106 Jak na žebřík [Half-Life & Counter Strike] - CESKEMODY.cz
NOVINKY MODIFIKACE ČLÁNKY TUTORIALY ENTITY DOWNLOAD DISKUZE ODKAZY

TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY

Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.

Hra:
  Seřadit dle: Názvu▼  Vydání▼

Jak na žebřík

Rubrika: Half-Life & Counter Strike  
Vložil: p2k,  zobrazeno: 97515x

Jak udělat žebřík

Jak na to
Žebřík v Half-Life je složen ze dvou objektů. První objekt je fyzický žebřík - ten který je vidět, a druhý objekt je neviditelné pole (entita function_ladder), které umožňuje lezení nahoru a dolů.

Nejprve se budem zabývat fyzickým žebříkem. Na obrázku výše jsou zobrazeny dva druhy žebříků. Žebřík A (physical ladder A) - může být složený i z několika objektů. Žebřík typu B je hezčí, může být vytvořen jen z jednoho objektu, a je nutné z něj udělat entitu func_wall - to kvůli průhlednosti mezi příčkami.

Nastavení žebříku B:
První krok je vytvoření žebříku - použitá textura je GENERIC99C. Zadruhé je nutno takto vytvořený objekt označit a přiřadit jako entitu func_wall.

  • Nastavit v položce Render Mode hodnotu Solid.
  • Nastavit v položce FX Amount hodnotu 255. Tím se docílí toho, že modrá barva ve hře nebude vidět.

Teď je nutné vytvořit objekt, který zajišťuje možnost pohybu po žebříku. Nazývá se func_ladder. Je nutné ho umístit dopředu před viditelný objekt žebříku. V této entitě se nic nenastavuje, a sama o sobě je neviditelná. Taky tuto neviditelnou entitu udělejte co nejtenčí, protože lezení ve vzduchu metr od žebříku by jaksi kazilo dojem.

Použité entity
func_ladder
func_wall

Mapy pro příklad
ladder.zip


 DISKUZE -- 22

Nadpis: 
Přezdívka/nick: 
Text příspěvku: 
(pouze holý text)
Napiš cifrou deset:
 07.03.2009 22:29:39 -- RADO-anon:  ...sorry pochopil som  
to trebalo dat tie to entity :P 
 07.03.2009 18:04:16 -- Rado-anon:  coze?  
sak to je na counter-strike a ne na hl1 sak func_wall v halfackom fgd-cku neni 
 21.03.2007 00:00:00 -- byk-anon:  Chyba poser se  
Mě zajímají jenom odpovědi ne blbe kecy....loooooool 
 18.03.2007 00:00:00 -- Kuma-anon:  coze?  
To je tak obecny dotaz jakobych napsal ze mi nejde pustit pocitac, ze mi to neco napise ale nevim co at mi nekdo poradi na mail co s tim. Mozna by bylo lepsi konkretne specifikovat problem, na obecne dotazy tady myslim nikdo neodpovida. 
 18.03.2007 00:00:00 -- Byk-anon:  Chyba  
Hej prosim vas ja sem si udelal mistnost s blbostma atd... dal sem si F9 dal sem start a nechtělo mi to najet do te mapy byl tam porad loading dlouho ta so vypl a dal sem s -dev a v konzole mi to napsalo nake chyby neco ze failed change ...not found on server poradite mi nekdo na rad.delete@centrum.cz 
 17.04.2006 16:09:03 -- Dave-anon:  to V-anon  
No asi tak, tohle je tutorial do Half-Life 1, dalo se to rozpoznat podle umístění a data. Ale stane se, sme lidi :-) 
 17.04.2006 10:27:56 -- Tommzs:  ...  
Jo pro hl2 je to naaaprosto jinak...tohle je pro hl1 
 16.04.2006 21:00:52 -- V-anon:  ...  
Takže sem se podival na oficiální tutorial a pro HL2 se žebříky dělaj uplně jinak, a sice přez entitu func_useableladder. 
 16.04.2006 20:52:24 -- Tommzs:  func_ladder  
Je to func_ladder:-) 
 16.04.2006 20:21:34 -- V-anon:  ...  
Nemoh by ste to tady někdo trochu rozepsat? Zkoušel sem všechno možný, ale ladder žádnej. 
 16.04.2006 14:06:38 -- V-anon:  function_ladder TAM NENI  
Mám problém - v položce Class nikde nemám function_ladder. Tudíž nemužu udělat žebřík :( 
 03.04.2006 09:09:34 -- Dave-anon:  problem vyresen po icq  
Problém vyřešen po ICQ. 
 03.04.2006 08:45:27 -- Dave-anon:  ...  
Ale jak říkám, jestli jsem to z tvého textu pochopil správně. 
 03.04.2006 08:39:39 -- Dave-anon:  ...  
Jestli jsem pochopil správně polohy v textu, tak | je normální poloha pro žebřík, leze se nahoru nebo dolů a to - je vodorovná poloha? Tak to nejde. 
 03.04.2006 07:21:34 -- mikau-anon:  help  
proste kdyz postavim žebřík takhle | tak mi po nem jde líst a kdyz ho postavim takhle - tak po nem nejde líst............chapete proste muzu stavet zebrik jen v urcity poloze kdo si vi rady nekdo kdo je profesional tak pls 237922944 
 02.04.2006 14:08:17 -- Dave-anon:  ...  
.FGD je soubor s entitama pro Hammer. Obsahuje seznam entit a jejich nastavení. (halflife.fgd), najdeš je ve složce Hammerfgd. Některé entity vkládáš v editoru pomocí Entity Tool (vlevo v nabídce editoru) a některé musíš udělat přes brush (kvádr, desku, prostě to co vytvoříš pomocí Block Tool) a dát To Entity (ctrl+t). 
 02.04.2006 14:00:43 -- Death-anon:  FGD?  
JA som uuplny noob amater a neviem co to je
 
 02.04.2006 14:00:02 -- Death-anon:  diki  
aha to som est eneskusal diki moc 
 02.04.2006 11:55:02 -- Dave-anon:  oops  
Pardon, to šlo trochu jinam, jaký máš fgd? 
 02.04.2006 11:54:22 -- Dave-anon:  ...  
Ani když vezmeš vytvořenej brush a dáš TO Entity a func_ladder???? 
 02.04.2006 11:04:06 -- Death-anon:  ...  
pardon HAMMERI

 
 02.04.2006 11:03:38 -- Death-anon:  NEMAM TO TAM!  
JA v mammeri nemam tu entitu function_ladder(na rebrik)a neni ani tu na tejto stranke 
 Poslední vydané tutorialy
02.03.2016  Alien:Isolation  od: kuma
02.01.2016  Shadow Warrior  od: p2k
18.12.2015  Obecné tém  od: kuma
10.12.2015  Alien:Isolation  od: p2k
27.11.2015  CHSR  od: Duke

 Přehled návodů pref. n/a

© Petr Skovajsa :: 2000-2024. Všechna práva rezervována.
Přebírání, přepisování nebo kopírování jakýchkoliv materiálů z tohoto webu je povoleno pouze s písemným svolením autora daného obsahu nebo šéfredaktora www.ceskemody.cz.

| Vygenerováno za 0.02061 sec. |