TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her -
tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.
Vložil: p2k,
zobrazeno: 97515x
Jak udělat žebřík
Jak na to
Žebřík v Half-Life je složen ze dvou objektů. První objekt je fyzický žebřík -
ten který je vidět, a druhý objekt je neviditelné pole (entita function_ladder),
které umožňuje lezení nahoru a dolů.
Nejprve se budem zabývat fyzickým žebříkem. Na obrázku výše jsou zobrazeny dva
druhy žebříků. Žebřík A (physical ladder A) - může být složený i z několika
objektů. Žebřík typu B je hezčí, může být vytvořen jen z jednoho objektu, a je
nutné z něj udělat entitu func_wall - to kvůli
průhlednosti mezi příčkami.
Nastavení žebříku B:
První krok je vytvoření žebříku - použitá textura je GENERIC99C. Zadruhé
je nutno takto vytvořený objekt označit a přiřadit jako entitu func_wall.
- Nastavit v položce Render Mode hodnotu Solid.
- Nastavit v položce FX Amount hodnotu 255. Tím se docílí toho, že modrá
barva ve hře nebude vidět.
Teď je nutné vytvořit objekt, který zajišťuje možnost pohybu po žebříku.
Nazývá se func_ladder. Je nutné ho umístit
dopředu před viditelný objekt žebříku. V této entitě se nic nenastavuje, a sama o
sobě j
e neviditelná. Taky tuto neviditelnou
entitu udělejte co nejtenčí, protože lezení ve vzduchu metr od žebříku by jaksi
kazilo dojem.
Použité entity
func_ladder
func_wall
Mapy pro příklad
ladder.zip
DISKUZE -- 22
07.03.2009 22:29:39 -- RADO-anon:
...sorry pochopil som
to trebalo dat tie to entity :P
07.03.2009 18:04:16 -- Rado-anon:
coze?
sak to je na counter-strike a ne na hl1 sak func_wall v halfackom fgd-cku
neni
21.03.2007 00:00:00 -- byk-anon:
Chyba poser se
Mě zajímají jenom odpovědi ne blbe kecy....loooooool
18.03.2007 00:00:00 -- Kuma-anon:
coze?
To je tak obecny dotaz jakobych napsal ze mi nejde pustit pocitac, ze mi to
neco napise ale nevim co at mi nekdo poradi na mail co s tim. Mozna by bylo
lepsi konkretne specifikovat problem, na obecne dotazy tady myslim nikdo
neodpovida.
18.03.2007 00:00:00 -- Byk-anon:
Chyba
Hej prosim vas ja sem si udelal mistnost s blbostma atd... dal sem si F9
dal sem start a nechtělo mi to najet do te mapy byl tam porad loading
dlouho ta so vypl a dal sem s -dev a v konzole mi to napsalo nake chyby
neco ze failed change ...not found on server poradite mi nekdo na
rad.delete@centrum.cz
17.04.2006 16:09:03 -- Dave-anon:
to V-anon
No asi tak, tohle je tutorial do Half-Life 1, dalo se to rozpoznat podle
umístění a data. Ale stane se, sme lidi :-)
17.04.2006 10:27:56 -- Tommzs:
...
Jo pro hl2 je to naaaprosto jinak...tohle je pro hl1
16.04.2006 21:00:52 -- V-anon:
...
Takže sem se podival na oficiální tutorial a pro HL2 se žebříky
dělaj uplně jinak, a sice přez entitu func_useableladder.
16.04.2006 20:52:24 -- Tommzs:
func_ladder
16.04.2006 20:21:34 -- V-anon:
...
Nemoh by ste to tady někdo trochu rozepsat? Zkoušel sem všechno možný,
ale ladder žádnej.
16.04.2006 14:06:38 -- V-anon:
function_ladder TAM NENI
Mám problém - v položce Class nikde nemám function_ladder. Tudíž
nemužu udělat žebřík :(
03.04.2006 09:09:34 -- Dave-anon:
problem vyresen po icq
03.04.2006 08:45:27 -- Dave-anon:
...
Ale jak říkám, jestli jsem to z tvého textu pochopil správně.
03.04.2006 08:39:39 -- Dave-anon:
...
Jestli jsem pochopil správně polohy v textu, tak | je normální poloha
pro žebřík, leze se nahoru nebo dolů a to - je vodorovná poloha? Tak
to nejde.
03.04.2006 07:21:34 -- mikau-anon:
help
proste kdyz postavim žebřík takhle | tak mi po nem jde líst a kdyz ho
postavim takhle - tak po nem nejde líst............chapete proste muzu
stavet zebrik jen v urcity poloze kdo si vi rady nekdo kdo je profesional
tak pls 237922944
02.04.2006 14:08:17 -- Dave-anon:
...
.FGD je soubor s entitama pro Hammer. Obsahuje seznam entit a jejich
nastavení. (halflife.fgd), najdeš je ve složce Hammerfgd. Některé
entity vkládáš v editoru pomocí Entity Tool (vlevo v nabídce editoru)
a některé musíš udělat přes brush (kvádr, desku, prostě to co
vytvoříš pomocí Block Tool) a dát To Entity (ctrl+t).
02.04.2006 14:00:43 -- Death-anon:
FGD?
JA som uuplny noob amater a neviem co to je
02.04.2006 14:00:02 -- Death-anon:
diki
aha to som est eneskusal diki moc
02.04.2006 11:55:02 -- Dave-anon:
oops
Pardon, to šlo trochu jinam, jaký máš fgd?
02.04.2006 11:54:22 -- Dave-anon:
...
Ani když vezmeš vytvořenej brush a dáš TO Entity a func_ladder????
02.04.2006 11:04:06 -- Death-anon:
...
02.04.2006 11:03:38 -- Death-anon:
NEMAM TO TAM!
JA v mammeri nemam tu entitu function_ladder(na rebrik)a neni ani tu na
tejto stranke