ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Vyzkoušeli jsme editor JackHammer. Jak si vede?
Rubrika: EDITORY
Vložil: p2k,
dne: 25.04.2016,
zobrazeno: 23650x
Úvodem
Od doby, kdy Valve přestalo vyvíjet Worldcraft a Valve Hammer Editor (dále jen VHE) tak, aby splňoval aktuální potřeby levelmakerů pro tvorbu map a modifikací pro hry založené na enginu BSP architektury (Quake1-3, Half-Life) uteklo hodně času, přesto přetrvala ve světě poměrně silná základna levelmakerů, kteří tento typ enginu stále používají pro tvorbu svých her a modifikací. Za tuto dobu vzniklo a zaniklo pár editorů, které se snažily na tento úspěch navázat (např. Tread, který jsme zde kdysi také vyzkoušeli), ale žádný z nich (kromě editoru Quark) se zatím nedočkal dostatečně vřelého přijetí komunitou levelmakerů. Díky aktivitě programátorů z Ruska vznikl multiplatformní editor JackHammer (aktuální verze 11855), který se postupem času zdokonaluje, a již nějaký čas útočí na pozici plnohodnotné náhrady Worldcraftu/VHE v kategorii editoru map běžících na enginu výše uvedeném. Pojďme se tedy na něj podívat.Instalace
Instalační soubory (Windows/Linux) si můžete stáhnout přímo ze stránek jackhammer.hlfx.ru/en. Instalace je jednoduchá, instalátor se sám zeptá na cesty ke spustitelným souborům jednotlivých her (případně je i sám najde).
Instalace - JackHammer
První spuštění a konfigurace
Při prvním spuštění vás přivítá známé prostředí (ty kteří znají Worldcraft/VHE), které se skládá ze čtyř oken, wireframe pohledy ze tří stran a jeden renderovaný 3D pohled. V mém případě si editor při instalaci sám nastavil cesty ke konfiguračním souborům hry Half-Life, takže otevřená mapa se ihned zobrazila. Viz obrázek.
Editační okno - JackHammer
Práce s editorem
Levé menu funkčních ikonek je rozvrženo stejně jako ve VHE. Ikonky jsou barevně provedeny jinak, nicméně funkce jsou stejné. To stejné platí také o horním menu. Přibyly ikonky pro rychlé otočení a rotaci objektu, nebo chytré umístění objektu k určité hraně (nejvyšší, nejvíce vpravo apod). Pěkné je také zapnutí a vypnutí transparentnosti některých speciálních textur (např. AAATRIGGER), nebo zapnutí/vypnutí průhlednosti u textur s modrým pozadím (typu zábradlí, žebřík).
Vypnutí/zapnutí průhlednosti - JackHammer
Resumé
Po více jak hodině práce v editoru jsem si velmi rychle osvojil návyky z VHE a mohu JackHammer doporučit jako adekvátní (a lepší) náhradu za VHE.Co říci závěrem? JackHammer podle dostupných informací půjde využít také ve spolupráci s enginem Volatile 3D II, který v některých případech dohání Source Engine. Pro nezávislé projekty by to mohla být zajímavá volba, jen kdyby byl engine dostupný, což momentálně není.
Kam dál
- Podívejte se na kompletní přehled modifikací do her na našem webu- Přečtěte si více zajímavých článků o tvorbě herních modifikací
- Buďte v obraze a sledujte novinky na webu www.ceskemody.cz
DISKUZE -- 5
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
01.05.2016 16:26:58 -- p2k:
to ELjano
Teda překvapilo mne, že to po těch 13 letech ještě někdo pozná. V
přípravě je video z upravené verze Force Of Evil Directors Cut, takže
zůstaň na příjmu.
30.04.2016 19:49:13 -- raoul-anon:
JackHammer
Ja myslim ze Worldcraft mel jeste nejakou povedenou nejnovejsi betaverzi,
ale mne desne stve u tohodle typu map ta kompilace. Quake mel dvacet
dalsich editoru o kterych se tu nezminujes ale daji se najit na google.
Jedine co mne ted uz zajima sou sandbox-type editory. Vidim co davam do
sceny, edituju to ve scene a stisknutim jednoho tlacitka se objevim ihned
ve hre a mohu testovat. Jit si varit caj pokazde kdyz bsp/vis kompiluje
mapu, abych ji mohl otestovat a pak zas znovu editovat a takhle dokolecka
porad ztracet cas... na to uz fakt v dnesni dobe nema snad nikdo naturu.
30.04.2016 15:29:49 -- ELjano-anon:
...
Pani, nečekal jsem, že po cca 13 letech uvidím screenshoty rozdělaných
map z Force of Evil :D. Jinak Jackhammer mohu jen doporučit.
30.04.2016 15:10:02 -- ELjano-anon:
...
Pani, nečekal jsem, že po cca 13 letech uvidím screenshoty rozdělaných
map z Force of Evil :D. Jinak Jackhammer mohu jen doporučit.
27.04.2016 09:17:35 -- deuterius-anon:
prekvapenie
Len tak ďalej, palec hore!