TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak vytvořit kameru
Rubrika: Half-Life & Counter Strike
Vložil: pkoten,
zobrazeno: 47142x
Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor.
Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Valve Hammer Editor: Jak vytvořit kameru
Kamera je jednou z nejzajímavějších věcí v Half-Life, přestože v něm byla použita minimálně. Kamerou můžete zviditelnit nějakou situaci či připravit hráče na nějaký obrovský střet.1) Vytvořte si osvětlenou místnost.
2) Vytvořte entitu trigger_camera, což je asi ten nejdůležitější prvek. Nyní už stačí zadat do položky "Target" název cíle a kameru spustit, ovšem my si přidáme pohyb, na což se velmi dobře kouká. Rozmístěte si tedy rozumně po mapě kolem tří entit path_corner a pojmenujte je, já zvolil např. jména "path1-3". Nezapomeňte ještě vyplnit položku "Next stop target", která určuje další zastáku kamery.
3) Nastavte trigger_camera takto:
Name = camera (název entity)
Target = barney (cíl, na který bude kamera zaměřena)
Hold time = 20 (doba trvání kamery)
Path Corner = path1 (název entity path_corner, ke které se kamera přesune jako první)
Initial Speed = 40 (počáteční rychlost kamery, lze ji dynamicky měnit pomocí položky "New Train Speed" u entity path_corner)
Dále se v záložce Flags vyskytuje možnost "Start At Player", což přikáže kameře začít z hráčova pohledu. Druhou volbou je "Follow Player", která slouží k sledování jen a pouze hráče. Poslední položkou je "Freeze Player", což rozhodně zatrhněte. Způsobí to, že hráč se nebude moci během trvání kamery pohybovat.
4) Na úplném konci mapy (chodby) vytvořte entitu monster_barney a do pole s názvem "Name" vložte "barney".
5) Teď už jenom zbývá kameru spustit. To provedeme pomocí entity trigger_once, jistě jste se s ní již setkali, neboť tvoří základ většiny skriptů (viz jeden z mých předešlých tutorialů). Umístěte ji tak, že se bude dotýkat startivní pozice hráče. Do pole "Target" napište název kamery (v mém případě "camera")
6) Kamera je hotová a měla by fungovat.
Pokud vašim mapám chybí zpestření, lze ho rozhodně vyrobit touto entitou. Pokud máte nějaké dotazy, můžete se samozřejmě ozvat v diskuzi.
Pavel Koten ml.
DISKUZE -- 0
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |