PŘEHLED ENTIT
Entity jsou objekty, které se vkládají do herních map (např. zbraň, hráč, dveře, zvuky, tlačítka, světlo). Chování entity je definováno parametry a nastavením. Celkem je zde 196 entit.Hra: | Řazení entit: Dle názvu▲ |
Vložil: p2k, dne: 01.01.2000,
zobrazeno: 6500x
Light
Co to je
Už z názvu vyplývá, že se jedná o osvětlovací entitu - světlo. Jednoduše se vloží do mapy, nastaví se barva a intenzita svitu, jestli chceme aby světlo šlo zapnout a vypnout (nějakým vypinačem v mapě), dáme světu jméno (name) a tlačítku jako cílovou entitu nastavíme jméno světla. V záložkách Flags můžete nastavit možnost, že světlo se spustí vypnuté.
Popis jednotlivých položek:
- Name (targetname) - Do této položky zadáváme jméno, které nám umožní, abychom mohli světlo pomocí např. pomocí entity func_button zapínat a vypínat.
- Brightness (light) - Zde se nastavuje barva svícení a intenzita. První 3 čísla jsou hodnoty barvev červené, zelené a modré, a čtvrté číslo udává intenzitu svitu. Pod okénkem je ikona Pick color, kde lze snadno udělit světlu požadovanou barvu svícení.
- Apperance - Udává způsob svícení, tzn. jestli světlo bude blikat, nebo jemně pulzovat či jen normálně svítit.
- Custom Appearance (pattern) - Tímhle jde nastavit vlastní způsob svícení. Způsob se zadává písmeny od -a- do -z-, kde a je tma a z je plné světlo. Pro příklad uvádím řadu znaků: abcdefghijklmlkjihgfedcba , které způsobí přechod z tmy do světla a bude se opakovat. Ještě je nutno nastavit jméno světla - Name, i když je nebudeme spínat, musí být jméno zadáno.
Initially dark - tato možnost způsobí, že se mapa spustí se světlem, které nebude svítit, to znamená že pomocí vhodného spinače jej můžeme zapnout.
Poznámka: Worldcraft 2.0 má malou chybičku, která se projevuje při umísťování entity Light do mapy. Chyba se projevuje tak, že když umístíme entitu light do mapy a mapu zkompilujeme, nebude světlo svítit. Proto je nutné ihned po umístění entity light do mapy entitu označit, stisknout ALT+ENTER - čili vyvolat okno s vlastnostmi. Následně na každou položku myši najet a kliknout na ni. To je vše, pak stačí okno zavřít a světlo už se bude chovat tak jak má.
DISKUZE -- 0
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |