ČLÁNKY O TVORBĚ MAP A MODIFIKACÍ DO POČÍTAČOVÝCH HER
Zde najdete přehled všech vydaných článků, které přibližují tvorbu modifikací z pohledu samotných vývojářů, jejich rady, rozhovory, reportáže, apod. Celkem je v této sekci 64 článků.Soubory FGD v Hammer editoru
Rubrika: Half Life 1Hammer editor (či Worldcraft) používá tyto soubory jako seznamy všech entit použitelných ve specifické hře, nebo modu (HL, TFC, OF).
Co je to FGD?
Soubor FGD obsahuje všechny informace a data o entitách pro hru či mod. Tento soubor používá Worldcraft.
Jak se používají FGD soubory?
Soubor *.FGD musí být přidán do konfigurace Hammer editoru (Worldcraftu) tímto způdobem: V horní menu liště klikni na TOOLS, vyjede menu, klikni na spodní OPTIONS a vyber v nově zobrazeném okně záložku GAME CONFIGURATIONS. Soubor FGD se přidává do okénka pojmenovaném Game Data Files tlačítkem ADD vpravo. Tlačítkem REMOVE se FGD odstraní.
Pro každou hru, resp. mod je nutné při vlastní konfiguraci přidat příslušný soubor. Například pro Half-Life se vkládá soubor HALFLIFE.FGD, pro HL:Oppositing Force je to soubor HALFLIFE-OP4.FGD
Vkládání entit pomocí souboru FGD.
monster_generic
Tato entita je definicí standardu entit monster. Pomocí ní lze do hry vkládat vlastní
vytvořené entity, ale mnoho uživatelů má problém s umístěním entit, které se
objevují v zemi. To je způsobeno špatným nastavením souřadnic středu entity, nebo
jejího nejnižšího bodu. Proto, když se vlastní entita objevuje pod zemí, je nutné
entitu dát výš nad povrch, a když se objevuje vysoko, tak ji dát níže.
standardní vlastnosti entit
Formát souboru FGD obsahuje standardní hodnoty a nastavení entit. V tom je jeden malý
problém. Některé hodnoty jsou načteny do editoru až tehdy, otevřete-li složku
entity PROPERTIES. Tato chyba je nejvíce znatelná u entit osvětlení LIGHT, u kterých,
když neotevřete PROPERTIES, tak nenačtou standardní hodnoty, a při kompilaci editor
vypíše chybu (ale kompiluje dál). Ve hře pak světlo nebude svítit. Tento problém je
víceméně v editoru, ne v souboru FGD. Proto by měl každý o tomto problému vědět,
aby mi pořád nepsal že mu nesvítí světlo v místnosti.
Zdroje FGD.
Soubor FGD je textový a snadno editovatelný - samozřejmě že pro zkušenější uživatele. Připomínám, že pomocí FGD nemůžete vytvořit celou novou hru, pouze nový mod do Half-Life. Pokud by někoho zajímala editace FGD souboru, tak může navštívit tyto stránky
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
Kolik která zbraň ubírá a kolik mají monstra života je napsáno v souboru skill.cfg, ten patří do kořenovýho adresáře modu. Na jeho editaci ti stačí Notepad, vždycky tam jsou u každýho monstra nebo zbraně 3 čísla pro 3 úrovně (easy, medium, hard). Originální halfofskej skill.cfg je ve složce valve zabalenej v paku pak0.pak, tak si ho stačí rozbalit, zkopčit a přepsat.