KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼
Vložil: Tommzs,  zobrazeno: 15541x

Od začátku k profesionalitě #8

Tvorba terénu

V Hammeru pro HL1 nic takového nebylo, ale v nejnovější verzi Hammeru, tedy pro HL2 je přidán editor terénu. Není už externím programem jako tomu bylo u HL1.

Samozřejmě si to ukážeme na ukázce:

Otevřte si novou mapu. Přes Block tool si napravo vyberte Categories - Prefabs a klikněte na box/box_my a udělejte si nějakou arénu. Dejte ungroup a smažte ty triggery. Nějak si to otexturujte, třeba takhle:


Nejdříve si označte objekt, který budeme tvarovat(zem), pak klikněte na Texture tool. Klikněte na záložku "Displacement" a klikněte na "Create". Vyberte si jednu z více možností, které se liší počtem bodů, které můžete editovat. Čím více bodů, tím větší náročnost na výkon. Teď už můžete přejít na editaci terénu. Okno Camera si zvěčte a natočte si kameru nějak, abyste viděli celou mapu.


Klikněte na "Paint Geometry". Teď si vysvětlíme jednotlivá nastavení: V okně Effect jsou na výběr:

Raise/Lower - najetím myší na bod a kliknutím/áním, držením praného(nahoru), nebo levého(dolů) tlačítka myši upravujete terén. Další nastavení jsou: Axis je nastavení, kam se bude terén pohybovat(jde i do strany), Brush je nastavení šířky zvedaného terénu(na kopečky je nejlepší 5, ale jestli děláte skálu, tak si to nejdříve vyvyšte pětkou a pak upravujte jedničkou), Distance se používá pro nastavení citlivosti tvarování terénu.

Raise to - zarovnává terén do původního stavu. Má stejná nastavení jako Raise/Lower

Smooth - používá se při tvorbě rovinek, je velmi podobný, jako Raise to, ale nezarovnává do původního stavu. Má stejná nastavení, jako předchozí.)

Jsou tu i další nástroje pro editaci a to Paint Alpha, která se používá na zesvětlení textury. Nastavení jsou téměř stejná jako u Paint Geometry. Invert Alpha slouží k invertivání zesvětlení textury(tam kde byla zesvětlena bude ztmavena, tak kde byla ztmavena, bude zasvětlena). Destroy k zničení mřížky i k naprostému zarovnání jako na začátku. Subdivide jsem nepochopil, noise je vyzdvižení terénu a Sew jsem taky nepochopil, ale nebude to nic důležitého.



 DISKUZE -- 12

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 21.08.2009 15:54:46 -- Akyra-anon:  Teren  
Kdyz se udela zakladni mistnost a edituje se podlaha na dolni kosce tak je tam najednou leak.. teren musi byt vlozen samostatne..musi byt uprostred uz hotove mistnosti..jinak me nesla kompilace 
 19.06.2009 15:19:32 -- Explos1ve!-anon:  :D  
On neví co je subdivide... :) 
 15.01.2007 15:09:38 -- Entelon-anon:  Pro Kamila  
Mno me to prislo jako machrovani. Ta veta V Source ? Source je snad editor ? Ne Source je engine......... Tak mi k tomu naskocil takovej ten hnusnej pedantskej ton... No a kdyz jsi napsal pak este Source je engine, tak mi vyskocil ten clanek ... :-D A vzpomnel jsem si na nej a na ty fakta v nem. Sry nejdu nejak po tobe nebo tak. Jen vzpominky ... :-) 
 31.12.2006 17:48:22 -- Kamil-anon:  pardon  
predchozi prispevek je samozrejme muj, spletl jsem si políčka nadpis a nick. 
 30.12.2006 23:19:34 -- Entelon-anon:  Kamil  
Upozornil jsem na nesrovnalosti autor článku, to rád opravil i p2k podekoval za upozorneni. Tak co chces dokazat, kdyz ted vytahnes muj pres dva roky starej ,,clanek´´, po kterym nestekne ani pes ? 
 30.12.2006 22:23:38 -- Entelon-anon:  Kamil prudí :-  
Ahoj. Fajnove tut pises! Jo a nemohl jsem si odpustit narazku na Kamila, kdyz vidim jak tu dela chytreho a poucuje te o enginech :-)
http://lamz.thelambda.sk/mody.cz/enginy/index.htm
Si to precti a uvidis ze on zas takovy odbornik neni a sam se to musel naucit :-)
Nic ve zlem ale u toho clanku jsem se smal :-) 
 17.12.2006 14:31:21 -- Tommzs:  heh  
tak to se mi opravdu nikdy nestalo 
 30.10.2006 20:29:55 -- triangl-anon:  nefunguje  
Nevim jak vy, ale ja s tim mam jeden problem: když pomocí displacement vytvořím jakýkoliv povrch, tak při hře mi skrz ten povrch propadávají všechny předměty prop_physics a mrtvoly. 
 25.12.2005 20:31:32 -- Tommzs:  :-D  
jj, moc díky za podporu 
 25.12.2005 19:40:42 -- p2k:  Opravy  
Je dobře že je na chyby upozorněno a že je autor opraví. Předpokládám a doufám, že jak bude Tommsz získávat další zkušenosti, bude je postupně odkrývat a bude doplňovat své články o tyto nové zkušenosti - případně upřesňovat. Je fajn mít kompletní přehled. Díky Tommsz! 
 24.12.2005 21:49:57 -- Tommzs:  re: :  
:-D jj¨použil sem tvou frázi, pokud nevadí..:-D
 
 24.12.2005 21:41:51 -- Kamil-anon:  :  
Sorry, nechci tě nějak otravovat s blbostma, ale tohle je taky divný.

´´V Hammeru na HL1 nic takového nebylo, ale v Source je už zabudován editor na budování terénu.´´

V Source ? Source je snad editor ? Ne Source je engine, editor terénu je taky v Hammeru, ale v tom, který je u HL2 SDK.
Já bych to upravil na : V Hammeru pro HL1 nic takového nebylo, ale v nejnovější verzi Hammeru, tedy pro HL2 je přidán editor terénu. Není už externím programem jako tomu bylo u HL1.

Nemusíš to opravovat jen tě upozorňuju :o) 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.01815 sec. |