ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Force of Evil - co v modu bylo i nebylo
Rubrika: Half Life 1
Vložil: p2k,
dne: 29.06.2006,
zobrazeno: 34870x
Tak jsem si po téměř třech letech, které uplynuly od vydání modifikace Force Of Evil řekl, že napíšu pár zajímavostí o této nehasnoucí legendě...
(tužkou kreslený nápis)
je česká původní fenomenální humorná a akční modifikace hry Half Life, která zanechala vzpomínky jistě v nejednom z nás kteří ji tvořili a hlavně hráli. V tomto článku si povíme něco málo o tom, jak vůbec tato modifikace vznikala, čím měla být a čím nakonec byla i nebyla. Ukážeme si několik vystřižených scén a uvidíte tedy i několik poprvé zveřejněných screenshotů a obrázků.
(graficky upravený nápis)
V polovině roku 1999, jsem vytvořil první krátkou modifikaci s názvem Episode 4 Gamestar. Tato modifikace byla tvořena pro soutěž do Gamestaru, ale nic nevyhrála. Prostě proto že nebyla dost dobrá. Nicméně to byl ten první tvůrčí impuls, po kterém následovala další tvorba herních map.
Tehdy ještě na webu neexistovala ani komunita, ani stránky s českými tutorialy pro HL1, prostě nic, čeho by se dalo chytit. Proto jsem paralelně s tvorbou FOE založil a tvořil web www.volny.cz/worldcraft.
Původní návrh.
Úplně první z návrhů počítal s parodováním (a dělání si legrace) tehdy aktuálních seriálů a filmů z TV, čímž byl v té době např. Beverly Hills, další už si ani nevzpomínám, každopádně jsem vytvořil mapu klubu AfterDark.
(dva screenshoty z nikdy nevydané mapy klubu AFTER DARK)
Mod měl být složen ze čtyř kapitol, vojenský areál, výzkumný komplex, Temelín a Hrad s podzemím. Ve své podstatě byl tento návrh splněn, i když trochu jinak. Vojenský komplex byl pouze na začátku v intru a útěku, výzkumný komplex + matrix v první části hry, a Temelín v druhé části. Jako bonusová mise byly zařazeny vychytávky ve formě bludiště, Hradu a jeho podzemí + obrazárny.
Tvorba.
Probíhala pozvolna, ve volném čase, o víkendech, dovolených a prázdninách. Samozřejmě zabrala hodně času, nedokážu odhadovat, ale počátky tvorby modu datuji od ledna 2000 až do vydání 31.7.2003, což je 3 a půl roku průběžné tvorby. Nejvíc jsem samozřejmě udělal poslední půlrok. Některé detaily jsem propracoval skutečně až k dokonalosti, o to víc člověka potěší, když si jich někdo všimne. V modu nechybí samozřejmě intra, outra, různá překvapení apod. Snažil jsem se aby byl mod pestrý na různé události, akce i zvraty.
Temelín.
Temelín je samozřejmě kapitola sama pro sebe, je to téma v ČR stále aktuální, snad o ničem se nehovoří tak pravidelně a s takovou vervou jako o elektrárně Temelín. Z toho důvodu tedy vznikly legendární interiéry a exteriéry elektrárny Temelín. Nebudu vás však napínat, většina prostor byla vymyšlena. Především z důvodů národní bezpečnosti, ale víc sdělit samozřejmě nemohu, jsem vázán mlčením :o)
Každopádně jako důkaz, že ne vše bylo z mé hlavy, uvádím níže několik screenshotů s jejich porovnáním ve skutečnosti.
(reaktor ve FOE/ skutečný reaktor v Temelíně)
(generator ve FOE/ skutečný generator v Temelíně)
(úložiště jaderného odpadu ve FOE/ skutečné úložiště v Temelíně)
(tramvaj T3 ve FOE/ skutečná tramvaj T3)
Tajné lokace.
Mod je prošpikován mnoha tajnými lokacemi nebo skrytými místy, které lze při rychlém hraní přehlédnout. Největší tajná lokace byla samozřejmě slepá ulička za neviditelným průchodem - Matrix. Další skrytá místa, do kterých se dostali pouze cheateři používající funkce NOCLIP, informovala tyto cheatery, že podvádějí. Dále existuje ještě několik bonusových skrytých míst, kde najdete zbraně a energii.
Hudba a zvuky.
První vybrané písničky do soundtracku už jsem nedohledal, každopádně ty, které jsou v něm nyní, plně dokreslují atmosféru hry. Soundtrack lze stáhnout zde. Je to free záležitost a můžu říct, že se k modifikaci výborně hodí. Autorům této hudby patří stálé díky.
Zvuky ambientní (zvuky prostředí), hlasy, vše bylo do map vkládáno tak, aby si hráč připadal jakoby v těch místech opravdu byl. Narozdíl od většiny ostatních modifikací, kde člověk bloudí v neozvučených místech.
Mimo mísu
Čím dalším je ve světě Force Of Evil nám může odpovědět pan Google. Z takových největších zajímavostí, které lze dohledat, je film z roku 1948 a název metalové hudební kapely.
Force Of Evil 2?
Na Apríla jsem si trochu vystřelil touhle novinkou, že v přípravě je FOE2, tentokrát v source enginu. Ano, jednu mapu jsem předělal jen tak ze zvědavosti. Screenshoty níže, ovšem je to bez úprav, čistá konverze a přetexturování do HL2.
(část Temelína HL1 engine / část Temelína HL2 engine)
Závěr.
Modifikaci Force Of Evil si našlo hodně recenzentů a hodnocení dopadlo na svou dobu vcelku pochvalně. Níže uvádím odkazy na některé recenze.
Bonusweb.cz
Games.tiscali.cz
Pipboy.webz.cz
volny.cz/wmaps
www.hlspain.com
half-life.t-k.ru
www.hl-prof.wz.cz
A to je už úplně vše přátelé.
Kapitola modifikování HL1 se pro mne i pro většinu z nás už opravdu téměř uzavřela, je potřeba přejít na rozumnější engine, dát šanci i novým hrám a nezakrnět u HL1 enginu.
Každopádně naše práce, naše výtvory zde zůstanou po mnoho let a nezbývá než věřit, že se k nim časem někdo vrátí a opět si je zahraje se stejným nadšením jako před lety.
P2K
DISKUZE -- 5
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
05.08.2006 20:09:14 -- david_tym35games:
...
Tak sem se musel registrovat aby se za mne nikdo nevydaval. Ceske hudebniky
rikas? A nemas nekde nevydane mapy?
01.08.2006 11:19:31 -- P2k:
main title
Ještě jsem zapomněl dodat, že jako Main Title hudba do modu jsem
plánoval použít song Banco De Gaia: Drunk As A Monk, nicméně vzhledem
k autorským právům jsem raději nechal udělat muziku šitou přímo na
mod od českých hudebníků.
14.07.2006 15:53:54 -- Dave-anon:
...
No, uprimne je to vynikajici cesky mod, hehe vlastne mi dal prvotni impuls
abych zacal pracovat na Padlém městě. Obcas se k FOE vracim abych se
odreagoval ceskym prostredim :) a je to proste jedna z mych
nejoblibenejsich modifikaci, jen skoda ze neni cas na FOEII.
10.07.2006 17:15:23 -- Paxan-anon:
nevim
No myslim ze to je dobry mod, nehral jsem ale. Jinak ja bych taky presel na
HL2, ale 2 my kamosi co s nima hraju tak nemam na to komp a pak do CS 1.6
delam mapy free softwarem, ale abych mohl delat do HL2 tak bych si ho musel
koupit a to se me nevyplati.
07.07.2006 11:51:22 -- Mavi:
Super mód!
Tenhle mód se opravdu poved, díky za něj!!!