|
Průvodce
styly #1, Laboratoře 1
autor: Dave Johnson
Na úvod
Laboratoře 1 není oficiální název stylu navrhovaní místností v Half-Life. Je to
jen můj vlastní popis místností které uvidíte na začátku hry, kde se nebojuje, kde
začíná děj. Pamatujte, že navržení přesné architektury je záležitostí citu,
stejně jako přechody mezi odlišnými oblastmi. Dobré osvětlení také hraje svou
roli. Vhodné je používat barevné nasvětlování, jež pomáhá mapě vypadat
realističtěji - je velmi vhodné. Laboratoře 1 jsou méně technické oproti
stylům v Laboratořích 2, kde najdete spousty počítačů, laserových potrubí,
ovládacích panelů, apod.
Obecné popisy a poznámky
Jména textur jsou psána kurzívou. Tato jména jsou obsažena tak na 90 %, protože se
ještě mohou najít další textury z jemnějších detailů.
Jestli se ti zdá, že je níže uvedeného materiálu málo, budeš si muset pomoct sám
tím, že budeš procházet laboratoře, dělat screenshoty a podle nich pak hledat další
patřičné textury. Tahle činnost je ale dost časově náročná, tak na konci najdeš
pár screenshotů v .ZIPu ke stáhnutí. V podstatě ale předpokládám že tyto
materiály ti budou stačit.
Zde byste si měli uvědomit, že Laboratoře 1, jsou směsí textur
zelených panelů a šedých stěn (je jich pár světlejších a tmavších odstínů). V
podstatě jsou tyto textury dobré pro nasvícení všemi světelnými zdroji a není
problém dělat s nimi schody, nebo výtahy.
c1a0_labw5, c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_labglu, c2a4e_w1c, c2a4e_w1b, +0~fifties_lgt2
|
Na tomto obrázku můžeš vidět textury c2a4e_w1c a c2a4e_w1b,
které jsou použité jako podpory stropu. Další textura je velká mapa (znak) na zdi c2a4e_w1b.
c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_labglu, c2a4e_w1c, c2a4e_w1b, +0~white, black, signc1a1_1
|
Zde je vidět, jak velká mapa je zařezaná do zdi, takže nevystupuje ven,
ale je ve zdi, což umocňuje realističnost, stejně jako bodovky osvětlující mapu
shora. Další efekt způsobují monitory. V místnosti je sice bílé světlo, ale
monitory září modře... a modré nasvícení je patřičně vidět.
c1a0_labw5, c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_labglu, c2a4e_w1c, c2a4e_w1b, +0~fifties_lgt2,
lab1_map1, lab1_map2, drkmtl_scrn3, drkmtl_scrn2, +0drkmtl_scrn, +0~lab_crt4,
fifties_mon1b |
Zakřivené rohy, jak můžeš vidět, jsou velmi efektní nejen v
Laboratořích 1. Roh je tvořen 12-ti stěnným válcem, jehož jeden roh je změněn na
90° zatímco zbytek tvoří zakulacený roh. Světla jsou zasazena do stropu a některé
nesvítí. Ach ti elektrikáři...
c1a0_labw5, c1a0_labw7, c1a1_flr2c, c1a0_c1, c1a0_w1d1, c1a0_labw8, c1a0_labflre,
+0~fifts_lght01, +A~fifts_lght01 |
Prostory na tomto obrázku demonstrují použití zakulacených rohů jako
podpěr pod strop. Ten je zleva nad dveřmi, které zvrchu zakrývá. Vpravo si všimni
také vystupujících podpěr spojovací chodby.
c1a0_labw7, c1a0_labw4, c1a0_labw6, c1a0_w1d1, c1a0_w1d5, c1a0_labflre,
+0~fifties_lgt2, c1a0b_dr4, c1a0b_dr4b, c2a4e_w1b |
Použití světelné textury +0~fifts_lght01 dokazuje že celý
prostor nemusí být osvětlený. Strop zůstává matný, lehce osvícený červeným
světélkem. Okna do místností podstatně zvyšují prostorový efekt chodby, takže
jejich použití je mnohdy na místě.
c1a0_w1d5, c1a0_labw5, c1a0b_dr4, c1a0b_dr4b, duct_flr01, glass_bright, +0~fifts_lght01
|
Podpěry kolem levé zdi tuto chodbu dostatečně dokreslují, aby nevypadala
fádně. Uprostřed je pojízdný počítačový vozík. Dále mříže na podlaze a pod
nimi rozvody potrubí dodávají dostatečnou hloubku chodbám.
c1a0_w1d5, c1a0_c1, c2a4e_w1b, c1a0_labw5, generic015v2, c1a0_labflrc, {grate2,
+0~fifts_lght01 |
Množství zakulacených stěn a rohů je úchvatné a dokresluje skvěle
prostory. Mřížka vpravo zakrývá pohled na další umístěnou texturu. Vnější
zakulacené stěny - textura zelené barvy - jsou složeny ze 6-ti objektů.
c1a0_w1d4, c1a0_c1, c1a0_labw5, {grate2a, c1a0_labflrc, +0~fifts_lght01 |
Na tomto obrázku si všimni horních nosníků, celkového osvětlení
prostor a modrého pruhu na okraji, který zabraňuje, aby prostor nevypadal
jednotvárně. Taky neopomeň na modré světlo u výtahu.
c1a0_labw7, c1a0_labw4, c1a0_labw6, c1a0_w1d1, c1a0_w1d5, c1a0_labflre,
+0~fifties_lgt2, c1a0b_dr4, c1a0b_dr4b, c2a4e_w1 |
Poznámky autora
Takže tady máte ten průvodce styly. Sice neoficiální, ale měl by aspoň nějaký
existovat. Valve Software by pravděpodobně měl námitek proti mému odpozorování
textur v laboratořích, že oni jsou ti, kdo rozhoduje o stylech a architektuře. Tento
průvodce styly byl vytvořen spíš jen pro vás, aby vám ušetřil čas při hledání
textur a stylů. Samozřejmě že se jedná jen o malou pomoc, protože ostatní textury
si už musíte zvolit a architekturu upravit podle svého svědomí.
Dave Johnston
|
|