KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER

Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 65 článků.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Objekty ve Valve Hammer Editoru

Rubrika: Half Life 1  
Vložil: pkoten,  dne: 04.06.2010,  zobrazeno: 6617x  

Pevná tělesa: Základní kámen 3D designu

Kvádry. Klíny. Válce. Jehlany. Tato slova nemusí znít moc pěkně, avšak jsou základním stavebním prvkem vytvářeným ve Worldcraftu. Můžete je vyřezávat, ořezávat, a manipulovat s nimi. Můžete tato tělesa kombinovat a vytvářet tak všelijaké možné tvary, reálné nebo smyšlené. To nazýváme jako stavební geometrie pevných těles (CSG) a právě toto, je styl editace používaný ve Worldcraftu.

Entity

Říkáte, že chcete více reálný svět ve vaší hře, nežli bezduchá pevná tělesa? Dobrá potom, co chcete jsou entity. Entity jsou objekty které se pohybují, vydávají zvuk, nebo jsou interaktivní. Entita je cokoli co vykonává nějaký typ činnosti nebo úkolu ve vašem levelu.

Typy Entit

Jsou dva typy entit: Point-based a Brush-based.

Point-based entity existují pouze v určitém přesném bodu. Například světla, monstra a hráči. (Monstra musí mít nějaký prostor, avšak ten je stanovený kódem hry a není přizpůsobitelný z mapy.).

Brush-based entity jsou entity které závisí na jakémsi neviditelném poli, jako dveře, vlaky, a další posunující se objekty. Spoušť je další typ brush-based entity; je potřeba aby jste vstoupili do oblasti nebo aktivovali pole které ovládá činnost spouště.

Shrnutí

Používáním těchto jednoduchých součástí, můžete vytvořit prakticky neomezené různorodosti levelu. Zda máte prázdnou místnost nebo obrovský komplex, budete ho vytvářet pomocí pevných těles a textur, až vytvoříte svoji architekturu. Pak přidáte světla, monstra, tlačítka, posunující se platformy a velké množství ostatních entit, které přivedou váš výtvor k životu.

Jakmile je vše na místě, budete potřebovat sestavit váš level, jinak řečeno zkompilovat. Toto je proces který otáčí vaši vytvořenou skupinu pevných těles a entit do hry tak, že můžete pobíhat v Half-Lifu.

Pavel Koten ml.
 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané články
25.04.2016  EDITORY  od: p2k
18.04.2016  Obecné tém  od: kuma
17.04.2016  Obecné tém  od: kuma
13.04.2016  VR  od: kuma
11.04.2016  Obecné tém  od: kuma
09.04.2016  DN3D  od: kuma
 Poslední vydané novinky
25.01.2018  od: p2k
16.02.2017  od: kuma
15.10.2016  od: p2k
14.09.2016  od: kuma
 Vybíráme z map a modifikací:
BDDA3D
Wolfenstein 3D
30.09.2016

 Přehled článků prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02013 sec. |