TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Od začátku k profesionalitě #4 - Textury
Rubrika: Half Life 2
Vložil: Tommzs,
zobrazeno: 85592x
Od začátku k profesionalitě #4
Jak na textury
Textury jsou to, co vidíte, když vytvoříte obdélník, tak aby byl vidět, musí na něm něco být a to jsou textury. Těch je mnoho, jsou to okna, stěny, lavičky, dřevo... V HL2 je už většina složitějších útvarů, jako lavička a strom vkládán díky tvorbě modelů, takže je nevytvoříte v Hammer editoru, ale pouze je vložíte jako entitu. To nám mapperům usnadňuje práci a když jsou hotové modely, můžeme se soustředit spíše na zdi, podlahy... Teď zpátky k texturování. V předchozích tutoriálech jsem to již zmiňoval, ale asi to řeknu znova. V okně kamera si po prvním puštění Hammeru klikněte na nápis "Camera" v pravém horním rohu a z scoorlovacího menu vyberte "3D Textured". Nejdříve si vytvořte kvádr(klikněte na "Block Creation Tool" a držte levé tlačítko myši a táhněte v okně front a pak zvěčte v okně top na požadovanou velikost, potvrďte entrem), klikněte na "Texture application" mode a kliknutím na požadovanou stranu, kterou chcete otexturovat v okně "Camera" jí označíte, pak klikněte na "Browse..." a vyberte si jakoukoli texturu. Kliknutím na "Apply" vše potvrdíte a textura se Vám objevý. Jsou zde k dispozici další nastavení. "Texture scale", který nastavý velikost. "Texture shift", kterým můžete texturou hýbat. "Lightmap scale", dosud jsem nevypátral,co se na textuře mění, když měnim hodnotu a "Rotation", který umožňuje otáčet texturu. V nastavení Justify jsem nemohl přijít na co to slouží, až na tlačítko "Fit", které roztáhne texturu tak, aby odpovídala velikosti texturované strany. Pokud chcete, aby se vám při texturování strana nezabarvovala červeně, klikněte na tlačítko "Hide Mask". Další nastavení mi přijdou zbytečná, prostě je nevyužívám a nepřijdou mi k ničemu dobré. DISKUZE -- 3
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
06.06.2011 11:01:46 -- Umbrella-anon:
Face Edit Sheet
POdle mě L a R znamená posunout texturu v pravo a levo (right, left)ale
stejně se nejvíc používá Fit
08.12.2005 08:10:30 -- Tommzs:
hmm....
No sem amatér, ale baví mě to, jediná moje mapa co spojí za to je
fy_bigiceworld... Justify nepoužívám a Alignem jsem se ještě
nezabýval. Je pravda, že tam mam hodně chyb(nejenom pravopis, taky že
něco popíšu blbě), ale je to od začátků k profesionalitě, což
znamená, že když něco nevysvětlím v jednom tutu a pak přijdu, na co
se to používá, nápíšu to do dalšího... Díky za upozornění.
07.12.2005 01:39:09 -- Miso2225-anon:
Jezismaria!
Tak ty si riadny amater(bez urazky)! Chcel by som vidiet nejake tvoje
mapy... Ako mozes povedat ze nepouzivas Justify a ze napr. taky Align ti
pride zbytocny?! Textury ti potom nemozu sediet! Ak to chces vysvetlit
napis mi na miso2225@azet.sk