ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Herní video z modifikace
Rubrika: Obecné téma
Vložil: p2k,
dne: 09.09.2013,
zobrazeno: 15508x
Dlouho jsem uvažoval, zda natočit herní video typu walkthrough z nějaké své staré single-player modifikace. Má to své výhody, ale i nevýhody. První výhodu takto sestaveného videa vidím v tom, že hráč má možnost podívat se, kudy dál v případě záseku. To je však i patrně výhoda poslední.
Z pozice autora už je to mírně komplikovanější. Pokud chcete jako autor ukázat nějaké dílo jež si licenčně může zahrát pouze hráč s určitou verzí "patche" konkrétní hry, navíc hry, která je x let stará, vylučovacím způsobem dojdete nízkému počtu potenciálních hráčů. V takovém případě může být tvorba singleplayer walkthrough videa řešením, jak svou (např. dávnou) práci předvést. (Pakliže ji nebudete chtít předělávat do aktuálního enginu nějaké moderní hry.)
Pro tvorbu videa lze vybrat ty mody, které buď jsou něčím specifické (byly první svého druhu, či nejlepší, nebo mají problém s během na novém HW, aj.)
U nově vydávaných modifikací, nebo u modifikací her jejichž životní cyklus ještě není u konce je však situace zásadně odlišná. Smyslem nově vydané modifikace je přinést hráči nějaký zážitek, prožitek, pobavit jej. Vytvářet walkthrough video z nové hry/modifikace je zcela kontraproduktivní, minimálně z důvodu motivace hráče.
Obecně se dá shrnout, že singleplayer walkthrough video je kompletní spoiler a měl by jej vytvářet pouze autor dané modifikace, nebo by mělo být vytvořeno pouze se svolením autora. Jinak je legalita takového videa bez debat sporná a zcela potírá smysl tvorby hry/modifikace.
Opačným případem jsou herní videa z multiplayer map, které se hrají opakovaně. Taková jsou naopak žádoucí, neboť dokáží hráče k dané mapě přitáhnout. Podobný účel plní i trailery, ukázky, nebo jiný druh videa z her, které slouží k nějakému konkrétnímu účelu, například propagačnímu.
Abych dostál závazku z nadpisu, dovolím si jedno takové video uvést. Jedná se o modifikaci Half-Life (add-on), která byla vytvořena do soutěže herního časopisu Gamestar již v roce 1999, a její název zní překvapivě Episode4Gamestar. Jedná se jak jinak o autorskou prvotinu a osobně necítím problém ji zveřejnit jako ilustrativní doplněk k tomuto článku, byť je z roku 1999, takhle nějak totiž začínal každý.
V závěru si dáme anketní otázku: Jaký máte názor na tvorbu walkthrough videa ze singleplayer her/modifikací? Napište nám do diskuze níže...
DISKUZE -- 2
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
18.09.2013 14:17:34 -- Krymot-anon:
Mod?
Pěkné při dívaní jsem uplně zapomněl že se dívam na modifikaci
12.09.2013 11:48:31 -- Duke-anon:
...
Nemyslím si, že by to bylo úplně kontraproduktivní - naopak taková
videa mohou oslovit další hráče, kteří by se k modifikaci jinak
nedostali. A pokud si to opravdu někdo bude chtít zahrát, tak na ta
videa nemusí koukat až do konce. Ale je fakt, že lonost součaných
hráčů mnohdy dosahuje takové míry, že se raději podívají jen na
video - což se netýká jen módů, ale her obecně.