NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Točivé objekty

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: p2k,  zobrazeno: 94062x

Návod je určen pro editor Valve Hammer Editor. Hry Half-Life, CounterStrike 1.6



Točivé objekty

Mnoho lidí má problém vytvořit točivý objekt (větrák, míchač). Zde je průvodce postupem tvorby v podstatě jakéhokoliv rotujícího objektu.

 

Krok první: Vytvoření objektu.
Vytvoř nejprve jakýkoliv objekt, který chceš aby se otáčel. V našem případě vytvoříme ventilátor - jeho konstrukci se 4 listy.

Dříve než tento objekt změníš na entitu, musíš ještě vytvořit středový objekt.

Krok druhý: Vytvoření středového objektu.
Tento objekt MUSÍŠ umístit přesně doprostřed a musí mít texturu jménem ORIGIN. Tento středový objekt je bodem, kolem kterého se bude vše (co zvolíš jako rotační entitu) otáčet. Pro lepší představu je vše vidět na obrázku níže.

    Poznámka: Jestliže nevytvoříš středový objekt, tak se bude celý ventilátor otáčet kolem středového bodu mapy, tzn. 0,0,0 - a to určitě nechceme.

Krok třetí: Přiřazení entity.
Nyní označ všechny objekty, ze kterých je složen ventilátor + středový objekt. Stiskni CTRL+T a tím se změní na entitu. V menu vyber požadovanou entitu (u ventilátoru FUNC_ROTATING, u otočných dveří FUNC_DOOR_ROTATING). Entita má standardně nastavenu rotaci okolo osy Z, ale váš objekt může být otočný i po ose X a Y. Jak to správně zjistit? Vše je na obrázku. Nejprve je nutno podávat se na ventilátor zepředu tak, jak by se měl otáčet. Ten pohled, který ukazuje ventilátor ze předu si vyber. Zjisti jaké má souřadnice (XY,ZX,ZY) a podle obrázku zjistíš jakou osu rotace zvolíš. Osa rotace se nastavuje v záložce FLAGS vlastností entity (v okně ENTITY PROPERTIES).

Zjednodušeně: Když vidíš XY - osa rotace bude Z, YZ - osa bude X a XZ - osa bude Y.

Takže přeji hodně štěstí při zkoušení tvorby otočných (rotačních) entit.

 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02313 sec. |