KOMUNITA   PŘIHLÁSIT SE
Jméno:    Nový uživatel  
Heslo: 
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

PŘEHLED ENTIT

Entity jsou objekty, které se vkládají do herních map (např. zbraň, hráč, dveře, zvuky, tlačítka, světlo). Chování entity je definováno parametry a nastavením. Celkem je zde 196 entit.

Hra:
  Řazení entit: Dle názvu▲ 

env_shooter

<<<   >>>  Rubrika: HL1  
Vložil: p2k,  dne: 01.01.2000,  zobrazeno: 4310x

Env_shooter

(Autor:Eliminator)

Dělal jsem si takhle jednou mapu odehrávající se někde na Xenu, vkládal tam různé efekty jako Env_beam a nějaké sprity a pořád tam něco chybělo… Zkoušel jsem různé entity až jsem objevil tuto skvělou věc.

Co je to?  
Je to sekvence, která (když je volána nějakým triggerem), spustí vypouštění určitého množství zvolených spritů nebo modelů. 
(
Ale pozor !!! – pouze spritů, které nejsou animované !!!)

Využití
Jak už jsem řekl, tato entita je nesmírně vhodná k oživení prostředí Xenu, ale i k oživení nejrůznějších proudů tekutin. Hodí se na místa, kde odněkud něco vytéká nebo vystřikuje. Naprosto jiné využití je však třeba u automatu na nápoje, často vídaného v Half-Life. Zde generuje namísto spritů modely plechovek.

Nastavení (Properties)

Angle – Urcění směru vypouštění částic.
Name
– Jméno pro volání.

(Entita env_shooter má tu nevýhodu, že vždy musí být něčím aktivována – v záložce Flags není možnost start on. Pokud tedy děláme trvanlivější záležitosti jako je stálý proud kousků, který je tam už od začátku, musíme trigger pro tuto entitu umístit na začátek mapy, tak aby byl pokaždé aktivován hráčem při spuštění mapy. Proto je zde jméno důležité.)

Number of Gibs – Počet spritů nebo modelů, které chcete vypustit.
Delay between shots
– Zpoždění mezi vypuštěním jednotlivých kousků.
Gib velocity
– Rychlost vypuštěných kousků.
Course variance
– Odlišnost směru vypuštění jednotlivých kousků. Nastavuje se od 0 do 1. Pro proudy tekutin vypadá realisticky 0.5 – 0.8, ale chce to vyloženě zkusit.
Gib life – Doba za kterou kousek po vypuštění zmizí.
Render FX – Efekt vypuštěného spritu / modelu.
Render mode – Pro sprity nastavujeme Additive.
FX Amount – Průhlednost vypuštěného spritu / modelu. Nastavujeme od 0 (neviditelný) do 255 (žádná průhlednost).
FX Color – Nastavení barvy pro použitý sprit / model. Je-li nastaveno 0 0 0, sprit / model bude mít stejné barvy jako v defaultním nastavení.
Model or Sprite Name – Adresa použitého spritu / modelu. Např.: sprites/flare1.spr, nebo models/can.spr. Ten první zmiňovaný je použitelný třeba na ony kapky tekutiny, ten druhý je model plechovky od nápoje. Vhodné sprity lze snadno najít. Nejlépe se s nimi pracuje s využitím programů Pakscape a SprView.
Material Sound – Zvuk, který sprit / model vydává, když dopadne. Např.: u plechovky zvolíme Metal.
Gib Sprite Scale – Velikost vypuštěného spritu / modelu. Pro kapky tekutiny tvořené například pomocí spritu flare1.spr je vhodné používat hodnoty menší než 1 (0.2 - 0.4). Pro model plechovky můžeme nechat defaultní nastavení, (žádné číslo znamená 1).

Záložka Flags

Repeatable – Určuje, zda se má entita spustit jen jednou, nebo zda může být opakovaně aktivována. Tuto kolonku je nutné zaškrtnout, chceme-li udělat nekonečný cyklus např. pomocí dvou multi_managerů.

Poznámka na závěr

Chceme-li tedy vytvořit stálý proud částic, máme dvě možnosti:

1. Nastavit velké číslo v Number of Gibs (třeba 10000) a určit Delay větší než 0. Tak sice vytvoříme (jestliže Delay = třeba 0.1) skutečný chrlič, ale riskujeme, že po určité době (až se vyčerpá určený počet kousků) zastaví. Proto to velké číslo v počtu kousků.

2. Nebo druhou možnost, která je profesionálnější. Jak jsem už zmínil pomocí dvou multi_managerů vytvořit nekonečnou smyčku. (Pro začátečníky: na konci sekvence prvního multi_manageru je odkaz na spuštění druhého, který ale opět spustí ten první.)

Příkladová mapa

env_sh_1.zip

Je to kousek jedné z mých map. Je tam použita metoda dvou multi_managerů. Efekt je zpestřen dvěma sprity (glow01.spr; xssmke1.spr), dvěma barevnými světly a zvukem (ambience/alienwind2.wav).

 

- Autor Eliminator -

 DISKUZE -- 0

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 Poslední vydané entity
05.06.2010  HL1  od: p2k
11.08.2009  HL2  od: mirra
11.04.2009  HL1  od: Vocko
01.12.2008  HL1  od: p2k
01.05.2008  HL2  od: BigManik
 Přehled entit prefer. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2018. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.01859 sec. |