TUTORIALY, NÁVODY, PŘÍKLADY, CHEATY
Zde nabízíme pomocné informace při tvorbě map a modifikací do počítačových her - tutorialy psané nebo videotutorialy, podrobné návody i cheaty. Celkem je zde 115 materiálů.Jak udělat vol.2 : Jak ukončit/zakončit level/hru? + Video
Rubrika: Half Life 2
Vložil: mirra,
zobrazeno: 147348x
Jak ukončit level/Hru?
Entity:
trigger_once = spusť jednou
game_text = něco vypíše na obrazovku
env_fade = ztmavne obrazovka na vámi zvolenou barvu/hodnotu
env_credits = vypíše logo vaší hry, případné titulky
point_clientcommand = vyjede do menu
Poznámka: Návod je členěn na kapitoly 1),2) a mezi těmito kapitolami jsou jednotlivé kroky tj. a) b) , pro splnění jednotlivých kapitol, musíte splnit všechny kroky.
Jak začít?
Udělejte si jakoukoliv mapu, namlaťte do ní různé potvůrky, nějakou překázku, ale to nás teď nezajímá, na vše ostatní v mapě teď zapomeňte a soustřeďte se jenom na konec.Takže stručně a k problému.
Naspawnujte si všechny entity do mapy někam blízko sebe.
1)Trigger_once
Prvně si hoďte spouštěč -
a)vytvoříte obyčejný objekt(ikonka je bílá stínovaná kostka), jakobyste dělali zeď .
b)Pak to otexturujte texturou přes ikonku zelenomodré kostky - otevře se okno, kliknete na browse, do filter napíšete trigger a kliknete na oranžovou texturu - trigger = spuštěč.
c) Označíte váš trigger objekt a zmáčknete CTRL T - což je jakobyste klikli pravým na objekt a dali Tie to entity.A v Class vyberte v menu, nebo napište trigger_once a pojmenujte si spouštěč - já ho pojmenoval spust_game_end
2)Game_text
Tato entita vypíše nějaký text na obrazovku.
Já si jí pojmenoval game_end_text
do message text napište to co chcete, aby hra vypsala na obrazovku.V source enginu jsem měl trošku problém s češtinou, musíte tam vypsat hovadinky, aby vám to hra přečetla jako á, í,ě,š,č,ř,ž apod...K čemuž se dostaneme někdy příště.
Dejte apply a jedem na další entitu.
Pro lepší příklad, jsem přidal i druhou entitu game_end_text2, abyste viděli, že se vše dá udělat víckrát, a že je to jen o načasování.
3)env_fade
Prostě vám ztmavne trošku obrazovka, dá se to udělat tak, že vám to ztmavne úplně, nebo jen trošku. Programátoři na konci hry half-life 2 to dělají tak, že si vytvoří ještě černou malou místnost někde mimo mapu, do které vás to portne.Docela paradox co?
Já pojmenoval entitu fade_end.
Můžete si tam nastavit duration v sekundách - duration je doba tmavnutí.Hold Fade v sekundách - jak dlouho bude obrazovka ztmavnutá.Já mám nastaveno 60 vteřin.Fade alpha - číslo - 0 plně průhledné a 255 plně opaque, čili matná, neprůhledná.Já to mám na 150 a mám to relativne ztmavnuté.Jako přes sluneční brýle.
Fade color (R G B) - nastavíte si do jaké barvy vám to ztmavne.
//S tímhletím mě napadl nápad, že si můžete ve hře vzít "brýle" a budete mít takový efekt, kdykoliv budete chtít, ale to bych viděl spíš na RPG hry, nebo na nějakou FPS ve stylu counter-strike kde potřebujete třeba prosvětlit tmavá místa, nebo naopak ztmavit, když se díváte někde na světlo ze tmy apod.. : )))
4)env_credits
pojmenujte si to - v mém případě credits1.
5)point_clientcommand
Tohle je velmi zajímavá věcička...je to prostě vykonaný příkaz - jinymi slovy, po spuštění této entity, se vykoná předem nastavený příkaz.Ale k tomu se dostaneme až v následujícím bodu.
6)Teď to všechno splácat dohromady :
Klikněte ted 2x na trigger_once entitu - - skontrolujte si, jestli v záložce Class Info v řádku Start Disabled máte -> NO.
Pak klikněte na záložku OUTPUTS a teď je vaším úkolem tam naházet všechny entity, protože všechny entity, se díky vstoupení do této entity ve hře aktivují a díky tomu, že hráč vstoupí do trigger_once entity, neboli spusť jednou, spustí se hromada příkazů na spuštění konce.
Tady jsou :
Klikněte na Add :
A)My output named OnTrigger
Targets entities named game_end_text
//(vpravo od toho máte kapátko, se kterým si "kápnete" na jakoukoliv entitu, kterou jste si pojmenovali, funguje to jen s pojmenovanými entitami a proto je důležité, vždy každou entitu, na kterou bude něco odkazovat, nebo naopak která bude odkazovat na něco - pojmenovat)
Via this input Display
After a delay in seconds of - znamená kdy chcete po kolika vteřinách, aby se to aktivovalo. Takže když chcete, aby se to pustilo až za 10 vteřin, tak tam napíšete 10.00 - já tam mám 0.00 = spustit hned.
B)My output named On Trigger
Targets entities named game_end_text2
Via this input Display
after delay in seconds of : a já tam mam 8.00
C)My output named :OnTrigger
Targets entitiesnamed command1
Via this input Command
With a parameter override of startupmenu force
//Tímto příkazem vyjedete do menu, jakobyste vyhráli hru.
After a delay in seconds of 23.00 (tam si klidně dejte 150, klidně 5000, to je vážně na vás, ale čekat na 5000 vteřin jak blbec a čumět do černého pozadí mi připadne lehce úchylné, proto doporučuji tohleto nastavit na spuštění až řekněme max 5 nebo 10 vteřin, po posledním spuštěném příkazu/Outputu = výstupu.
Nedělám si iluze, že jste to pochopili, ikdyž těm kteří to pochopili - smekám klobouk, a protože jsem typ člověka, který nikdy nečetl tutoriál, když tam byla stažitelná mapa, protože jsem tím zkrátka ušetřil hodně času, kouknul jsem, jak je to udělané v mapě, a pak jsem se to takto rychle naučil, přikládám proto tuto mapu, kterou jsem udělal jako fun mapu, máte tam nejen jak vytvořit konec, ale taky jak udělat zábavnou mapu s npc_makery, takže to máte jako takový "bonus pro šprty".Samozřejmě se tato mapa objeví i v dalším tutoriálu, kde budu popisovat NPC_maker entitu.
Na tutoriál jsem koukal vždy až potom, co jsem nepochopil, jak je to v mapě uděláno.No a ze stejného důvodu si vychutnejte mapu, kterou vám tu postuji jako odkaz.Takže tento text berte spíš jenom jako doprovod ke stažené mapě, protože tu jde především o to, ukázat vám to v příkladě a v praxi.
skladiste9.vmf pro HL2
Zde je 150mb video, jak to vypadá ve hře (je to spíš taková reklama, ale je v tom dá se říct, ukázané vše co se dá vymáčknout z této mapy.)
skladiste_002.wmv
Enjoy . )
trigger_once = spusť jednou
game_text = něco vypíše na obrazovku
env_fade = ztmavne obrazovka na vámi zvolenou barvu/hodnotu
env_credits = vypíše logo vaší hry, případné titulky
point_clientcommand = vyjede do menu
Poznámka: Návod je členěn na kapitoly 1),2) a mezi těmito kapitolami jsou jednotlivé kroky tj. a) b) , pro splnění jednotlivých kapitol, musíte splnit všechny kroky.
Jak začít?
Udělejte si jakoukoliv mapu, namlaťte do ní různé potvůrky, nějakou překázku, ale to nás teď nezajímá, na vše ostatní v mapě teď zapomeňte a soustřeďte se jenom na konec.Takže stručně a k problému.
Naspawnujte si všechny entity do mapy někam blízko sebe.
1)Trigger_once
Prvně si hoďte spouštěč -
a)vytvoříte obyčejný objekt(ikonka je bílá stínovaná kostka), jakobyste dělali zeď .
b)Pak to otexturujte texturou přes ikonku zelenomodré kostky - otevře se okno, kliknete na browse, do filter napíšete trigger a kliknete na oranžovou texturu - trigger = spuštěč.
c) Označíte váš trigger objekt a zmáčknete CTRL T - což je jakobyste klikli pravým na objekt a dali Tie to entity.A v Class vyberte v menu, nebo napište trigger_once a pojmenujte si spouštěč - já ho pojmenoval spust_game_end
2)Game_text
Tato entita vypíše nějaký text na obrazovku.
Já si jí pojmenoval game_end_text
do message text napište to co chcete, aby hra vypsala na obrazovku.V source enginu jsem měl trošku problém s češtinou, musíte tam vypsat hovadinky, aby vám to hra přečetla jako á, í,ě,š,č,ř,ž apod...K čemuž se dostaneme někdy příště.
Dejte apply a jedem na další entitu.
Pro lepší příklad, jsem přidal i druhou entitu game_end_text2, abyste viděli, že se vše dá udělat víckrát, a že je to jen o načasování.
3)env_fade
Prostě vám ztmavne trošku obrazovka, dá se to udělat tak, že vám to ztmavne úplně, nebo jen trošku. Programátoři na konci hry half-life 2 to dělají tak, že si vytvoří ještě černou malou místnost někde mimo mapu, do které vás to portne.Docela paradox co?
Já pojmenoval entitu fade_end.
Můžete si tam nastavit duration v sekundách - duration je doba tmavnutí.Hold Fade v sekundách - jak dlouho bude obrazovka ztmavnutá.Já mám nastaveno 60 vteřin.Fade alpha - číslo - 0 plně průhledné a 255 plně opaque, čili matná, neprůhledná.Já to mám na 150 a mám to relativne ztmavnuté.Jako přes sluneční brýle.
Fade color (R G B) - nastavíte si do jaké barvy vám to ztmavne.
//S tímhletím mě napadl nápad, že si můžete ve hře vzít "brýle" a budete mít takový efekt, kdykoliv budete chtít, ale to bych viděl spíš na RPG hry, nebo na nějakou FPS ve stylu counter-strike kde potřebujete třeba prosvětlit tmavá místa, nebo naopak ztmavit, když se díváte někde na světlo ze tmy apod.. : )))
4)env_credits
pojmenujte si to - v mém případě credits1.
5)point_clientcommand
Tohle je velmi zajímavá věcička...je to prostě vykonaný příkaz - jinymi slovy, po spuštění této entity, se vykoná předem nastavený příkaz.Ale k tomu se dostaneme až v následujícím bodu.
6)Teď to všechno splácat dohromady :
Klikněte ted 2x na trigger_once entitu - - skontrolujte si, jestli v záložce Class Info v řádku Start Disabled máte -> NO.
Pak klikněte na záložku OUTPUTS a teď je vaším úkolem tam naházet všechny entity, protože všechny entity, se díky vstoupení do této entity ve hře aktivují a díky tomu, že hráč vstoupí do trigger_once entity, neboli spusť jednou, spustí se hromada příkazů na spuštění konce.
Tady jsou :
Klikněte na Add :
A)My output named OnTrigger
Targets entities named game_end_text
//(vpravo od toho máte kapátko, se kterým si "kápnete" na jakoukoliv entitu, kterou jste si pojmenovali, funguje to jen s pojmenovanými entitami a proto je důležité, vždy každou entitu, na kterou bude něco odkazovat, nebo naopak která bude odkazovat na něco - pojmenovat)
Via this input Display
After a delay in seconds of - znamená kdy chcete po kolika vteřinách, aby se to aktivovalo. Takže když chcete, aby se to pustilo až za 10 vteřin, tak tam napíšete 10.00 - já tam mám 0.00 = spustit hned.
B)My output named On Trigger
Targets entities named game_end_text2
Via this input Display
after delay in seconds of : a já tam mam 8.00
C)My output named :OnTrigger
Targets entitiesnamed command1
Via this input Command
With a parameter override of startupmenu force
//Tímto příkazem vyjedete do menu, jakobyste vyhráli hru.
After a delay in seconds of 23.00 (tam si klidně dejte 150, klidně 5000, to je vážně na vás, ale čekat na 5000 vteřin jak blbec a čumět do černého pozadí mi připadne lehce úchylné, proto doporučuji tohleto nastavit na spuštění až řekněme max 5 nebo 10 vteřin, po posledním spuštěném příkazu/Outputu = výstupu.
Nedělám si iluze, že jste to pochopili, ikdyž těm kteří to pochopili - smekám klobouk, a protože jsem typ člověka, který nikdy nečetl tutoriál, když tam byla stažitelná mapa, protože jsem tím zkrátka ušetřil hodně času, kouknul jsem, jak je to udělané v mapě, a pak jsem se to takto rychle naučil, přikládám proto tuto mapu, kterou jsem udělal jako fun mapu, máte tam nejen jak vytvořit konec, ale taky jak udělat zábavnou mapu s npc_makery, takže to máte jako takový "bonus pro šprty".Samozřejmě se tato mapa objeví i v dalším tutoriálu, kde budu popisovat NPC_maker entitu.
Na tutoriál jsem koukal vždy až potom, co jsem nepochopil, jak je to v mapě uděláno.No a ze stejného důvodu si vychutnejte mapu, kterou vám tu postuji jako odkaz.Takže tento text berte spíš jenom jako doprovod ke stažené mapě, protože tu jde především o to, ukázat vám to v příkladě a v praxi.
skladiste9.vmf pro HL2
Zde je 150mb video, jak to vypadá ve hře (je to spíš taková reklama, ale je v tom dá se říct, ukázané vše co se dá vymáčknout z této mapy.)
skladiste_002.wmv
Enjoy . )
DISKUZE -- 0
Přezdívka/nick: | |
Text příspěvku: (pouze holý text) | Napiš cifrou deset: |