KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: kuma,  zobrazeno: 12914x

NPC, NPC Maker, Ground Node(funguje v Singleplayeru)

Prvně postnu vysvětlení, cože to tady melu za zkratky :

NPC (z anglického non-player character, příp. non-playable character nebo non-player class, tedy postava neovládaná hráčem; česky se požívají též výrazy nehráčská postava či nehráč, příp. cizí postava či zkratkou CP) je postava v počítačové hře (nejčastěji ve hře na hrdiny), kterou neovládá hráč, ale počítač.

Toť vysvětlení wikipedie a teď se vrhněme na praxi :
NPC
Pojem NPC už znáte - teď jak dostat npc do hry a jak je rozpohybovat ?

1)Máte udělanou mapu
vložíte do ní entitu,
(kliknete na ikonku takové bílé figurky v menu hammera.Vložíte onu ufounsky zelenou entitu do mapy, kliknete si zpátky na červenou šipku, abyste nezaspamovali mapu zelenými figurkami, kliknete 2x na zelenou figurku, kterou jste spawnuli a v záložce class Info ve vyjížděcím menu napíšete npc a rozkliknete si menu. Uvidíte kolik NPC máte na výběr, já mám rád npc_metropolice, protože pěkně piskají, když je zabijete : ))) ,takže v políčku Class: máme npc_metropolice, dejte Apply, pokud NPC bude v mapě jen tak, tak ho ani nemusíte pojmenovávat. Jméno dávejte až tehdy, až to bude napojeno s nějakou další entitou - třeba s nejakým logickým scriptem, kde bude NPC otevírat dveře apod...
V menu u Keyvalues máte položku Weapons - tam mu můžete dát do ruky od holé tyče přes samopal a pistoli až po....nothing, čili NIC - prázdné ruce....

No a vaše první npc je hotovo, jakmile si vás všimne, začne po vás střílet, nebo se po vás rozeběhne.

NPC_MAKER
Tohle je ultra důležitá entita, troufám si říct, že je důležitější, než NPC, protože je to entita, která vám NPC spawne sama.A můžete si nastavit, kolik NPC to spawne, kolik jich to může spawnout zároveň atd..atd..
Postup je úplně stejný, jenom místo npc_metropolice napíšete do kolonky v Class : npc_maker
Pak v Keyvalues nemusíte dávat jméno, ve Start disabled musí být NO, aby se to spustilo od začátku mapy.
Num. of NPCs - počet NPC - já mám v mé mapě 450 , prostě pořádný nářez, a je to mnohem lepší, než bych tam jak ten vůl spawnoval někde 450 NPC, navíc ono se nespawne 450 NPC naráz, ale jen 15, protože jsem si to nastavil v Max Live NPCs coz je hned kolonka pod tím.
Ve frequency si nastavíte počet vteřin - já mám 10 - což je za jak často se spawne jedno NPC. Když tam dáte hodnotu -1, tak se npc spawne až když zemře to NPC před ním.
Class name of spawned NPC
Tímto si nastavíte jaká potvora se tu bude neustále spawnovat.Máte tam vysouvací menu, můžete vybírat až do aleluja.
Childrens'Name - tak tohleto je taky důležité - pokud je to součástí nějakého scriptu, dostane automaticky po spawnutí NPC svoje jméno, které zadáte v této kolonce.
No a aby vám tam ti blbci neběhali s prstem v nose, tak v položce Weapons v menu Keyvalues jim opět ve vysouvacím menu dáte zbraň. Já jim dal do ruky AR2 (to je ten "samopal?", který umí vystřelit odrážející se energetický náboj)

No a abyste se nemuseli za 10 minut brodit mrtvolami, tak v záložce Flags - neboli vlajky si zaškrtnete Fade Corpse, což znamená zmiznutí těla - takže až ho zabijete, chvilku tam zůstane ležet, abyste si vychutnali, že jste toho zmetka dostali, a pak zmizne.
Já se rád brodím mrtvolami, takže to mám odškrtnuté, což ostatně ukazuje i to drsné video v odkazech.

Info_node = Ground Node
Hráli jste jako malí škatule, škatule hejbejte se?No, protože teď na to koukáte jak z jara, tak vysvětlím ještě lépe.Jako malí jste určitě měli autodráhu : ))) , a každé auto mělo svoji dráhu, kde jezdilo. Tady je to to stejné, tam kde je info_node, tam se může pohybovat NPC. Takže aby vám NPC nestálo na místě jak....to si domyslete, tak všude, kde nad zem spawnete info_node, tam se bude automaticky nezávisle na vás NPC pohybovat.Vše ostatní už vykoná source engine. Takže všude, kde chcete aby se NPC pohybovala, namlátíte jeden bod nad zem info_node a nic v něm nenastavujete, jenom to tam tak plesknete a jdete dál. Já to v mé mapě skladiště 9 zkoušel dát i do objektů, jako jsou bedny(prop_physics) atd...A nebyl problém, spíš to bylo efektivnější, že se npc rozběhlo a napralo to plnou parou do beden, které to odhodilo,nebo posunulo, takže v místnosti udělalo takovéto NPC totální bordel a to je to, co hráči chtějí. NPC vejde do děje, udělá všude totální borrrrrdel s velkým B a vy ho pak sejmete. A herní zážitek, který by jiný člověk vnímal jako chybu, je na světě.A na tom to celé je postavené. Takto jste vyřešili dvě mouchy jednou ranou. NPC se pohybuje a zároveň koliduje s předměty, čímž vytváří atmosféru a nějaký děj za minimální snahu autora. Je jasné, že když to spawnete(myslím ten info node) do pancéřové zdi, tak ikdyby si ten policajt připevnil na helmu rohy a rozběhl se jak v matrixu do zdi, tak ji opravdu neprorazí, věřte mi...Na to bych spíš viděl už buď scripted sequence, nebo logic auto a trigger. Ale to zas někdy později.

Zde je odkaz na video a na mapu, kde je mimochodem i udělaný konec hry.Takže si to užíjte a nezkoušejte prosím kolidování předmětů v reálu..Já vím že to k tomu možná může svádět, ale pokud nejste Arnold a nejste v Holywoodu, tak procházet zdí v reálu trošičku bolí...


Odkaz na mapu skladiste9.wmf
Odkaz na video 150mb skladiste002.wmv
Ve videu je i ukázka mapy jak ve wireframe, tak v 3d textured, kromě ingame záběrů.





poznámka: Toto funguje jen v singlu, v multiplayeru se vám stane to, že se spawne npc, bude mít roztažené ruce a bude na vás koukat jako z gumy a sejmete ho asi jen jednou ranou.Nejsem si jistý přesně čím to je, ale myslím si, že to je tím, že v multiplayeru s tímto nikdo nepočítal a tak tam nedodělali .fgd nebo další věci nejspíš v jádře, přiznám se, že sám nevím, proč to vůbec implementovali do editoru, když to v něm stejně nefunguje.Nebo alespoň mě to nefungovalo, když jsem to házel do multiplayeru.




 DISKUZE -- 4

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 14.02.2010 16:36:18 -- kardoz-anon:  kardoz  
a máš tam info_node? Případně jestli není zaseklý - zkus v properties toho jeho modelu jestli není nějak stopped nebo neaktivní. 
 13.02.2010 01:25:00 -- El Carlos-anon:  Přátelské NPC  
Mě by zase zajímalo, jak se nastavuje, jak se má NPC chovat. Resp. v HL2 na nádraží na mě taky metropolice hned neútočí (až kdy je nas) 
 27.08.2009 09:55:21 -- Mirra-anon:  re: Problém  
Zdravim, delal jsi to pravdepodobne pro multiplayer, tam to tyhlety problemy haze, ze stoji s ropzrazenejma rukama a cumi na tebe jak z gumy...Nemaji naprgramovane fgd. a jeste jim tusim neco chybi v jadre, ale tim si nejsem jisty, ale v multiplayerech mi to nikdy nefungovalo. 
 25.08.2009 11:28:29 -- Mauricio-anon:  Problém...  
Dobrej tutoriál, udělal jsem to přesně podle něj ale výsledek byl trošku jiný, než měl původně být. Stím NPC- vložil jsem npc_metropolice, dal jsem mu zbraň, spustil jsem hru a čekl jsem jak si sním zastřílím. Schválně jdu opatrně aby mě hned neuviděl a co se nestane....Dojdu k němu a on jen stojí s rozpaženýma rukama a ani se nehne. Maximálně se trošku otáčí. Pistol drží v ruce ale ani nestřílí a když do něho střelím pistolí, nebo jednou klepnu páčidlem, tak je hned poněm. Nechápu. Prosím poraďte čím to může být a jak to mám udělat abych ho rozpohyboval? ?  
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.01881 sec. |