PŘEHLED ENTIT
Entity jsou objekty, které se vkládají do herních map (např. zbraň, hráč, dveře, zvuky, tlačítka, světlo). Chování entity je definováno parametry a nastavením. Celkem je zde 196 entit.Hra: | Řazení entit: Dle názvu▲ |
ENV_BEAM
autor:WADTakže co to je? Tak jsou to různé lasery páry a prostě sprity.
Něco podobného jako env_sprite. Jenom tady se sprit natáhne mezi dva body. Hodně lidí
nechápe jak používat tuto funkci i když použití je opravdu jednoduché. Celé se to
skládá ze tří bodů.
1) Musíte udělat něco, co ho aktivuje.V
mé mapě sem použil Func_button, ale může to být cokoliv jiného (třeba
trigger_once, trigger_multiple).a jako target jsem použil – start.Jak tyto
funkce fungují by jste měli vědět.
2) Určení dvou bodů, na to se používá info_target.Jenom je nějak pojmenujete v příkladové mapě jsem u prvního použil up a u druhého down.
3) Tak teď to hlavní, nastavení entity
func_beam:
(jsou tu popsána i některá nastavení která sem v mapě nepoužil ale budou se vám hodit).
Name -------------------- start (stelně
jako target u func_button).
Start Entity –---------- up (to je nastavení prvního
info_target).
Ending Entity -------- down (a druhého).
Beam color ------------ jenom click-nete na pick color a vyberete si barvu
spritu (já mám použitu žlutou).
Life ----------------------- 0 (při 0 zústane viditelný a při 1
se bude objevovat a mizet, lépe to pochopíte když to zkusíte sami).
Width of beam ------- 100 (hustota beamu, doporučuji zadávat
hodnotu nad 50).
Amount of noise ---- 50 (šířka beamu, ale nejlepší nastavení je
opravdu těžké odhadnout, chce to zkusit).
Sprite Name ----------- sprites/lgtning.spr (jméno spritu, doufám
že každý z vás má sprite wiewer…).
Texture scrol rate --- 50 (rychlost scrolingu, ale to chce zkusit).
Strike again time ---- 1 (pokud u Life nastavíte 1 je to čas za jak
dlouho se bude objevovat sprit a pokud 0 tak tahle
položka je
neaktivní, myslím ve hře).
Damage/second ------ 0 (číslo určuje kolik vám sprit ubere když
přes něj přejdete).
A ještě trocha ze záložky FLAGS
Start on --------------- sprit bude
aktivní hned od začátku (takže bod 1 neplatí a pokud ho tam dáte tak ho vypne).
xxxSparks ------------ sprit (v místě info_target) bude sprit
jiskřit, je to opravdu efektní.
Decal end ------------ na konci bude po spritu černé propálené kolečko
(?).
Shade xxx ------------ bude mizet do prázdna.
Náhled ve worldcraftu A ve hře
MAPA JAKO PŘÍKLAD: BEAM.ZIP [BEAM.MAP]
A ještě několik tipů:- Env_beam je jedno kde umístíte (znám člověka který zkopíroval dva a nadával že to nefunguje a něco o info_target nechtěl ani slyšet).
- Zkuste Env_beam několikrát zkopírovat (se stejným nastavením) a změnit jenom barvu.
- A ještě to samé s info_target (ale pozor LIFE musí být na 1).
- Pokud hledáte nějaký sprit pro laser (jako třeba ten kterým projdete a něco aktivujete) tak zkuste laserdot.spr (nevypadá tak ale byl použit v half-life).
- Spolu se spritem zkuste použít i nějaké zvuky a pokud to neumíte tak čekejte na můj další tutorial.
- A pokud chcete radu napište na můj “mejl“ wad@seznam.cz a nebo v diskuzi.
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |