TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Točivé objekty
Rubrika: Half-Life & Counter StrikeNávod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6
Točivé objekty
Mnoho lidí má problém vytvořit točivý objekt (větrák, míchač). Zde je průvodce postupem tvorby v podstatě jakéhokoliv rotujícího objektu.
Krok první: Vytvoření objektu.
Vytvoř nejprve jakýkoliv objekt, který chceš aby se otáčel. V našem případě
vytvoříme ventilátor - jeho konstrukci se 4 listy.
Dříve než tento objekt změníš na entitu, musíš ještě vytvořit středový objekt.
Krok druhý: Vytvoření středového objektu.
Tento objekt MUSÍŠ umístit přesně doprostřed a musí mít texturu jménem ORIGIN.
Tento středový objekt je bodem, kolem kterého se bude vše (co zvolíš jako rotační
entitu) otáčet. Pro lepší představu je vše vidět na obrázku níže.
Poznámka: Jestliže nevytvoříš středový objekt, tak se bude celý ventilátor otáčet kolem středového bodu mapy, tzn. 0,0,0 - a to určitě nechceme.
Krok třetí: Přiřazení entity.
Nyní označ všechny objekty, ze kterých je složen ventilátor + středový objekt.
Stiskni CTRL+T a tím se změní na entitu. V menu vyber požadovanou entitu (u
ventilátoru FUNC_ROTATING, u otočných dveří FUNC_DOOR_ROTATING). Entita
má standardně nastavenu rotaci okolo osy Z, ale váš objekt může být otočný i po
ose X a Y. Jak to správně zjistit? Vše je na obrázku. Nejprve je nutno podávat se na
ventilátor zepředu tak, jak by se měl otáčet. Ten pohled, který ukazuje ventilátor
ze předu si vyber. Zjisti jaké má souřadnice (XY,ZX,ZY) a podle obrázku zjistíš
jakou osu rotace zvolíš. Osa rotace se nastavuje v záložce FLAGS vlastností entity (v
okně ENTITY PROPERTIES).
Zjednodušeně: Když vidíš XY - osa rotace bude Z, YZ - osa bude X a XZ - osa bude Y.
Takže přeji hodně štěstí při zkoušení tvorby otočných (rotačních) entit.
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |