TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Od začátku k profesionalitě #2 - Popis prostředí
Rubrika: Half Life 2
Vložil: Tommzs,
zobrazeno: 87359x
Od začátku k profesionalitě #2
Základy práce v Hammer Editoru
Po zapnutí Hammer Editoru klikněte v horní liště na File - New a otevřou se Vám 4 okna: Nás teď však zajímá ovládání na panelu nalevo: Selection tool - slouží k označení, přesunutí a základní změně velikosti objektů. Pokud chcete označit více objektů najednou, držte Ctrl. Pokud chcete otexturovat celý objekt jednou texturou, stačí jen označit objekt a pak použít Toogle Texture Application.Magnify - Funguje jako normální lupa, levím tl. na myši přibližujete pravím oddalujete.
Camera - Pokud se chcete pohybovat v okně camera pomocí myši a wasd, nejdříve klikněte na tuto ikonu a při projíždění držte levé tl. myši. Pokud třeba texturujete a nechcete zavírat okno s texturamy, místo myši používejte na otáčení šipky.
Entity tool - slouží k vkládání entit(světlo, zbraň, modely, postavy, výbuchy), více o entitách později v tutorialu.
Block tool - Slouží k tvorbě stěn atd. pokud máte ikonu stisknutou, můžete nejen vytvářet kvádry, ale i další primitivní(zakulacený sloup) i velice složité objekty, některé které dokonce s entitami(zničitelná věž), ale to si musíte vyzkoušet.
Toogle Texture Application - Slouží k otexturování, buď si označíte objekt pomocí Selection tool, nebo si označíte jednotlivě strany objektu, vyberete texturu pomocí Browse..., nastavíte parametry textury a dáte Apply. Také lze vytvářet terén, ale to až později v tutorialu.
Apply Current Texture - Napravo je panel podobný Toogle Texture Application a když si v něm vyberete texturu, bude se zobrazovat na každém vytvořeném objektu(pak jí můžete změnit), ale pokud jí chcete dát na nějaký starší objekt, označte jej a pak klikněte na Apply Current Texture.
Apply decals - Všimli jste si v HL2 graffity a letáků na zdech? Nemusíte proto tvořit speciální texturu, která bude na sobě mít tyto nápisy, stačí mít další texturu, která je proto vytvořená(ve filtru: decals) a pak jen klikat je Camera okně na zdi, kde je chcete mít a pak je v ostatních oknech přesouvat. Označit je můžete kliknutím na ty barevné čáry, které značí prostředek.
Apply overlays - Nevím přesně na co je to třeba, ale je to naprosto stejné, jako Apply decals, ale dá se ovládat velikost a rozměry textury. Poznámka: Nefunguje ale na zdech!!!
Clipping tool - Slouží k rozřezání objektů. nejprve si označte objekt, který budete rozřezávat a pak, nejlépe v top okně označte místo na objektu, od kterého chcete objekt rozřezat a pak jeď te až ne místo, kde je konec rozřezávaného objektu. Nechápete? Blbě se to vysvětluje, zkustem to, na to přijdete.
Vertex tool - Slouží k skoro neomezenému tvarování objektů pomocí vertex bodů. Hotový objekt se ale objevý až po opuštění Vertex tool modu. Pokud Vás napadlo, že je to dobré na terén, raději si počkejte na můj tutorial.
Poznámky:
Než začnete pracovat, klikněte v 3D okně na nápis camera a vyberte"3D Textured", potom se Vám budou objekty zobrazovat otexturované. Pokud chcete mapu spustit musíte mít vloženou entitu "info_player_start" a dát File - Run Map, zadat místo uložení(nejlépe složka hl2/maps, nebo vašmod/maps).
DISKUZE -- 2
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |
31.12.2009 16:44:07 -- kuma-anon:
nastaveni hammeru
bude to nastavenim, zkus projit properties.
31.12.2009 13:53:19 -- Question ?-anon:
problem
Kdyz zapnu hammer vse ok az dam new tak misto tech 4 ramecku me tam nabehne
1 Prosim help