NEWS MODS ARTICLES TUTORIALS ENTITIES DOWNLOAD DISCUSSION LINKS

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Virtuální realita naruby - [KumaBlog vol.2]

Rubrika: Virtuální realita  
Vložil: kuma,  dne: 13.04.2016,  zobrazeno: 25085x  

Docela mne baví poslední dobou číst na všech různých místech o skvělé a nově přicházející virtuální realitě, o jejímž největším problému se vlastně nemluví. Přitom pokud víte co hledat, najdete si informací o tomto nešvaru poměrně dost...

O co jde? Jde o tzv. lag - zpoždění, opožděná reakce mezi pohybem hráče a reakce VR setu - zobrazení obrazu/přehrání zvuku. Termín "lag", "lagování" je znám široké on-line hráčské obci, a zpravidla tuto odezvu definujeme časem v ms (milisekundách).

Jak "lag" vzniká? Vzniká celkovým součtem jednotlivých časů, které spotřebuje každá součástka celého VR setu, a to snímáním, vzorkováním, převáděním analogových dat do digitálních, jejich zpracováním v procesorech (samostatná kapitola) a následným opětovným převáděním na analogové vjemy (obraz/zvuk/apod.). Každá činnost spotřebuje určitý čas a cílem VR optimalizace je tyto časy snížit na absolutní minimum.

Tenhle LAG je něco, co už od počátku štvalo samotného Johna Carmacka, který se o tomto problému nebál psát a jeho snahou bylo stanovit mezní hodnotu, kdy smysly člověka zachytí zpoždění, resp. od jaké hodnoty je LAG akceptovatelný. V případě jeho výzkumu se za akceptovatelnou hodnotu dá považovat 20 ms a méně. Ostatně toto téma není pro Johna Carmacka nové, zpoždění mezi stiskutím klávesy a reakci hry řešil už v ID software v herních enginech.

Zajímavosti k tématu si ostatně můžete přečíst zde nebo zde. Příchod a obecné rozšíření Virtuální relity mezi masy běžných spotřebitelů nastane velmi brzy, už nyní je ale jasné, že tématem číslo jedna bude právě lag.

K uvedenému tématu mne obzvláště pobavilo jedno video, které přikládám níže.


 DISKUZE -- 1

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 14.04.2016 09:05:59 -- p2k:  lag  
Na videu je pouze simulace delší odezvy - jednalo se o experiment jak by to dopadlo, kdybychom v běžném životě pociťovali lag. Já VR nemám takže hodnotit nemohu, podle toho co píšeš by mne zajímalo, jestli s tím už máš nějakou zkušenost? 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
THE DAY AFTER THAT
Half Life 1
(v přípravě)
COLD EXPERIMENT
Half Life 1
26.01.2010
FORCE OF EVIL
Half Life 1
31.07.2003
EPISODE POWER PLANT AND CHINA
Half Life 1
01.01.2003
BREAKDOWN 1
Half Life 1
01.01.2002

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. All Rights Reserved.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02651 sec. |