NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: kuma,  dne: 11.04.2016,  zobrazeno: 19310x  

Už nějaký čas se všichni setkáváme s fenoménem velmi úspěšných modifikací, jejichž autoři se s ohledem na úspěch rozhodli své dílo zpeněžit. Pojďme si odpovědět na otázky, proč, za kolik, jak to vzniklo, jak z toho profitovat?

Mezi prvními tu byla skvělá modifikace Dear Esther, kdo si pamatuje tuhle pecku pro Half-Life 2 (Source engine), určitě ví, že od určité doby je vylepšená verze prodávána také na Steamu za nějakých 10€. Jenže naštěstí víme kde hledat, a kdo chce, platit nemusí. Více na http://www.moddb.com/mods/dear-esther. Samozřejmě placená verze obsahuje lepší hrafiku, opravu chyb, a spoustu dalších novinek... Jenže originál má také své kouzlo - v základě se jedná stále o modifikaci. Proč ne :)

Dear Esther
Dear Esther

Další modifikace která se rozhodla jít cestou úspěchu vyšlapanou samotnými moddery byla The Stanley Parable. Zde je cena dokonce vyšší - 12€. Opět ji můžete najít zdarma na na http://www.moddb.com/mods/the-stanley-parable. Tak enjoy :)

The Stanley Parable
The Stanley Parable

Vidíme také, že tato cesta je prošlapaná již z dřívějších dob. Třeba takový Counter Strike, Team Fortress, modifikace které vznikly původně zdarma, ale byly monetizovány společností Valve za účelem jediného - zvýšení zisku. Následoval vývoj konkrétních her postavených na původních modifikacích (DOTA2, TEAM FORTRESS 2, série nových CS apod.) Vydavatelé pečlivě sledují, které modifikace letí, a zejména u těch multiplayer je poměrně velká šance, že se chytnou u větší části hráčské základny. Nápad, správné načasování a reakce na hráčské odezvy je nezbytnou součástí úspěchu ve formě dotažení modifikace do formy, kdy za ni budou chtít hráči také zaplatit.

Proč o tom píšu ... pokud děláte modifikace do her, a jste úspěšní, neznamená to že je musíte dělat zdarma. Nenechte se však zlákat hrami, které vám sežerou veškerý čas. Takový Minecraft - to je pro mne mrhání času. Přemýšlejte co vytváříte, pro koho, co se tím naučíte? Možná bych svůj další příspěvek mohl nadepsat jako "Herní peklo - žrouti času". Osobně takovým hrám říkám generátory marnosti©.

Jak se vlastně tvoří modifikace? Postupy si najdete i zde na webu. Člověk se musí stát grafikem, zvukařem, programátorem, 3D designerem, architektem, modelářem, spisovatelem, musí přemýšlet o prostoru který tvoří, o herní zápletce, o příběhu, velká skupina souvisejících povolání, které se promítnou do jediného - do levelmakera, do tvůrce modifikace. Něco mu to přináší - vhled do různých profesí, zkušenosti a praktické znalosti. Těžko vás přijme herní vývojová společnost, pokud jste minimálně tímto neprošli a o tvorbě her nevíte nic víc, než jak poskládat kostičky v Minecraftu. Zamyslete se. Přestaňte si jen hrát...
 DISKUZE -- 2

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 18.08.2016 15:02:29 -- koudy-anon:  zdarma  
Jako názor dobrý, ale praxe je někde úplně jinde. Modifikaci jsem nehrál snad žádnou co tu máte, ani mně to nijak nezajímá. Všechno se dnes dělá v Unity a ostatní enginy jenom paběrkují. Platit za modifikace co byly zdarma? Nasrat. Dělám leveldesign v herní společnosti dva roky a předtím jsem nepotřeboval dělat žádnou modifikaci ani hru. Stačí být vnímavým a dobrým hráčem. Profesionálním hráčem. Minecraft je pro děti a ty už dnes stejně hrají pokémona. 
 11.04.2016 21:04:55 -- raoul-anon:  Minecraft  
Haaaaaaaaaaáááá..... co máš proti Minecraftu? 
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
19.07.2018  od: p2k
13.07.2018  od: kuma
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
cs_excellence_beta
Counter Strike
08.12.2001
piko_mliko
Counter Strike
01.12.2001
de_siege
Counter Strike
08.11.2001
cs_military
Counter Strike
07.08.2001
de_jilem
Counter Strike
27.09.2001

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02382 sec. |