TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Od začátku k profesionalitě #7 - Inputs, outputs
Rubrika: Half Life 2
Vložil: p2k,
zobrazeno: 85462x
Od začátku k profesionalitě #7
Imputs & Outputs (IO)
Než se pustíme asi do nejdůležitější kapitoly mappingu, musim Vám říct ještě něco o entitách. Kromě těch, které vezmete v "Entity tool" někam je vložíte atd... Existuje ještě jeden způsob a ten je podle mě ještě víc využíván, než ten předchozí. Je to tak, že vytvoříte jakýkoliv objekt(většinou obdélník), na který vložíte entitu pomocí "Tools/tie to entity". Používá se to např: tlačítka, dveře, šetření zátěže PC a hlavně na spouštění jiné entity(zvuk, světlo). Právě tomu poslednímu se budeme věnovat, protože hlavně k tomu se IO používá nejvíce.Nejlépe se to vysvětlí příkladem. Vytvořte si chodbu, do ní vložte hráče a na konec chodby světlo(entita "light", o co jde v druhém díle nejpoužívanějších entit), které pojmenujete v "Name" - "svetlo". Do prostřed chodby si vytvořte obdélkník, abyste při průchodu chodby museli jím projít. Otexturujte si ho nejlépe texturou "tools/toolstrigger", dejte "File/tie to entity"" otevře se properties, kde vyberete entitu "trigger_multiple", pak jděte do záložky outputs. Kliknutím na "Add..." přidáte Output. Teď si jej označte a do "Target entities named" napište jméno entity, kterou chcete spustit, v tomto případě "svetlo". Klikněte na Apply, ale jen proot, aby se Vám umožnilo zadání "My output named". Zde máte na výběr. Nejpoužívanější je "OnStartTouch", což znamená, že při prvním doteku s tímto objektem se provede to co nastavíme v "Via this imput". Zde máte také na výběr, teď vypíšu jen ty nejpoužívanější:
Kill - zabije to co je v "Target entities named", což u světla nemá žádný význam, ale jestli chcete, aby třeba jste vyděli, jak zpoza rohu padá čerstvá mrtvola :-), tak je to skvělá věcička.
TurnOff - vypne to co je v "Target entities named", což použijeme v našem příkladě.
TurnOn - zapne to co je v "Target entities named", třeba když chcete zapnout světlo(může se hodit u tlačítek).
"After a delay in second of" slouží pro nastavení, za jak dlouho po splnění "My output named", v našem případě po prvním doteku, se má stát "Via this output", v našem případě vypnutí světla. Pak je tu ještě zašrktávací tlačítko "Fire once only", který když je zaškrtnutý, tak po dalších průchodech entitu znovu neaktivuje(zvuk). Teď jen dejte File/Run map a kochejte se jaké zázraky to umí, jestli Vám to nefunguje, podívejte se na příkladovou mapku, kterou stáhnete zde. Tahle mapka je už ale složitější, jsou tam i zvuky a více světel. Rozhodně si jí spusťte :-). U dalších tutoriálů už budu jen psát, vytvořte si output s parametry...
DISKUZE -- 2
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
12.08.2010 20:12:29 -- xertom-anon:
combine_shieldwall
Napiš prosim jak tlačítkem vypnout combine_shieldwall.
dik
dik
13.04.2009 14:47:03 -- ip: 123.213.132.255-anon:
Thumbs up
Dobrej,ale trochu zmatečnej tutorial )