ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Worldcraft pro začátečníky 3.díl - nastavení kompilace
Rubrika: Half Life 1Worldcraft pro začátečníky 3.díl - nastavení kompilace
Nastavení složky Build programs
Tato nastavení je nutno správně vyplnit, pokud budeš kompilovat mapy přes Worldcraft.
Jestliže Worldcraft používat nebudeš (budeš používat třeba HLCC), můžeš tuto
sekci vynechat. Nyní budu popisovat jednotlivé položky složky Build programs.
Configuration
Zde si zvol typ hry, většinou Half-Life. Pokud chceš Counter-Strike nebo Oppositing
Force, musíš ji mít nejdřív vytvořenou ve složce Game configuration.
Poznámka: Jestliže v menu Configuration není uvedena žádná hra, buď nebyla vytvořena, anebo ještě nebyl obnoven výpis nově vytvořených, v takovém případě klikni na tlačítko Ok naspodu, a stejné menu vyvolej znovu - výpis vytvořených her už by měl být kompletní.
Game
Zde buď vepiš cestu k spouštěnému souboru hry, jedná se o hl.exe
anebo ho najdi na disku pomocí tlačítka BROWSE.
BSP Program
Zde zadej cestu k programu BSP. Většinou se jedná o qbsp2.exe
nebo hlbsp.exe. Měl by být v adresáři Worldcraftu.
LIGHTING Program (QRAD or LIGHT) Poznámka: Ve stejném adresáři by měl být i soubor, lights.rad, který obsahuje informace
o světelných texturách. Tento soubor používá program VIS při kompilaci. Jestliže
máš kompilační soubory v jiném adresáři, musí tam tento soubor být s nimi, jinak
se kompilace zcela nezdaří. Více informací o souboru lights.rad najdeš tady. VIS Program Place compiled maps in this directory before running the game Něco není správně... Takže jsme zvládli složku Options. Klikni na Ok pro návrat do
editačních oken Worldcraftu. Kompilace map pro pokročilé Poznámka: Teď ukonči Worldcraft. Nastavení kompilace Poznámka: Řetězce $path a $file jsou dynamické proměnné závislé na
aktuální cestě a jménu souboru pro kompilaci mapy. Jsou i další proměnné, které
lze použít stejným způsobem výše popsaným. Jsou to: Poznámka: Jestliže chceš přidat parametry jiné než v uvedené cestě a
jménu souboru, musíš tak učinit před "$path\$file"
částí. Poznámka: Soubor $file.pts obsahuje informace o
chybách ve tvé mapě, jestli nějaké kompilátor najde. (Program qbsp2.exe zase
informuje o mezerách v mapě. - toto například bylo vhodné při kompilaci map do Q2,
kde nesměly být žádné mezery do volného prostoru, jinak se mapa ani nezkompilovala).
Teď máš konečně sestaven setup utilit pro kompilaci Run Map [Advanced] a
program je připraven. Protože už máš nahránu mapu tut1.rmf v editoru, můžeš
začít hned kompilovat. Klikni proto na tlačítko Go!. Nic se nestalo? Bude to
zřejmě tím, že nemáš zaškrtnuty čtverečky vlevo. Takže se podívej na obrázek
níže a pokud je vše v pořádku, pokračuj, jinak své chyby oprav. Stiskni tlačítko Go!, otevře se kompilační dialog a mapa se začne
kompilovat. Mapa tut1.rmf je ukázková, obsahuje jednoduchou místnost s entitou
info_player_start a light. Kompilace proběhne velmi rychle. Ale nezvykni si na tuto
rychlost! Celá velká úroveň může trvat i několik hodin, ale samozřejmě, čím
máš výkonnější PC, tím se bude doba kompilace úměrně snižovat. Také je dobré
mít hodně paměti RAM a hodně volného místa na disku, hlavně při kompilaci velkých
úrovní! Takže teď předpokládám, že už jsi zkusil zahrát mapu tut1, takže ukonči hru a
vrať se do Worldcraftu. V horním menu Worldcraftu vyber Files a položku Close
pro vypnutí mapy tut1.rmf. Jak přidat více konfigurací Jak začít projektovat mapy? ...
Do této kolonky je nutné zadat cestu k osvětlovacímu programu qrad.exe
nebo hlrad.exe. Taky by se měl nacházet v adresáři Worldcraftu.
Cesta k programu VIS vis.exe by měla být specifikována
zde. Soubor by měl být v adresáři Worldcraftu.
Zde je nutné zadat cestu a adresář, kde bude Worldcraf umísťovat zkompilované mapy.
Většinou by se mělo jednat o adresář ..\Valve\Maps\ umístěný v adresáři hry
Half-Life. Pro příklad, můj adresář hry Half-Life je c:\sierra\halflife,
takže můj BSP adresář je c:\sierra\halflife\valve\maps.
Jestliže adresář Maps není v adresáři Valve, pak je nutné jej vytvořit.
Jsou špatně dva údaje ve složce Build programs, přinejmenším v kontextu s tvorbou
Half-Life map.
Rozšířená konfigurace kompilace dává možnost vlastního nastavení kompilace podle
přání uživatele. Nastavení postupu kompilace, cesty a programy musí být správné,
jinak se vyskytne hodně problémků. Zde bude popsáno pár důležitých skutečností,
které ti pomůžou k správné vlastní konfiguraci.
Pokud jsi nikdy nekonfiguroval Worldcraft na správné cesty ke kompilačním souborům a
správný postup kompilace, vymaž z adresáře worldcraftu soubor CmdSeq.wc. Tento soubor
obsahuje nastavení kompilace pro "rozšířený mód kompilace" - advanced
compile mode. Originální nastavení bývají zřídkakdy správné, proto je lepší
konfigurovat si vlastní nastavení od začátku sám.
tut1.rmf bude nahrána do Worldcraftu. V případě
absence této mapy je možné zvolit i jinou.
$bsp_exe - cesta a jméno BSP programu
$vis_exe - cesta a jméno VIS programu
$light_exe - cesta a jméno LIGHT programu
$bspdir - adresář, do kterého se umísťuji zkompilované mapy
$gamedir - adresář, kde je umístěn spouštěcí soubor hry
Jak už naznačuje nadpis, je možné přidat víc různých konfigurací kompilace. Jak
na to se dočteš níž:
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |