ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Ukázka práce v editoru World Studio 2000 pro hru Chaser
Rubrika: ChaserMilí kolegové a příznivci českých i slovenských modifikací. Před časem jsem dostal možnost krátké spolupráce se slovenským Cauldronem, který stojí za vynikající akční střílečkou jménem Chaser. V rámci různých zajímavostí ze zákulisí vývoje jejich her, které v poslední době zveřejňují na internetu, jsem byl požádán, abych natočil nějakou krátkou ukázku práce s editorem World Studio 2000. Díky tomu vzniklo celkem zajímavé video, názorně předvádějící, jakým způsobem se vytvářel herní svět v Chaserovi.
Nejsou tam samozřejmě ukázány všechny možnosti tohoto výkonného nástroje, protože tento editor toho umožňuje daleko více a ukázat vše by zabralo hodiny a hodiny záznamů. Ukázku jsem tedy pojal hlavně tak, aby jste si mohli udělat alespoň částečnou představu o výrobě jednotlivých scén pro hru. Na téměř hodinovém videu tak můžete shlédnout výrobu jedné menší garáže, a to doslova od prvního kroku až po finální kompilaci a otestování ve hře. Věřím, že pro některé z vás by to mohla být velmi zajímavá a třeba i poučná podívaná.
Doufám, že se vám toto video, na jehož vzniku jsem se podílel, bude líbit. A že si uděláte představu o tom, co mě na tvorbě levelů do Chasera pořád tolik láká. Je to hlavně ta možnost modelovat jednotlivé prostory do nejmenších detailů, a to bez použití jakýchkoli externích modelovacích programů. Byl bych vlastně moc rád, pokud by někoho z vás tato ukázka práce s editorem Chasera oslovila natolik, že by jste si to chtěli zkusit i vy sami. Třeba by pak mohly vzniknout nějaké nové a zajímavé projekty pro tuto úžasnou hru.
Případní zájemci, kteří by měli o tvorbu levelů do Chasera opravdu zájem, mohou editor stahovat přímo z mé stránky o hře: (http://www.chaser.cz/nastroje.htm), kde mimo jiné lze nalézt i další užitečné nástroje, případně i ukázkové mapy. K dispozici je taktéž můj vlastní tutorial pro naprosté začátečníky, který vás provede základy práce v tomto editoru a naučí vás, jak si vytvořit jednoduchou mapku od začátku až do konce. Tutorial najdete zde: (http://www.doommap.cz/ws2000_navod/uvodem.htm) a pokud by byl zájem, mohu dopsat i další kapitoly.
Chaser má pořád své jedinečné kouzlo. A s ohledem na fakt, že s pokrokem technologií v současných akčních hrách je jakékoliv plnohodnotné modifikování čím dál komplikovanější, shledávám tvorbu do Chasera a jiných podobných her za mnohem zábavnější a užitečnější. Tímto bych rád apeloval na mladší hráče, ať se nebojí projevit svoji kreativitu a zkusí pro některou, byť třeba starší hru, vytvořit vlastní nový obsah. Jen tak lze udržet v současné době skomírající česko-slovenskou moderskou komunitu dál při životě.
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |