale díky za to! 
Objekty (entity) lze vkládat i v 3D pohledu.



V okně Face Edit Sheet - (dříve jen práce s texturami) je nyní mnoho nového. Přibyly záložky MATERIAL a DISPLACEMENT.
 


MATERIAL
V této části přibylo nastavení rozlišení Lightmap - myslím že bude regulovat  jemnost (hrubost) stínování. Jednotlivé objekty lze také sdružovat do tzv. smoothing groups, které jsou viditelné v novém 3D pohledu Smooth. Myslím že v tomto pohledu  se lze orientovat v lightmapách různého rozlišení. Je to jen můj názor - ale možná je to další zbytečnost Valve kvůli zrychlení enginu, ale nevím jak jim to zatím funguje, tak zanechám spekulací.

DISPLACEMENT
Záložka displacement, je úplně nová. Umožňuje vytvářet přímo v editoru různé nerovnosti povrchu u brushů. Díky tomu už skála nebude hranatá a země může být už konečně bohatá na různá zvrásnění, kopce a hory. (teda pokud jste předtím neznali program GenSurf)

 



Vkládání objektů a prefabů a tvorba prefabů doznala jistého zjednodušení. V objektech přibyla koule - sphere. Díky za ni.

Také si budete muset zvyknout u entit a objektů nastavovat jejich fyzikální vlastnosti, kterých nebude málo.

Editor zobrazuje u každé entity v 2D pohledu popisky - názvy entit, takže orientace je opět o něco přehlednější. 



Některé entity se v 3D pohledu zobrazují jako model či obrázek. Okolo zvukových entit přibyl "rozsah" - lze nastavit vzdálenost, kam až lze zvuk slyšet. Už se nenastavuje small, medium a large radius v záložkách, ale přímo číselná hodnota, nebo lze ručně natahovat vzdálenost přímo v editoru.



V 3D pohledech přibyly mimo wireframe, flat, textured také pohledy  Lightmap Grid, Lighting Preview a Smooth.



Kompilace - zatím mi v editoru nefungovala. Pokud budete chtít zkompilovat mapu, tak asi jen ručně, pomocí souborů vvis, vbsp, vrad atd.


Horní lišta:


Zde přibyly ikonky DD, DW, DB a kulatá značka na konci. Tři ikonky DD ovládají funkci Displacement a poslední ikonka má vliv na zobrazování rozsahu slyšitelnosti u zvuků.

Popisky ikonek horní lišty:

  • Toggle Grid
    Toggle 3D Grid
    Smaller Grid (left bracket)
    Larger Grid (right bracket)

  • Load window state
    Save window state

  • Carve with selected object
    Group selected objects
    Ungroup selected objects
    Toggle group ignore (CTRL+W)

  • Hide Selected objects
    Hide Unselected objects
    Show all visgroups

  • Cut
    Copy
    Paste

  • Toggle Cordon State
    Edit Cordon Bounds

  • Toggle Select-by-handles
    Toggle auto-selection
    Texture Lock

  • Toggle Face Alignment

  • Disp Mask Solid
    Disp Mask Walkable
    Disp Mask Buildable

  • Run Map
    Toggle Helpers

 

Boční lišta:

  1. Selection Tool (Shift+S)

  2. Magnify (Shift+G)

  3. Camera (SHIFT+C)
       

  4. Entity Tool (SHIFT+E)

  5. Block Tool (SHIFT+B)

  6. Toggle Texture Application (SHIFT+A)

  7. Apply Current Texture 

  8. Apply Decals (Shift+D)

  9. Apply Overlays (SHIFT+O)
      

  10. Clipping Tool (SHIFT+X)

  11. Vertex Tool (SHIFT+V)
       

  12. Path Tool (SHIFT+P)



Další zajímavé programy, které jsou obsaženy v betaverzi v adresáři hl2/bin:

bspzip.exe - program komprimace a dekomprimace bsp
cjpeg.exe
classcheck.exe
glview.exe
height2normal.exe
hlds.exe - half life dedicated server
hlfaceposer.exe - program k prohlížení a zpracování obličejových proporcí, nastavení gestikulace apod.
hlmv.exe - half life model viewer v nové verzi
ihvtest1.exe
lwvupdate.exe
makels.exe
makevmt.exe
ModelCheckIn.exe - model checker inners
newdat.exe
playback.exe
printbones.exe
QC_Eyes.exe - nastavení očí pro modely
scenemanager.exe
ScratchPad3DViewer.exe
sentencelength.exe
studiomdl.exe
vbsp.exe
vbspinfo.exe
sphere.exe - program pro prohlížení virtuálního 360° pozadí
sprgen.exe
Status.exe
vrad.exe
vtex.exe
vtf2tga.exe
vvis.exe
wc.exe
texpow2.exe
tgadiff.exe
vmtedit.exe
vtfdiff.exe
vview.exe

Dodatečné seznamy (zatím nedokumentovaných) příkazů konzole se nachází tady:

   

 

Sestavil Petr_2000, datum: 20.10.2003


 DISKUZE -- 8

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 11.03.2006 19:50:02 -- quak quak-anon:  ...  
ocuvajte, neviete qde sa da sosnut spominany TREAD ??? najlebsie vo verzii 2.4 full ... zhanam uz dlhsiu dobu.... 
 01.11.2005 22:30:00 -- Tommzs:  to honza  
aha... tojo... pročítam jeho starý články(o tom, že se nespojujeme v moddingu a že moc stránek nevydrží, z roku 2003) a řikam si, že už chápu, proč mě kontaktoval... mam totiž svojí stránku s tutama a protože tam nikdo nechodí, asi bych jí brzo smáznul... 
 01.11.2005 22:26:49 -- Tommzs:  to honza  
a to řikáš teď??? vždyť tenhle článek je starej 2 roky a 11 dní!!! 
 01.11.2005 22:26:14 -- Tommzs:  sorry  
to má to datum asi blbě... 2 roky neni starej ani HL2, natož Novej hammer :-))) 
 01.11.2005 22:24:21 -- honza-anon:  to je z bety  
To je z half life 2 - z betaverze. 
 01.11.2005 22:19:08 -- Tommzs:  sorry  
to má to datum asi blbě... 2 roky neni starej ani HL2, natož Novej hammer :-))) 
 01.11.2005 22:17:27 -- Tommzs:  to honza  
a to řikáš teď??? vždyť tenhle článek je starej 2 roky a 11 dní!!! 
 31.10.2005 13:36:15 -- honza-anon:  víc  
chtělo by to víc informací o hammeru... 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
15.10.2016  od: p2k
14.09.2016  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
de_cathedrill
Counter Strike Source
07.09.2008
Quake 2 - Hellbender
Quake 2
11.11.2008
Redeem your Space
Unreal
01.09.2007
Slovakia
Grand Theft Auto 3
(v přípravě)
Sector 6
Half Life 1
04.04.2009

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02129 sec. |