KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: Tommzs,  zobrazeno: 15044x

Od začátku k profesionalitě #13

Face Poser 1/2

Jako slipy se maji měnit, sliby se mají plnit a proto je tu první tutorial na Face Poser. Face Poser má v podstatě 2 účely. Možnost vytvořit si vlastní dialog(hlas) a pak udělat aby ho postava jakoby říkala. Podle videonávodu, který jsem si stáhl to není nic těžkého, ale píše mi to error, tak si zatím popíšeme tu druhou, podle mě hlavnější funkci.

Každý si všiml, že technologie od jedničky poskočila a že už nebude stačit postav, která jen tak otevírá pusu a mává rukama. Co víc, díky detailní grafice musí mít postavy i detailní pohyby. Pokud chcete asi nejlépe provedenou práci ve Face Poseru, stáhněte si hudební video "I´m Still Seeing Breen". Zde Vám G-man doslova zazpívá písničku "So Cold" od Breaking Benjamin z alba "We Are Not Alone"

Tato funkce spočívá ve vytváření choreografických scén, kdy jedna čí více postav mají zadáno co říkat, jak gestikulovat, jak se pohybovat.

Po prvním spuštění Face Poseru(dále FP) si na dolním panelu klikněte na položky: 3D View, Choreography, Phoneme Editor.



Teď klikněte vlevo nahoře na "File/Load Model" a vyberte si model postavy, nejlépe té, která bude figurovat ve scéně.



Klikněte nahoře na "Choreography" a vyhledejte složku svého modu a uložte choreografii do složky Scenes(pokud tam není, vytvořte si ji). Název je na Vás.

Hned po uložení musíte zadat jméno prvního "Actora", což je vlastně jméno postavy, která bude provádět vše přidělené tomuto "Actoru." To znamená, že ve hře musí mít postava stejné jméno jako má "Actor!" Klikněte pravým tlačítkem myši na jméno "Actoru"(v našem případě jsme jej pojmenovaly "alyx") a klikněte na "New/Channel." Pojmenujte jej např. Mluva(další bude třeba gestikulace) a přiřaďte k "Actoru", kterého my máme zatím jen jednoho.



Potom klikněte pr. tlačítkem myši na jméno Channelu("Mluva") a zde se budu muset rozepsat:

Expression - Chcete aby Alyx cenila zuby, smála se, nebo cokoli jiného? Možná už chápete na co je tato funkce. Nastzavení pohybu úst. Vždy musíte zadat jméno! Pod nastavením jména můžete nastavit "phoneme, phoneme_weak, phoneme_strong." Dokážu si to přeložit, ale po nastavení jiné položky než "phoneme" expression nefunguje. Pod tímto podivným nastavením máte na výběr mnoho tvarů úst, které musíte většinou vyzkoušet. Pod tímto jsou ještě další nastavení, týkající se délky tohoto tvaru úst(jsou i v dalších případech!), jsou zbytečná. Délka se dá nastavit přímo v editoru prodloužením obdělníčku s funkcí..



WAV file - zde není moc co vysvětlovat. Můžete si vložit jakékoliv mluvené slovo do vaší scény. Používá se převážně přímo na mluvu osoby, která otevírá pusu do znění zvuku.(jak vytvořit takovýto zvuk si popíšeme v druhé části tutorialu.) Zase nastavíte jméno, vyberete zvuk a to je vše. Pokud si chcete vložit vlastní zvuk(platí i v Hammeru, ambient_generic) uložte ho do "SteamApps/SourceMods/vášmód/sound" nebo(pokud to není modifikace, ale jen mapa) do "SteamApps/vášaccount/Half-Life 2/hl2/sound" a potom zadejte cestu i se jménem zvuku do řádku "Sound:" !Pozor musíte mít SDK nastavené na hru/mod, ve které je zvuk uložen.!

Gesture - pohyby rukou jsou velice důležité. V nastavení musíme napsat jméno a vybrat si gestikulaci. Dost často se dá zjistit o co jde už ze jména gestikulace.

NULL Gesture - pořádně nechápu na co to je, ale asi je to možné využít pro místa, kde nechcete mít žádnou gestikulaci. Avšak pak nevím, proč se v nastavení dá vybírat druh gestikulace.

Look at actor - používá se, když se má postava někam podívat. Nastavíte jméno, jméno Actora, nebo zadáte "player", to se postava podívá na Vás, nebo "self" což přesně nevím co znamená,ale přijde mi, že postava kouká postupně po Vás a dlaších Actorech. Potom targets(1-8). Pokud nechcete dělat přímo Actora v FP, nebo udělat nějakou univerzální chor. scénu, můžete pouze zadat, že se má podívat na např. target3 a v "properties" entity logic_choreographed_scene u target3 jméno postavy, která má ve scéně figurovat.

Move to actor - všchno je naprosto stejné jako u "Look at actor" avšak zde se nepodívá, ale dojde na místo, kde se určený Actor nachází.

Face actor - tuto funkci jsem nepochopil, když na to někdo přijdete, informujte mě, připíši to sem.

Fire trigger - smysl této funkce mi také uniká, doufám že na to přijdu, nebo že mě informuje někdo jiný.

Generic(AI) - můžete využít různých možností AI. Například aby se Actor dícal kam chce, nebo aby ignoroval srážku s jiným Actorem.

Sequence - celkový postoj postavy, nebo jiné animace, třeba například úskok, nebo sexyidle(přeložte si to jak chcete:-D )

Flex-animation - další a snad poslední funkce vymykající se mým představám.

Sub-scene - pod scéna... prostě můžete vytvořit jednu scénu, kde rebelové střílí a nechce se Vám to strkat do jedné scény a mít toho tolik v triggeru... prostě můžete vytvořit síť pod scén, které máte již vytvořené.

Interrupt, Permit Responses - taky netuším o co jde.:-(

Právě sem Vám vysvětlil většinu funkcí, které se používají při tvorbě chor. scén(doufám že malé nevědomosti brzy opravím). Nyní když máme scénu hotovu, musíme jí vložit do Hammeru. Řekneme si to na příkladu, kdy Alyx se otočí na doktora a dojde k němu.

Nejprve vytvořte entitu "npc_alyx" se jménem Actoru z chor. scény, která má být Alyx.(např. "alyx" :-). Potom entitu "npc_kleiner" a udělejte to samé jako s Alyx(např. doctor) a teď vytvořte entitu "logic_choreographed_scene" a nastavte jméno např. chor1. a v "Scene File" si pomocí tlačítka "Browse..." najděte scénu, kterou jste si uložily. Teď vytvořte trigger s parametry v output: OnStartTouch(po dotknutí triggeru), chor1(jméno entity "logic_choreographed_scene"), Start(spustit scénu). Pak také zaškrtněte Fire once only, aby se Vám scéna nepouštěla dokola. A je hotovo. Příště se naučíme tvořit vlastní dialogy. Nejdříve však musím odstranit error, který mi program při jejich tvorbě píše. Dotazy a náměty na tomntomn@seznam.cz.


 DISKUZE -- 8

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 10.03.2009 15:44:51 -- Rado-anon:  kde to najit?  
Kde to mam najit?
 
 14.04.2006 20:05:48 -- Tommzs:  ...  
Nevim.... vůbbec mi to nechce přestat psát ten error..:_( nemlůžeš to zkusit, jestli ti to dělá taky ten error? 
 14.04.2006 13:12:14 -- lakukaracha-anon:  Dalsi  
Kdy uz bude druha cast? 
 08.04.2006 18:00:09 -- Tommzs:  ...  
Ale už ti jedou... díkes....hele až budeš mít čas napíšu ti co máš ve fp zkusit jestli ti to bude psát error, protože díky tomu nemůžu udělat fp2/2 
 29.03.2006 13:42:54 -- Kaplan-anon:  Tommzs  
Máš fakt super tutorialy. Konečně umim s face poserse. Akorát mi pořád nejdou ty z*ený servery
 
 19.03.2006 13:34:23 -- Tommzs:  FP 2 2  
To bude horší, protože nevím, co s tim erorem. :-( 
 19.03.2006 13:15:52 -- Choosen-anon:  Tommzs  
Toě jak pokračuješ? Kdy se můžeme těšit na Face Poser 2/2 ? 
 06.02.2006 19:25:29 -- Tommzs:  tut  
Moc se za nedodělky, ale vše nechápu. Když to někdo bude vědět, ať se ozve, pravopisné chyby a překlepi budu opravovat průběžně:-D 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02123 sec. |