TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak vytvořit houpající se objekty
Rubrika: Half-Life & Counter Strike
Vložil: pkoten,
zobrazeno: 44579x
Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor.
Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Valve Hammer Editor: Jak vytvořit houpající se objekty
Pokud se rozhodnete vytvořit houpající se trámy nebo jen volně otáčející se bedny (např. vlivem větru), budete potřebovat entitu "func_pendulum", kterou se nyní naučíme používat.1) Vytvořte si osvětlenou místnost.
2) Vytvořte nějaký objekt zavěšený na laně. Vytvořte brush, který potáhněte texturou "ORIGIN" a umístěte jej do středu lana. Tento brush bude sloužit jako osa otáčení.
3) Nyní označte osu otáčení, lano i zavěšený objekt a vytvořte z nich entitu func_pendulum. Její nastavení bude vypadat takto: Speed = 50 (rychlost otáčení) Distance (deg) = 45 (rozsah otáčení ve stupních, je závislý na směru entity)
V záložce FLAGS zatrhněte možnost "Start ON", která spustí točení/houpání objektu hned po načtení mapy. Dále povolte možnost "Auto-return", která navrací objekt zpět do původní polohy, jakmile dosáhne zadaného rozsahu ve stupních. Díky této funkci se také celý proces opakuje.
4) Zkompilujte a podívejte se na velmi pěkný efekt.
Jak vidíte, func_pendulum se velmi podobá entitě "func_rotating" (viz jeden z mých předchozích tutorialů), ovšem dokáže brushe i rozhoupat a navíc je schopen neotáčet pouze po 360 stupních.
Pavel Koten ml.
DISKUZE -- 0
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |